Manon88 schreef:Ik vraag waarom het niet zou mogen als je er een goed tehuis voor hebt.
zie mijn post boven jou
omdat er gewoon VEEEEEEEEEEEL te veel aanbod is en VEEEEEEEEEEEEl te WEINIG vraag
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Manon88 schreef:Ik vraag waarom het niet zou mogen als je er een goed tehuis voor hebt.
Manon88 schreef:Moet dat het probleem zijn van die mensen? Denk het niet. Anders neem jij toch lekker 10 zielige katten in huis.
booster schreef:en sterliceren ja had gekennen als je de poes binnen ken houden maar onze poes sprong van het dak raam naar beneden als en bleef weg tot ze weer zwanger was en ik ben tegen abortus dus wouden we haar weg brengen voor sterlecatie dan was het alweer te laat en ze was alweer zwanger van der 5e nestje en toen werdt ze dood gebeten door een hond.
booster schreef:en sterliceren ja had gekennen als je de poes binnen ken houden
booster schreef:bij ons asiel betaal je 110 voor een volwassen kitten en 150 geloof ik voor een kitten wel alles incl maar van de katten die bij kennisen van ons zijn gekomen mankeerde allemaal wel iets ik heb zelf een kitten van 10 weken en was in het asiel geweest met me zus die 3 katten heeft en we haden opeens allebei niesziekte in huis asiel gebelt en zeggen ze ja klopt dat heerst nu bij ons in het asiel ze lieten ons wel kijken terwijl ze wisten dat we katten haden.
vaak zijn die katten niet gezond en mankeren wel iets hier in het asiel.
ik heb ook een poes gehad heeft 4 nestjes gehad allemaal een gratis en goed tehuis gekregen ik heb ze allemaal ontwormt gehad enzo en sterliceren ja had gekennen als je de poes binnen ken houden maar onze poes sprong van het dak raam naar beneden als en bleef weg tot ze weer zwanger was en ik ben tegen abortus dus wouden we haar weg brengen voor sterlecatie dan was het alweer te laat en ze was alweer zwanger van der 5e nestje en toen werdt ze dood gebeten door een hond.
zij was niet binnen te houden ze vondt altijd wel een gaatje hoe hoog het ook was hier mee wil ik zeggen je ken wel willen sterliceren maar dan moet je wel steeds optijd zijn.
we hebben nu een katertje die over een paar maanden onder het mes gaat deze zal ook nooit geen buitenlucht proeven dus hierbij hebben we wel een kans om het te doen .
sucses met je kitten rond de 25 euro is een mooi bedrag voor een kitten.
en als je een goed tehuis vindt ken je hem altijd nog gratis mee geven.
en of je je poes laat sterliceren is jouw keuze het is jouw poes en niet van een andere
loveyoutoo schreef:Nee hoor gewoon geschreven door een Brabander. Ik kan het gewoon lezen hoor.Zou je de volgende keer zonder spelfouten en met leestekens willen typen? Dit verhaal is nu erg vraag en lijkt geschreven door een 10-jarige!
Manon88 schreef:loveyoutoo schreef:Nee hoor gewoon geschreven door een Brabander. Ik kan het gewoon lezen hoor.Zou je de volgende keer zonder spelfouten en met leestekens willen typen? Dit verhaal is nu erg vraag en lijkt geschreven door een 10-jarige!
booster schreef:en sterliceren ja had gekennen als je de poes binnen ken houden maar onze poes sprong van het dak raam naar beneden als en bleef weg tot ze weer zwanger was en ik ben tegen abortus dus wouden we haar weg brengen voor sterlecatie dan was het alweer te laat
zij was niet binnen te houden ze vondt altijd wel een gaatje hoe hoog het ook was hier mee wil ik zeggen je ken wel willen sterliceren maar dan moet je wel steeds optijd zijn.
Citaat:en of je je poes laat sterliceren is jouw keuze het is jouw poes en niet van een andere
MarcoBorsato schreef:Dat zeg ik ook niet.Manon88 schreef:Ik heb er anders ook moeite mee, echt ABN is het nietNee hoor gewoon geschreven door een Brabander. Ik kan het gewoon lezen hoor.
Manon88 schreef:loveyoutoo schreef:Nee hoor gewoon geschreven door een Brabander. Ik kan het gewoon lezen hoor.Zou je de volgende keer zonder spelfouten en met leestekens willen typen? Dit verhaal is nu erg vraag en lijkt geschreven door een 10-jarige!
Bluem schreef:Ik word echt serieus misselijk van jouw uitspraken, vind zelfs dat je maar beter GEEN katten moet houden. Geen kat uit het asiel halen omdat ze de gevaren niet leert door de moeder? Bullsh*t, er misschien al eens aan gedacht dat je je katten te vroeg buiten laat en ze gevaar niet kunnen inschatten?
Ik vind niet dat ik andere mensen moet opzadelen met last door mijn kat, dat is nl. mijn verantwoordelijkheid. 's Nachts komt hij ook binnen. En buiten dat heb ik hier nog een mooi voordeel mee, mijn kat gaat nooit echt ver van huis, die is echt altijd in de buurt.[/quote]Citaat:
Bluem schreef:Het gaat hier ook helemaal niet om de opvoeding van je kat, maar dat schijn je na 6 pagina's aan reacties nog niet door te hebben.
Citaat:dit jaar hebben we weer een keer geprobeert een mooi nest te krijgen maar dit is een beetje mislukt we hebben nog 1 schildpadje die weg moet alleen die is kortharig terwijl die ook langharig had moeten zijn. en dan hebben we nog een kortharig zwart met wit katertje die ook kort is gebleven. snap echt niet wat er mis is gegaan, maar deze combi was echt niet goed
Citaat:ik ben blij dat we geen katten uit het asiel moeten halen want anders zouden we daar vaste klant zijn... die arme beesten liggen hier zo dood in de wei of op de stoep omdat ze niet vanaf heel jongs af aan hebben geleerd van mama wat wel en niet kan hier
wat wel weer een voordeel is als wij vaste klant zouden zijn is dat de asiels niet meer overvol zijn...
loveyoutoo schreef:booster schreef:en sterliceren ja had gekennen als je de poes binnen ken houden maar onze poes sprong van het dak raam naar beneden als en bleef weg tot ze weer zwanger was en ik ben tegen abortus dus wouden we haar weg brengen voor sterlecatie dan was het alweer te laat en ze was alweer zwanger van der 5e nestje en toen werdt ze dood gebeten door een hond.
Zou je de volgende keer zonder spelfouten en met leestekens willen typen? Dit verhaal is nu erg vraag en lijkt geschreven door een 10-jarige!
Ik heb je verhaal met afschuw gelezen, hoe kan je in godsnaam zo met je kat om gaan? 5x zwanger?? (laatste keer dan niet voldragen omdat ze is dood gebeten, maar toch). Je had haar na de eerste keer toch zeker kunnen laten sterelliseren? En wat bedoel je met deze zin?booster schreef:en sterliceren ja had gekennen als je de poes binnen ken houden
Sterelliseren is juist zinvol als je je kat niet binnen kan houden (ja, het is niet ken maar kan). Denk je dat jullie poes het zo leuk vond om 4 nestjes op te voeden? Een kat heeft echt geen kinderwens hoor!
MarcoBorsato schreef:booster schreef:bij ons asiel betaal je 110 voor een volwassen kitten en 150 geloof ik voor een kitten wel alles incl maar van de katten die bij kennisen van ons zijn gekomen mankeerde allemaal wel iets ik heb zelf een kitten van 10 weken en was in het asiel geweest met me zus die 3 katten heeft en we haden opeens allebei niesziekte in huis asiel gebelt en zeggen ze ja klopt dat heerst nu bij ons in het asiel ze lieten ons wel kijken terwijl ze wisten dat we katten haden.
vaak zijn die katten niet gezond en mankeren wel iets hier in het asiel.
ik heb ook een poes gehad heeft 4 nestjes gehad allemaal een gratis en goed tehuis gekregen ik heb ze allemaal ontwormt gehad enzo en sterliceren ja had gekennen als je de poes binnen ken houden maar onze poes sprong van het dak raam naar beneden als en bleef weg tot ze weer zwanger was en ik ben tegen abortus dus wouden we haar weg brengen voor sterlecatie dan was het alweer te laat en ze was alweer zwanger van der 5e nestje en toen werdt ze dood gebeten door een hond.
we hebben nu een katertje die over een paar maanden onder het mes gaat deze zal ook nooit geen buitenlucht proeven dus hierbij hebben we wel een kans om het te doen .
sucses met je kitten rond de 25 euro is een mooi bedrag voor een kitten.
en als je een goed tehuis vindt ken je hem altijd nog gratis mee geven.
en of je je poes laat sterliceren is jouw keuze het is jouw poes en niet van een andere
A) Ik vind jouw reactie erg oppervlakkig
B) Het is inderdaad jouw keus of je je poes laat helpen of niet, maar anderen mogen de brokken opruimen, want ieder kitten dat jij verkoopt zorgt ervoor dat een ander kitten uit het asiel geen kans krijgt.
C) Welk asiel bedoel jij? Want mijn ouders halen al jaren asielkittens en katten, en die mankeren nooit wat. Zeker de kittens zijn gewoon opgegroeid tot normale gezonde volwassenen.
Bluem schreef:Dáár sloeg mijn opmerking over te vroeg naar buiten laten op. Of je nu een kitten van (bijvoorbeeld)12 weken uit je eigen geprutste nest buiten laat, of een asielkitten van die leeftijd, dat maakt hier echt gewoon geen verschil. Een moeder is ook niet altijd in de buurt, zeker niet als de jongen wat ouder worden en gaan verkennen, dus om dat als reden aan te geven om geen asielkitten te nemen vind ik echt onzin.
booster schreef:1. niet iedereen ken spelfoutloos schrijven waar let je op!!.
booster schreef:2. ze was een straat kat toen we haar in huis namen en ze was van de 7 dagen in een week 3 uurtjes thuis.
en de eerste vonden we nog wel leuk maar de rest niet en nee ze was echt niet binnen te houden want als het moest dan sprong ze van de dak naar beneden en bleef weer een paar dagen weg.
als ze moest bevallen moesten we haar in een bench doen om haar binnen te houden wat weinig nut had want zelf daar kwam ze uit.
Mist schreef:@booster, niesziekte neem je niet aan je kleren of schoenen mee als je 1x in het asiel ben geweest, (kattenziekte kan wel op deze manier overgebracht worden, maar dat is een ander verhaal) Als je je kat gewoon laat enten dan is de kans sowieso al heel klein dat ze het krijgen.
Je verhaal over de poes die steeds ontsnapt en dan door een hond is gegrepenje bent goed bezig. Er bestaat trouwens ook zoiets als de pil voor katten. Je maakt mij niet wijs dat tussen die 5 nestjes door je geen kans had om die poes te steriliseren, bullshit !
Bluem schreef:als alle deuren en ramen dicht zijn kan een kat toch niet buiten volgens mij??
booster schreef:Bluem schreef:als alle deuren en ramen dicht zijn kan een kat toch niet buiten volgens mij??
verwacht jij dat je kat via de zolderraam naar buiten gaat of door een klein klap raampje?