Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tat_jana schreef:Horse_ schreef:Daar kun je veel in verhouding meer water in kwijt omdat je hem tot boven kunt vullen. Is al een verschil met een gewone 40 liter bak. Trek daar maar eens de bodem en decoratie e.d. nog vanaf. Gaat dan heel hard met het aantal netto liters. Snap wel dat niet iedereen een grote bak kwijt kan. Onze vloer kan groter dan een meter niet aan. Mijn keuken ziet er wat raar uit omdat die bak daar tussen geperst staat. Mijn vriend zij het past niet en ik zij meteen waar een wil is is een wegEen week later stond de bak er.
Heb zelfs op fora gezien dat mensen bijvoorbeeld een bak achter de bank zetten. Gaat mij wel iets te ver maar goed.
Ik vindt dat dus juist een prachtig gezicht en hoewel ik ge noeg ruimte heb en de vloer het aankan is het vrijwel zeker dat mijn bak ook tegen de bank aan komt om zo de kamer te splitsen eet/woon gedeelte
Tat_jana schreef:Batlow schreef:Ja maar dat wilt niet zeggen dat het goed is....
Ik vindt het zelfs vrij kwalijk dat je de vissen het aan doet ( op feria )
De bakjes zijn imo NIET geschikt voor vissen,, laat ik het zo zeggen dat eigenlijk alle vissen wat groters ijsen zelfs de kleinere soortjes,, daarmee kun je ervan uit gaan dat de bettas echt VEEL te klein zitten,,, uit nood geen probleem... Maar je koopt ook nieuwe bij.. Vindt ik erg vreemd.. Fijn dat je het leuke visjes vindt maar in mijn ogen is het net zo fout als design vazen met goudvissen.. Ik wordt er droevig van
chantal_bel schreef:50 euro voor een bak waar verder niets bij zit vind ik erg duur. heb er op mp een gekocht van 1m voor 40 euro een maand of wat geleden
xJurdyWonanx schreef:heb vandaag mijn groepjes wat aangevuld
had 5 eiland barbeeltjes, heb ik nu 9 van, alleen vrouwtjes genomen want ze waren elkaar wat op aan het jagen voorheen omdat ik 2 mannen had en 3 vrouwen.
heb ook nog de groep van 4 koperzalmen naar 8 gedaan, nu ook 2 mannen en 6 vrouwen
en dan nog de groep van 10 tetras die ik sowieso al had
leuk om te zien dat ze elkaar meteen opzoeken per groep
Saintelette schreef:Hoi! mag ik me ook melden?
Wij hebben een 180 liter aquarium met 8 neons, 3 gele 'platjes en 2 rode (maar die zijn niet zo plat), 4 sumatranen, 1 papegaai vis (mannetje is vorige week overleden), 2 maanvissen, algeneter en een aantal coelies.
alleen wij zitten nu met een probleem.. We hebben de bak nu al meer dan een jaar (bijna anderhalf), en sinds een jaar dus ook twee maanvissen. Eerst legden de maanvissen samen eitjes en waren ze heel close, maar sinds kort vallen ze elkaar aan wat dus ook steeds heftiger wordt. Vanmiddag zat er zelfs eentje dubbelgevouwen tussen de ruitenwisser en het glas, volledig in paniek.. Iemand tips ofzo? Snap niet dat ze ineens zo gemeen zijn tegen elkaar..
Oh en we hebben ook nog een kleine bak, met een goudvis van 11 jaar erin. Visje is al helemaal wit en is zo'n 15 cm groot :p echt een bejaarde joekel!
Sappos schreef:Ik heb vandaag gruwelijk geshopt4 grote planten, mooi stuk mos...een prachtige Betta Splendens man
10 Neon Tetra's
8 Corydoras en 1 L008
En dan had ik ook via internet nog 10 Appelslakken besteld die ook binnen gekomen zijn
ow ja en de pomp is gemaakt