Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dees_daan schreef:als ze gaan schreeuwen moet je ze idd negeren, maar als de papegaai op dat moment niet geaait wil worden, en hij bijt, en jij loopt vervolgens weg, dan heeft hij wel gewonnen..
Bubsj schreef:dees_daan schreef:als ze gaan schreeuwen moet je ze idd negeren, maar als de papegaai op dat moment niet geaait wil worden, en hij bijt, en jij loopt vervolgens weg, dan heeft hij wel gewonnen..
Tis ook maar net waar het hem om gaat. Inderdaad wat jij zegt klopt. Maar het kan ook dat hij bijt omdat hij juist die aandacht zoekt..
absque_dubio schreef:Kan iemand mijn Vogel dat bijten niet afleren? Ik ben echt zó bang voor zn snavel.En hij probeert ook altijd om je te bijten. Daarom durf ik hem ook niet vast te pakken oid.
![]()
Birdy heeft een veel kleinere snavel, en die bijt hooguit heel zachtjes als hij denkt dat je eng bent, en dan blijkt al snel dat je dat niet bent en dan houd het op.
Elke87 schreef:Dus een tikje op de snavel is niet erg?
Ik ben opzich niet bang van de snavel alleen als hij me aanvalt. Als hij me aanvalt heb ik ook geen tijd om een tikje op de snavel te geven oid. Meestal pak ik hem dan op en zet hem in zn kooi of zeg nee. Hij luistert overigens wel heel goed naar nee, ook als hij dreigt te bijten of op mn schouder wil gaan zitten (wat hij ook niet mag) helpt nee erg goed.
Dus dat aanvallen is wel lastig om dat af te leren denk ik??
Als hij bijt pakt hij een velletje vast en gaat even met zn snavel heen en weer, heel gemeen, maar hij bij gelukkig nooit door.
Bubsj schreef:Klinkt als een echte kaketoe, god wat kunnen die schreeuwen. Al moet ik wel bekennen dat een bepaalde kaketoe toch echt wel mijn grote liefde is