Nog bokkers met een oudere hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 09:20

Ianrowan2009 schreef:
Fabster schreef:
Ik heb voor mijn ouwe nog een rolstoel gekocht, om die reden. Daar heeft ze nog een half jaar mee gedaan. Toen was de koek echt op. Ik ga er van uit, dat je gezond verstand hebt en dingen niet rekt, omdat je geen beslissing wil nemen. Dus als dat zo is, dan kan ik je gerust stellen: je weet echt zelf wanneer het genoeg is. Het is dan feen vraag meer. Dan wéét je het gewoon. En zolang het nog een vraag is, is die tijd nog niet aangekomen. En kun je nog heerlijk van hem genieten. Dat moet he dus niet vergeten te doen.

Heel erg fijn om dit te lezen.
Had ik even nodig.. ik zeg altijd dat ik mijn hond beter ken dan dat ik mijzelf ken, maar dit onderwerp is zo moeilijk :(

Natuurlijk is het onderwerp moeilijk. Maar je hoeft er niet de hele tijd bij stil te staan. Nog lekker genieten van je ouwe man. De dag dat het voorbij is, komt vanzelf. Of je er nou wel of niet aan denkt. Zonde om niet van zijn laatste tijd te genieten. Lekker veel knuffelen <3

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 20:44

Lekker genieten van je oude man en neem elke zoals deze komt.
Vandaag kwamen de antislipsokken voor onze oude dame binnen. Ze loopt er parmantig mee <3 en laat ze goed zitten.

Afbeelding
Afbeelding

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:31

Ceetje_bokt schreef:
Lekker genieten van je oude man en neem elke zoals deze komt.
Vandaag kwamen de antislipsokken voor onze oude dame binnen. Ze loopt er parmantig mee <3 en laat ze goed zitten.

[ [url=m/jFf9M2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2lNZBD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb deze sokken ook voor de voorpoten besteld, als het goed is komen ze morgen binnen.
Samen met deze knappe stapperds voor de achterpoten :D
Afbeelding

@FABSTER Dank je wel, ga ik zeker doen.
Dubbel genieten van elke dag <3

Fabster

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:12

Die schoenen heb ik ook voor die van mij. Hij liep in Schotland steeds zijn achterpoten kapot. Die schoentjes waren ideaal.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:49

En de naam van die schoenen <3 ze heet Walker namelijk.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 12:02

Ceetje_bokt schreef:
En de naam van die schoenen <3 ze heet Walker namelijk.

Ow echt?! Jeetje wat een toeval <3
Vandaag komen ze als het goed is binnen, kan ik de garderobe van Rowan weer aanvullen :o
Gelijk even op de foto zetten en een show rondje wandelen :P

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:46

Ben benieuwd hoe hij ze vindt lopen. De sokken zijn een succes!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:26

Die van mij had geen enkel probleem met de schoenen. Maar was wel al sokjes gewend. Dat zal mss wel schelen.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:08

Even dit topic een schop geven...
vandaag tussen 14.10u en 16.10u wordt mijn knappe en oude hond ingeslapen.
Hij heeft uiteindelijk 11jaar mogen worden en zijn leven van A tot Z mogen leven (L)
http://www.dierrust.nl zal Rowan bij ons thuis rustig in laten slapen. Man, wat ga ik hem missen!
Afbeelding

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:10

Heel veel sterkte vandaag.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 16:26

Heel veel sterkte! Zo moeilijk ook al hebben ze oud mogen worden.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:30

Sterkte. Altijd ellendig :(:) . Toevallig een paar weken geleden mijn kat laten inslapen. Mijn oudje (wordt dit jaar 10) doet het gelukkig nog goed.

Afbeelding

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 00:24

Na ruim 3 jaar dit topic maar eens afstoffen :(:) zijn er nog bokkers met een oudere hond?

Ik heb mijn teefje van ongeveer 13 jaar oud 3 weken geleden laten inslapen en vanavond mijn 11-jarige reu Diablo opgehaald uit de kliniek, waar hij 4 dagen heeft gelegen met een acute prostaatontsteking. De schrik zit er goed in!

Hopelijk knapt de (nu gecastreerde) man nu snel op. Hij is een paar kilo kwijt en spieren zijn flink geslonken, dus dat wordt vertroetelen, rustig wandelen en binnenkort naar de osteopaat voor een check.

Links Diablo voor hij ziek werd, rechts Torvi, inmiddels dus overleden Y;(:

Afbeelding

Ik vind oudere honden op de een of andere manier altijd zo aandoenlijk en ben benieuwd naar die van jullie, hoe het met ze gaat en wat jullie zoal met ze beleven en doen!

Afbeelding

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 13:28

Ach, door het omhoog komen van dit topic komt ons oude Walkertje weer naar boven <3 . Helaas hebben we haar een paar dagen voor haar 15 en een halve verjaardag laten inslapen. Het oude besje is langzaam uitgedoofd. Onze Saar is 11 jaar, maar heeft nog geen last van ouderdom en Murphy is pas 3 en een half.
Ik vind oude honden echt prachtig en kan me helemaal vinden in de quote hierboven.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 18:30

Wat leuk dat er een topic is speciaal voor oudere honden! :) Mijn kleine vriend is vorige maand alweer 14 geworden.
Afbeelding

Hij krijgt glucosamine en een multivitamine voor senioren om z’n lijf te ondersteunen, maar binnen het gezin hebben we de consensus dat we hem niet meer gaan laten opereren of hem gaan proberen op te lappen met medicijnen wanneer hij verslechtert. Dat is dan het moment om afscheid te nemen. Elke dag met hem is als een cadeautje en ik probeer er dus ook echt elke dag een feestje van te maken met en voor hem.

Zo geniet hij er enorm van om samen dingen te doen. Afgelopen week hebben we dus elke dag geoefend met zijn nieuwe “koets” :))
Afbeelding
Hij loopt in principe 4x per dag en over het algemeen minstens een half uur (op zijn snuffelende tempo, de afstanden stellen weinig voor) maar ik merk dat hij steeds regelmatiger aan het eind van zijn energie nog een stuk wandeling over heeft. Het helpt niet mee dat we een stukje moeten lopen naar de leuke plekken (parken, losloopgebieden, bos). Alles bij elkaar wordt het langzaam wat zwaar. Van de week heb ik daarom dus een fietskarretje (een “koets” :') ) voor hem gehaald via Marktplaats, zodat we zijn energie voor de wandelingen kunnen besteden op z’n favoriete plekken. :)

Wel zit ik een beetje in dubio wat z’n voer betreft. We zijn een paar weken geleden overgestapt van de seniorenbrokken van Wolf of Wilderness (lam) naar de seniorenbrokjes van Edgar&Cooper (kip en zalm), maar sindsdien likt hij opvallend vaak aan zijn pootjes. Ik vraag me af of er dus iets in het nieuwe voer zit waar hij niet zo goed tegen kan. Wat voeren jullie je senioren?

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 11:10

Gefeliciteerd! En ideaal zo'n koets.

Mijn Beagle heb ik sinds de eerste verschijnselen van dementie overgezet op Hills b/d, maar nu bleek bij zijn halfjaarlijkse senioren check up dat zijn niertjes ook hun beste tijd gehad hebben dus ik moet even kijken hoe ik het allemaal ga doen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 11:22

Afbeelding

Onze net 10 jarige Franse bull.
Stokdoof en wat stijfjes maar krijgt daarvoor glucosamine .
Hij is nog altijd blij en vrolijk met dagelijks nog z'n Franse bulldog zoomies.

Onze DH teef begin april in laten slapen op net 8 jarige leeftijd.
Ze had een melkkliertumor die in 2 weken tijd zo giga hard groeide en ze enorm in gezondheid achteruit ging :(

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 01:40

Wat leuk dat er meer oudere honden zijn hier! *\o/*

Incroyable wat een schatje en 14 is een mooie leeftijd! Mijn inmiddels overleden teefje had ook een koets, ze duwde me zowat aan de kant om erin te komen.:D Ik had er een op maat gemaakt orthopedisch matras in en daarop een schapenvacht en ze zat er altijd als een prinses in, zo leuk. En ideaal om zo toch verder en op andere plekken te kunnen wandelen!

Afbeelding

Onze hond(en) krijgen zelf samengestelde, rauwe voeding (BARF) dus daar heb je niet zo veel aan denk ik... maar kun je niet terug naar het oude voer?

Miepmiept lastig niertjes die niet meer helemaal meewerken.. Overstappen op nierdieet een optie? Merk je er iets van of zijn er verder geen klachten?

Claudia wat aandoenlijk met z'n grijze snoet! Heftig van je teef, hoe gaat het met de bull zonder haar?

Hier is onze reu nog aan het opknappen van zijn ontsteking en castratie, zijn conditie was schrikbarend slecht na de opname. Kan natuurlijk ook gedeeltelijk met de castratie te maken hebben dat hij rustiger is, maar vind 'm elke week vooruitgaan. Eten en snacken doet hij wel héél graag dus daar moeten we een balans in vinden... :Y) Maandag naar de osteopaat!

Afbeelding

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 11:22

Hallo, ik kom graag meelezen in dit topic. Ik heb een bijna 10 jarige (geen stamboom) labrador teef. Zij is nog heel erg fit. Goed in conditie en loopt nog langs de fiets en met de paarden mee. Ik merk wel dat ze meer slaapt en sneller stijf is na een flinke wandelen. Afgelopen week heb ik voor haar de hondenvariant van Horseflex gekocht joint power. Ik ben benieuwd of ik verschil ga merken in haar stijfheid.
@wijslander leuk jou hier ook weer tegen te komen ;)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 13:55

@NZ92 insgelijks! :D en grappig, ik heb ook net o.a. de joint power van horseflex binnen.. heb ook de magnesiumcitraat en de muscle power. Diablo krijgt nu wel poeder met vlees te eten in plaats van andersom. Maar hij eet evengoed uitstekend! :')

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 14:03

Ik heb ook een oudere hond.
Black, hij wordt in november 11 jaar.
Hij is een barbet (Franse waterhond)
Z'n hele leven zeer actief geweest, detectie, behendigheid gedaan.
Hij begon vorig jaar wat stijver te lopen.
Na bezoek dierenarts, ostheopaat, foto's gemaakt van rug en 1 achterpoot. Bleek hij artrose te hebben aan een drasgteen van zijn achterpoot.
Daardoor is hij gaan compenseren met lopen om er minder pijn aan te hebben. Daardoor was zijn rug vast komen te zitten en deed ook pijn.
Hij is behandeld door de ostheopaat.
En hij krijgt nu elke 4 weken librera injectie.
Sindsdien gaat het gelukkig weer stukken beter en heeft ie ook weer plezier met de wandelingen :)
Verder is hij prima gezond en in goede conditie dus hopelijk kan hij zo nog een paar jaar mee!

Ik ga dit topic nog even rustig doorlezen, heel leuk!

Afbeelding

Afbeelding

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 19:00

Ik ben idd aan het overstappen naar dieetvoer voor hem, op zich had hij nog geen klachten en is het naar boven gekomen bij zijn halfjaarlijkse seniorencheck. Hij is 16,5 dus ook niet gek dat alles wat begint te slijten.

Mijn 10 jarige Herder kreeg Flexadin en dat leek ook wel wat te doen, nu staat ze gewoon op pijnstillers voor de korte tijd die ze nog te leven heeft.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 19:44

Ohw, lieve grijze snoetjes <3

Hier trotse eigenaresse van Boem van 14 1/2 jaar. Kruising boxer x labrador, 30kg, dus aardig op leeftijd te noemen.

Nog steeds veel plezier in het leven, hoewel er wel wat gebreken zijn:
* HD (al vanaf zijn derde, dat is ook nauwelijks verergerd)
* Kapotte knieën met artrose (pijnmedicatie)
* Minder fraaie nierwaarden (wél dieetvoer, nog geen medicatie)
* Zo goed als doof en slechtziend

In de praktijk: hij loopt nog steeds kwispelend mee, gaat desnoods (langzaam) rennen met de riem in zn giechel, speelt (hij verliest altijd) nog regelmatig met de jongste, alles waar nierhonden last van hebben heeft hij geen last van (drinkt niet achterlijk veel, aan zijn eetlust mankeerd het niet, afvallen doet ie ook niet). Dat dove is handig met vuurwetk, door zijn rust blijven de meiden dat ook. :+ Hij is niet incontinent, niks.
Het meest belangrijke is dat ik nog steeds de pretlichtjes in zijn ogen zie. <3

Enige waar hij last mee heeft is met gaan liggen. Dat kost duidelijk moeite. Opstaan dan weer niet.
Kortom, gelukkig nog geen tijd hem te laten gaan, maar ik besef me heel goed dat ik van iedere frats moet genieten.

Afbeelding

Afbeelding

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 20:35

Ik kom me ook melden met mij senior :wave:

Tallie is in januari 13 geworden. Ze heeft begin dit jaar nog een zware operatie gehad vanwege baarmoederontsteking, maar gelukkig is ze er weer helemaal bovenop. Inmiddels wel behoorlijk doof, maar fysiek doet ze het goed. Ze krijgt wat supplementen voor haar gewrichten en regelmatig sleep ik haar mee voor een rondje chiropractie en lasertherapie voor haar lage rug. Daar heeft ze behoorlijk last van gehad een paar jaar geleden, inmiddels gaat ze voor onderhoud.

Mantrailen is haar favoriete hobby sinds ze een jaar oud was en dat doen we nog steeds heel graag.

Afbeelding

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 21:32

Ik kom mij ook melden!
In 2017 ben ik gaan werken als speurhondengeleider en kreeg Max om mee te werken.
Na ongeveer 1,5 jaar heb ik moeten stoppen met werken met hem ivm zwangerschap en ik zou na mijn zwangerschap dan andere honden krijgen.
In 2021 is Max gepensioneerd en weer bij ons komen wonen <3
Hij wordt in september 11 en denkt dat hij nog 3 is. Helaas heeft hij artrose en spondylose, dus is niet helemaal gezond.
Op het moment loopt hij met een dikke pijnlijke voorpoot, de dierenarts denkt een verzwikking ( na 3 fotos te hebben gemaakt) maar ik ga van de week toch voor een second opinion want maak mij bizar veel zorgen :(

Afbeelding