Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
shadowprince schreef:als ik voor 15000 euro mijn paard had kunnen redden en hij had nog in de weide kunnen staan zonder pijn had ik het misschien zelfs nog wel gedaan. maar de dierenarts zei het met heel weinig woorden maar t was overduidelijk. hij was in die 3 maand al zo verzwakt, zo'n zeldzame ziekte. hij zou niet meer beter worden, ik wilde hem ook niet langer plagen, maar toch die oogjes en dat niet opgeven tijdens het infuus vergeet ik nooit meer. briesen tot de laatste snik en het niet snappen....
het had me nu al een paard eroverheen gekost, maar had het er voor over. ook nu nog ben ik blij dat ik dat allemaal heb gedaan.
soms denk ik nog wel es, maar wat als ik nu nog naar de kliniek was gegaan, of wat als......
ik heb mn best gedaan, anderen verklaarden me al bijna voor gek dat ik zo lang was doorgegaan.....
Black_White schreef:En wees eerlijk wie kan zijn paard redden als het een zwaar gebroken poot heeft? Wie doet het echt?
Cinnepin schreef:Ik ken iemand die haar pony liet inslapen wegens geld gebrek voor een operatie ( ik zat erbij ook bij t gesprek ) Paard kon na de operatiepijnloos verder leven alleen was er geen grote kans dat t nog een sportpaard zou worden, ik snapzoiets wel dat je t doet wegens geld gebrek maar wat ik dan niet sap is dat deze dame haar eigen hagge ga goedpraten om rond te strooien dat r niets meer aan te doen viel en dit de beste oplossing was. DAT SNAP IK DAN WEER NIET! en ik wist hoe t zit dus ik vertelde dat en was ik ineens de boeman...
slimmerik schreef:Maar als je een paard koopt voor de sport en blijkt dus zodoende niets te worden? Zijn ook genoeg fokkers die hun hond na een baarmoederontsteking laten inslapen.
(en als bij ons de koeien geen melk meer geven dan is er ook nog maar één weg.)

Blijven ze wel vol trouwens ben ik bang.
en wil de DA niet. Dan naar een andere DA of heft zelf in de hand nemen. shadowprince schreef:zelf het heft in handen nemen?! he wat bedoel je daarmee, dat zou ik echt nooit doen. als een da het niet wil doen, zal het wel niet zo nodig zijn of wel?
beetje vaag dit zelf het heft in handen nemen. dus n zieke hond maar ophangen ? kittens maar verzuipen?
waar gaat het heen met de wereld....
slimmerik schreef:Het zijn mijn dieren en er zijn best wel diervriendelijkere manieren om te euthaniseren als DA niet meewerkt. Maar als ik uit geldgebrek niet meer voor mijn dier kan zorgen dan komt ie zéker niet op een voor mij onbekende plaats terecht. Is misschien egoïsme maar so be it.
Over mijn dieren beslis ik. Simpel zat.
Quellian schreef:slimmerik schreef:Het zijn mijn dieren en er zijn best wel diervriendelijkere manieren om te euthaniseren als DA niet meewerkt. Maar als ik uit geldgebrek niet meer voor mijn dier kan zorgen dan komt ie zéker niet op een voor mij onbekende plaats terecht. Is misschien egoïsme maar so be it.
Over mijn dieren beslis ik. Simpel zat.
Inderdaad puur egoisme en nogal middeleeuws, in Spanje houden ze er ook zulke 'manieren' op na
voelde me alleen in opstand lol.shadowprince schreef:het liefst had ik hem ook nog laten cremeren, maar aangezien er dan weer een paard aan kosten overheen kwam heb ik toen mn ogen maar gesloten, dat werd te gek en hij was er al niet meer, hij mertke het niet meer...