Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
droversrun schreef:Hallo allemaal,
kom me ook maar eens aanmelden. Wij gaan over 1,5 jaar verhuizen naar een groot stuk land midden in het bos van almere. En we zoeken natuurlijk een echte waakhond. Hij moet goed kunnen waken maar niet aggresief zijn. Goed met kinderen/dieren om kunnen gaan en toch wel een knuffel hond zijn. Liefst geen kleine hond. Het wordt een erfhond maar slaapt overdag gewoon in huis of in de stallen. Hij krijgt dus voldoende beweging en moet goed gehorzamen zodat die afentoe mee kan op buitenrit.
Wie o wie tips?
me_myself_i schreef:droversrun schreef:Hallo allemaal,
kom me ook maar eens aanmelden. Wij gaan over 1,5 jaar verhuizen naar een groot stuk land midden in het bos van almere. En we zoeken natuurlijk een echte waakhond. Hij moet goed kunnen waken maar niet aggresief zijn. Goed met kinderen/dieren om kunnen gaan en toch wel een knuffel hond zijn. Liefst geen kleine hond. Het wordt een erfhond maar slaapt overdag gewoon in huis of in de stallen. Hij krijgt dus voldoende beweging en moet goed gehorzamen zodat die afentoe mee kan op buitenrit.
Wie o wie tips?
Misschien een leonberger? Mooie grote hond type beerKan met kinderen en andere dieren maar is wel waaks en behoorlijk groot (kunnen een schofthoogte van wel 80 cm hebben) dus dat zal wel al afschrikken.
Informatie van http://www.leonberger.nl
:
Het was - en is nu nog - een hond die imponerend groot is zoals de Newfoundlander, met diens waaksheid en goedmoedigheid en natuurlijk ook met diens voorkeur voor water. Hij heeft een prachtige vacht met de gele kleur als van de leeuw en is even slim en intelligent als de berghonden, van welke hij afstamt.
Gedrag, karakter
Als gezinshond is de Leonberger onder de huidige woon- en leefomstandigheden een aangename partner, die zonder problemen overal naartoe kan worden meegenomen en die uitblinkt door uitgesproken kindvriendelijkheid. Hij is niet schuw of agressief. Als gezelschapshond is hij een prettige, volgzame en onbevreesde kameraad onder alle omstandigheden.
Tot de gewenste karaktervastheid behoren vooral:
zelfverzekerdheid en voorname kalmte,
een gematigd temperament (waartoe ook speelsheid behoort),
het kunnen bijbrengen van gehoorzaamheid,
het leergierig en opmerkzaam zijn,
het niet bang zijn voor geluiden en lawaai.
Verder denk ik dat veel herdershonden bij je passen (bv mechelse herder, duitse herder, tervuerense herder). Deze zul je wel nog wat van werk moeten aanbieden, maar het zijn prima waakhonden die ook zeker aan je plaatje voldoen
essiesilly schreef:nou dan is er idd maar 1 oplossing....!hahahaha welkom in de boosjes wereld
![]()
![]()
maar geen glad haar? als in mogen niet verharen??
is dat trouwens op kortere termijn dat je dat zoekt? mocht je info willen of geholpen willen worden kan je me pben..
Letsdunit schreef:Apple heb je een optie om je hond buiten te laten wonen ? Ik heb 3 beaucerons die nooit binnen komen, ze wonen bij de paarden op stal. Ik moet wel zeggen dat wij op een boerderij wonen dus ruimte genoeg. Maar dat zou misschien een oplossing voor je zusje zijn, hond lekker buiten.
Beaucerons zijn geweldig leuke honden, toch moet je het wel treffen kwa karakter. Ik heb 2 halfbroertjes waarvan er 1 de hele dag staat te kwispelen, die kan je echt met een klein kind op stap sturen. Maar zijn halfbroer is altijd wat afstandig en durf ik niet volledig te vertrouwen.
apple01 schreef:Letsdunit schreef:Apple heb je een optie om je hond buiten te laten wonen ? Ik heb 3 beaucerons die nooit binnen komen, ze wonen bij de paarden op stal. Ik moet wel zeggen dat wij op een boerderij wonen dus ruimte genoeg. Maar dat zou misschien een oplossing voor je zusje zijn, hond lekker buiten.
Beaucerons zijn geweldig leuke honden, toch moet je het wel treffen kwa karakter. Ik heb 2 halfbroertjes waarvan er 1 de hele dag staat te kwispelen, die kan je echt met een klein kind op stap sturen. Maar zijn halfbroer is altijd wat afstandig en durf ik niet volledig te vertrouwen.
Ja dat kan, ruimte genoeg.
Ik zou dan het liefste de gulden-middenweg kiezen. Als dat zou kunnen. Niet te blij en niet te afstandelijk.
EvaC schreef:Vraagje:
Mijn vriend en ik zouden ook graag een hond willen. Maar nou vragen wij ons af of wij het dier wel een ideale thuissituatie kunnen bieden. We werken beiden fulltime en kunnen tussen de middag niet naar huis om het beestje uit te laten. Zelf hadden we hier als oplossing voor bedacht om een grote ren in de tuin te maken. We hebben een grote tuin tot onze beschikking, 1200m2. 's Nachts en overdag als we thuis zijn mag hij/zij uiteraard gewoon naar binnen. We wonen in een zeer bosrijke omgeving waar je uren kunt wandelen.
Gezien de situatie is het mij wel duidelijk dat een pup geen optie is omdat we domweg de tijd niet hebben om hem/haar op te voeden. Een volwassenhond zou dan ook geweldig zijn. Maar voordat wij tot aanschaf van een hond over willen gaan, willen we wel eerst zeker weten of dit verstandig is. We willen geen hond aanschaffen om er een paar maand later achter te komen dat het niet haalbaar is. Dus ik hoor graag jullie mening.
Mochten onze ideeën geen probleem zijn, wat voor een ras raden jullie ons dan aan?
EvaC schreef:Dat is een beetje het punt, ik wil liever anderen niet belasten met het feit dat ik zo graag een huisdier wil. De ouders van mijn vriend zullen het waarschijnlijk niet zo'n punt vinden, maar mijn ouders wel. Maar dan zit je weer met het probleem dat "de oppas" ook elke dag voor jouw hond moet zorgen en ik vind niet dat ik dat kan vragen van mijn schoonouders of mijn eigen ouders. Een uitlaatservice is dan wel een optie.
Dus ruwweg gezegd is het eigenlijk geen goed idee omdat het niet eerlijk is tegenover het dier?