Nikki__ schreef:Mindfields schreef:Als jij dat zo over vindt komen dan ben jij dus misschien een van die mensen die niet goed kijkt en luistert. Op mij komt het namelijk helemaal niet zo over. Maargoed dat is dus persoonlijk en dat hou je altijd.
Waarom kijk en luister ik niet? Omdat ik een andere trainingmethode volg? Andere dingen zie dan die jij ziet?
Kunnen het natuurlijk ook omdraaienmisschien kijk jij wel niet goed?
Nee helemaal niet omdat jij een andere trainingsmethode volgt. Ik bedoel dit: Ik zie helemaal niet dat hij pretendeert dat het met een SHHT! en een porretje allemaal opgelost is. Juist verre van, alles wordt helemaal uitgelegd en hij zegt zelfs regelmatig dat het niet met een SHHT en porretje opgelost is maar dat mensen van binnen anders moeten gaan denken en reageren. Dat is hier ook al zo vaak uitgelegd in het topic.
Maargoed jij ziet het dus wel zo, dus blijft het net als met paarden, heel persoonlijk hoe en wat je het oplost en wat je aanspreekt qua training.
En ook per persoon verschillend hoe je een filmpje interpreteert.
misschien kijk jij wel niet goed?
) en dat ik dan denk 'Oja, dat herken ik!'
). Bovendien heb ik gehoord (van iemand die pakwerk deed) dat juist honden die pakwerk doen niet vaak bij (onbedoelde) bijtincidenten betrokken zijn. (Nu kun je je natuurlijk afvragen of dat komt doordat ze daar redelijk stabiele honden voor gebruiken of de training maar toch. ik vind het niet vreemd om het met een mastiff te doen die zijn er toch vroeger voor gefokt om te waken/beschermen)
Of een wegwerker in z'n overal voorbij kwam.....
En doen dat vaak ook niet.
mijn complimenten voor hoe goed je het boek "Stof met Blaffen" van buiten heb geleerd) is dan je praktische want praktijk ervaring ontbreek je duidelijk'.