Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:11

Klopt moet gepureerd worden anders kunnen ze het niet verteren.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:13

Chiqa schreef:

Dat is dan voor mij weer een beetje tegenstrijdig.
Ik bedoel, ze zullen van groente en fruit niet dood gaan maar omdat granen een vulmiddel is en in brokken zit en ook niet goed is.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:14

MamboBeach schreef:
Chiqa schreef:

Ik bedoel, ze zullen van groente en fruit niet dood gaan maar omdat granen een vulmiddel is en in brokken zit en ook niet goed is.

Wat denk je dat dat konijn in zijn maag heeft wat ze in de natuur vangen en opvreten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:14

Granen is iets heel anders dan groentes MB :) Heeft niets met elkaar te maken.

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:15

Chiqa schreef:

Mmmm..klinkt niet echt natuurlijk.....

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:16

Moontje1991 schreef:

Wat denk je dat dat konijn in zijn maag heeft wat ze in de natuur vangen en opvreten?

In verhouding is de maag en darminhoud vrij klein t.o.v. het hele prooidier..en dan is het al deels verteerd of verder `bewerkt`

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:17

Nee een hondenbrok dat klinkt natuurlijk :+

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:17

Chiqa schreef:

Jawel, allebei plantaardig.....

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:19

Hippotha schreef:
Moontje1991 schreef:

In verhouding is de maag en darminhoud vrij klein t.o.v. het hele prooidier..en dan is het al deels verteerd of verder `bewerkt`

En de verhouding groente/vlees die je zelf moet geven is gelijk aan die van een prooidier.
Dus heel logies en natuurlijk.
Ze eten niet voor niks de maag op in de natuur he want ze hebben het nodig en om ze dan daar als mens zijnde in te gaan ontzien?
Lijkt mij niet logies he je hond in zijn natuurlijke behoeftes te ontzien.

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:20

Chiqa schreef:

Zullen wij dan ook maar meteen weer gaan jagen en nootjes gaan verzamelen??? :D
Ik vind het wel grappig dat we het voor onze dieren allemaal zo goed en natuurlijk mogelijk proberen te doen en het er bij onszelf bij inschiet (althans bij mij)
Zou rauw vlees voor ons ook beter zijn?? :Y)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:22

Hippotha schreef:
Chiqa schreef:

Zullen wij dan ook maar meteen weer gaan jagen en nootjes gaan verzamelen??? :D
Ik vind het wel grappig dat we het voor onze dieren allemaal zo goed en natuurlijk mogelijk proberen te doen en het er bij onszelf bij inschiet (althans bij mij)
Zou rauw vlees voor ons ook beter zijn?? :Y)

De mens heeft vroeger vuur uit gevonden he de hond niet.
Dus voor de mens is het natuurlijk om gaar te eten dat dede holbewoners ook.
Ik heb nog nooit een hond met 2 stenen vuur zien maken jij wel?

Hondenbrokken zijn bedacht voor het gemak van de mens gewoon een schep in de bak en klaar inplaats van een uitgebalanceerd dieet samenstellen.
En ze zijn dus niet gemaakt voor de hond.

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:23

Moontje1991 schreef:

Maar de mens is het wel voor de hond gaan gebruiken....

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:24

Hippotha schreef:
Moontje1991 schreef:

Maar de mens is het wel voor de hond gaan gebruiken....

Ja en daar heeft de hond geen inspraak in gehad.
Mensen gebruiken het voor de hond uit gemakzucht niet omdat het beter is voor de hond dan had hij het zelf wel bedacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:25

Hier een interessante link voor eventuele potentiele barfers;

klik

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:28

Hippotha schreef:
MamboBeach schreef:
Waarom gooien mensen groente door hun hond zijn of haar eten heen? Dat zie ik hier vaker voorbij komen en dat vat ik niet...

Is denk ik vanuit het mensen idee, dat groenten gezond zijn. Voor ons als omnivoren wel, maar voor een pure vleeseter dus niet. Die halen hun voedingsstoffen puur uit het vlees, de rest (dus de groenten) is pure buikvulling......voor paarden belangrijk, maar voor honden juist niet.....al die hopen poep, pure belasting voor het inwendige van de hond.

Waarom jatte onze hond rauwe aardappels, appels, grote winterwortelen (voor de paarden) om ze op te eten, hij was er echt dol op!
Hij kreeg het voor elkaar de schuifdeur van de kast in de garage open te krijgen zodat hij aardappels kon jatten :+

Nog niet te beginnen over andere groenten die hij graag at en terwijl hij verder niets te kort kwam?

Marleeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:30

Wij geven onze Zwitserse Herder altijd Jarco hondervoer.
Gewoon bestellen via internet, wordt gratis verzonden.
Zie ook www.jarco.nl :)

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:30

Moontje1991 schreef:
Mensen gebruiken het voor de hond uit gemakzucht niet omdat het beter is voor de hond dan had hij het zelf wel bedacht.

Mee eens!! Maar.......wij mensen met ons zogenaamde superieure denken.....wij denken vaak een brok te kunnen maken die wel voldoet aan de behoeftes van de hond, maar dit kan m.i. niet, omdat een hond van nature vers eet en geen brok kan dat vervangen, zonder kunstmatig bezig te zijn!!
IK zou ook het liefste 100% vers geven, maar kan geen 150 euro per maand missen. Dus doe het nu 50-50.
En zelf alles samenstellen heb ik helaas de tijd niet voor....of hard gezegd, wil ik de tijd niet voor maken. Ik ben al blij dat ik elke avond voor mezelf kook :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:34

Ik geeft volledig vers maar ben nog niet eens een kwart kwijt :n

Skipper schreef:
Waarom jatte onze hond rauwe aardappels, appels, grote winterwortelen (voor de paarden) om ze op te eten, hij was er echt dol op!
Hij kreeg het voor elkaar de schuifdeur van de kast in de garage open te krijgen zodat hij aardappels kon jatten :+

Nog niet te beginnen over andere groenten die hij graag at en terwijl hij verder niets te kort kwam?

Precies, een hond snackt wat af langs de weg om zo hun tekorten aan te vullen, zo is mijn hond ook lyrisch van kuilgras :z Echt specifieke planten die ze zoeken, doen wolven ook.

Trouwens wat mij ook opvalt nu we het er toch over hebben :)*
Mijn hond was een stront vreter, maar sinds zij volledig op BARF zit (Dat is nu sinds maart 2010) heeft ze geen drol meer aangeraakt.....
Begin voorzichtig positief te worden :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:36

Chiqa schreef:

Toch is er iets wat mij tegenhoudt. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:39

Skipper schreef:
Hippotha schreef:

Is denk ik vanuit het mensen idee, dat groenten gezond zijn. Voor ons als omnivoren wel, maar voor een pure vleeseter dus niet. Die halen hun voedingsstoffen puur uit het vlees, de rest (dus de groenten) is pure buikvulling......voor paarden belangrijk, maar voor honden juist niet.....al die hopen poep, pure belasting voor het inwendige van de hond.

Het gaat mij er ook niet om dat ze het wel of niet graag eten. Die van mij vindt wortels ook lekker... Maar hij poept er wel raar van...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:39

Chiqa schreef:

Idd als je kijkt uit wat granen bestaan, en uit wat groentes bestaan, heeeel groot verschil. Je mag niet vergeten dat groentes ook een hoog vochtgehalte hebben, dat hebben granen weer niet.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:41

Chiqa schreef:
Ik geeft volledig vers maar ben nog niet eens een kwart kwijt :n

Precies, een hond snackt wat af langs de weg om zo hun tekorten aan te vullen, zo is mijn hond ook lyrisch van kuilgras :z Echt specifieke planten die ze zoeken, doen wolven ook.

Trouwens wat mij ook opvalt nu we het er toch over hebben :)*
Mijn hond was een stront vreter, maar sinds zij volledig op BARF zit (Dat is nu sinds maart 2010) heeft ze geen drol meer aangeraakt.....
Begin voorzichtig positief te worden :D

Van wie at ze die drollen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:42

Als het je echt inetresseerd kan je naar een vlees info avond gaan MB, van anuanimal die geven info avonden door het hele land (Sinds kort ook een het buitenland)en zelfs aan DA's :)
Eerlijke info.

MamboBeach schreef:
Die van mij vindt wortels ook lekker... Maar hij poept er wel raar van...

Klopt helemaal verbaasd mij niets :j een groentemix moet ook niet voor niets van 50% uit boven en onder de grond groeiende groentes bestaan.

MamboBeach schreef:
Van wie at ze die drollen dan?

Van andere honden.

MamboBeach

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:46

Ik heb begrepen dat je dat erbij kan voeren als je BARF't maar als ik overstap (wat helaas nog niet is gelukt) dan doe ik KVV. BARF is gewoon niets voor mij.
Maar ik was benieuwd wat er achter zat. :)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 10:59

Hippotha schreef:
Moontje1991 schreef:

Mee eens!! Maar.......wij mensen met ons zogenaamde superieure denken.....wij denken vaak een brok te kunnen maken die wel voldoet aan de behoeftes van de hond, maar dit kan m.i. niet, omdat een hond van nature vers eet en geen brok kan dat vervangen, zonder kunstmatig bezig te zijn!!
IK zou ook het liefste 100% vers geven, maar kan geen 150 euro per maand missen. Dus doe het nu 50-50.
En zelf alles samenstellen heb ik helaas de tijd niet voor....of hard gezegd, wil ik de tijd niet voor maken. Ik ben al blij dat ik elke avond voor mezelf kook :o

uh 150 per maand?
Zijn hondenbrokken dan zoveel goedkooper dan kattenbrokken?
Ik voerde eerst royal cannin aan mijn katten nu voer ik vers en ik ben de helft goedkoper uit.