_mbvd_ schreef:Hallo Bokkers..
Het zit me allemaal behoorlijk zwaar in mijn maag, dus ik wil het van me afschrijven en er met jullie over praten, ook hoe jullie erover denken!
Want.. als jij een boterhammetje eet, of een eitje lekker kookt, denk je ''mmm wat een lekker eitje wat is de natuur toch goed''. Maar het tegendeel is.. de ei die jij op zit te eten komt van een kip die in een hokje zit en zijn kont niet kan draaien, verder ziet hij niks dan kleine kooitjes met andere kippen, en soms iemand langslopen met een dode kip....
Meid denk je echt dat kippen besef hebben van een dode kip??
Als kuiken, word hij door allerlei machine's en loopbanden gesmeten, en in een grote ruimte met duizende andere kippen gepropt, als hij volwassen is word hij wederom in een kistje gepropt en later in een klein kooitje voor de eitjes.
[color]Het gaat anders dan jij nu verteld, maar ben het met je eens dat kippen een enorm slecht leven hebben[/color]
Ook bij koeienvlees. afschuwelijk de koeien worden achter elkaar in een machine geladen.. De koe die in de machine gezet word ziet voor hem zijn maatje onderste boven dood hangen.. soms moet hij nog even wachten ook tot degene klaar is en hem een kogel geeft..
Meid dat is hallal slachten, en word in nederland bijna niet zo gedaan. Het vlees dat zo geslacht is, moet duidelijk apart en met dikke vermelding van "hallal"geslacht vlees in de vitrines liggen
Forellen, ow wat zijn ze goedkoop.. allemaal in een klein vijvertje.. zo klein en vol dat sommige half boven water moeten zwemmen. als ze groot genoeg zijn worden ze in een buis gezogen, en blijven lang op het drogen tot ze ''buiten bewustzijn'' zijn. dan worden ze goed gelegd en levend door messen gehaald!!!!!!
Slachtkippen worden levend ondersteboven gehangen en zo hun koppen er af gehakt..
Deels waar, maar ze worden eerst geelektrocuteerd
Varkends worden in soort buizen gejaagd met gaten erin achter elkaar. dan staat er iemand die met een stroomschok varkends achter elkaar afmaak.. Vreselijke kreten horen de achterste varkends... wat moet er door hun heengaan???
Ga eens kijken bij een varkensslachterij.... hier is niks van waar. En varkens krijsen nu eenmaal altijd, of ze nu pijn of honger hebben.Ik heb veel varkensslachterijen van binnen gezien, dus weet waar ik het over heb. Overigens is de varkensprikker een vriendelijker hulpmiddel dan slaan met stokken of plastick meppers.Deze striemen zijn tot diep in het vlees te zien.
En dan hoor je nog zo vaak, dat mensen de dierenbescherming op hun dak krijgen omdat ze een pony een verdiende tik geven enzovoorts....
Mensen waar gaat het heen,, is dit tegenwoordig normaal ??......
Zelf eet ik alleen maar biologisch, eerst dach ik het goede over zulke dieren, maar ik ben om de werkelijkheid geshockt....
En ff dat biologisch.... dat is lang niet zo biologisch als je denkt.....
Ik kan met recht zeggen dat ik weet hoe een karbonaatje onstaat.
Ik werk nu op een KI station, waar het sperma word gevangen dat naar de boeren gaat.
Ook werk ik bij een boer die dit sperma insemineerd in zijn zeugen. De biggen die geboren worden, geef ik een nummer en ik weeg en ent ze.
Ook speen ik de biggen en als ze ouder zijn ent ik ze weer.
Ook heb ik zelf varkens vervoerd, dus als ze op gewicht waren, mochten ze met mij mee de wagen in. Dus ook het transport heb ik van zeer dichtbij meegemaakt.
Later heb ik ook als stalbaas gewerkt op een grote slachterij.
In die slachterij heb ik alles natuurlijk gezien en meegemaakt. Ik heb zelf ook geslacht.
Ze kwamen er daar levend in, en als pakketje vlees gingen ze weg.
Dus ik kan met recht zeggen dat ik ken van zaadje tot carbonaatje.
En ik vind varkensvlees heerlijk.
Mensen die dergelijke dingen noemen als de gequote tekst hierboven hebben een beeld door stichting wakker dier.
IK ben het er absoluut mee eens dat veel dieren het beter zouden moeten hebben. Maar voor je een oordeel kan hebben over de bioindustrie, zul je er zelf een kijkje hebben moeten nemen.