Nog bokkers met een oudere hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 20:29

Genieten al die wijze koppies <3 Vind de uitstraling van senioren zo mooi!

Laura1987 dat is heel vervelend, wanneer is de second opinion?

Mijn pensionado heeft vanochtend heerlijk genoten van de behandeling door de osteopaat, hij lag zelfs even te snurken. Vorige keren was ie onrustig, maar nu gaf hij zichzelf er helemaal aan over. :z

Afbeelding

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 19:26

Hoe gaat het met de oudjes met het warme weer?
Hier stond vandaag de afspraak voor de trimster dus ze hebben weer een zomer coupe.
En verder s ochtends een rondje in het bos, dan is het nog koel.
En verder lekker in huis en tuin.
Hier net terug van de trimster en even een klein plas/poep rondje, ze kunnen weer mooi voor de dag komen :)

Afbeelding

laura1987

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 20:03

Max ligt de hele dag heerlijk in de airco, dus heeft weinig last van de hitte.lopen af en toe een kort stukje puur voor de behoeftes. Het scheelt dat we hem nog aan het opbouwen zijn na een ontstoken voorpoot, dus hij is gelukkig niet zo hoog in zijn energie nu.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 12:27

Zolang het 's nachts voldoende afkoelt kan hij het nog wel wat hebben. Zodra het langer duurt met plaknachten wordt het lastiger. Maandag wordt het heel warm en dan zou hij eigenlijk zijn 2e Librela injectie krijgen, maar ik ga het even aanzien anders vragen om het toch een dagje of 2 te verzetten.

De oude man heeft waarschijnlijk een virusje te pakken. Hij begon woensdag te braken en wilde niet meer eten. Gezien hij ruim 16,5 is besloten om niet aan te kijken en hem toch even wat tegen de misselijkheid laten geven.

Hij geeft niet meer over, maar eten mis ik nog wat enthousiasme in. Hopelijk knapt hij snel op.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 13:17

Het topic is al even niet meer actief, maar lijkt mij een goede plek voor mijn vraag, aangezien hier genoeg ervaringsdeskundigen zijn met oudjes.

Vandaag bij de DA geweest met onze hond, omdat hij al vier dagen typische diarree klachten had. Conclusie; dikke darm ontsteking en nu een AB kuur om te kijken of de klachten over gaan.

Ik heb meteen zijn bloed laten onderzoeken, om een beeld te krijgen hoe zijn organen ervoor staan. Daar kwam uit dat zijn nieren niet meer goed functioneren. Staat naar hun zeggen los van de klachten waar we voor kwamen en we hadden zelf ook nog niet verandering gemerkt in zijn plas-drink gedrag. Wel dat hij soms wel een flinke plas moest voor zo'n kleine hond.

Ze adviseren dieetvoer, ipakitine en ze willen ook nog de urine controleren om te zien of de er ook teveel eiwitten verloren gaan via de nieren. Als dat het geval is, kan/moet hij daar ook medicatie voor krijgen.

Ik vind het even lastig om te bepalen wat ik er nu mee wil, eerst maar eens wachten hoe zijn darmproblemen zich oplossen of toch nu al meegaan in hun plan.
Hij is nu 17 en ik wil niet om geld nalatig zijn, maar wil ik ook realistisch blijven en hoor graag ervaringen en tips voor ik overal 'in mee ga'.
Hij krijgt al een lage dosering medicatie voor zijn artrose klachten in zijn heupen.

Wat is jullie ervaring met een nierdieet wat betreft medicatie, merk voer en extra supplementen?
Hij krijgt nu glutenvrije brokjes met hondenpate. We willen overgaan op natvoer, omdat hij zonder hondenpate de brokjes niet eet en hij ze ook door slikt (zijn gebit is altijd zijn zwakke plek geweest).

Afbeelding

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 00:24

Wat mij verbaast is dat er niet gesproken is over probiotica. Zit er heel veel slijm bij zijn diarree/ontlasting? Tegenwoordig is probiotica eigenlijk behandeling nr1 bij diarree, voorheen kreeg je vaak van dat witte spul waar ik de naam even van kwijt ben en/of antibiotica, maar nu beginnen ze vaak met probiotica. Dat zou ik sowieso eerst doen, en een wormenkuur.
Natuurlijk is hij flink op leeftijd, maar dat wil niet zeggen dat je deze eerste twee stappen over moet slaan. Wil je hem niet onnodig belasten met een wormenkuur dan kun je natuurlijk ook eerst wormonderzoek doen op ontlasting, maar probiotica zou ik sowieso eerst geven.

De ipakiptine lijkt me prima. en misschien is het een idee om eens te zien hoe hij het doet op diepvries versvlees. Dat eten ze over het algemeen heel graag en is heel zuiver voer. Hoe is zijn gebit? Kan het zijn dat hij minder graag brok eet door gevoelig tandvlees?
Ik heb een ca. 16-jarige rescue op een heel lage dosering prednison staan waardoor ze goed blijft eten, als een soort feel-good medicijn zeg maar. Ze heeft een giga melkklier tumor onder haar buik hangen waar niks meer aan gedaan kan worden en tandvleesproblemen, ik laat de bloedwaardes niet eens testen want kies nu puur voor comfort-medicatie omdat operaties gewoon geen optie meer zijn. Zolang ze nog staat te dringen voor haar eten en nog mee wil wandelen doe ik het zo. Geen onrealistische kosten maken en een hondje wat laat zien dat ze er nog wil zijn. Als die simpele dingen niet meer helpen dan is haar tijd gekomen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:22

Bedankt voor je input Karina!

Helaas was zijn nierfalen toch erg acuut en ondanks de medicatie werd hij steeds zieker en kwam er geen keerpunt. Hij is rustig ingeslapen.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:35

Grit schreef:

Helaas was zijn nierfalen toch erg acuut en ondanks de medicatie werd hij steeds zieker en kwam er geen keerpunt. Hij is rustig ingeslapen.

Oh wat verdrietig, veel sterkte,

:knuffel:

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 21:13

Sterkte Grid!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 23:15

Grit schreef:

Och jee :(:) , dan kun je niet anders.... heel veel sterkte!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 07:53

Veel sterkte, Grit!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 18:57

Bedankt, we missen ons ventje enorm ;(

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 22:23

Het zal wel stil zijn, jullie hadden er één toch?

Onze senior van inmiddels 12 begint wat mankementen te vertonen. Hij heeft laatst een dag aan het infuus gelegen vanwege overgeven en koorts, ze konden verder niks vinden en gelukkig is hij na het infuus snel opgeknapt.

Nu loopt hij voor mank (artrose) ondanks de Galliprant die hij al tijden krijgt. We doen nu extra rustig aan in de hoop dat het herstelt. Dat vindt hij echt niet leuk, maarja...

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 08:13

Klopt, een hond. We hebben hem als senior herplaatser overgenomen en nog 6 mooie jaren van hem mogen genieten <3

Blijft altijd lastig als de mankementen gaan spelen, maar fijn als ze in hun koppie nog steeds de spirit hebben.