Wanneer is de enge grote spinnentijd voorbij???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steph86

Re: Wanneer is de enge grote spinnentijd voorbij???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 08:46

Hier nog iemand die vreselijk panisch wordt van die vieze beesten.
Het is zelfs zo erg dat als vriendlief niet in huis is, ik naar de buren vlucht, zodat de buurman mijn huis weer ''spinvrij'' kan maken Bloos

Op het moment heb ik nog geen grote spinnen in de woonkamer/keuken ontdekt, ik denk dat ze in de kelder verstopt zitten, en dat vind ik alles behalve grappig omdat daar onze wasmachine en droger staat en ik daar zekers 3 keer per dag ben.

Een tijdje terug vond ik een hele dikke in de wasmand in de kelder, volgens vriendlief is 1 ding zeker, er mankeert volgens hem niks aan mijn long inhoudt.... Schijnheilig

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 08:47

tita schreef:
beesten doen niks, ze bijten alleen in angst als je ze in het nauw drijf. en dan nog meestal voel je het niet

Ieeel dat is echt teveel informatie......

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 09:53

Cayenne schreef:

Is eigenlijk geen ei, maar een eipakket.

Citaat:
Hooiwagens dragen de eieren met zich mee.

Wolfspinnen ook. Strikt genomen zijn hooiwagens ook geen echte spinnen, maar wel eraan verwant.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:12

Hmm, lekker lekker Tong uitsteken

Gisteravond zat er eentje in de slaapkamer, een kleine zwarte. Die mag van mij wel blijven zitten en zich tegoed doen aan de mugjes. Lachen
Als ie groter wordt, moet ie naar buiten verhuizen...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 00:59

aaaargh ik heb er gewoon al 3 weggehaald in 2 dage tjd
en net zag ik er nog 1 geplet zitten op de badkamerdeur, die zat op de deurstijl toen die deur dicht is gegaan
ik wil ook niet meer in t donker door het huis lopen, stel dat ik er dan een tegenkom of iets vastpak(deur/lichtknop etc) waat er een opzit

ik wil er niet eens aan denken dat ze snachts over mn bed kunnen lopen Misselijk Nagelbijten / Gniffelen
beneden zie je er ook zker 2 per dag
mn ouiders maken ze niet dood, maar zetten ze buiten, maarja dan komen ze dus steeds weer terug volgens mij Scheve mond

ik vind ze vreselijk!!!!
en ze zijn zo ontzettend snel en moeilijk om in 1x dood te slaan want ze kunnen veel hebben...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:47

Haha, ze zeggen ook dat je een paar spinnen per jaar opeet in je slaap, daar moet je toch niet aandenken Verdrietig

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:52

Gsiteren een hele dikke grote spin buiten gezet. Hij was zo groot dat ik hem niet durfde dood te slaan. Niet zo zeer uit dierenliefde, maar om het niet te voelen en te horen, die *krak* Brrrrrr...

Hij was groot en snel, ben met medium spinnen niet bang, maar deze was echt wel groot groot groot. Tot ik er een potje overheen gezet had, toen leek ie al veel minder goot. Papiertje eronder geschoven en ver van huis gedropt Haha! Wat een held ben ik toch Haha!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:59

Marjo_x schreef:
suuzepuus schreef:
die kruisspinnen zitten gelukkig buiten.

Dan alsnog ROFL
Soms hangen ze recht voor de deur Knipoog Dat is ook vervelend ..
Ik vind dat muggen en spinnen beide de wereld mogen verlaten

Eerst de muggen - want spinnen helpen de muggen te verwijderen Knipoog Ik heb hier dit jaar haast geen muggen gehad... maar als ik naar de hoeveelheid van deze dikke bruine jongens kijk, snap ik ineens waarom Nagelbijten / Gniffelen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:00

LiNdA1986 schreef:
Haha, ze zeggen ook dat je een paar spinnen per jaar opeet in je slaap, daar moet je toch niet aandenken Verdrietig

Nou, niet van deze hoor, daar word je wel wakker van Knipoog

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:01

He bah, haha Haha!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:19

Krijgt al kippenvel van de foto's in dit topic Nagelbijten / Gniffelen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 12:22

Ik heb ooit wel eens geprobeerd zo'n grote netjes buiten te zetten.
Eerst gevangen in een glas en toen met gevaar voor eigen leven buiten gezet. Ik stond gewoon te shaken maar was wel trots op mezelf Huilen van het lachen

Draait ie zich om en rent gewoon terug het huis in Wow! Wow!
Ik schrok me kapot! Bloos!
Sindsdien gaan ze er gewoon aan hoor Bloos Ik haat ze helemaal niet en buiten in de tuin mogen ze lekker blijven zitten, maar niet in huis. (behalve dan een enkele hooiwagen in de hoek en een klein spinnetje bij het raam.

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:32

Hihi elke herfst is er wel weer een topic over spinnen Nagelbijten / Gniffelen
Het lijkt me erg vervelend als je er zó bang voor bent. Heb er gelukkig zelf geen last van. De meeste pak ik zo met m'n blote hand op en zet ze buiten, de 'XL'-exemplaren gaan met behulp van een glas & kaartje diezelfde weg.

Tip voor spinnenhaters: niet naar Australië gaan Cool

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:37

Argh, they're everywhere.. *krijgt nog meer kriebels

Wij hebben hier thuis zo'n smal poortje wat aan beide kanten Heg en struik is, dus als ik die paar meter door dat poortje ben, dan kan ik de spinnewebben uit mijn wimpers halen Tong uitsteken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:38

hahahhaa hier ook Haha! Haha! mijn hark staat bij de ingang......... en altijd als ik mijn oppad op moet, gaat mijn hark voorop Lachen

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:45

Slim bedacht ja *LOL* voorbijgangers zullen wel denken als ik daar met mijn bezem of hark door t poortje loop de zwieren Huilen van het lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:47

ik woon nogal achteraf.......... dus niemand ziet me Haha! Haha! maar ookal zouden ze me wel zien......... dikke neus, beter de lachers als die vieze spinnewebben in mijn snoet Haha! Haha!

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:57

Dat is zeker waar Haha!

Mijn vader was vorige week bezig met onze ramen eruit te halen om ze opnieuw te schilderen en toen spoot hij ergens wat pur onder, kwam hij even later daar weer terug, en toen was net in die pur een spinnenei (of wat doen spinnen?) uitgekomen en waren daar honderden jonge spinnetjes in 'gestikt'.
Ik kon het stiekem niet zo erg vinden Bloos

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 22:02

hahhahahhaha kan het me voorstellen......... is net zo iets als een nest jonge muizen uit een stal scheppen met uitmesten

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 22:04

Heheh ja, alhoewel ik van die vieze stalratten erger vind dan muisjes.

*maakt aanstalten om een rattentopic te openen Tong uitsteken

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 22:05

Ik meld me ook... helaas
Gisteren de 5e in een week tijd.
Mn ouders vragen zich af of ik die dingen fok boven Vork
Nou nee, liever niet eigenlijk

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 22:11

zap schreef:
Ik krijg de kriebels van jullie Tong uitsteken. Ik heb hier gelukkig nog geen huisspinnen gezien (en dat wil ik ook zo houden). Vorig jaar hadden we er al genoeg... gadver!! En ze zijn zooooo groot. Ze zaten altijd op de wc... ik ben me vaak genoeg helemaal wezenloos geschrokken en controleerde eerst mooi de wc Tong uitsteken.

Ik kwam vorig jaar overigens dit plaatje tegen en moet het even met jullie delen:

Foto 1
http://i191.photobucket.com/albums/z116 ... spider.jpg

tadaaa:
http://www.fazed.org/blog/images/clockspider2.jpg

Als iemand deze tegenkomt wens ik diegene veel sterkte en succes Tong uitsteken

WAAAAHHH hier krijg ik dus echt helemaal de rillingen van, bij nader inzien komt er geen klok in de slaapkamer en wacht ik tot vriendlief thuis is van zijn werk voor ik naar bed ga!!!! Ik kreeg al de bibbers bij de eerste foto's in t topic hier, en van het lezen van de verhalen maar bahbah je zult dit 'schatje' tegen komen! En dat leeft hier in nederland???
Ik heb ooit een keer gehad dat mijn moeder mij wakker kwam maken, en het eerste wat ik zag was een kruisspin, een van een aardige maat toch wel, zat/lag heerlijk te slapen op mijn kussen op denk 10 cm afstand van mijn neus.... De volgende nacht heb ik eerst heel mn bed onderste boven gekeerd om te checken dat ie weg was, en heb mezelf zo klein mogelijk opgerold en praktisch op mijn kussen geslapen, nadat deze ook grondig onderzocht was...
Als ik nu eentje tegen kom, en de kat is me niet voor, dan kiep ik ze ook naar buiten toe, met behulp van een glas en papiertje, en heel af en toe verdwijnen ze ook in de stofzuiger, maar blij word ik ook niet van ze nee...
Die grote zwarte behaarde gevallen heb ik ook al slechte ervaringen mee, in 1 week tijd 5 van die monsters in de hut, waarvan eentje zelf het loodje al gelegd had, en met pootjes in de lucht op de keukenvloer lag... de rest heb ik mijn toenmalige vriend voor laten zorgen.... brrrrr

edit: Heeeeeeeel af en toe ben ik nog wel eens moedig, en dan zal ik 'wel even' de enge spinnenbeesten bij stal weghalen zodat de andere dames veilig de stal in kunnen... daarna lopen wel de rillingen ook bij mij over de rug heen.... Clown
Laatst bijgewerkt door Maggie_Eddy op 04-09-08 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 22:12

Oh, my, god! Wow!
Dat klinkt echt heel eng Cayenne!
Gelukkig heb ik een stoere broer die ze allemaal weg haald, ik vind ze echt super eng!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 00:25

Even niet over spinnen, maar ik was gisteren de wei aan het uitmesten en ik kwam een berg mos tegen. Ik denk: 'ach vast vergeten op te harken bij het mosvrij maken van de wei' NIET DUS. Er kwamen tientallen woeste wespen op me af. Ik heb nog nooit zó hard door de wei gerend! Mijn paard rende vrolijk met me mee. Gelukkig waren ze snel afgetaaid, maar jeetje, wat schrok ik!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 09:13

wat mij gisteravond gebeurt Bloos!

ik sluit de comp af. en wil weglopen zie ik wat voorbij rennen.. *IEKS* een grote spin.
ik de kamer uitgerent en naar me vader gegilt dat hij moest opschiete om hem dood te make Ja

het gruwelde al door m'n hoofd dat ik op die spin was gaan staan Bloos!