Tegenstanders vers vlees voeding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:30

Op mijn werk verkopen we ook vers vlees zoals van lotgering

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:09

HalloDan schreef:
Wat me hier opvalt is dat juist de versvleesvoerders honden hebben met een 'mankementje' als voedselintolenrantie/maag/darmproblemen. Las in elk geval ook over eliminatiedieet hier. In dat geval zal Barfen soms het meest geschikt kunnen zijn omdat je dan exact geeft waar de hond het beste tegen kan en andere zaken 100% uitsluit. Die honden kunnen het daar beter op doen dan op brokken van A kwaliteit. Maar bij honden met een gezond stelsel, zijn er gewoon geen bewezen gezondheidsvoordelen ten opzichte van vers vlees versus goede kwaliteit brok.

Ik heb een gezonde hond, maar het barfen heeft voor ons wel een bewezen gezondheisvoordeel. Misschien niet wetenschappelijk bewezen, maar wel zichtbaar verbeterd. Namelijk haar gebit. Ze kwam hier als brokkenhond, met veel tandplak/tandsteen en een lucht om van flauw te vallen. ;) Na een paar weken/maanden kvv werd dat minder, nu met barf is het compleet weg. Daarnaast wilde ze met brokken amper op gewicht blijven, rond haar loopsheid moest de hoeveelheid verdubbeld worden of nog meer, nu krijgt ze altijd dezelfde hoeveelheid en valt ze nog amper af.

Maar goed, ik hoef niemand te overtuigen, iedereen, in dit topic in ieder geval, probeert het beste voor zijn/haar hond te doen toch? :)

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:43

Kuggur schreef:
Honden krijgen geen vitamine c tekort. Net als de meeste dieren kunnen ze het zelf aanmaken. De mens en de cavia zijn hierop zeldzame uitzonderingen.
Je hebt niet al te veel sjoege van gezonde diervoeding.

Een hond is inderdaad in staat zelf vitamine C aan te maken. Echter, is de aanmaak van vitamine C allereerst genetisch bepaald. Door de tussenkomst van de mens zijn een aantal honden minder vitaminie C gaan produceren. Daarnaast maakt een hond van nature naar verhouding minder vitamine C aan dan bijvoorbeeld een schaap of een muis. Stress verhoogd het vitamine C gebruik.

De wilde hond eet altijd de maag van zijn prooi op omdat deze gevuld is met belangrijke vitaminen, waaronder ook vitamine C. Wij mensen menen dat onze hond wel zonder kan, want hij maakt toch zelf die vitaminen aan? Ja en nee dus. Hij maakt ze aan, maar vaak ontstaat er toch een tekort omdat de hond ook een gedeelte uit de voeding moet halen.

In brokken zit een groot gedeelte groenten en dus ook vitamine C. In vers vlees vaak niet, tenzij je het over de complete-voedingen hebt. maar iedereen moet zijn hond voeren wat hij wil. En ja, vitamine C kan inderdaad bijdragen aan een vermindering van het ontstaan van HD.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:50

Maar kunstmatige vitamine C zorgt ervoor dat het lichaam stopt met aanmaken, tenminste, dat heb ik van mijn DA geleerd. Ik voer barf en voer dan ook regelmatig magen van dieren, zodat het op een natuurlijke manier opgenomen wordt.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:55

als je het in korte periodes doet niet, alleen als je het altijd geeft dan stopt het lichaam er op een gegeven moment idd mee
ik voer zoveel mogelijk goede groenten :)

ivy_power89

Re: Tegenstanders vers vlees voeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:57

Daarbij is het niet alleen vitamines maar ook vezels die je in groentes hebt :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:58

jaa lekkere vezelsss *\%/* haha :D

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:03

MyWishMax schreef:
HalloDan schreef:
Wat me hier opvalt is dat juist de versvleesvoerders honden hebben met een 'mankementje' als voedselintolenrantie/maag/darmproblemen. Las in elk geval ook over eliminatiedieet hier. In dat geval zal Barfen soms het meest geschikt kunnen zijn omdat je dan exact geeft waar de hond het beste tegen kan en andere zaken 100% uitsluit. Die honden kunnen het daar beter op doen dan op brokken van A kwaliteit. Maar bij honden met een gezond stelsel, zijn er gewoon geen bewezen gezondheidsvoordelen ten opzichte van vers vlees versus goede kwaliteit brok.

Ik heb een gezonde hond, maar het barfen heeft voor ons wel een bewezen gezondheisvoordeel. Misschien niet wetenschappelijk bewezen, maar wel zichtbaar verbeterd. Namelijk haar gebit. Ze kwam hier als brokkenhond, met veel tandplak/tandsteen en een lucht om van flauw te vallen. ;) Na een paar weken/maanden kvv werd dat minder, nu met barf is het compleet weg. Daarnaast wilde ze met brokken amper op gewicht blijven, rond haar loopsheid moest de hoeveelheid verdubbeld worden of nog meer, nu krijgt ze altijd dezelfde hoeveelheid en valt ze nog amper af.

Maar goed, ik hoef niemand te overtuigen, iedereen, in dit topic in ieder geval, probeert het beste voor zijn/haar hond te doen toch? :)

Je hebt natuurlijk brokken en brókken hé? A kwaliteit of supermarktkwaliteit is toch wel een wezenlijk verschil.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:36

De kat heeft net de hamster opgegeten.....althands,op zn koppie na want die paste niet door de tralies.
Das pas vers vlees.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:43

papagroom schreef:
De kat heeft net de hamster opgegeten.....althands,op zn koppie na want die paste niet door de tralies.
Das pas vers vlees.

Das idd echt vers, wel jammer van de hamster...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:55

papagroom schreef:
Das pas vers vlees.

:')

arme hamster

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:58

papagroom schreef:
Das pas vers vlees.

Hahaha

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:08

@ papagroom, stiekem moest ik er best om lachen... :+
Ik heb mijn beagle eerst een tijd royalcanin gevoer,
Maar was het toch niet helemaal..
Later kreeg ik er een cockerspaniel bij,
Uit het asiel, mager, zwak, snel vatbaar voor dingen,
Ik heb haar heel lang, vers vlees gevoerd, ze deed het er goed op,
Mijn andere hond wel en niet...
Ze hebben toen een week bij een beagle fokker gelogeerd,
En die gaf hun kennerbrokken, ongeperst
En ik kreeg 2 prachtige honden terug!
Dus nu krijgen ze kennerbrokken,
En zo eens af en toe in het weekend lekker vers vlees,
Ook geef ik ze wel eens eendennekken kippenpoten kippennekken kipkarkas ect ect,
Dat bestel ik dan op lotgering!

Elke hond reageerd anders..
De hond van me broer reageerd super op royalcanin,
Maar weet niet op vlees,
En hier weer omgedraaid..
Ik kijk gewoon naar m'n honden
En daar pas ik mijn voer op aan. :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:47

papagroom schreef:
Das pas vers vlees.

Bedankt Papagroom, precies wat dit topic nodig had _O-

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:55

Alweer PPG? Hoe leg je dit nu aan de groomboys uit?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:58

Er is trouwens alweer een nieuwe...ik ben gelijk naar agra totaal gegaan om er eentje te halen die er precies hetzelfde uitziet...tenminste dat dacht ik.
De boys vroegen zich echter af waarom hammie in eens veel donkerder was...mijn antwoord....dat is wintervacht,net als bij de paarden........hun reactie....moeten we hammie nu scheren?...LOL...

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:59

Nikka schreef:
Alweer PPG? Hoe leg je dit nu aan de groomboys uit?

Nee ben je gek...is de zelfde...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:03

Omdat je "net" schreef, ik dacht dat gaat snel......

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:04

Hey kappen, een goed verhaal niet met de waarheid bederven...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:08

Ppg je bent en blijft mijn held :')

Tessa kreeg A kwaliteit brok, geen supermarkt spul, maar was toch minder dan de barf nu.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 00:04

MyWishMax schreef:
Ppg je bent en blijft mijn held :')

Tessa kreeg A kwaliteit brok, geen supermarkt spul, maar was toch minder dan de barf nu.

<3 <3 <3

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:50

papagroom schreef:
Er is trouwens alweer een nieuwe...ik ben gelijk naar agra totaal gegaan om er eentje te halen die er precies hetzelfde uitziet...tenminste dat dacht ik.
De boys vroegen zich echter af waarom hammie in eens veel donkerder was...mijn antwoord....dat is wintervacht,net als bij de paarden........hun reactie....moeten we hammie nu scheren?...LOL...

:D

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:12

ik heb even een vraagje.
mag een hond eigenlijk een soepkip (geraamte) of is dit ook niet goed voor ze.
weet wel dat als de kip gekookt is, dit gevaar oplevert doordat de botten kunnen splinteren, maar is dit ook als ze nog niet gekookt zijn?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:19

fjordowner18 schreef:
ik heb even een vraagje.
mag een hond eigenlijk een soepkip (geraamte) of is dit ook niet goed voor ze.
weet wel dat als de kip gekookt is, dit gevaar oplevert doordat de botten kunnen splinteren, maar is dit ook als ze nog niet gekookt zijn?

Een rauwe soepkip kan prima, mits de hond al enigszins aan vleesbot gewend is. Kipkarkas is toch wat harder dan nek, is mijn ervaring.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:06

Valt wel mee hoor, ik heb hier een nest Jack Russellpuppen, nu 7 weken, die kregen vorige week kipkarkassen om een beetje aan te sabbelen. Nou, dat lukte prima, de halve karkassen waren weg....wel de zachtere delen, maar toch...
Kippennekken eten ze ook gewoon...