Jij gaat werken en de hond dan?????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Re: Jij gaat werken en de hond dan?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:44

Wat ik nog wilde toevoegen: weet je wel hoe vervelend het voor een hond is om in huis zijn behoefte te doen. Natuurlijk uitzonderingen daargelaten, maar de meeste honden poepen of plassen pas in huis als ze het echt niet langer kunnen ophouden. Ik weet niet of je wel eens bijv. in de file hebt gestaan en echt niet naar het toilet kon, maar dat is geen pretje. En dat is hetgeen je je hond aandoet.

En wat je "mijn moeder ging dood" reden. Mijn ouders pasten altijd op mijn honden en tja die waren er ook binnen een jaar allebei niet meer, dat heeft mij tot keuzes gedwongen maar niet ten koste van mijn dieren.

KiWiKo

iepsel schreef:
Ik denk dat ik verkeerd lees.........Volgens mij Gaat Kiwiko dan wel drie dagen weg, maar kunnen ze zaterdag de hele dag buiten zijn. En dan zijn ze een dag alleen binnen. So? Beter een dag en een nacht binnen dan 5 uur achtereen in een bench gepropt......"baasje werkt maar halve dagen, maar de bank is heiliger dan jou Fikkie". Het gebeurt hooguit, één a twee keer per jaar, de honden schijnen er niet van onder de indruk, hebben een ruim leefgebied, en Kiwiko ruimt (zij het zuchtend en steunend) zelf de ontlasting weer op die de honden netjes in de badkamer doen. (of je ze nu leert in de tuin poepen of in de badkamer, ik wist het wel trouwens;)).........wat een ophef. Je hebt ze weer leker op de kast Kiwiko Haha! Haha!

hehe Lachen eindelijk iemand die leest Lachen Lachen Lachen maar ik ga zaterdag ochtend nog even een bakkie doen met mijn aannemer (als ik niet thuis ben als hij komt is het alsnog tricky....... ik kan wel weggaan en hem "achter laten" en ik ben zondag middag weer thuis Knipoog

En inderdaad........... mijn honden weten absoluut niet wat een bench is....... Ik mag over 3 weken een week mijn bankstel kwijt zijn en 900 euries lichter in mijn portomonaie omdat mijn honden de bank zo verrot lekker vinden liggen.........

Miska

Tja, blijf erbij dat het de verantwoordelijkheid van de baas is.
Sommigen hebben er geen schuldgevoel over en doen er erg laconiek over, maar goed das verschil in mensen!
Mijn hond mag lekker hond zijn, wat vanuit mijn beleving de juiste omstandigheid is!
Dus nu met lekker veel aandacht bij mijn moeder samen met haar hond en veel beweging.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:46

Nikka schreef:
Wat ik nog wilde toevoegen: weet je wel hoe vervelend het voor een hond is om in huis zijn behoefte te doen. Natuurlijk uitzonderingen daargelaten, maar de meeste honden poepen of plassen pas in huis als ze het echt niet langer kunnen ophouden. Ik weet niet of je wel eens bijv. in de file hebt gestaan en echt niet naar het toilet kon, maar dat is geen pretje. En dat is hetgeen je je hond aandoet.

En wat je "mijn moeder ging dood" reden. Mijn ouders pasten altijd op mijn honden en tja die waren er ook binnen een jaar allebei niet meer, dat heeft mij tot keuzes gedwongen maar niet ten koste van mijn dieren.

als je er zelf geen probleem van maakt is het voor de hond zeker geen probleem Lachen het maakt voor een hond niks uit of het nou buiten of binnen is hoor Lachen zolang het maar niet in hun "leefgebied" is....... DAT vinden ze wel erg....... maar hun vinden de badkamer niet horen tot hun leefgebied... dus hebben ze er geen problemen mee....

Ze zullen nooit in de ruimtes waar hun "wonen" hun ontlasting doen........... DAT vinden honden erg

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:48

Miska schreef:
Tja, blijf erbij dat het de verantwoordelijkheid van de baas is.
Sommigen hebben er geen schuldgevoel over en doen er erg laconiek over, maar goed das verschil in mensen!
Mijn hond mag lekker hond zijn, wat vanuit mijn beleving de juiste omstandigheid is!
Dus nu met lekker veel aandacht bij mijn moeder samen met haar hond en veel beweging.

juist vanuit jouw beleving.......... maar is jouw beleving wel de beleving van de hond?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:49

Honden doen hun behoeftes waar ze leren hun behoeftes te mogen doen. De meeste honden leren om binnen niet hun behoeftes te doen. Blijkbaar zijn die van jou wel gewend om het in de badkamer te doen, die van mij zouden er niet over peinzen ook al is het hun leefgebied niet.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:51

'Toevallig' zit ik in een ander topic over telepathie etc. en ik heb het de hond gevraagd! Clown
Een hond heeft een basis behoefte nodig, waar je aan hoort te voldoen.
Genoeg aandacht, ruimte en beweging, goeie voeding en veel liefde!
Reinheid, rust en regelmaat!
Laatst bijgewerkt door Miska op 12-09-08 18:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:53

Het grappige is, dat als dit over paarden in een pensionstal zou gaan, zou iedereen op zijn achterste benen staan.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:54

Nikka schreef:
Het grappige is, dat als dit over paarden in een pensionstal zou gaan, zou iedereen op zijn achterste benen staan.

Nu toch ook? Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:57

Nikka schreef:
Honden doen hun behoeftes waar ze leren hun behoeftes te mogen doen. De meeste honden leren om binnen niet hun behoeftes te doen. Blijkbaar zijn die van jou wel gewend om het in de badkamer te doen, die van mij zouden er niet over peinzen ook al is het hun leefgebied niet.

Dan weet je niet veel over de natuurlijke denkwereld van een hond Lachen een hond wordt door ons mensen geleerd het niet in huis te doen.......... en voelen zich bezwaard als dit wel gebeurd omdat ze weten dat het "baasje" dan boos wordt........ Als mijn honden naar buiten kunnen doen ze het gewoon buiten........ kunnen ze niet naar buiten doen ze het gewoon binnen..... en ik wordt niet boos.

Iedereen kent wel het verhaal van een hond aan de diaree die in de nacht in huis poept omdat hij het zelf niet in kan houden, de volgende ochtend angstig en vol schuldgevoel de baas aankijkend omdat hij WEET dat het niet mag........ dat is hem zo geleerd.........

Mijn honden gelukkig niet Lachen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:58

Nou, valt me behoorlijk tegen hoeveel mensen met droge ogen kunnen vertellen, dat een fulltime baan en een hond een prima combi is.

@Kiwiko: dan zullen jouw honden wel heel zindelijk zijn.

KiWiKo

Nikka schreef:

zit nogal een verschil tussen een beest van gemiddeld 1,60 hoog in een 3 bij 3 ruimte en een hond van pakembeet 50Cm hoog in 200 vierkante meter Lachen Lachen Lachen

050206051012

Nikka schreef:
T.a.v. de rest: Ik snap sowieso niet waarom mensen die fulltime werken een hond nemen, behalve dat het een vorm van egotripperij is.
Laten we wel wezen, je werkt 8 uur, gemiddeld 1/2 uur reistijd is 1 uur heen en terug, hond zit minimaal 8 uur 's nachts alleen, kom je al op 17 uur. In het beste geval ben je er 7 uur, maar je moet nog uit, sociale verplichtingen, sportschool, evt opleiding enz enz. Dat je nu zo nodig een stuk gezelligheid wil als het jou uitkomt, maar neem dan een parkiet of zo. Ik vind het behoorlijk egoistisch tav de hond.

Wel héél erg kort door de bocht Ja

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:59

Nikka schreef:
Nou, valt me behoorlijk tegen hoeveel mensen met droge ogen kunnen vertellen, dat een fulltime baan en een hond een prima combi is.

@Kiwiko: dan zullen jouw honden wel heel zindelijk zijn.

Zijn ze ook Haha! Haha! alleen het verschil is dat ik mezelf op me klote geef als mijn honden het in huis doen......... en niet de honden, want het is niemand anders haar schuld dan de mijne....... en dat werkt blijkbaar

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:00

Quellian schreef:
Nikka schreef:
T.a.v. de rest: Ik snap sowieso niet waarom mensen die fulltime werken een hond nemen, behalve dat het een vorm van egotripperij is.
Laten we wel wezen, je werkt 8 uur, gemiddeld 1/2 uur reistijd is 1 uur heen en terug, hond zit minimaal 8 uur 's nachts alleen, kom je al op 17 uur. In het beste geval ben je er 7 uur, maar je moet nog uit, sociale verplichtingen, sportschool, evt opleiding enz enz. Dat je nu zo nodig een stuk gezelligheid wil als het jou uitkomt, maar neem dan een parkiet of zo. Ik vind het behoorlijk egoistisch tav de hond.

Dat vind ik duidelijk niet!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:01

Miska schreef:
'Toevallig' zit ik in een ander topic over telepathie etc. en ik heb het de hond gevraagd! Clown
Een hond heeft een basis behoefte nodig, waar je aan hoort te voldoen.
Genoeg aandacht, ruimte en beweging, goeie voeding en veel liefde!
Reinheid, rust en regelmaat!

vooral dat aandacht en liefde......... echt he zonder aandacht en liefde gaan ze dood........ eerste levensbehoefte Lachen Lachen

hou toch op Lachen Lachen Lachen

de enige basisbehoefte die een hond nodig heeft is eten en drinken................ de rest is allemaal emotioneel

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:02

Ik werk ook fulltime, maar mijn hond zit maar 1 keer in de 10 dagen een dagje thuis. Mijn vriend werkt onregelmatige diensten en is dus vaak overdag thuis en werkt dan 's avonds, 's nachts of in de weekenden. Ik ben dan dus thuis uit voor de hond.
De dag dat het uitkomt dat we allebei dagdienst hebben kan ik tussen de middag naar huis om te eten en de hond uit te laten. Dus dat scheelt aanzienlijk.
Het is dus zeker wel te doen om een hond te nemen als je fulltime werkt, maar dan wel op deze manier bijvoorbeeld.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:02

Miska schreef:
Quellian schreef:

Dat vind ik duidelijk niet!

De post van Nikka valt onder de catogorie 'hokjes plaatsing'.

Vind het nogal een uithaal naar fulltime werkende mensen, dus al zij mijn salaris komt aanvullen, dan ga ik halve dagen werken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:03

KiWiKo schreef:
de enige basisbehoefte die een hond nodig heeft is eten en drinken................ de rest is allemaal emotioneel

En dat is niet belangrijk? Ik vind dat ook onder basisbehoeftes vallen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:04

Quellian schreef:

Vind het nogal een uithaal naar fulltime werkende mensen, dus al zij mijn salaris komt aanvullen, dan ga ik halve dagen werken Lachen

Of je had geen hond moeten nemen......

KiWiKo

RedPassion schreef:
KiWiKo schreef:

basisbehoeftes zijn de behoeftes om in leven te blijven........... en liefde en aandacht valt daar niet onder Lachen

050206051012

KiWiKo schreef:

Ondanks dat het niet mijn manier van honden houden is (eens in de zoveel tijd een weekend alleen laten), ben ik het wel eens met deze opmerking. Mensen vermenselijken dieren. Zo ben ik van mening dat een paard niet bereden hoeft te worden, terwijl er genoeg mensen zijn die hun paard in training laten zetten als ze zelf een periode niet kunnen rijden.

De mens denkt te ver.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:05

RedPassion schreef:
KiWiKo schreef:

De mens vindt de emotionele kant inderdaad erg belangrijk, maar een hond niet hoor. Hoe prettig een hond het ook vindt, het zal voor hem geen basisbehoefte zijn.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:06

danielle1981 schreef:
Ik werk ook fulltime, maar mijn hond zit maar 1 keer in de 10 dagen een dagje thuis. Mijn vriend werkt onregelmatige diensten en is dus vaak overdag thuis en werkt dan 's avonds, 's nachts of in de weekenden. Ik ben dan dus thuis uit voor de hond.
De dag dat het uitkomt dat we allebei dagdienst hebben kan ik tussen de middag naar huis om te eten en de hond uit te laten. Dus dat scheelt aanzienlijk.
Het is dus zeker wel te doen om een hond te nemen als je fulltime werkt, maar dan wel op deze manier bijvoorbeeld.

Kijk, dit vind ik dan, voor zover ik lees, wel weer een redelijke optie.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:06

Nikka schreef:
Quellian schreef:

Of je had geen hond moeten nemen......

Sja, niemand anders wilde een mishandelde (en dus timide) hond die levenslang kreupel loopt, wekelijks naar de fysio moest, 18 kogels in der donder heeft en vol littekens zit. Mensen hebben graaf een gave hond, graag zelf uitgekozen en vers uit het nest. Dát is egoistisch, ik daarintegen neem wél genoegen met een afdankertje die nergens terecht kan.