Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:22

haha mooi! Ach en de ene hond is ook de andere niet, ik zie dat bij de paarden ook wel, je kunt niet elk ras op dezelfde tabel meten zeg maar, dat komt niet goed. Mijn hond is best een man van bouw, breed in de borst ook. dus dan lijkt het ook al gauw wat meer. Om over vachtsoorten nog maar te zwijgen, hihi!

en ach, een beetje reserve is echt niet erg, maar er zijn zóveel VEEL te dikke dieren, en dan vaak met eigenaren erbij die gewoon echt geen idee hebben van wat zo'n dier werkelijk nodig heeft, en die alles zielig vinden. Als meisje heb ik ook echt wel een strijd gevoerd af en toe om te voorkomen dat mijn vorige hond vetgemest werd. Als het aan mijn moeder lag... alle restjes voor de hond.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:25

Oh wat een heerlijk spikkelbeest, geweldig :D

wij hebben de honden ook op een flat genomen en daar hebben ze 3 jaar gewoond. Maar de wei was vlakbij huis dus ze konden dagelijks (of 2 a 3 x daags) mee om lekker rond te strunen en we wisten dat het niet voor altijd zou zijn.
De woonkamer die we nu hebben (hoekwoning) is echt beduidend kleiner dan die van onze flat, maar nu hebben we een grote tuin. Hebben ze nu alleen niets aan want ze willen alleen met mooi/warm weer naar buiten.

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:36

merrieveulen, "opa" is een kruising stafford x boxer, natuurlijke een heel andere kruising dan ranke Nina, als je ze dan naast elkaar ziet heb je al snel het idee dat hij te dik is.

opsisop, denk dat de hondjes meer genieten van een eigen tuin dan van een grote woonkamer.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:01

Wij hebben ook een buitenlander, was eigenlijk bedoeld als opvanger maar na bijna een jaar was er nog niemand voor haar en wij waren de 4e opvang voor haar dus we hebben haar maar gewoon gehouden. :+
Is een superleuk makkelijk hondje, met bloemkolen in haar oren af en toe maar dat is gedeeltelijk mijn gefaalde opvoeding. :') En er is ooit iets gebeurd met haar (het hele nest was bangig) waardoor ze panisch is voor lichtjes/lampjes/schaduwen maar dat is eigenlijk haar enige 'probleempje'.

Dit is mijn echte portugese straathond... :')

Afbeelding

Afbeelding

http://img.photobucket.com/albums/v210/ ... ijk13a.jpg

Maar iedereen vindt het een mechelse herder hahaha. :P

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:19

Daar hebben we Emma, hoiiii Lepel!

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:52

Haaaaj :D
Hoe is het met Lola, vindt ze wip nog eng?

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:07

l_amanda_l: Volgens de dierenarts is mijn stippeltje een Dalmatiër/Galgo kruising, maar zeker weten doen we het natuurlijk niet. Hij is in ieder geval hoger en slanker dan een echte Dalmaat, en hij kan heeel hard rennen :D .

Die schema's om te kijken of je hond goed op gewicht is heb ik inderdaad vaker voorbij zien komen, daar mogen veel mensen nog een voorbeeld aan nemen! Echt bizar hoeveel ontzéttend dikke honden er hier rondlopen.

Lepeltje: Wat een mooierd! :)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 00:39

lepel leuke hond.Hihi dat is de rede dat ik geen opvangadres wil zjin.Ik denk dat ik dan op een gegeven moment 20honden heb :+

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 00:42

We hebben een hondje gevonden waar we volgende week bij gaan kijken, eerst komt er huisbezoek of we wel geschikt zijn, het gaat om een 2 jarig hondje uit Roemenië, van de stichting straydogs.nl.
Ze heet Lara en is heel anders als waar ik naar op zoek was! geen husky kruising, meer kruising Jack-Russell(was nooit geen fan van dat soort hondjes!) 8 Maart kijken, we gaan dan op vakantie en rijden er dan langs als het van beide kanten klikt nemen we haar gelijk mee!

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 05:53

Lepeltje, prachtige hond, gek dat zo een dier niet uitgekozen wordt.
("bloemkolen in de oren", haha... heel herkenbaar)

Cariena, spannend!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 08:44

Cariena, dat klinkt goed! Toch grappig hoe je dan op iets heel anders kunt uitkomen dan wat je eigenlijk gedacht had he... ben heel benieuwd!

testebeest schreef:
lepel leuke hond.Hihi dat is de rede dat ik geen opvangadres wil zjin.Ik denk dat ik dan op een gegeven moment 20honden heb :+

Dit heb ik dus ook, ik hecht me veel te snel aan dieren, da's niet goed. Hoewel ik de afgelopen jaren er in elk geval in geslaagd ben om meer afstand te nemen, ipv bij elk aangeboden paard serieus te overwegen wat er mogelijk zou zijn. Hond zou al helemaal niet goedkomen, zo groot is ons huis nou ook weer niet. Gelukkig woon ik niet alleen en zal er bij dergelijke plannen wel flink op de rem getrapt worden haha!

Bloemkolen in de oren herken ik ook wel ja, Gis kan super luisteren maar soms heeft hij van die momentjes... wordt aan gewerkt.

@ Lepel, supermooie hond, die oogjes! <3 Het zou me op zich niet verbazen als er Mechelaar in zit, heb je enig idee wat voor kruising het precies is?

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 08:46

zodra ik foto's heb plaats ik ze, ze staat wel op http://straydogsnederland.nl/ naam LAra, bij de honden vanaf 1 jaar vindt t belangrijk dat een hond bij mijn 2 hele kleine kinderen kan

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 08:53

Ik heb de eerste ronde er alweer opzitten met jonas. Had zijn borstband wat langer gemaakt en nu ligt het tuigje inderdaad wat beter.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 09:03

Lepeltje schreef:

Ja, helaas wel..

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 09:07

Leuk hondje Cariena!!

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 09:28

Mazzeltje ik zag haar koppie en was verliefd, nu hopen dat t doorgaat volgende week vrijdag dan gelik mee op vakantie(weekje centerparks) en hopen dat ze thuis mijn kippen met rust laat! Mijn vorige hond heeft t ook afgeleerd om ze te doden.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:36

Cariena ze is geweldig! Lijkt me een heerlijk hondje.
Hopelijk is het gesprek goed. En klikt het van beide kanten.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:50

vind je dat niet wat druk voor een nieuwe hond cariena, meteen mee op vakantie?

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:44

Zou ik ook niet doen.
Zo blijft zo'n dier verhuizen.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:58

Dat zei ik dus ook, maar waar ze nu is schijnt die vrouw allergisch te zijn, en wij wonen niet in de buurt anders was ik er gelijk heen gereden. Misschien is er ook wel geen klik, we zullen wel zien.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:19

cariena1 schreef:
zodra ik foto's heb plaats ik ze, ze staat wel op http://straydogsnederland.nl/ naam LAra, bij de honden vanaf 1 jaar vindt t belangrijk dat een hond bij mijn 2 hele kleine kinderen kan

Aaaaw wat een leuk hondje. Die daaronder, Kayla, ook zo'n leuk ding :D .

merrieveulen schreef:
@ Lepel, supermooie hond, die oogjes! <3 Het zou me op zich niet verbazen als er Mechelaar in zit, heb je enig idee wat voor kruising het precies is?

Geeeen idee, maar hebben mensen daar uberhaupt mechelse herders? :P Wel duitse herders, maar mechelse heb ik er nooit gezien. Er zitten een hele hoop soortgelijke hondjes in het asiel daar (dierenhulpmirbessa.nl). Ze was gevonden op het strand met een paar andere puppies, de moeder was wel bekend maar hebben ze nooit kunnen vangen, is nu helaas ook dood. :( Aangezien moeder diehard zwerver was vermoed ik dat het een ubermix van vanalles is, maar je weet maar nooit of er een bepaalde herder achtige reu rondloopt die iedereen bezwangert.
Het karakter heeft iig podenco invloeden volgens mij.. :P

Ubercute puppy foto's heb ik dus ook wel haha :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mazzeltje schreef:
Lepeltje schreef:

Ja, helaas wel..

-O- Alleen jouw man of ook anderen?
Jammer dat dat zo langzaam gaat.. Dat zo'n angst zo diep kan zitten.. Vreemd eigenlijk ook dat douwe haar daar dan weer niet gerust in kan stellen..
Emma moet je gewoon wat knakworsten/kaas geven (mijn vader vond ze eerst ook doodeng maar nu zit ze elke avond als ik bij mn ouders ben al klaar met haar hoofd op zn schoot voor kaas) en dan is het opeens een stuk minder eng. :P Maar het heeft ook een hele tijd geduurd voordat ik haar met snoepjes kon trainen want dat vond ze eerst helemaaaal niet belangrijk. :')

Maar goed die angst voor lichtjes/schaduwen dan weer.. Dat zit zoo diep, geen idee waar het vandaan komt maar denk niet dat ik dat er ooit uit krijg.. Kalme andere hondjes helpen dan ook maar weinig trouwens.. :+

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:24

Hmm ik heb ook nog 2 leuke hondjes gezien.. maar toch blijf je vergelijken met het vorige hondje.
Wat ik iig zoek is een energiek hondje , met halflang haar. Ik mag hier geen link neerzetten denk ik ? Van de hondjes ?

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:36

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:44

Aahw lepeltje, wat is dat een schatje zeg ! haha

Bedankt voor je link, maar ik zoek eigenlijk een pup. Dit omdat we een kindje van net een jaar hebben, en je met een volwassen hond niet weet wat je precies in huis haalt. Nouja met pups ook niet maar je hebt toch wel meer de opvoeding in eigen hand.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:45