Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mindfields schreef:Je kan er achter staan of niet, feit blijft wel dat ik het hier ook zie gebeuren tussen de honden onderling, die corrigeren elkaar ook regelmatig. Ze snappen elkaar dan weer en de verstandhouding is weer duidelijk. Dus ja, uiteraard is het corrigeren wat hij doet, maar naar mijn mening wel op een begrijpelijke manier voor de hond en zonder het dier pijn te doen.

In heel veel gevallen is het totaal niet nodig en doet hij het dus ook niet.

), echt superlief, maar wat een mafketels zijn dat onderling zeg. sallandval schreef:Hier ook bullachtigen.
De dames hebben ook een tijdje verwarring gehad over de onderlinge verhoudingen. Toen vlogen ze elkaar ook wel eens aan. Met een stevige HE! of een stamp op de grond was het dan wel over... maar als ik nu zie hoe rustig het gaat heb ik toch liever een sshhht vóórdat het misgaat.
En tegen een kind zeg je toch ook wel eens shhht? En dat aanraken wat ik CM zie doen (en wat wij hier nu dus ook doen) is geen slaan of knijpen, het is meer het honden equivalent van 'eh hallo, let eens op?' in mijn ogen. Maargoed daarover kun je van mening verschillen natuurlijk.
Urko schreef:Eeeh... Sallandval? Dacht dat jij zo geschoold was in operante conditionering? Dan weet je ook dat trainers nooit een tsss of een oplettende tik/knijp uitdelen aan een dier. We hebben bij operante conditionering namelijk helemaal geen riem of verbaal contact nodig met een dier om het te trainen. Teminste... ik moet er niet aan denken dat ik de zeeleeuwen zo'n tss- en een tikje geef zoals Cesar altijd doet. Dan ben ik of die zeeleeuw kwijt of een vinger....![]()
![]()
Cesar millan gelooft in de alpha hond en in leiderschap en daar staat de hele dominantie-theorie voor.
).Citaat:@@mindfields: in een roedel die stabiel is (dus niet verandert van samenstelling) word er zelden tot nooit gecorrigeerd, dat blijkt uit recente onderzoeken.
Citaat:@Nikie_: Ja en de meeste mensen willen hun cursisten ook zo dom mogelijk houden, want ze zeggen wel wat ze moeten doen, maar niet waarom cursisten bepaalde handelingen moeten doen. En daar erger ik me ook helemaal aan... merk het zo vaak als we nieuwe cursisten krijgen die overgestapt zijn van een andere hondenschool...

Deze mensen lezen (mag ik hopen) wel zijn ondertekst en zullen er dus een deskundig persoon bij halen.
Ik vind wel degelijk dat hij kijkt hoe en waarom een hond zo is als hij/zij is. Zoals ik al eerder aangaf hebben wij voor onze Kazuo bij meerdere gedragstherapeuten geïnformeerd en dáár kregen we juist te horen dat hij eens goed aangepakt moest worden!?! Gelukkig kan ik wel een beetje honden 'lezen' en had ik allang gezegd dat zijn gedrag voortkwam uit onzekerheid/angst. Maar dat zag ik helemaal verkeerd......................
)!
) Mindfields schreef:Als jij dat zo over vindt komen dan ben jij dus misschien een van die mensen die niet goed kijkt en luistert. Op mij komt het namelijk helemaal niet zo over. Maargoed dat is dus persoonlijk en dat hou je altijd.
misschien kijk jij wel niet goed?
.
) en dat ik dan denk 'Oja, dat herken ik!'