Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xFioon

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:43

overleeft ze een verdoving nog wel als ze heel verzwakt is dan?

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:46

@ group1850,

ik kreeg de indruk, na het lezen van dit topic,dat ze al meerdere keren was gezien en daarna van het contact was weggelopen, alszijnde "geen contact willend" en een hond in die mentale staat is erg slim in contact vermijden.
Verder bedoelde ik niets verkeerds, jullie doen, zo te lezen, alle goede dingen om Beans terug te krijgen.

Grtz.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:16

Pff, wat supertof als ze nu eindelijk gevangen wordt!!! Ik duim heel erg hard mee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:19

Dus nog geen nieuws, we wachten het maar weer rustig af, ben ook benieuwd hoe dit aangepakt gaat worden als het werkelijk Beans betreft.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:23

Ik hoopte zo erg om vanavond goed nieuws te lezen.

Ik blijf voor jullie hopen en duimen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 01:16

Beans schreef:
Hai Leonoor,

Morgenochtend gaan we met Yvette en honden speuren, ik hoop zo dat ze spoor vinden: dat alleen al zou betekenen dat Beany in ieder geval nog in leven is gezien door de Duitser vandaag... Als ze geen spoor vinden, is het ook duidelijk dat het weer een andere golden betreft en kan Rossum wel Beans zijn. Als we haar zien: nog mooier, vangen natuurlijk top... Heb daar wel al 7 weken van gedroomd!

Tot updatens,
Niek
Als er mensen in de buurt zijn die willen 'spotten' (dus kijken vanuit auto's) tussen Egge en Wielen... ?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 01:23

Is er vandaag wel gezocht daar naar Beans?
Laten we vannacht allemaal van Beans dromen misschien brengen we daarmee positieve energie naar Beans.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 01:39

Is het wel handig om dan met honden te gaan zoeken? Want ze blijft toch steeds contact vermijden? Dan zal ze van mensen met honden wellicht weer bang worden en op de loop gaan.
Is het dan niet slimmer om haar te lokaliseren vanuit een auto oid, dan een veearts erbij te roepen en die strategisch te plaatsen om vervolgens met de honden vanaf de andere kant te gaan zoeken/drijven?
Soort drijfjacht idee, maar dan met een veearts met verdovingsgeweer.

Want op een normale manier vangen/lokken lukt dus duidelijk niet en het lijkt me dat er nu wel een keer wat moet gebeuren, de kans op vangen wordt natuurlijk steeds kleiner want ze zal met de dag zwakker en banger worden.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 08:17

Ik ga vandaag door Wielen/Egge :j

Wil toch nog even naar mijn oma in Laar! Dan kan ik zo een stuk meenemen!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:38

Ben heel benieuwd hoe het nu gaat met de speurtocht naar Beans!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:30

@anneliesdj: als je de rest van het topic (ja ik weet is lang) had gelezen, gaan ze met honden speuren om zo een spoor op te pakken van Beans. Die honden zijn er speciaal voor getraind om te gaan spoorzoeken, aangezien onze mensenneusjes daar niet echt geschikt voor zijn. Als die honden geen spoor vinden van Bean,s weten ze bijna zeker dat tie daar NIET loopt. Vinden ze wel een geurspoor dan gaan ze met verrekijkers zoeken. DA met verdovingsgeweer is al eindeloos behandeld, maar dat is geen optie omdat de hond daarna gaat lopen, vervolgens omvalt en de mensen hem niet meer kunnen vinden. En je moet wel zeker weten dat je raak kunt schieten. Zo'n DA gaat niet de hele dag zitten wachten totdat de hond voor de loop verschijnt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:34

Ik heb het topic grotendeels gelezen ;)
Ze is ook bang voor mensen met speurhonden, dus al vinden die een spoor dan is de kans ook goed aanwezig dat ze hen al heeft gezien en weer op de loop gaat.
Als het lukt om haar dicht genoeg te naderen zodat ze met een verdovingspijl geraakt kan worden dan kun je haar ook volgen tot ze omvalt, een hond die al zo lang zwerft en verzwakt is loopt niet zo hard/lang meer voor de verdoving werkt.
En al raak je haar kwijt, dan kun je alsnog die speurhonden inzetten om haar te zoeken.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:18

Dat vangen zal zo wie zo een probleem worden, ze zal haar baasje je ook niet zo 1, 2, 3 herkennen, en naar haar toe komen, een verdovings pijltje lijkt nog het meest handige.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:57

Je wilt alleen niet weten wat zo'n DA per uur kost..... en dat is het waard als het lukt.... maar die kans is zo uiterst klein....

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:46

is er al iets meer bekend ? :)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:49

Hier nog geen updates ontvangen mensen, anders zet ik die meteen in dit topic ;)
Dus ik duim ook nog mee.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:51

ik heb een heel naar gevoel.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:57

ik heb er juist een goed gevoel bij, haha.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:58

xMonsterr schreef:
ik heb er juist een goed gevoel bij, haha.

Het gekke is dat ik dat gisteren ook had bij het lezen van de melding zeg maar, nu helemaal niet neer.
Ik hoop dat mijn gevoel het gigantisch af laat weten.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:43

Update:

Beans schreef:
Vandaag zijn we begonnen met speuren op de plek die de Duitse man had aangegeven, helaas, geen spoor. Hij moet een andere retriever hebben gezien, niet Beans. Dat is het fijne van speurhonden, met een goede geurbron laten ze zich niet misleiden! Omdat Yvette en Anke toch helemaal van Apeldoorn naar Balderhaar-Egge waren en ik vanuit Enschede, hebben we toch besloten ook een eind verderop te zoeken (op paragnostische meldingen). Ook daar eerst niks. Gelukkig had Yvette al een oplossing, we stoppen gewoon bij ieder kruispunt, en nemen steeds 1 speurhond uit de auto, kijken of hij wat vindt... Bij het vierde kruispunt was het raak, Kaylee had spoor! Helaas moesten we alledrie vanwege afspraken om kwart over een - half twee terugrijden.
Het belangrijkste voor mij is dat Kaylee aantoonde dat Beans waarschijnlijk in leven is (het spoor was maximaal 3 dagen oud, om dat spoor te maken moet Beans daar gelopen hebben, vandaag of tot maximaal 3 dagen geleden), en ik verwacht daar dan geen verandering in; temperaturen zijn beter dan eind december-januari, water beter voorhanden, etc.
Deze ontwikkeling moet nog even op me inwerken, vandaar (nog) geen exacte locaties...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:46

Positief maar wat jammer dat het afgebroken moest worden.

mhollander

En wanneer gaan jullie nu verder met zoeken in die richting? Neem teminste aan dat de speurhonden de spoor nog kunnen ruiken en deze gedeeltelijk kunnen volgen als het niet helemaal is. (heb hier niet heel veel verstand van.)

easygoing

Niek,gaan jullie morgen gelijk verder vanaf dat punt?

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:47

indd positief !
hoop dat jullie haar snel vinden :)

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:43

pff, nog steeds niks -O-
Ik hoop zó ontzettend dat ze dr snel vinden!