Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dorine92 schreef:Cayenne schreef:Losgeld? Tot de dag dat TS hoorde dat haar kat in het asiel zat zou ik idd als asiel over denken om dat kwijt te schelden, maar nu kiest TS er zelf voor om hem daar te laten zitten, dus die kosten zijn gewoon terecht.
Maar dat eerste heeft het asiel niet gedaan
zonnebloem18 schreef:Zoals ik eerder al zei een chiplezer kan de chip niet uitlezen in een vangkooi of kattenmandje. De eerste kans die ze hebben om de chip te controleren is op het asiel.
Karl66 schreef:dees_daan schreef:Kosten van een dierenambulance maken wat chipreader betreft niet uit. Als zij een dier readeren zijn ze er al en dus kunnen ze de ritkosten op de eigenaar verhalen. Gaat het dier naar het asiel dan zijn de ritkosten voor het asiel. Het enige dat het asiel dus had kunnen doen is denken dit is een uitzonderlijke situatie dus laat maar. In gesprek gaan met de dierenambulance en kijken of zij bereid zijn om de ritkosten naar hen toe ook te laten vallen. (Als dit asiel ook een contract heeft met de dierenambulance.)
Het maakt dus niet qua dierenambulance uit of de kat mee gegaan is of dat ze hem op de stoep bij TS afgeleverd hadden want beide keren hadden ze ritkosten mogen rekenen. Dit probleem is tussen asiel en TS. Asiel heeft opdracht gegeven de kat te halen, TS is eigenaar. Dierenambulance is alleen de uitvoerende partij geweest en hoeft niet op te draaien voor een eigenaar die haar kat buiten haar terrein laat rondlopen of voor een asiel dat opdracht geeft de kat op te halen.
Ik snap dat de dierenambulance die kosten heel graag wil doorrekenen aan de eigenaar. Maar dat wil niet zeggen dat ze dat recht ook hebben. Als ze al kosten kunnen verhalen dan lijkt mij dat dit op de persoon is die ze opgeroepen heeft. In dit geval dus de buurvrouw.
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat juridisch gezien hun werkelijke rechten zijn.
Cayenne schreef:Losgeld? Tot de dag dat TS hoorde dat haar kat in het asiel zat zou ik idd als asiel over denken om dat kwijt te schelden, maar nu kiest TS er zelf voor om hem daar te laten zitten, dus die kosten zijn gewoon terecht.
Evi84 schreef:Een dier wegvangen in zijn eigen straat is denk ik niet de taak van de dierenambulance. Als zij niet willen investeren in een deftige chipreader, dan kunnen zij hun taak niet naar behoren uitvoeren zoals zou moeten (dieren ter plaatse controleren zodat ze geen dieren uit de eigen!! woonomgeving wegplukken).
Het is hun eigen keuze om niet te investeren in materiaal wat ze wel nodig hebben om hun taak correct uit te voeren. Mijn inziens mogen ze dan ook dergelijke opdrachten helemaal niet aanvaarden en zou de opdracht doorgeschoven mogen worden naar een instantie die wel geïnvesteerd heeft in deftig materiaal zodat dit soort fouten niet kunnen voorkomen.
Dat ze zich dan houden aan hun andere taken ipv losgeld vragen voor eigenaars dieren die ze wegplukken uit hun eigen territorium en het dan vertikken te controleren ter plaatse zoals ze volgens hun opdracht horen te doen.
Als je op voorhand weet dat je een bepaalde taak niet kunt uitvoeren omdat ze niet hebben willen investeren in deftig materiaal dat ze nodig hebben voor die taak (deftige chipreader) - dan hadden ze die opdracht nooit mogen aannemen!
Anoniem schreef:Er is meer dan eens uitgelegd dat de chips niet gelezen kunnen worden als het dier in een vangkooi zit. Dat dat pas kan gebeuren als het dier in het asiel is. Heeft niets te maken met wel of geen goede chiplezers
Mazida schreef:Feit is dat we inmiddels dagen verder zijn of heb ik gemist of TS al naar het dierenasiel is gereden om de situatie mondeling te bespreken? Dat werkt vaak beter dan mailen/bellen... De kat is toch zeker de moeite wel waard om te gaan overleggen? Dan ga je toch niet zitten afwachten?
zonnebloem18 schreef:Wij vangen trouwens niet in opdracht van het asiel, wij hebben als dierenambulance onze eigen zwerfkattenwerkgroep die samenwerkt met het asiel, maar ritten zijn in opdracht van onszelf i.t.t. hoe het bij dees_daan werkt.
Mazida schreef:En sommigen hier hebben echt totaal geen verstand van zaken? Zwerfkatten scannen op afstand voor een chip? Die dingen moeten nog uitgevonden worden! Daarnaast zijn het meestal wilde katten in de vangkooien, die pak je er niet zomaar uit om even te scannen
, voordat je helemaal wordt open gekrabd.
Mazida schreef:Als TS het teveel moeite vindt om even langs te gaan bij het dierenasiel om het gesprek aan te gaan, dan is het toch ook duidelijk? Laat die kat dan lekker daar en maak je er verder niet druk om? Of ga je nog dagen wachten tot de medewerkers de kat persoonlijk thuis brengen? Dat doen ze misschien ook nog wel als je het overleg aangaat, maar met zo'n passieve houding gebeurt er natuurlijk helemaal niets