Kat teruggevonden - wat zouden jullie doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Kat teruggevonden - wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:35

Je kunt ook telefonisch aangifte doen

het nummer is 0800-TUIG

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:36

kan je man er niet? Dat maakt misschien meer indruk op die muts?

koda

zou ook aangifte gaan doen

deedee19

Ik hoop alleen niet dat de kat morgen spontaan weg is. Als ze het straks heet onder de voeten krijgt zorgt ze misschien wel dat hij niet bij haar thuis is.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:39

deedee19 schreef:
Ik hoop alleen niet dat de kat morgen spontaan weg is. Als ze het straks heet onder de voeten krijgt zorgt ze misschien wel dat hij niet bij haar thuis is.

Nou idd Scheve mond

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:40

bokkers zijn ook een wonderlijk volk.

Als het andersom was geweest zou er geen bokker geweest zijn die gezegd zou hebben dat hij terug moest! Dat hebben we hier immers al vaak zat gehad, een paard dat achteraf gestolen bleek te zijn moest toen ook perse bij de bokker blijven.

Zowel TS als vinder gaven aan dat de kat voorheen mager was, nu heeft hij blijkbaar een goed plekje gevonden en is aangekomen en happy.
Lekker laten zitten die kat, ik vind het trouwens verwonderlijk hoe jij in de beginpost over de kat praat, voorheen vond je het niet erg dat hij 1x in de week langskwam en mager was. En nu iemand anders er gelukkig mee is is het opeens een drama?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:41

Wij hebben hetzelfde meegemaakt en uiteindelijk ook de politie erbij gehaald. Politie was er niet zo happig op en heeft het doorgeschoven naar de wijkbemiddelaar. Daar is uiteindelijk uitgekomen dat die vent de kat niet is zijn huis mocht vasthouden, maar wel eten mocht geven. Onze kat heeft er dus 2 huisjes aan over gehouden. Maar hij mag gelukkig wel vrij rondlopen, want het is gewoon een zwerver.
Ik zou als ik jou was toch even langs de politie gaan. Het is nml gewoon diefstal, zeker omdat zij geen enkele moeite heeft gedaan om de eigenaar te vinden.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:43

Jeetje zeg wat een verhaal! Belachelijk dat die vrouw niet mee wil werken. Kun je de dierenarts niet nog eens bellen, misschien hebben die wel een goed advies om nu te doen? Of inderdaad nog een keer langsgaan maar dit keer met vriendlief, niet op straat aanspreken maar aanbellen en een voet tussen de deur steken desnoods. Wat een onzin.

@Caira, het struikelpunt hier is dat 1; de mevrouw in kwestie het vertikt om begrip op te brengen en mee te werken, en 2; de kat een buitendier is en nu permanent in huis gehouden wordt. Imo terecht dat de TS het dier terug wil. Bovendien gaat het om een kat die ze van de straat heeft geplukt zonder verder veel moeite te doen om een eventuele eigenaar te achterhalen. Een gekocht paard is een heel ander verhaal lijkt me. Hoewel ik het er ook niet mee eens ben dat het paard in zo'n geval niet terug hoeft naar de eigenaar waarvan hij is gestolen.
Laatst bijgewerkt door Tenshi op 05-08-08 16:46, in het totaal 2 keer bewerkt

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 16:45

tja als dat zo is, wat moet ik dan????

Ik moet nu echt ff gaan opschieten - maar kan zo nog wel even een belletje doen natuurlijk naar de Politie. Dan is het er in elk geval al bekend.

Ik baal wel als eens stekker hoor. Ik ben alleen zo opgelucht dat hij nog leeft, en het was zo fijn om vanmorgen even lekker met hem te kunnen kroelen.

Maar ik zal jullie op de hoogte houden van de verdere ontwikkelingen in elk geval.

@ Caira, ik vind niet dat hij happy is hoor. Een happy binnenkat ontsnapt niet zomaar naar buiten. Heb er hier ook 1 zitten die nooit buitenkomt, gewoon omdat ze er zelf voor kiezen.
dat ik heb geaccepteerd hoe hij was, maakt niet uit dat ik minder van hem hou hoor. Mijn katten zijn mijn kinderen Knipoog daar heb ik gewoon veel voor over. Als Spike op jagerspad was, dan kwam hij inderdaad maar 1x per week thuis. Echter bleef hij dan ook meestal wel een dag of anderhalf hangen om vervolgens weer lekker op pad te kunnen gaan.
Enne zo dik was hij nu ook niet hoor, hij en zijn broer zijn gewoon hele ranke katten om te zien.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:45

Opeisen en meenemen!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:46

Caira schreef:
bokkers zijn ook een wonderlijk volk.

Als het andersom was geweest zou er geen bokker geweest zijn die gezegd zou hebben dat hij terug moest! Dat hebben we hier immers al vaak zat gehad, een paard dat achteraf gestolen bleek te zijn moest toen ook perse bij de bokker blijven.

Zowel TS als vinder gaven aan dat de kat voorheen mager was, nu heeft hij blijkbaar een goed plekje gevonden en is aangekomen en happy.
Lekker laten zitten die kat, ik vind het trouwens verwonderlijk hoe jij in de beginpost over de kat praat, voorheen vond je het niet erg dat hij 1x in de week langskwam en mager was. En nu iemand anders er gelukkig mee is is het opeens een drama?

Een paard koop je te goeder trouw, je gaat er niet van uit dat hij gejat is. Deze dame heeft opzettelijk dit beestje binnen gehouden en de instanties niet ingelicht. Beetje wonderlijke vergelijking van je dus

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:49

Toen wij besloten om een zwerfkat te houden hebben we ook eerst overal geïnformeerd, adervertenties opgehangen etc etc voor we besloten hem te houden.
Maar we hebben hem ook nooit tegen zijn zin in binnengehouden.

Caira

Blijkbaar kwam de kat daar wel vaker buiten, anders was je hem nooit tegen gekomen. Als hij het dan echt zo slecht had was hij wel weggelopen daar.
Hier heb ik ook een paar maanden een kat gehad, prachtig beest, maar als die kat ervoor kiest om hier te wonen ipv thuis, prima moet hij lekker zelf weten. Ben ik lekker van de muizen af.

@lieveli: wie zegt dat? ik heb ook geen instanties ingelicht over die kat, als hij het bij mij beter heeft blijft hij toch lekker, ik heb er niet om gevraagd, en ga dus ook geen actie ondernemen.

Ashkerlon

Die dame heeft zelfs niet eens de kat de keuze gegeven of hij bij haar wilde blijven of niet. Nee, gezellig de deur dicht en we maken er een binnenkat van. Zo kan je elk dier gaan toe-eigenen

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:52

Caira schreef:
Blijkbaar kwam de kat daar wel vaker buiten, anders was je hem nooit tegen gekomen. Als hij het dan echt zo slecht had was hij wel weggelopen daar.
Hier heb ik ook een paar maanden een kat gehad, prachtig beest, maar als die kat ervoor kiest om hier te wonen ipv thuis, prima moet hij lekker zelf weten. Ben ik lekker van de muizen af.

mevrouw die de kat nu heeft schreef:
Het is dat hij nu uit huis is ontsnapt want ander komt hij nooit buiten.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:52

Belachelijk ! kijk dat een kat bij je aan komt lopen en dat je hem voert omdat hij in slechte conditie verkeert ale, maar ik neem aan dat je dan wel even de politie en dierenasiels belt of hij als vermist is opgegeven ?!!! binnen houden is helemaal geen optie helemaal fraai zeg !

Ik zou hier zeker werk van maken, pikt iemand even je kat in zeg Gestoord moet niet gekker worden

Mijn poes mauwt op straat ook naar alles wat los en vast zit en is niet erg dik (heeft geen kiezen meer ivm chronsche onsteking, dus die zijn getrokken en eet nu alleen nog natvoer en af en toe slikt ze een brokje heel door, die ik altijd vol heb staan voor de andere poes, maar dat zet geen zoden aan de dijk Knipoog )
zou helemaal fraai zijn dat iemand haar zou "" adopteren" om het maar even zo te noemen, beestje heeft mij al een paar honderd euro gekost en gaat me erg aan het hart, al zou ik haar kwijt zijn en 4 maanden later tegenkomen ? en de vrouw die haar "geadopteerd" had tegen mij zou zeggen dat ik haar niet terug kreeg ? zou ik niet voor de gevolgen in staan Ziek

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 16:54

caira, de kat was ontsnapt, normaal zit hij enkel binnen Knipoog

Enne ik heb echt naar die kat lopen zoeken, 's avonds uit t werk thuis elke keer een andere route rijden om goed langs de weg te kijken. Maar ik ga niet bij andere mensen IN huis kijken, daar verwacht ik m ook niet natuurlijk.

en nu ga ik manlief halen, dus lees zo nog ff (dan vanavond pas weer - hoeven mensen zich dit keer niet af te vragen waar ik ben Duivel )
Laatst bijgewerkt door inge81 op 05-08-08 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:54

Hier in de buurt woont ook zo'n freaky dame. Ik ging er eens aanbellen ivm haar kippen die uitbraken en zag er een poes in huis lopen die ik regelmatig in mijn tuin tref.
Dus ik zeg: O het is jouw kat, ik vroeg het me al af..........
Zij zegt: nee hoor, maar ik haal haar gewoon regelmatig even in huis en geef haar hier dan eten enzo.

Toen dacht ik: owee, als ik ooit mijn kat bij jou zie buitenkomen... Had het misschien beter ook gezegd.

Als ze een kat wil moet ze er maar zelf één in huis halen die ze nog zindelijk moet maken en mooie manieren moet leren. Wat als de kat vb om een medische reden speciale voeding moet of zo..?? Je gaat toch niet zomaar iemand anders dieren in huis nemen en eten geven?

Maar o wee als er een DA aan te pas moet komen..dan mag je er terug zelf voor opdraaien.

Ik zou mijn kat ook terug opeisen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:55

melaniepk schreef:
Belachelijk ! kijk dat een kat bij je aan komt lopen en dat je hem voert omdat hij in slechte conditie verkeert ale, maar ik neem aan dat je dan wel even de politie en dierenasiels belt of hij als vermist is opgegeven ?!!! binnen houden is helemaal geen optie helemaal fraai zeg !

stel nu dat je een paard tegenkomt in slechte conditie? dan zou je toch ook dat paard mee willen nemen, ipv eigenaar te waarschuwen. Ws heeft mevrouw gedacht: iemand zal niet goed voor hem zorgen, anders zou hij er niet zo slecht uitzien.
Als ik de eigenaar waarschuw dan blijft hij in zo'n conditie.....

Ik vind het trouwens nogal wat om mevrouw zo af te z*ken, we horen 1 kant van het verhaal.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:56

Wat een reactie van die vrouw zeg.. Belachelijk gewoon!
Ik zou inderdaad de politie inschakelen, kunnen deze niks voor je doen zou ik het op een andere manier aan pakken.
Pakken en mee nemen (al is dit makkelijker gezegd dan gedaan).

Al kan ik me ook wel weer voorstellen dat deze mevrouw gehecht is aan jouw kat, maarja dan had ze maar eerder stappen moeten ondernemen om het echte baasje terug te vinden (Amivedi enz.)

Heel veel succes, en laat je vooral niet afschepen !
Laatst bijgewerkt door uniekhorse op 05-08-08 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:56

Caira schreef:

@lieveli: wie zegt dat? ik heb ook geen instanties ingelicht over die kat, als hij het bij mij beter heeft blijft hij toch lekker, ik heb er niet om gevraagd, en ga dus ook geen actie ondernemen.

Ja maar jij hebt je vondeling niet binnen opgesloten of wel?

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:58

Caira schreef:
melaniepk schreef:

stel nu dat je een paard tegenkomt in slechte conditie? dan zou je toch ook dat paard mee willen nemen, ipv eigenaar te waarschuwen. Ws heeft mevrouw gedacht: iemand zal niet goed voor hem zorgen, anders zou hij er niet zo slecht uitzien.
Als ik de eigenaar waarschuw dan blijft hij in zo'n conditie.....

Ik vind het trouwens nogal wat om mevrouw zo af te z*ken, we horen 1 kant van het verhaal.

We zijn inderdaad allemaal penny's die er meteen vanuit gaan dat de eigenaar een dierenbeul is en even vergeten dat het ook buiten de schuld van de eigenaar kan gebeuren.

Vind jij het een normale reactie dan? Op iemand die duidelijk dolblij is haar kat terug te zien, en het vervolgens te vertikken om een bezoekje aan de DA te brengen om duidelijk te krijgen of hij inderdaad van haar is/was.
Laatst bijgewerkt door Tenshi op 05-08-08 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:59

Heel lief van mevrouw dat ze de kat wil helpen. Als ze nou vanalles had gedaan om de eigenaar terug te vinden en na een half jaar heeft niemand zich gemeld dan vind ik wel dat ze zich terecht eigenaar kan noemen.
Het beste is natuurlijk als je al een paar keer een katje hebt zien lopen in je tuin waarvan je denkt dat die het slecht heeft om dan iets van een bandje o mte doen met een kokertje om te kijken of een eventueel baasje reageert. Dit heb ik al vaker gelezen dat ook eigenaren dit doen om te zien waar de kat overal zijn eten vandaan haalt.

MonAmieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:59

Ik vind niet dat die vrouw het recht heeft om hem te houden. Als er bij mij een magere kat aan komt lopen dan ga ik wel naar de baas zoeken. Het kan namelijk ook dat de kat al een tijdje is weggelopen en daardoor mager is.

Het is jouw kat en een ander kan hem niet zomaar in huis nemen zonder stappen te ondernemen om de eigenaar te vinden.
Als uit de chip blijkt dat hij van jou is, dan heeft zij geen poot om op te staan.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:01

Ieder mens heeft een ander beeld van wat gezond is voor katten. Een kat binnenhouden (mits het gewoon een huistuinkeuken kat is) is not done, katten die 2000 euro waard zijn, of naast een snelweg wonen is een ander verhaal (eentje waar ik begrip voor heb, maar het zeker niet mee eens ben).

De een vind een ranke kat prachtig (mijn dierenarts 'zo horen ze te zijn') de ander vind ze mager en zielig.

Ik heb zo iets soortgelijks meegemaakt. Onze kat kreeg een nagel in zijn oog en was binnen 2 dagen van vrolijke kat naar bijna dood. Daar hebben wij behoorlijk wat geld in moeten pompen (800 euro) het was een echte buitenkat en nadat zijn medicatie op was mocht hij dan ook meteen weer naar buiten, enorm mager, nog steeds slechte ogen (waar hij nog wel zalf voor kreeg) maar weer aan het opknappen. Na een paar dagen zoek zijn vonden we uit dat hij bij een buurvrouw zat, deze had hem 'in beslag genomen' zoals ze zelf zei omdat het beest ziek was. Daarnaast had ze oogdruppels voor hem gekocht (wat dus niet kon in combinantie met de andere medicijnen in zijn lijf). Wij alles uitgelegt, rekeningen laten zien, en uit eindelijk met lichte dwang onze kat op geeist (was ik niet bij, ik ging door het lint in mijn woonkamer). 2 weken later was hij weer weg, blijkt nu bij haar dochter in de andere kant van het land te zitten (iets wat ik nog dagelijks te horen krijg, maar politie doet er niets aan en mevrouw wil het adres niet vrijgeven).

Nou had ik ook ingegrepen als onze kat als vreemde bij ons kwam aanlopen, het beest zag er meer dood dan levend uit. Echter zou ik wel stappen ondernemen om de baas te zoeken, ipv zomaar medicijnen kopen en het beest in huis opsluiten. Dat zo iemand na het verhaal gehoort te hebben dan alsnog niet de kat weer 'vrijgeeft' is in mijn ogen je rijnste diefstal!