Cesar Milan: 2 gezichten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 15:24

Het leuke is dat de mensen die kritiek hebben zelf niks bereikt hebben in het hondenwereldje.

Het is een beetje zoals je verteld hoe slecht Anky rijd.En dan zelf Bdressuur rijd met je paard

Voor mij is cesar iemand die dingen helder uitleg en die praktisch uit te voeren zijn.
Dat clikkergebeuren is reuze leuk,maar niet als je vier honden te gelijk aan de lijn hebt.
Het is net als paardrijden,als je je boerenverstand gebruikt ,kom je heel ver.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 15:28

Macs schreef:
Ik snap nooit wat er bedoelt wordt met 'achter lopen'. Als het werkt, dan werkt het toch? (En zeker als Cesar bewijst dat hij de enige is die kán helpen)

Is nogal kort door de bocht... Slaan zal vast uiteindelijk ook werken, maar accepteren we ook niet.

@Bianca41; pardon? Niks berijkt hebben in het hondenwereldje? Ga het hele topic maar eens lezen ;) Dan zie je dat een hoop van ons een heleboel hebben berijkt in het hondenwereldje.
Niet oordelen over dingen die je niet weet ;) Wordt niet zo gewaardeerd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 15:43

Nikki kan je dan publicatie's geven waarin je genoemd word en wat je allemaal gedaan hebt?
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit van je gehoord en loopt best al lang mee in het hondewereldje.
Ik heb het topic wel gelezen,maar zelf vinden dat je het bij het juist eind hebt.Betekent het nog niet dat een ander dat ook vind.

Urko

Re: Cesar Milan: 2 gezichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:19

@bianca: Heb jij die wel dan..?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:56

Bianca41 schreef:
Nikki kan je dan publicatie's geven waarin je genoemd word en wat je allemaal gedaan hebt?
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit van je gehoord en loopt best al lang mee in het hondewereldje.
Ik heb het topic wel gelezen,maar zelf vinden dat je het bij het juist eind hebt.Betekent het nog niet dat een ander dat ook vind.

Dus eigenlijk wil jij zeggen dat alleen de mensen die op TV komen het hebben gemaakt in de hondenwereld? :?
Dus Cesar, Gaus en ehm nouja, dan houd het eigenlijk wel op.
Wat doen al die duizende hondenscholen en gediplomeerde mensen dan nog?
Onee niks natuurlijk, want die hebben zelf niks bereikt in het hondenwereldje :Z

Volgens mij zijn wij allemaal erg netjes voor elkaar geweest? Hebben wij nergens in het topic lelijke sneren daar elkaar gemaakt?
En jij komt met een opmerking dat de gene die kririek(dan wel goed onderbouwd) hebben, en het dus niet altijd met Cesar eens zijn, het zelf niet hebben gemaakt in het hondenwereldje?
Jij concludeerd dus, dat omdat iemand een andere manier van hondentrainen heeft, hij maar eigenlijk geen kaas heeft gegeten van het hondenwereldje, MAAR als je wél achter Cesar staat, of je nou je mening onberbouwt of niet, je het wel zal gaan maken in het onderwereldje?

Ik hoef mijn naam ook nergens in de publiciteit te hebben. Ik wil dat mensen mij 'leuk' vinden, om mijn manier van trainen, en niet omdat ik toevallig ergens genoteerd staan ;)

En trouwens, clickeren met 4 honden aan de lijn gaat prima hoor. Dat het jouw nou niet lukt, heeft misschien wel een andere oorzaak :)

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:01

Macs schreef:
Ik snap nooit wat er bedoelt wordt met 'achter lopen'. Als het werkt, dan werkt het toch? (En zeker als Cesar bewijst dat hij de enige is die kán helpen)

Als ik mijn Welsh een slipketting omhang, ga corrigeren en straffen zal hij zeker perfect gaan luisteren. Ik heb door mijn manier van trainen alleen nu wel een hele vrije, zelfverzekerde hond die keihard werkt en 'meedenkt' omdat hem dat iets fantastisch brengt en niet omdat hij correcties probeert te ontlopen.

Het is maar waar je van houdt.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:03

@ medea dát bedoelde ik dus niet.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:06

Macs, kan jij je vraag dan misschien wat uitgebreider stellen?
Want ik heb (dacht ik) al ergens omschreven waarom men het over de 'oude methode' heeft bij Cesar!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:11

Klopt Nikki, weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen.. maar met 'wat werkt, dat werkt' bedoel ik dat er niks ouderwets aan kan zijn. De manier van het in balans brengen/trainen van een hond is toch geen trend of rage?
En dan bedoel ik niet dat als je je hond in elkaar slaat, en dat werkt, dat het goed is. Natuurlijk niet!! Maar ik kan niet in zien dat Cesar ouderwets kan zijn in zijn trainingen.. Hij heeft in mijn ogen niet echt een methode, maar hij is gewoon duidelijk door middel van houdingen en korte correcties. Goed gedrag is ontspanning, fout gedrag is correctie. Hij blijft gewoon heel erg kalm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:15

Ik kijk het programma ook en ik zie gewoon iemand die precies weet wat hij doet. En niemand doet het altijd goed, maar ja Cesar is bekend dus die krijgt het eerder voor zn kiezen.
En wordt dit nu een wedijver topic voor wie de meeste ervaring heeft? Net zoals paarden zijn ook honden op verschillende manieren te benaderen, er hoeft niet perse 1 goede manier te zijn...

Oh en wie mij kan helpen met mijn hond met verlatingsangst is een held :P

yerevan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:24

Als jullie goed naar Cesar Milan gekeken hebben , weet je dat Cesar absoluut geen voorstander is van slipkettingen en dergelijke. Maar zegt hij " Ik gebruik zoveel mogelijk de middelen die de mensen thuis gebruiken".
Kijk bij mij op de hondencursus, daar mag ook geen slipketting gebruikt worden maar er zijn verschillende mensen die het thuis wel blijven doen ondanks tegenstand van de lesgever. Cesar weet dit ook en probeert daarom zoveel mogelijk de middelen te gebruiken van de mensen zelf. Hij probeert ze wel een andere halsband te verkopen, maar niet iedereen wil dit en dat respecteert hij.
Er zijn verschillende zogenaamde 'valse' rottweilers die martin gaus levensgevaarlijk vond en waarvan de enigste oplossing inslapen was. Volgens Martin Gaus dan. Gelukkig waren er mensen die daar anders over dachtten en hebben deze honden na een heropvoedingscursus weer tot normaal gedrag gekregen.
Mensen die iets tegen de methode van Cesar hebben, kijken niet goed naar de uitzending. Maar hebben hun oordeel al klaar voor ze uberhaupt gekeken hebben. Over het algemeen heeft hij enorme probleemhonden in zijn programma en niet gewone huis tuin en keukenhondjes. Hij doet alles met respect naar de hond in alle rust en kalmte. Probeer het zelf maar eens met je hond. Let op je lichaamstaal en straal rust en kalmte uit en verlies je geduld niet. Het doet echt wonderen.
Iedere manier van opvoeden heeft iets maar veroordeel een andere manier niet als je er geen verstand van hebt. Gebruik gewoon je gezonde verstand!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:31

yerevan schreef:
Mensen die iets tegen de methode van Cesar hebben, kijken niet goed naar de uitzending. Maar hebben hun oordeel al klaar voor ze uberhaupt gekeken hebben.

En jij vindt niet dat je snel oordeeld? :+
Heb je het hele topic al gelezen? Want ik haal vaak genoeg afleveringen aan (dus ja, ik kijk) waar ik mijn mening over geef.
Ik heb mijn oordeel dus niet klaar zonder te hebben gekeken.
Scheer niet iedereen over een kam wil je, dat is echt heel vervelend.

@Joolien; Geduld en een goede GT, maar ik geloof dat je dat advies al hebt gehad? :)

@Macs; Cesar werkt volgens de dominantietheorie. Een die vroeger is bedacht, door een zekere meneer. Deze meneer heeft wolfen geobserveerd. Na deze observatie heeft hij de dominantietheorie bedacht, die iedereen altijd braaf heeft gevolgd.
Echter zijn er de laatste tijd onderzoeken gedaan door meedere mensen, die hebben ontdekt dat de dominantietheorie eigenlijk niet klopt. Dat wolfen op een hele andere manier samen leven en al die regels niet gebruiken.
Het verdedigen van voedsel is er zo een. Dominantietheorie zegt; een ranglagere mag nooit zijn voedsel verdedigen tegen rang hogeren.
Onderzoeken wijzen echter uit dat een ranglager in een roedel wolfen, wel degelijk zijn voedsel mag verdedigen. Zelfs als de underdog is!

Dit zijn kleine voorbeelden, maar wel waar de dominantietheorie op gebaseerd is.
Kort samengevat; Cesar gebruikt dominantietheorie = oud .
Snappie? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:33

Nikki__ schreef:
yerevan schreef:
Mensen die iets tegen de methode van Cesar hebben, kijken niet goed naar de uitzending. Maar hebben hun oordeel al klaar voor ze uberhaupt gekeken hebben.

Heb je het hele topic al gelezen? Want ik haal vaak genoeg afleveringen aan (dus ja, ik kijk) waar ik mijn mening over geef.

@Joolien; Geduld en een goede GT, maar ik geloof dat je dat advies al hebt gehad? :)

@Macs; Cesar werkt volgens de dominantietheorie. Een die vroeger is bedacht, door een zekere meneer. Deze meneer heeft wolfen geobserveerd. Na deze observatie heeft hij de dominantietheorie bedacht, die iedereen altijd braaf heeft gevolgd.
Echter zijn er de laatste tijd onderzoeken gedaan door meedere mensen, die hebben ontdekt dat de dominantietheorie eigenlijk niet klopt. Dat wolfen op een hele andere manier samen leven en al die regels niet gebruiken.
Het verdedigen van voedsel is er zo een. Dominantietheorie zegt; een ranglagere mag nooit zijn voedsel verdedigen tegen rang hogeren.
Onderzoeken wijzen echter uit dat een ranglager in een roedel wolfen, wel degelijk zijn voedsel mag verdedigen. Zelfs als de underdog is!

Dit zijn kleine voorbeelden, maar wel waar de dominantietheorie op gebaseerd is.

Heb idd de tips al gehad ;)

Maar wil een oude methode zeggen dat het fout is? Sorry maar ik heb niet alle 50 pag doorgelezen :o vergeef me.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:51

Haha ik vergeef je hoor :D Maar een oude methode hoeft niet per definitie fout te zijn.
Je moet je bedenken, dat vooral in de hondenwereld er 1000 wegen naar rome zijn. Ik kies links, Cesar rechts. Dat wil niet zeggen dat hij het per definitie slecht doet, dat zeker niet. Maar er zijn dingen waar hij meer werkt (de rechterkant), waar ik nooit mee zou werken (omdat ik linkaf sla).

Door dat hij die methodes gebruikt, vind ik hem niet geweldig. En dan is het nog niet eens zozeer zijn dominantiemethode, daar geloof ik gewoon niet in :D, maar meer sommige handelingen en dingen die hij interpeteerd, die ik anders zie.
Snap je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 18:46

Ja nee dan snap ik het :+

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:51

Nikki__ schreef:
yerevan schreef:

Om dit verhaal even te versterken:
David Mech is degene die in de jaren 60/70 de *uitvinder* is van het dominantie-model. Hij bestudeerde 10 wolfen die op een gebied van wel 200 vierkante meter leefde en waarvan de samenstelling nog wel eens veranderde (er verhuisde wolven naar andere dierentuinen en er kwamen nieuwe wolven bij). (dat zou overeen komen, als wij het gedrag van de mensen in Big Brother, als *normaal* gedrag zouden bestempelen) Het dominantie-model gaat ervan uit dat een hond erop uit is om altijd hoger in rang te komen, om de zogenaamde alpha hond te worden.

David Mech heeft vele studies gedaan in die tijd en verschillende groepen wolfen bestudeerd. Daarover heeft hij een boek geschreven, jewel de dominantie theorie. Er zijn van dit boek wereldwijd meer dan 110.000 exemplaren van dit boek verkocht en iedereen werd grootgebracht met dit model. Het werd zo goed verspreid dat zelfs mensen zonder honden het kennen en weten hoe je het toe moet passen.

Maar ook David Mech leert. Jaren geleden heeft hij zijn eerdere theorie herzien en hijzelf wil dan ook dat zijn eerdere boek uit de handel word gehaald. Helaas krijgt hij dit niet voor elkaar. Mede door andere onderzoekers, die wolven in het wilt bestudeerde, heeft hij in 1999 een nieuw boek geschreven en in 2000 heeft hij dit uitgebreid met een 2de boek.

http://kynoblog.com/artikelen/de-alfawo ... chterhaald

http://kangani.blogspot.com/2010/10/alp ... -hier.html

én daarom is wat Cesar doet niet van deze tijd. Er is helemaal geen roedelleider of alpha dog wat recente studie's dus uitwijzen. Honden/wolfen zijn er helemaal niet op uit om de leider te worden. Zo denken ze helemaal niet.

@macs: Wat je noemt over goed gedrag is ontspanning e nfout gedrag is correctie is dus ouderwets. Waarom een hond afstraffen doormiddel van een korte ruk aan zijn nek en hem negeren (die zogenaamde ontspanning) als hij braaf naast je loopt? Is het niet veel logischer (en leuker voor de hond) om hem te leren dat naast je lopen iets leuks opleverd (zoals koekies?) en dat trekken niks oplevert? Het is de manier waarop Cesar honden dingen leert. De honden bij Cesar leren doormiddel van vermijdingsgedrag (ze gaan dus naast Cesar lopen omdat ze een ruk aan hun nek willen vermijden) en dat is iets wat helemaal niet nodig is. Hij volgt wel degelijk de dominantie-theorie. Het grote verschil met zijn manier van trainen en de moderne van trainen is heel duidelijk: Honden luisteren naar hem omdat ze iets onaangenaams willen voorkomen en bij de moderne manier van trainen luisteren honden omdat het hun wat leuks oplevert. ZOals ik ook al eerder genoemd heb kun je bij elke trainingsmethode ervanuit gaan: Een beloning is als het gedrag van de hond toeneemt en een straf is als het gedrag afneemt.

@jolein: er zijn een hoop nieuwe feiten die de dominantie-theorie dus in het niet doen vallen.\

@bianca: Hoeveel honden wil je bij elkaar hebben die clicker getraind zijn?
Kijk geniet en leer:

http://www.youtube.com/watch?v=ozun9OMn ... F5&index=1

http://www.youtube.com/user/HechiAsia#p ... ohwSx0TagQ

ow... ene...beide krijgen betaald en hebben zeker veel aanzien in de honden wereld... ze hebben alleen geen hollywood tv show...
Laatst bijgewerkt door Urko op 24-01-11 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:06

bedankt voor de super duidelijke toevoeging Urko!! :D

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:17

yerevan schreef:
Als jullie goed naar Cesar Milan gekeken hebben , weet je dat Cesar absoluut geen voorstander is van slipkettingen en dergelijke. Maar zegt hij " Ik gebruik zoveel mogelijk de middelen die de mensen thuis gebruiken".
Kijk bij mij op de hondencursus, daar mag ook geen slipketting gebruikt worden maar er zijn verschillende mensen die het thuis wel blijven doen ondanks tegenstand van de lesgever. Cesar weet dit ook en probeert daarom zoveel mogelijk de middelen te gebruiken van de mensen zelf. Hij probeert ze wel een andere halsband te verkopen, maar niet iedereen wil dit en dat respecteert hij.
Er zijn verschillende zogenaamde 'valse' rottweilers die martin gaus levensgevaarlijk vond en waarvan de enigste oplossing inslapen was. Volgens Martin Gaus dan. Gelukkig waren er mensen die daar anders over dachtten en hebben deze honden na een heropvoedingscursus weer tot normaal gedrag gekregen.
Mensen die iets tegen de methode van Cesar hebben, kijken niet goed naar de uitzending. Maar hebben hun oordeel al klaar voor ze uberhaupt gekeken hebben. Over het algemeen heeft hij enorme probleemhonden in zijn programma en niet gewone huis tuin en keukenhondjes. Hij doet alles met respect naar de hond in alle rust en kalmte. Probeer het zelf maar eens met je hond. Let op je lichaamstaal en straal rust en kalmte uit en verlies je geduld niet. Het doet echt wonderen.
Iedere manier van opvoeden heeft iets maar veroordeel een andere manier niet als je er geen verstand van hebt. Gebruik gewoon je gezonde verstand!

Geloof mij, ik heb wel degelijk van die gevallen zoals Cesar behandelt voorbij zien komen tijdens mijn stages . En geen 1 van die honden is aangepakt alla Cesars way en toch zijn die honden in zijn gedrag verandert. Ik heb vaak genoeg met kromme tenen naar die afleveringen van hem zitten kijken. Hoe hij honden corrigeert zal ik NOOIT MAAR DAN OOK ECHT NOOIT (meer) doen. Ik heb geleerd dat het op een andere manier kan die (beter) werkt.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 09:39

duidelijke uitleg, Urko.
Klopt, door meer onderzoek zijn er meer dingen duidelijk geworden, idd oa dat honden niet denken in roedelleider enzo!
er zijn zoveel andere factoren die een rol spelen waarom honden bepaald gedrag laten zien.
Door de opleidingen die ik gevolgd heb en de ervaring die ik de afgelopen jaren met trainen heb opgedaan (en workshops, clinics etc), ben ik ook anders gaan kijken naar gedrag.
Zoals cesar dingen oplost, zou ik zelf niet meer kunnen, ik heb ook liever dat een dier gedrag laat zien omdat hij zich daar prettig bij voelt en niet alles doet vanwege vermijdingsgedrag.
Ik ben niet tegen corrigeren en grenzen aangeven, maar niet op voor mijn gevoel, middeleeuwse manieren.
en nee ik loop niet de hele dag met een clicker en denk niet dat alles met een clicker op te lossen is, er zijn vele wegen naar rome, maar de weg van Cesar zal ik zeer weinig bewandelen.

het verdedigen van cesar waarom hij de band gebruikt die de eigenaar ook gebruikt vind ik zo onwijs BULLSHIT, als iemand ten einde raad is en hulp vraagt, in dit geval van Cesar, dan is hij hun laatste redmiddel vaak, als cesar dan uitlegt waarom hij niet wil dat een hond aan een bepaalde band loopt, dan zal een eigenaar dat echt wel aannemen, anders is de uitleg van cesar niet duidelijk, ik denk dat Cesar het helemaal niet zo erg vind dat sommige honden met martelwerktuig word uitgelaten, met zijn aanzien zullen de mensen echt wel naar hem luisteren!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 09:52

Heeft iemand die uitzending gezien waarin hij met die laboratoriumhond werkt? Die hond wilde NIETS meer met mensen te maken hebben, was zo onvoorstelbaar bang. Binnen een halfuur kwam hij voor het eerst zelf naar zijn eigenaresse toe lopen en kon ze hem aanraken. Lijkt me een voorbeeld van dat Cesar echt wel per geval werkt, datzegt hij zelf ook, dat hij altijd creatief moet zijn en wat voor 1 hond werkt, niet voor de ander werkt. Bij een extreem aggressief geval moet hij anders werken, maardaar zijn dan doorgaans alle andere manieren van training al oplosgelaten en dat werkt allemaal niet(clicker, gedragstherapeuten, vooraanstaande trainers etc).

Als nou de laatste optie is dat het met een dominantie ritueel moet, en anders is het inslapen, dan lijkt het mij niet zo'n probleem. Ik heb hier een jack russell die zich NIET de nagels liet knippen, tenzij met een muilkorf en 5(VIJF) man die hem vasthielden bij de dierenarts. Volledig in de stress. Hij haddus al een poos veel te lange nagels.

Ik heb het op Cesars manier geprobeerd en voor het eerst in 6 jaar kon ik zijn nagels knippen, terwijl hij rustig naast me lag.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 16:33

super toch!! geniet ervan dat dit succes heeft.
Er word ook niet gezegt dat alles wat hij doet, per definitie fout is.
Dit soort dingen, waardeer ik echt aan hem hoor, maar zoals eerder geschreven, in de meeste situaties, zou ik voor andere oplossingen kiezen.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 17:27

Nikki__ schreef:
Macs schreef:

Is nogal kort door de bocht... Slaan zal vast uiteindelijk ook werken, maar accepteren we ook niet.

@Bianca41; pardon? Niks berijkt hebben in het hondenwereldje? Ga het hele topic maar eens lezen ;) Dan zie je dat een hoop van ons een heleboel hebben berijkt in het hondenwereldje.
Niet oordelen over dingen die je niet weet ;) Wordt niet zo gewaardeerd :)

Taalfouten worden over het algemeen ook niet zo gewaardeerd.

Ik kan me vinden in de mening van Mindfields. Ik vind dat Cesar erg goed met honden omgaat en goed onderbouwd waarom hij dingen doet.

Bij Pauw en Witteman was Martin Gaus te gast om te praten over Cesar Millan, nou, je zou je toch dood schamen als je daar zat. "Als er nu een hond van Cesar hier op tafel zou staan zou het de staart tussen de poten hebben." Ehm, yeah right. Als cesar zijn roedel binnen loopt zijn zijn honden gewoon blij en opgewekt, en zeker niet bang.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 17:33

En niet lezen vindt men ook niet zo prettig ;) Heb het niet voor niks in mijn onderschrift geplaatst. En aangezien je me berichten blijkbaar doorleest, kan je ook een halve centimeter verder lezen. Danku ;)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 18:46

Ik geloof niet dat CM puur volgens de dominantie theorie van die wolvenman. Ik heb het hem nog nooit horen aanhalen en ook dat lager geplaatste honden het eten niet mogen verdedigen heb ik hem nooit horen zeggen. Bovendien is er zeker wel sprake van een hierarchie in het hondensysteem; dat ze nog niet precies hebben uitgevogeld hoe het werkt wil niet zeggen dat ze werken in een democratisch systeem. Ook mensen doen dit, ook hier weten we nog niet precies hoe het zit. Maar een beetje getrainde kijker/luisteraar kan in een tweegesprek heel goed zien wie de leider is en wie de volger.

Zoals ik ook al eerder aangaf; wat ík in zijn methode zie is het uitstralen van rust en kalmte. En net als dat paarden en mensen daarop reageren doen honden dat ook. Simpel. Corrigeren zie ik hem amper doen (ja ok, hij corrigeert de mensen; dat wel). Een hond aanraken of met de riem aandacht vragen vind ik echt wat anders dan 'rukken met een martelwerktuig'. De meeste honden lopen als vanzelf als makke lammeren achter hem aan. Niet uit angst maar omdat dit de natuurlijke reactie is op kalme assertieve rust.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:04

marlinH schreef:
Taalfouten worden over het algemeen ook niet zo gewaardeerd.

Ik kan me vinden in de mening van Mindfields. Ik vind dat Cesar erg goed met honden omgaat en goed onderbouwd waarom hij dingen doet.

Bij Pauw en Witteman was Martin Gaus te gast om te praten over Cesar Millan, nou, je zou je toch dood schamen als je daar zat. "Als er nu een hond van Cesar hier op tafel zou staan zou het de staart tussen de poten hebben." Ehm, yeah right. Als cesar zijn roedel binnen loopt zijn zijn honden gewoon blij en opgewekt, en zeker niet bang.

Dat iemand dyslectie heeft kan diegene niets aan doen en iemand daarop pakken vind ik niet netjes.

Verder ben ik het met je eens vwb Martin Gaus, sjongejonge wat een onzin zat die te verkopen daar. En dan werden er een paar filmpjes getoond van zeer heftige gevallen, zwaar agressieve honden bij Cesar, die dus inderdaad niet met aai poesie aai poesie werden behandeld. Werd geen uitleg bij gegeven, werd als 'standaard CM filmpje' getoond.

Belachelijk. Daarnaast, als Martin Gaus mijn vriend aan ziet komen gaat ie hard rennen, hij heeft een trainerscursus bij MG gedaan en heeft veel gezien waar hij het niet mee eens was, er werd in die tijd regelmatig een hond afgespoten die agressief was. En flink aan de slipketting getrokken waarbij zelfs 1 hond overleden is als gevolg daarvan. Dan denk ik, waar haal je het vandaan om zo over CM heen te gaan zitten vallen.