Bokkers met vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:32

Nah... Erg duur is het niet. Goedkoop ook niet, trouwens.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:08

Er staan op marktplaats soms wel goedkoperen, maar ik ga niet naar de andere kant van het land rijden :D
En ik wil er ook geen vissen bij, want mijn huidige aqua moet de deur uit en die vissen dus ook in het nieuwe aqua.

Ik kijk nog wel een keertje rond op marktplaats maar ik vind dat er over het algemeen veel geld nog wordt gevraagd voor de aqua's

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:39

heb vandaag mijn groepjes wat aangevuld
had 5 eiland barbeeltjes, heb ik nu 9 van, alleen vrouwtjes genomen want ze waren elkaar wat op aan het jagen voorheen omdat ik 2 mannen had en 3 vrouwen.

heb ook nog de groep van 4 koperzalmen naar 8 gedaan, nu ook 2 mannen en 6 vrouwen

en dan nog de groep van 10 tetras die ik sowieso al had
leuk om te zien dat ze elkaar meteen opzoeken per groep

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:46

Ik zeg toch ook dat we op zoek zijn naar een grotere bak? Ik weet dat het niet goed is, maar tijdelijk zal het nu even zo moeten tot we een geschikte bak gevonden hebben. Voor mijn verjaardag heb ik gevraagd om samen te leggen voor een grotere aquarium, dan zijn er al 2 grote bakken en is het nog sparen voor 1 grotere bak, dan zitten ze allemaal goed. Dan 1 bak bij mijn vriend, 1 in mijn vader zijn bureau en 1 op mijn kamer :)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:16

Nou ik was net met stomheid geslagen,,, ik zat vanmorgen in mijn aquarium te kijken omdat er witte aanslag op de ruit zat ??? Zie ik echt zo inimini kleine beestjes.. Was direct in paniek deze kon ik nog niet ? ..
Wat research gedaan blijk ik mosseldiertjes in de bak te hebben haha.. Dus mn vissen hebben strax genoeg te eten..

Nu het nitriet nog naar beneden...

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:22

mosseldiertjes zo maar eens Googlen hoe die er precies uitzien haha.

ik heb trouwens 2 babyplaatjes. eentje kunnen vangen en in een guppybakje in het aquarium kunnen zetten, andere vind ik zo snel niet meer.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:06

Mag ik me aansluiten? Met een behoorlijke valse start hebben wij nu ook een aquarium, 100 liter.
We hadden ons van tevoren goed in laten lichten (dachten we), maar achteraf bleek deinformatie totaal niet te kloppen. En zo kwamen we dus thuis met een aleeg aquarium, een paar planten en een aantal vissen en hebben alles in de bak gestopt (wel met speciaal middel erbij, want dan kon dat volgns die man). O.a. Maanvissen, waarvoor de bak achteraf te klein bleek te zijn. Goed begin, not.
Zo zag onze bak er toen uit:
Afbeelding

Uiteindelijk is er 1 maanvis overleden, de andere gaat dit weekend naar iemand met een giga bak. We zijn naar een andere aquariumvissenkweker geweest en die heeft ons geholpen de boel te herstellen.
Berg planten erbij, wat middeltjes om het water te herstellen e.d. Nu krijgt de bak even een paar weken de tijd om te herstellen en dan gaan we met die kweker overleggen om het vissenbrstand wat aan te pakken.
Nu hebben we een kempvis (betta), 2 algenetertjes, 2 indische modderkruipers, en 10 kardinaaltetras.
Afbeelding

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:03

Tat_jana schreef:
Horse_ schreef:
Daar kun je veel in verhouding meer water in kwijt omdat je hem tot boven kunt vullen. Is al een verschil met een gewone 40 liter bak. Trek daar maar eens de bodem en decoratie e.d. nog vanaf. Gaat dan heel hard met het aantal netto liters. Snap wel dat niet iedereen een grote bak kwijt kan. Onze vloer kan groter dan een meter niet aan. Mijn keuken ziet er wat raar uit omdat die bak daar tussen geperst staat. Mijn vriend zij het past niet en ik zij meteen waar een wil is is een weg :D Een week later stond de bak er.

Heb zelfs op fora gezien dat mensen bijvoorbeeld een bak achter de bank zetten. Gaat mij wel iets te ver maar goed.

Ik vindt dat dus juist een prachtig gezicht en hoewel ik ge noeg ruimte heb en de vloer het aankan is het vrijwel zeker dat mijn bak ook tegen de bank aan komt om zo de kamer te splitsen eet/woon gedeelte :)

Ik doelde op Aqua tegen de muur en daar bank voor.

Als roomdevider kan het idd mooi zijn.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:53

Secredibel,, jammer van de start inderdaad jammer dat zulk advies ook nog gegeven wordt.
Kleine tip simpel en goedkoop opgelost een poster achter het aquarium ( of gekleurd papier ) dat geeft enorm veel meer rust in de bak en als je hem do ker houd zullen je vissen prachtig uit gaan komen :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:57

Tat_jana, weten we, maar het aquarium staat nu zo dat we er ook aan de achterkant in kunnen kijken en dat vind ik wel even heel prettig als we een vis kwijt zijn (dode maanvis lag ook achter het filter en kon je aan de voorkant niet zien). Dus nog even niet, bovendien hebben we ook nog geen mooie achterkant gevonden!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:58

Hoi! mag ik me ook melden?
Wij hebben een 180 liter aquarium met 8 neons, 3 gele 'platjes en 2 rode (maar die zijn niet zo plat :') ), 4 sumatranen, 1 papegaai vis (mannetje is vorige week overleden), 2 maanvissen, algeneter en een aantal coelies.

alleen wij zitten nu met een probleem.. We hebben de bak nu al meer dan een jaar (bijna anderhalf), en sinds een jaar dus ook twee maanvissen. Eerst legden de maanvissen samen eitjes en waren ze heel close, maar sinds kort vallen ze elkaar aan wat dus ook steeds heftiger wordt. Vanmiddag zat er zelfs eentje dubbelgevouwen tussen de ruitenwisser en het glas, volledig in paniek.. Iemand tips ofzo? Snap niet dat ze ineens zo gemeen zijn tegen elkaar..

Oh en we hebben ook nog een kleine bak, met een goudvis van 11 jaar erin. Visje is al helemaal wit en is zo'n 15 cm groot :p echt een bejaarde joekel!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 00:27

Ik heb vandaag gruwelijk geshopt := 4 grote planten, mooi stuk mos...een prachtige Betta Splendens man :+: 10 Neon Tetra's :D 8 Corydoras en 1 L008 :D En dan had ik ook via internet nog 10 Appelslakken besteld die ook binnen gekomen zijn :D

ow ja en de pomp is gemaakt *\o/*

NikeTroela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 03:47

Tat_jana schreef:
Batlow schreef:
Ja maar dat wilt niet zeggen dat het goed is....

Ik vindt het zelfs vrij kwalijk dat je de vissen het aan doet ( op feria )
De bakjes zijn imo NIET geschikt voor vissen,, laat ik het zo zeggen dat eigenlijk alle vissen wat groters ijsen zelfs de kleinere soortjes,, daarmee kun je ervan uit gaan dat de bettas echt VEEL te klein zitten,,, uit nood geen probleem... Maar je koopt ook nieuwe bij.. Vindt ik erg vreemd.. Fijn dat je het leuke visjes vindt maar in mijn ogen is het net zo fout als design vazen met goudvissen.. Ik wordt er droevig van :(

Sterker nog vissen horen minimaal 7 keer hun eigen lengte te kunnen zwemmen. En ben het helemaal met je eens jana..

chantal_bel schreef:
50 euro voor een bak waar verder niets bij zit vind ik erg duur. heb er op mp een gekocht van 1m voor 40 euro een maand of wat geleden

Ik vind het best meevallen. Ik kocht 2,5 jaar geleden mijn meter bak voor 100 euro met weet niet hoeveel spullen erbij..
Ik wou dat ik een meter bak voor 50 euro kon kopen :D

xJurdyWonanx schreef:
heb vandaag mijn groepjes wat aangevuld
had 5 eiland barbeeltjes, heb ik nu 9 van, alleen vrouwtjes genomen want ze waren elkaar wat op aan het jagen voorheen omdat ik 2 mannen had en 3 vrouwen.

heb ook nog de groep van 4 koperzalmen naar 8 gedaan, nu ook 2 mannen en 6 vrouwen

en dan nog de groep van 10 tetras die ik sowieso al had
leuk om te zien dat ze elkaar meteen opzoeken per groep

Hoe zie jij het verschil tussen een man en een vrouw dan?

Saintelette schreef:
Hoi! mag ik me ook melden?
Wij hebben een 180 liter aquarium met 8 neons, 3 gele 'platjes en 2 rode (maar die zijn niet zo plat :') ), 4 sumatranen, 1 papegaai vis (mannetje is vorige week overleden), 2 maanvissen, algeneter en een aantal coelies.

alleen wij zitten nu met een probleem.. We hebben de bak nu al meer dan een jaar (bijna anderhalf), en sinds een jaar dus ook twee maanvissen. Eerst legden de maanvissen samen eitjes en waren ze heel close, maar sinds kort vallen ze elkaar aan wat dus ook steeds heftiger wordt. Vanmiddag zat er zelfs eentje dubbelgevouwen tussen de ruitenwisser en het glas, volledig in paniek.. Iemand tips ofzo? Snap niet dat ze ineens zo gemeen zijn tegen elkaar..

Oh en we hebben ook nog een kleine bak, met een goudvis van 11 jaar erin. Visje is al helemaal wit en is zo'n 15 cm groot :p echt een bejaarde joekel!

Voor een Papegaaivis en 2 maanvissen vind ik je bak beetje klein.. Want als ik aan een maanvis denk, dan denk ik al gauw aan een
maanvis van 20 cm.. Weet niet hoe groot die van jou nu zijn..
Persoonlijk zie ik maanvissen in een bak mijn weinig andere vissen.. Maar als ik dan toch weer naar je bestand kijkt valt het aan de ene
kant toch wel weer mee.. Als ik jou was zou ik eens kijken wat er gebeurt als je die grote eruit haalt..
Jou bak is niet veel groter als die van mij en vind voor mijn bak een maanvis van 20 cm al te groot voor in mijn bak, laat staan 2 van
zulke groters plus dat er dan nog een papegaai bijzit.. Ik zou zeggen probeer het eens uit en kijk wat er gebeurt..

Sappos schreef:
Ik heb vandaag gruwelijk geshopt := 4 grote planten, mooi stuk mos...een prachtige Betta Splendens man :+: 10 Neon Tetra's :D 8 Corydoras en 1 L008 :D En dan had ik ook via internet nog 10 Appelslakken besteld die ook binnen gekomen zijn :D

ow ja en de pomp is gemaakt *\o/*

Ik wil verschillende kleuren, waar heb jij ze bestelt?

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 08:59

Nou bij de eiland barbeeltjes heeft het mannetje een rode gloed over zich heen en wat rodig bij de staart en het vrouwtje heel saai en gewoon grijzig.
Bij de koperzalmen zijn mijn mannetjes echt oranje en de vrouwtjes geel tot lichtgeel, best kleur loos tegenover de mannen.
Bij de guppen is het natuurlijk ook makkelijk zien en bij de plaatjes kan ik het nu ook zien dmv de vin achteraan onder de buik.
Bij mijn clownbotias weet ik het eigenlijk niet en bij mijn tetras ook niet haha.

Verder wist de jongen in de winkel het zelf ook niet en heb ik nog moeten aanwijzen welke de vrouwen waren hihi, oké hij werkte er wel net pas dus dan is dat logisch.

Ik heb toevallig dit aquarium van een meter ook een half jaar terug voor 100 euro gekocht.
Wel incl onderkast, wat vissen, eheim pomp, nog een binnenpomp, allerlei spulletjes, en hij ziet er nog hartstikke goed uit dus ik vond het niet veel geld.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:08

Ik ga nog wel even verder speuren voor een aqua van een meter, wil t liefst ook met verlichting, goed filter en verwarming maar wel zonder vissen. De huidige vissen moeten over en ik wil met de leerlingen dan wat nieuwe vissen erbij halen :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:49

Saintelette
Een 11 jarige goudvis is niet bejaard vind ik, ze kunnen rustig 25 jaar worden en 30 cm; dus ik het vermoeden dat de bak te klein is als de vis na 11 jaar nog maar 15 cm is. Aangezien wij vissen hebben die na 6 jaar al > 20 cm zijn.

Pluisje_666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:46

Info verkregen via mijn werk:
Verbod op import van appelslakken

woensdag 14 november 2012 | Labels: import, appelslakken

Alle soorten slakken van het genus Pomacea, de appelslakken die als algeneters in aquaria gebruikt worden, zijn met directe ingang verboden in de gehele Europese Unie. Aanleiding hiertoe is een plaag van appelslakken in rijstvelden in de Ebro-delta in Spanje. Formeel is het houden van appelslakken niet langer toegestaan, maar de precieze invulling daarvan is aan de lidstaten.

Uitgangspunt hiervoor is het daadwerkelijke risico voor de natuur en de productieplanten. In Nederland wordt dit risico niet hoog geacht. De import van appelslakken is verboden en fytosanitaire certificaten voor waterplanten dienen een verklaring te bevatten dat die planten zijn onderzocht en vrij bevonden van appelslakken en/of hun eieren.

Controle vindt plaats bij import, maar ook in de vrije natuur. Bij verkooppunten en particulieren zullen geen controles plaatsvinden. Het is echter wel van groot belang geen appelslakken in de vrije natuur uit te zetten. Dit geldt overigens voor ALLE dieren. Het is bovendien bij wet verboden!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 19:16

Heb je daar een bron van :)?

Pluisje_666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 09:46

Het komt uit een nieuwsbrief. Ik werk bij een groothandel en wij leveren ook aan dierenspeciaalzaken. In een nieuwsbrief van een overkoepelende organisatie stond dit.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 13:20

Maakt weinig uit als je ze niet meer mag importeren toch? Genoeg Nederlandse kwekers van die beesten. :)

Edit: Oh, voor een handelaar misschien wel lastig.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 16:49

Ooooh mijn Sulawesi slak heeft een baby <3 En ik spotte ook nog drie andere slakjes.. Ojeee.. Snel overgezet in een andere bak :P

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:25

Hm, heb ik vandaag mijn 2 clownbotia's weggebracht naar iemand met groter aqua en zie ik nu net voor het eerst sinds ik deze bak heb ( iets meer dan half jaar ) een slakje.
Betekend dat dat ik hiervoor gewoon ook al slakken had maar mijn clownbotia's die zo snel weg aten dat ik ze nooit zag of is dit toeval?

Iemand enig idee wat anders een goede vervanging is voor mijn clownbotia's?
Heb een meter aquarium, dus geen te grote vis o.i.d.

Zag al dat kogelvisjes e.d. aangegeven werd op internet maar daar ga ik uiteraard niet aan beginnen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:27

Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met nano zee aquariums?
Ik heb er van de week een paar gezien, lijkt me heel gaaf. Maar ga niet dezelfde fout maken als de laatste keer, eerst dit aquarium helemaal lopend hebben, en dan misschien halverwege volgrnd jaar een keer een nieuw aquarium!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:45

Als je botia's wel leuk vind zou je de Botia Striata kunnen overwegen. Die heb ik en eten inderdaad ook alles wat op een slak lijkt op. Zijn echter wel bijtertjes, ook naar andere vissen.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:10

Ik ga eens even googlen daarop, bedankt

Heb eens even gegoogled en ach het zijn niet de knapste maar goed.
Nu las ik wel dat ze het beste in minimaal 1.20 moesten zitten en ik heb een 1meter aquaruim, plus probleem dat ik best grof grind als bodem heb..