Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
HalloDan schreef:Wat me hier opvalt is dat juist de versvleesvoerders honden hebben met een 'mankementje' als voedselintolenrantie/maag/darmproblemen. Las in elk geval ook over eliminatiedieet hier. In dat geval zal Barfen soms het meest geschikt kunnen zijn omdat je dan exact geeft waar de hond het beste tegen kan en andere zaken 100% uitsluit. Die honden kunnen het daar beter op doen dan op brokken van A kwaliteit. Maar bij honden met een gezond stelsel, zijn er gewoon geen bewezen gezondheidsvoordelen ten opzichte van vers vlees versus goede kwaliteit brok.
Kuggur schreef:Honden krijgen geen vitamine c tekort. Net als de meeste dieren kunnen ze het zelf aanmaken. De mens en de cavia zijn hierop zeldzame uitzonderingen.
Je hebt niet al te veel sjoege van gezonde diervoeding.
MyWishMax schreef:HalloDan schreef:Wat me hier opvalt is dat juist de versvleesvoerders honden hebben met een 'mankementje' als voedselintolenrantie/maag/darmproblemen. Las in elk geval ook over eliminatiedieet hier. In dat geval zal Barfen soms het meest geschikt kunnen zijn omdat je dan exact geeft waar de hond het beste tegen kan en andere zaken 100% uitsluit. Die honden kunnen het daar beter op doen dan op brokken van A kwaliteit. Maar bij honden met een gezond stelsel, zijn er gewoon geen bewezen gezondheidsvoordelen ten opzichte van vers vlees versus goede kwaliteit brok.
Ik heb een gezonde hond, maar het barfen heeft voor ons wel een bewezen gezondheisvoordeel. Misschien niet wetenschappelijk bewezen, maar wel zichtbaar verbeterd. Namelijk haar gebit. Ze kwam hier als brokkenhond, met veel tandplak/tandsteen en een lucht om van flauw te vallen.Na een paar weken/maanden kvv werd dat minder, nu met barf is het compleet weg. Daarnaast wilde ze met brokken amper op gewicht blijven, rond haar loopsheid moest de hoeveelheid verdubbeld worden of nog meer, nu krijgt ze altijd dezelfde hoeveelheid en valt ze nog amper af.
Maar goed, ik hoef niemand te overtuigen, iedereen, in dit topic in ieder geval, probeert het beste voor zijn/haar hond te doen toch?
papagroom schreef:Er is trouwens alweer een nieuwe...ik ben gelijk naar agra totaal gegaan om er eentje te halen die er precies hetzelfde uitziet...tenminste dat dacht ik.
De boys vroegen zich echter af waarom hammie in eens veel donkerder was...mijn antwoord....dat is wintervacht,net als bij de paarden........hun reactie....moeten we hammie nu scheren?...LOL...
fjordowner18 schreef:ik heb even een vraagje.
mag een hond eigenlijk een soepkip (geraamte) of is dit ook niet goed voor ze.
weet wel dat als de kip gekookt is, dit gevaar oplevert doordat de botten kunnen splinteren, maar is dit ook als ze nog niet gekookt zijn?