Bokkers met Katten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:07

Chaos schreef:
Chaos schreef:
Mag mijn bastaard ook mee doen met een show?

Zuiver Ragdoll gefokt, papieren kwijt.

Prachtige kat, maar helaas kun je niet meedoen aan een show. Je ziet duidelijk dat hij raszuiver is en daar is de HTK klasse niet voor bedoeld. En zonder papieren kun je niet meedoen in de ragdoll klasse zelf.

Veel katten die in de auto mauwen, krijsen en andere concerten geven worden na een kwartiertje of langer rustig. Op langere ritten (en dat zijn kattenshow bijna altijd) vallen ze altijd op een gegeven moment wel in slaap.

Hoe ziet een kattenshow dag eruit (kun je meteen bedenken of het je echt leuk lijkt ;) ):

Shows zijn meestal op Zondag en dan ga je op vrijdag avond de katten die meegaan wassen en de scherpe puntjes van de nagels knippen. (nagels knippen is beter voor het wassen dan erna :D )
Zondag tussen 7 en 9 's morgens is de medische keuring. Vaak is een show ver weg en rij je dus rond 6 uur op zondag half Nederland door met je hele hebben en houwen naar een of ander sporthalletje in een gehucht.
Dan kom je aan en staat er meestal al een rij van kattenliefhebbers met stapels kooien te wachten voor de medische keuring en schuifel je langzaam naar voren tot je aan de beurt bent.
Dan ben je daar doorheen dan zoek je je kooinummer(s) en ga je je kooi inrichten met gordijnen, kussentjes, speeltjes, promotiemateriaal etc. en zet je meegebrachtte stoelen neer.
Dan ben je klaar en begint het eerste wachten, namelijk tot de bezoekers komen (rond 10:00 uur) en je naar de keurmeester moet. Is je kat verder niet genomineerd voor iets dan is je dag dus eigenlijk vanaf dat moment klaar. Dan bekijk je de standjes en zit gezellig bij je kat(ten) en staat bezoekers te woord die langs je kooi lopen en vragen hebben. Verder klets je met andere exposanten, wat wel leuker is als je vaker naar shows gaat en wat mensen kent.
Zo'n show duurt meestal tot een uurtje of 6 's avonds en je moet als exposant ook tot het einde blijven.

Ik vond het altijd erg zware dagen, zeker als je het regelmatig doet dan wordt het toch wel wat saai allemaal.

zwenneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:11

Jawel, je kan wel showen met die Ragdoll.
Je kan als eerste proberen om uit te zoeken welk stamboomnummer ze heeft. Als je nog weet van welke vereniging de stamboom is, kan je zelfs proberen een kopie van de stamboom te krijgen.

Mocht dit allemaal niet lukken, dan kun je je kat inschrijven in de determinatieklasse. Mocht je kat dan 3 keer op verschillende show als Ragdoll worden bestempeld, dan mag je meedoen bij de Ragdolls :D

Citaat:
Elke determinatie wordt uitgevoerd door 3 keurmeesters.
Voor determinatie om het ras vast te stellen, zijn de eisen:

Voor rasdeterminatie voor een kat zonder bewijs van afkomst of waarvan een ouder niet is opgenomen in een stamboek geldt dat deze op 3 verschillende shows gedetermineerd zal moeten worden.
De kat wordt ingeschreven in de determinatieklasse van een show die georganiseerd is door een vereniging die volwaardig lid is van het FNK en zal ook als het gedetermineerde ras gekeurd worden. Per show zullen 3 keurmeesters, waarvan minimaal 2 uit Nederland afkomstig zijn, hun oordeel geven.

De kat dient 3 maal de kwalificatie ‘U’ behaald te hebben in hetzelfde ras, behaald bij 3 verschillende keurmeesters.
Na overleggen van de keurrapporten wordt de kat in het stamboek opgenomen.

CrazyCat

Re: Bokkers met Katten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:26

O ja de determinatieklasse is er ook nog dat klopt inderdaad ja was ik helemaal vergeten.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:39

Nja, blijf er toch van overtuigd dat de mijne het niet zo goed zouden doen. Vooral Tutsi dan, die kalmeert echt niet. Toen ik m'n katten verhuisde naar Frankrijk (rit van 5u) heeft hij weldegelijk 5u zitten krijsen en z'n transportkooi bevuild. Van Hagar wist ik wel dat de normaalgezien wel kalmeert maar vermits z'n vriend zat te blèren deed hij gezellig mee. En het maakte niet uit of ik stopte of niet. Uiteindelijk gewoon radio wat luider gezet en doorgereden. Bij aankomst moest Tutsi in bad omdat hij zo smerig was, vond hij ook niet leuk. Al bij al heeft hij een week nodig gehad om het hele verhuisavontuur te verteren. Het is een hele gemoedelijke kater, maar je moet er niet mee zeulen.
De rest zou er iets beter mee kunnen omgaan denk ik.

Wel leuk dat die Ragdoll via shows terug erkend zou kunnen worden. Zou ze dan ook terug papier kunnen krijgen (of op z'n minst opname in het stamboek) als er niets over haar bekend is/teruggevonden kan worden?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:41

Mijn kat zeurt alleen als ik hem niet vast heb of niet aanhaal. Haha.

zwenneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:41

Ja, dat kan:
Citaat:
De kat dient 3 maal de kwalificatie ‘U’ behaald te hebben in hetzelfde ras, behaald bij 3 verschillende keurmeesters.
Na overleggen van de keurrapporten wordt de kat in het stamboek opgenomen.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 17:22

zwenneke schreef:
Limoen schreef:
Ik ga ook naar houten

Heb je je al ingeschreven?

Nog niet.. :D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 17:25

Wat leuk allemaal!! Bedankt ook voor de uitgebreide antwoorden.
Ik zou gewoon een enkele keer een show met hem willen doen. Lijkt me gewoon heel erg leuk.
Het is een gecastreerde kater en ik hoef hem niet weer met papier te krijgen zeg maar. Maar ik zou me dus gewoon eenmalig op zo'n klasse kunnen in schrijven?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:01

Haha Nikki gaan we samen :')

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:05

:))
Ze vinden elkaar toch al zo lief. :D
Neem gewoon elke keer Zsa-Zsa mee als ik naar je toekom. :P

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:09

Chaos schreef:
Ik zou gewoon een enkele keer een show met hem willen doen. Lijkt me gewoon heel erg leuk.
Het is een gecastreerde kater en ik hoef hem niet weer met papier te krijgen zeg maar. Maar ik zou me dus gewoon eenmalig op zo'n klasse kunnen in schrijven?

Dat kan dus inderdaad en voor een keer mee te maken is het wel leuk hoor zo'n show.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:09

Hha ja is goed gaan ze elkaar vanzelf wel lief vinden :')

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:16

CrazyCat schreef:
Veel katten die in de auto mauwen, krijsen en andere concerten geven worden na een kwartiertje of langer rustig. Op langere ritten (en dat zijn kattenshow bijna altijd) vallen ze altijd op een gegeven moment wel in slaap.
M'n kater Mars helaas niet, autoritten zijn voor hem enorme stress; nog niet zo lang geleden verhuisd, hij mauwt echt 2 uur lang. Wordt nooit langer dan 5 minuten still.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:25

Als je kat zo gestressed is dat hij zichzelf zo bevuild kun je wel zeggen dat ze niet tegen autorijden kunnen.
En dan moet je je voorstellen dat er dus rotte appels zijn die zo'n kat gewoon bijna elke week toch meenemen naar shows. _-:(

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:54

Ik krijg volgende week een savannah poes juli geboren... :D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:55

CrazyCat schreef:
Chaos schreef:

Dat kan dus inderdaad en voor een keer mee te maken is het wel leuk hoor zo'n show.

Gaaf. Die klasse word ook uitgeschreven bij houten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:03

Ik heb net Keep off spray in de boom gespoten maar het is zo ranzig dat ik zelf ook niet meer in de buurt van de boom wil komen _O-

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:12

Wij hebben gisteren de boom opgetuigd. Het heeft een aantal jaar geduurd, maar ik denk nu dat de fascinatie bij Lama eindelijk wat verdwenen is. Ik verwacht nog wel wat, maar tot nu toe gaat het goed ha ha.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:31

Joolien schreef:
Ik heb net Keep off spray in de boom gespoten maar het is zo ranzig dat ik zelf ook niet meer in de buurt van de boom wil komen _O-
m.a.w.: werkt helemaal prima _O-

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:19

Of het werkt zo goed dat poeslief nu ongestoord in de boom kan klimmen :D .

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:20

Chaos schreef:

Ooooh coool!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:20

Chaos schreef:

Wij op dit forum (oh nee, IK) eis dan foto's!!! :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:24

Wij/ik ook!! :D

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:28

Whaha, nog een fan! Zijn ook wel heel bijzondere katjes...

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:48

Rytir schreef:
Chaos schreef:

Wij op dit forum (oh nee, IK) eis dan foto's!!! :D

Ik ook. Mijn man zal zwaar jaloers op je zijn.