Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:56

Geen idee, is lastig te zeggen van zo'n foto. :P Volgens mij wordt het wel een beste hond (als in groot). :D

Maar misschien is het met kinderen ook wel fijn als je geen tornado achtige hebt zeg maar? :P

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 16:38

Ja dat dacht ik zelf ook, maar er staat bij 35 tot 50 cm...
Hmm een tornado achtige haha.. ja in huis zou dat wat minder zijn maar buiten, dan heeft hij hier de tijd van zijn leven haha hij kan eindeloos rennen en spelen. Vind ik toch altijd zon geweldig gezicht.
Ik bedoel een soort van labrador achtige drukte.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:16

Ohja! Nou aan de poten te zien dacht ik dat ie toch wel aardig groot gaat worden maar kan aan mij liggen. :P
Maar ik denk dat ze bij sphoek wel weten of het een luiaard gaat worden dus zou ze gewoon even mailen ofzo als je hem leuk vindt. :D

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:25

Leuke hond cariena, maar wat de rest zegt is gelijk op vakantie meenemen niet wat veel gelijk?
edit zie de verklarig al

Mijn hond gaat in kader van zijn dieet nu 3x per week hardlopen met een vriendin.In elk geval zolang ik nog niet kan fietsen.
Hij blij en vriendin blij, dan is ze samen met iemand :D

gerban

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:42

Cariena, leuk hondje.
uniekhorse, mooie pup maar geen kleintje denk ik.
testebeeste, je hebt de ideale oplossing voor beide gevonden.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:50

@ Uniekhorse, dat is wel een leuk hondje zeg! Misschien weten ze bij de stichting idd of het energieke hondjes zijn of juist niet, vragen kan altijd.

@ Lepeltje, dat ziet er wel héél leuk uit, lekker aanhankelijk ook.
Jouw hond is echt een schatje! hele lieve foto's!

Ik heb laatst voor 't eerst meegemaakt dat Gis zijn hoofd op me legde toen we samen zaten te luieren, was voor het eerst! In het begin durfde hij überhaupt niks, maar hij komt toch nog steeds meer los. Ik vond het echt een overwinning dat hij zijn kop op me durfde te leggen, mijn vorige hondje lag vaak op schoot (hoewel ze daar echt wel een beetje groot voor was maar goed), ik vind dat zo heerlijk haha!

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:07

Uniekhorse: wat een heerlijk knuffelige puppy! Hij ziet er inderdaad niet klein uit, maar wel héel lief!
Testebeest: Ideaal, zo'n vriendin wil ik ook wel :D
Merrieveulen: Wat een heerlijk moment moet dat zijn! Daar mag je wel trots op zijn.

Ik kwam deze foto van trisco ook nog tegen:
Hij wil altijd in de raarste houdingen slapen en op de plekjes waar hij helemaal niet past. Als ik dus onder een dekentje op de bank een film wil kijken, past hij best tussen mij en de leuning in! Zo ligt hij dan ook rustig een uur te slapen :')
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/564252_389433647753723_484507322_n.jpg

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:50

Hahaha... die moet goed liggen zo!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:41

uniekhorse schreef:
dit is weer meer iets in de richting dat ik zoek. Alleen iets zegt mij dat het niet een heel energiek hondje wordt.. kan me vergissen natuurlijk http://sphoek.com/honden/honddetail.php?id=3311

Hij komt uit Spanje toch? Grote kans dat er Mastin in zit, gezien de pootjes..... Over het algemeen is dit het type goedige lobbes, beetje lomp ook vaak en niet erg druk (liggen is ook fijn!). Dit is wel mijn favoriete ras maar het karakter moet je natuurlijk wel liggen ......

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:49

Watbeen grappige foto!

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:54

Jonas doet elke dag aan Yoga. Zie deze foto :D
Afbeelding
Zo kan hij gemakkelijk een kwartier liggen. Goed voor z'n evenwicht :Y) :Y)

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 05:51

Hahaha... nog een grapjas!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 08:26

Haha jullie honden sporen niet! Die foto van Trisco is ook echt geweldig, mijn vorige hondje deed ook altijd dat soort dingen, hoe dan ook, ze ZOU bij je liggen haha!
Gis durft dat allemaal nog niet, hij vindt sowieso heel veel dingen eng en is ook snel bang zich te bezeren. Stapsgewijs laat ik hem steeds spannender dingen doen, van de week heb ik hem over kunnen halen om tegen ons tuinhek te springen (dit valt automatisch dicht en duw je van buitenaf open) zodat het openging. Verder springt hij al op parkbankjes (en als het niet lukt probeert hij het nog een keer ipv af te druipen), op boomstammen en hij is al tot de vierde trede van onze trap geweest!

Jonas heeft gewoon zijn eigen koelbank daar op die vloer, lekker man! dat zal hem in de zomer wel goed bevallen denk ik?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 08:44

Sasja durfde in het begin ook niets.
Niet bij je staan om een aai te krijgen. Niet tussen smalle doorgangen door.
En bij je op de bank liggen was helemaal uit den boze.
Nu komt ze tot het irritante toe zeuren om een aai. En komt ze rustig op schoot liggen hoor.
Ook al past het niet ze doet het toch!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 09:24

Als ik alleen met de honden ben durft Lola al heel veel.
Maar zodra mijn man thuis ligt ze alleen maar op de bank en het liefst rent ze dan heel hard weg als hij in de buurt komt.
Erg sneu, voor hun allebei.
Ze eet en drinkt ook niet als hij thuis is, durft ze niet.
We zijn er wel achter als we haar eten dan bij haar brengen op haar veilige plek op de bank ze het soms wel op eet.
Iig als ik er dan ook ben.
Als hij alleen thuis is neemt ze soms een paar hapjes en dan durft ze niet meer.
Drinken doet ze dan snachts, dan sluipt ze naar beneden en slobbert een boel weg en sluipt weer naar boven.
Ze kan slapen waar ze wil. Maar ze slaapt wel bij ons in de slaapkamer in een mandje naast de andere hond, en dan ligt ze toch ook bij mijn man in de buurt.
Jaja, ze is een apart geval.
Maar zodra mijn man weg is, is ze heel normaal.
Vervelend is dat mijn man heel veel werkt in onregelmatige diensten.
Lola heeft regelmaat nodig, anders raakt ze van slag.
Dus op deze manier duurt de gewenning aan mijn man nog langer.
Ze ziet hem te weinig en op de raarste tijden loopt hij in en uit....
Tja, het heeft ook voordelen, bij ons zijn de honden nooit lang alleen.
Al weet ik zeker dat Lola het op prijs zou stellen als hij weg bleef...
Hahaha, maar ikke niet!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 12:14

pfoeeehh mazzeltje dat lijkt me ook niet makkelijk. Blijkbaar zit het heel diep ook bij haar. Ik vind het altijd zo zielig voor ze, ze zijn gewoon echt doodsbang. Wij weten dat het niet nodig is maar ik kan dan niet helpen te denken 'wat is er in 's hemelsnaam met dat beest gebeurd'.
Natuurlijk heeft het geen zin om het verleden veel aandacht te geven, het is geweest. Aan de andere kant wil ik altijd alles weten en heb ik zoiets van hoe meer je weet hoe gerichter je te werk kunt gaan.

Ik heb net nog met Gis bij de trap geoefend, hij slaat dan af en toe compleet dicht. Als ik bij de trap sta en hem roep vlucht hij zijn mandje in, en als ik dan uit de gang kom maakt ie van die angstbewegingen, van 'oh mijn God nu krijg ik op m'n flikker'. Maar goed hij is wel drie keer tot op de derde tree gekomen, de laatste twee zonder al teveel spanning. We zetten dapper door!

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 12:56

Haha Silverbolly ook een heerlijke foto! :D

Mazzeltje, wat lastig zeg... Zit er nog steeds geen verbetering in of merk je toch wel dat het een beetje vooruitgaat? Inderdaad ook erg sneu voor je man.
merrieveulen, pfoe, Gis heeft toch ook wel wat meegemaakt dan. Die kleine overwinningen zoals een paar treden de trap op lopen moeten dan wel heel mooi zijn om te zien!

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:51

Dat ze niet veel goeds heeft meegemaakt is wel duidelijk.
En het rot voor zowel Lola als voor mijn man.
Maar in vergelijking met toen ze kwam, begin November zijn er heus verbeteringen.
Daar houden we ons maar aan vast.
Wij krijgen zo een man of 6 op visite, dat is ook best weer spannend voor haar.
Maar ze moet het toch echt doorstaan, en niemand zal aan haar zitten want iedereen luistert goed dat ze haar gewoon haar gang moeten laten gaan.
Ze zal dus waarschijnlijk op haar veilige plek op de bank blijven en vanaf dat plekje alles observeren.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 19:03

Dat ze op de bank durft, vind ik al heel wat........ Ze maakt zich daar niet bepaald onzichtbaar.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 20:29

merrieveuen, ik vind dat een hond niks extra's nodig heeft. op een hond van 30 kilo is 3 kilo te zwaar al 10% te zwaar! Ik zie een hond liever met 1 kilo te weinig dan 2 te veel ;)

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:04

Dat is het grote nadeel van de angst ook, het duurt zo lang voordat het over is..

Ik merk wel bij Emma dat een no nonsense soort van aanpak bij haar het beste werkt, als er visite komt wil ze nog wel eens blaffen en grommen naar mannen maar die trekken zich er meestal niets van aan en gaan er gewoon naast zitten. Ze mag dan best weggaan maar dat doet ze toch niet en merkt dan blijkbaar dat ze toch niet zo gevaarlijk zijn, vooral als die engerds iets lekkers te eten hebben. :P Maar als de hond gelijk wegschiet als je erbij in de buurt komt levert het ook geen goede ervaring op denk ik. Ze is nu ook wel zover dat ze niet meer zo angstig is dat ze geen eten meer aan wil nemen, en dat helpt vooral heel erg, ze wil steeds meer doen voor iets lekkers.

Met zo'n trap zou ik dan bijvoorbeeld ook weer niet teveel martelen en gewoon aan de lijn een aantal keren meenemen (niet sleuren :P ), als ze plat in de achteruit gaan gewoon hand onder de kont, en onder de buik en lichte druk naar voren, ze beginnen vanzelf wel weer te lopen. Zo heb ik dat ook gedaan met de trein, ga er geen 25 kilo hond in tillen dus ze moet het toch zelf doen. :P Is geen enkel probleem meer nu.

Maar goed niet elke hond is hetzelfde he. :P

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 10:59

@ machie, dat vind ik ook, liever 1 te weinig dan 2 teveel. Persoonlijk probeer ik het stabiel te houden op het juiste gewicht, maar een beetje een golfbeweging heb je daarin toch al snel. meer beweging, minder beweging... ach gewoon op letten, dan is er niks aan de hand.

@ Lepeltje, zo heb ik het in Duitsland wel gedaan idd, maar daar moest je twee trappen op en af om binnen of buiten te komen, en dat waren mooie vlakke trappen. Overigens heb ik hem daar niet aangeraakt maar gewoon aan de lijn gehouden (de eerste keer naar beneden pieste hij van angst) en rustig blijven lopen. Bij ons thuis wil dat niet, de trap is best steil en als hij zo gespannen is is de kans dat hij valt te groot. Vandaar de keuze om het stap voor stap te doen. Als deze trap wat stroever was of minder steil zou ik het zeker ook zo aanpakken. Teveel betuttelen heeft in zo'n geval niet mijn voorkeur, kijk ik begrijp de angst, maar teveel betuttelen maakt dat vaak alleen maar groter. Andere angstdingetjes overwon hij dan ook veel makkelijker. Het is gewoon jammer dat deze trap toch een beetje gevaarlijk is voor een onhandige/ gespannen hond.
Omdat Gis heel bang was/ is om op bepaalde momenten/ manieren vastgepakt te worden is een hand onder zijn kont wellicht niet zo'n goede optie, ik zal dan toch eerder voor de lijn gaan en voor hem uit gaan. Op zich krijg ik hem wel boven als het echt moet, ik draag hem dan gewoon. Maar goed ook dat is niet heel veilig bij onze trap haha!

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 11:14

Margee schreef:
Dat ze op de bank durft, vind ik al heel wat........ Ze maakt zich daar niet bepaald onzichtbaar.

Ze heeft goed overzicht, hoekje van de bank is echt haar veilige plek!

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 11:20

Maar waarom moet hij traplopen dan?
Jonas vond het weer heerlijk in de sneeuw vanochtend. Voor mij hoeft het niet zo. Hij heeft nog heerlijk gespeeld met een duitse herder. Toen we hem net kregen was hij voor bijna alle honden bang, maar vooral voor herders. Dus ik ben erg blij dat hij er nu wel mee durft te spelen.
Afbeelding
Afbeelding

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 11:46

Mooie foto's, het tuig zit nu prima toch? :)
Fijn dat hij lekker met die herder gespeeld heeft. Met een hele hoop geduld komen dat soort dingen toch vaak wel goed gelukkig.

Ik baal zelf ook wel van de sneeuw. Ik moet heel veel fietsen vandaag, daar kan ik nu wel twee keer zoveel tijd als normaal voor uittrekken... Trisco is wel dolgelukkig vanwege de sneeuw.