Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:32

kimmie261 schreef:
ze brengen aan huis als je gewoon bij hun besteld...dus dan bv die hele krat aanbieding + 6 euro

ze bezorgen door het hele land,wel op tijd bestellen :j en bestellen bij lotgering zelf,niet de dealers,daar betaal je het 3 dubbele voor een pondje..

dus ff naar home gaan op die website,daar die nummers bellen en dan kan je bestellen en laten bezorgen :)

Ga ik doen!! Dank je wel!!!! Kan Boy lekker altijd op kvv +:)+

Laika

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:43

Hippotha, je geeft misschien nu wel veel, maar als hij mager is, is dat natuurlijk niet erg. Je voert hoe dan ook altijd op het oog. Te dun, meer voeren. Te dik, minder voeren ;)

Ik zou toch even flink gaan klagen bij je dierenwinkel, maar ook even online bij carnibest.nl ze mogen best weten dat hun verkooppunt er een financieel voordeeltje uit probeert te halen :j

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:46

oww maar dara doen ze niets aan laika...

ik wilde die lotgering aanbieding halen bij een dealer en ipv 21 euro was het bij die dealer bijna 60 euro!!!

dus lotgering zelf gebeld,en die zeiden dat dealers vrij zijn om te vragen wat ze willen,maar als je bij hun besteld dat je dan wel die 21 euro betaald en dat bezorgen door het hele land 6 of 7 euro kost...dus ja...

hij zei wel dat het redelijker had geweest als dealers iets van 10 euro boven hun prijs gaan zitten,maar dat ze vrij zijn om te vragen wat ze willen vragen aan geld..

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:09

kimmie261 schreef:
oww maar dara doen ze niets aan laika...

ik wilde die lotgering aanbieding halen bij een dealer en ipv 21 euro was het bij die dealer bijna 60 euro!!!

dus lotgering zelf gebeld,en die zeiden dat dealers vrij zijn om te vragen wat ze willen,maar als je bij hun besteld dat je dan wel die 21 euro betaald en dat bezorgen door het hele land 6 of 7 euro kost...dus ja...

hij zei wel dat het redelijker had geweest als dealers iets van 10 euro boven hun prijs gaan zitten,maar dat ze vrij zijn om te vragen wat ze willen vragen aan geld..

Maar als ze dat zelf mogen weten. gaan er ook minder mensen Carnibest kopen en dat is weer verlies voor Carnibest.
Volgens mij moeten winkel zich aan een min. en max. prijs houden...ik weet het niet zeker, maar lijkt me wel logischer

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:15

Maar carnibest zijn vastgestelde prijzen Kimmie, volgens mij zouden zij dat niet goed vinden om op dergelijke wijze het product uit de markt te prijzen ;)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:27

ja dan moet je carnibest op d ehoogte brengen,als het vastgestelde prijzen zijn...

ik weet dat als we ahv bij de dierenwinkel halen ook bijna 8 euro meer betalen als dat we het halen bij iemand die het thuis verkoopt...maar als ze zoveel boven de prijs zitten is natuurlijk wel belachelijk...

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 09:34

kimmie261 schreef:
hippotha,jaa das echt veel te duur,je kan al klaar zijn voor 2 a 3 euro de kilo...

enne als je bv lotgering gaat voeren is het zelfs 1,20 de kilo...en die brengen aan huis voor 6 euro extra :)
http://www.lotgering.nl/Prijzen/tabid/1 ... fault.aspx

Femke ik doe je even quoten zodat ik in mijn eigen berichten dit weer kan terugvinden.

Gisteren dit hele topic proberen door te spitten omdat ik deze site ooit eens had bezocht en niet meer de naam wist :+

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:03

:D zet hem ff bij je favorieten anders,daar heb ik hem ook staan :j

en hippotha,succes met ebstellen,en misschien lust ie het de eerste keer niet zo,die van mij keken echt van 'wat mot dat in mijn voerbak',maar na geproeft te hebben,waren ze er gek op :j

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:09

Onze, zij het volwassen hond, krijgt Fokker.
Niet het goedkoopste voer, maar wel goed en lekker.
Daarnaast krijgt hij 's avonds wellvoer, soort van diner voor de hond!
Daarnaast krijgt hij botten van buffelhuid. Doen ze erg lang mee, en vinden
ze helemaal geweldig!
Goed voor de tanden en voor het tandvlees.
Daarnaast een leuk tijdsverdrijf.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:16

Laika schreef:
Mijn zoon heeft 2 duitse doggen op vers staan en is ook geen 150 euro kwijt hoor. Je hoeft ze ook geen ribeye of t-bone te geven hé! :D
Ik zou wel willen weten wat je voor hond hebt en wat je hem dan voert aan vlees ;)

Ik ben tussen de € 90 en € 120 per maand kwijt aan Carnibest.
Wij hebben een Bull-Terrier van 30 kg.
Die eet op dit moment 2/3 kg CB Lam of Natuur per dag. De lam voer ik het meest ivm zijn allergie. Die is dan ook het duurst. Als ik zie dat ze te mager wordt, dan krijgt ze 3/4 kg tot 1 kg per dag.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:30

Isabonny eet die echt zoveel? onze boxer van 27 kg eet 800 gram van smuldier (en net tegen het mollige aan op het moment).

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 12:25

twee-derde kilo is vrij normaal hoor voor 30 kilo :j
Mijn Basset vond ik wat schraal en woog 2 maanden geleden toen ik haar kreeg 20 kilo. Ik heb haar de eerste maand 600 gegeven en nu op 800 gram staan (het dubbele van wat "voorgeschreven" wordt dus) Ik heb er inmiddels 1 kilo aan gekregen :D

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:52

joyce83 schreef:
Isabonny eet die echt zoveel? onze boxer van 27 kg eet 800 gram van smuldier (en net tegen het mollige aan op het moment).

2/3 kg is in mijn ogen nog altijd minder dan 800 gram ;) . Ze eet dus ca. 666 gram per dag. En ze is dus ook nog eens 3 kg zwaarder, ze weegt 30 kg, dus zou eigenlijk meer moeten eten als jouw boxer.
Nu is niet elke hond hetzelfde. Een erg energieke hond heeft vaak wat meer nodig. Een oudere hond weer wat minder. Ik kijk echt naar de hond en daaraan meet ik haar eten af.
Kon ik dat ook maar bij mezelf... }:0

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:39

Sorry (schaam schaam) kwartje valt nu pas dat het drie kwart is en niet 3 tot 4 kg...... oeps.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 14:47

Ik heb ook wel eens haaksbarf gevoerd. Dat is een paar centen duurder als Carnibest, maar nu stel ik zelf samen en ben met een rottweiler iets van 60 euro in de maand kwijt bij herbyvers. Die bezorgen door heel Nederland.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:30

Om even terug te komen op RC, had vandaag vertegenwoordiger over de vloer, het BHA ding even aangekaart, hij schrok er zelf een beetje van. In al die jaren niemand over gehoord en kende het ook niet, wist niet eens dat het erin zat. Zou navraag doen, ook ivm waarom en of het anders kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:51

Dat is wel heel erg bijzonder Zitake, maar denk dat het te wijden is aan de onbekendheid van deze gevaarlijke stof en het pas sinds een paar jaar in de media doorkomt.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:56

Idd maar heb er toch wel eens op gewezen, vond hij zeer goed dat ik dat eens aankaarte en zou er zeker achteraan gaan. ik ben benieuwd. Maar ik denk dat het uiteraard wat is wat de vertegenwoordigers niet meekrijgen zo'n info. Ze kennen het product en de eigenschappen en dat is het.

Ik ga trouwens eens enkel op brok. Ik ga 1 a 2 dagen duck maar op de duck compleet veel ontlasting en vaak ook weer iets dunner. Darmen raken de weg kwijt zo krijg ik de indruk. Dus even enkel brok :). tot het weer helemaal goed is.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 22:01

Hippotha schreef:
kimmie261 schreef:
ze brengen aan huis als je gewoon bij hun besteld...dus dan bv die hele krat aanbieding + 6 euro

ze bezorgen door het hele land,wel op tijd bestellen :j en bestellen bij lotgering zelf,niet de dealers,daar betaal je het 3 dubbele voor een pondje..

dus ff naar home gaan op die website,daar die nummers bellen en dan kan je bestellen en laten bezorgen :)

Ga ik doen!! Dank je wel!!!! Kan Boy lekker altijd op kvv +:)+

Moet je wel doen als je tijd hebt, want meneer Lotgering is een flinke kletser waar je niet makkelijk van af komt :+

Edit; en een jonge hond zou ik dit niet geven ivm onbekende waardes
Laatst bijgewerkt door Loiz op 18-06-10 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 22:01

Ik ben benieuwd of die vertegenwoordiger dr nog op terugkomt,
vraag mij af of dit ook in de dieetbrokken van RC zit, weet jij dat toevallig?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 22:03

Ik weet dat het in ieder geval in 1 soort dieetbrok van RC zit.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 22:05

Ik vraag me persoonlijk af wat erin zit dat ertoe leid dat zoveel Doggen er niet lekker op gaan.
De speciale doggenversie, de giantversie, alles geeft problemen bij veel Doggen, toch niet zo goed
aangepast op het ras denk ik dan.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 22:07

Chiqa schreef:
Ik ben benieuwd of die vertegenwoordiger dr nog op terugkomt,
vraag mij af of dit ook in de dieetbrokken van RC zit, weet jij dat toevallig?

Zit er volgens mij ook in, hij komt er zeker nog op terug (volgende keer als ik hem zie uiteraard)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 22:11

Mijn moeder heeft een chihuahua kruising jackrussel.
Het is een teefje van 2,5 jaar.

2 weken terug is ze geopereerd, ze had de kaak van een chi en de kiezen van een jack.

Deze weken heeft ze kip moeten koken, in kleine stukjes moeten snijden. Nu moet ze de overstap maken op gewoon voer, wat raden jullie aan? Het hondje heeft nog maar 2 tandjes. Royal Canon en Natures best gaan er niet in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 22:13

Doei ik zou als ik jou was vers gaan voeren, KVV dat hoeft niet gekauwd te worden

doei schreef:
Royal Canon

Wat is dat voor voer? Iets nieuws?