Loody schreef:jammer dat zo'n hals band word gebruikt op momenten die niet nodig zijn...en dat de hond waarschijnlijk elke dag die band draagt...
Ik denk idd dat niet de band zelf zo uber slecht is maar het gebruikt ervan. Mijn oom en tante hebben een Duitse herder, super lief ding en doet geen vlieg kwaad. Alleen hebben ze voor buiten wel zo'n riem om. Niet perse omdat die niet luisterd of gemeen naar andere doet, maar omdat als die iets leuks ziet helemaal happy word en nogal eens het baasje vergeet. Er word overigens niet met die riem gerukt, maar wel tegenwicht gegeven. Behalve als die het te bond maakt, dan moet die bij de les blijven. Overigens trekt hij niet uit dominantie of iets dergeleijks maar gewoon omdat hij nieuwsgierig is en happy. Hij wil gewoon aan alles ruiken en doen

Slipketting is helemaal geen optie voor die hond aangezien het een langhaar is en je dan telkens die ketting los ken maken. Wel zijn ze zich bewust van het beeld wat mensen bij die halsband hebben aangezien als ze naar de dokter gaan een andere omdoen. Reden: geen zin in die eindeloze discussie en bij de DA hebben ze de eerdergenoemde halsband niet nodig.
Hond is overigens helemaal happy en soms denken we dat hij tijdens het wandelen de halsband niet eens voelt want hij laat er niets van merken. Rest van de tijd heeft hij overigens helemaal geen halsband om.
Mijn overtuiging is dus echt dat de manier waarop de halsband gebruikt word de halsband slecht maakt en niet de reden van bestaan.