Hoeveel kun je vragen voor een langharige kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Milly_

Re: Hoeveel kun je vragen voor een langharige kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 12:37

Manon88 schreef:
Ik vraag waarom het niet zou mogen als je er een goed tehuis voor hebt.

zie mijn post boven jou
omdat er gewoon VEEEEEEEEEEEL te veel aanbod is en VEEEEEEEEEEEEl te WEINIG vraag

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 12:50

Manon88 schreef:
Moet dat het probleem zijn van die mensen? Denk het niet. Anders neem jij toch lekker 10 zielige katten in huis.

Dat deed ik ook!!! En daarom erger ik me aan het zomaar fokken van kittens. Ook ik zit aan een tax! Het zou een stuk fijner zijn als mensen die een kat willen ook een dakloos beestje zouden nemen.

Maar ik begrijp dat als je zelf perse kittens wil fokken het moeilijk is om het grote plaatje te bekijken. Je wil natuurlijk simpelweg niet weten dat er dankzij een gefokt nest weer een paar andere kittens de spuit of een minder leuke dood (verdrinking, diepvries, auto-ongeluk, ziekten, hongerdood enz) krijgen.

Dit drukt de pret van het zogenaamde pretnest! En dat is niet prettig!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 13:02

trouwens, als je kittens zo leuk vind, waarom geen nestje van het asiel/vzw dierenopvang ofzo, opvangen?
Ik heb nu 6kittens in huis, via een organisatie die gedumpte katten opvangt , al de opvangadressen zaten bomvol en geen enkel asiel wou ze nog aannemen(geen plaats), Dus zitten ze nu bij mij.
Ik doe er een goede daad mee en het is nog leuk ook.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 13:04

bij ons asiel betaal je 110 voor een volwassen kitten en 150 geloof ik voor een kitten wel alles incl maar van de katten die bij kennisen van ons zijn gekomen mankeerde allemaal wel iets ik heb zelf een kitten van 10 weken en was in het asiel geweest met me zus die 3 katten heeft en we haden opeens allebei niesziekte in huis asiel gebelt en zeggen ze ja klopt dat heerst nu bij ons in het asiel ze lieten ons wel kijken terwijl ze wisten dat we katten haden.
vaak zijn die katten niet gezond en mankeren wel iets hier in het asiel.
ik heb ook een poes gehad heeft 4 nestjes gehad allemaal een gratis en goed tehuis gekregen ik heb ze allemaal ontwormt gehad enzo en sterliceren ja had gekennen als je de poes binnen ken houden maar onze poes sprong van het dak raam naar beneden als en bleef weg tot ze weer zwanger was en ik ben tegen abortus dus wouden we haar weg brengen voor sterlecatie dan was het alweer te laat en ze was alweer zwanger van der 5e nestje en toen werdt ze dood gebeten door een hond.
zij was niet binnen te houden ze vondt altijd wel een gaatje hoe hoog het ook was hier mee wil ik zeggen je ken wel willen sterliceren maar dan moet je wel steeds optijd zijn.

we hebben nu een katertje die over een paar maanden onder het mes gaat deze zal ook nooit geen buitenlucht proeven dus hierbij hebben we wel een kans om het te doen .

sucses met je kitten rond de 25 euro is een mooi bedrag voor een kitten.
en als je een goed tehuis vindt ken je hem altijd nog gratis mee geven.

en of je je poes laat sterliceren is jouw keuze het is jouw poes en niet van een andere

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 13:16

booster schreef:
en sterliceren ja had gekennen als je de poes binnen ken houden maar onze poes sprong van het dak raam naar beneden als en bleef weg tot ze weer zwanger was en ik ben tegen abortus dus wouden we haar weg brengen voor sterlecatie dan was het alweer te laat en ze was alweer zwanger van der 5e nestje en toen werdt ze dood gebeten door een hond.

Zou je de volgende keer zonder spelfouten en met leestekens willen typen? Dit verhaal is nu erg vraag en lijkt geschreven door een 10-jarige!

Ik heb je verhaal met afschuw gelezen, hoe kan je in godsnaam zo met je kat om gaan? 5x zwanger?? (laatste keer dan niet voldragen omdat ze is dood gebeten, maar toch). Je had haar na de eerste keer toch zeker kunnen laten sterelliseren? En wat bedoel je met deze zin?

booster schreef:
en sterliceren ja had gekennen als je de poes binnen ken houden

Sterelliseren is juist zinvol als je je kat niet binnen kan houden (ja, het is niet ken maar kan). Denk je dat jullie poes het zo leuk vond om 4 nestjes op te voeden? Een kat heeft echt geen kinderwens hoor!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 13:20

booster schreef:
bij ons asiel betaal je 110 voor een volwassen kitten en 150 geloof ik voor een kitten wel alles incl maar van de katten die bij kennisen van ons zijn gekomen mankeerde allemaal wel iets ik heb zelf een kitten van 10 weken en was in het asiel geweest met me zus die 3 katten heeft en we haden opeens allebei niesziekte in huis asiel gebelt en zeggen ze ja klopt dat heerst nu bij ons in het asiel ze lieten ons wel kijken terwijl ze wisten dat we katten haden.
ik heb ook een poes gehad heeft 4 nestjes gehad allemaal een gratis en goed tehuis gekregen ik heb ze allemaal ontwormt gehad enzo en sterliceren ja had gekennen als je de poes binnen ken houden maar onze poes sprong van het dak raam naar beneden als en bleef weg tot ze weer zwanger was en ik ben tegen abortus dus wouden we haar weg brengen voor sterlecatie dan was het alweer te laat en ze was alweer zwanger van der 5e nestje en toen werdt ze dood gebeten door een hond.
zij was niet binnen te houden ze vondt altijd wel een gaatje hoe hoog het ook was hier mee wil ik zeggen je ken wel willen sterliceren maar dan moet je wel steeds optijd zijn.

we hebben nu een katertje die over een paar maanden onder het mes gaat deze zal ook nooit geen buitenlucht proeven dus hierbij hebben we wel een kans om het te doen .

en of je je poes laat sterliceren is jouw keuze het is jouw poes en niet van een andere

A) Ik vind jouw reactie erg oppervlakkig
B) Het is inderdaad jouw keus of je je poes laat helpen of niet, maar anderen mogen de brokken opruimen, want ieder kitten dat jij verkoopt zorgt ervoor dat een ander kitten uit het asiel geen kans krijgt.
C) Welk asiel bedoel jij? Want mijn ouders halen al jaren asielkittens en katten, en die mankeren nooit wat. Zeker de kittens zijn gewoon opgegroeid tot normale gezonde volwassenen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 13:20

loveyoutoo schreef:
Zou je de volgende keer zonder spelfouten en met leestekens willen typen? Dit verhaal is nu erg vraag en lijkt geschreven door een 10-jarige!
Nee hoor gewoon geschreven door een Brabander. Ik kan het gewoon lezen hoor.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 13:21

Manon88 schreef:
loveyoutoo schreef:

Ik heb er anders ook moeite mee, echt ABN is het niet

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 13:24

booster schreef:
en sterliceren ja had gekennen als je de poes binnen ken houden maar onze poes sprong van het dak raam naar beneden als en bleef weg tot ze weer zwanger was en ik ben tegen abortus dus wouden we haar weg brengen voor sterlecatie dan was het alweer te laat

Dit is echt jouw verantwoordelijkheid, je kan de kat niet de schuld geven van het naar buiten glippen en er zijn echt wel manieren om ze even binnen te houden en vervolgens naar de DA te brengen, kost misschien alleen even wat moeite.

Citaat:

Dat is natuurlijk wel érg makkelijk gedacht zo. Ik heb een kater, nou, die laat ik niet castreren want ik krijg toch geen kittens, dat een ander (die op zijn beurt ook zijn verantwoordelijkheid weer niet neemt maar goed) met een kattin daardoor eens een nestje heeft door MIJN kat, achja, dat is dan maar zijn probleem zeker....

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 13:25

MarcoBorsato schreef:
Manon88 schreef:
Ik heb er anders ook moeite mee, echt ABN is het niet
Dat zeg ik ook niet.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 13:25

Manon88 schreef:
loveyoutoo schreef:

Ik kan het ook wel lezen hoor, ik heb er alleen grote moeite mee. Ik dacht dat het hier op bokt gebruikelijk is dat je gewoon ABN schrijft. Ik ga toch ook niet in dialect typen? Zou een hele mooie boel worden hier als iedereen dat zou doen Nagelbijten / Gniffelen

En leestekens gebruiken is iets algemeens, heeft niks met brabanders te maken Knipoog

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 13:31

@manon: de mensen die wel weten waar ze het over hebben , en enige compassie hebben met andere dieren dan hun eigen dieren, halen katten/kittens uit het asiel. En er komen natuurlijk ook zieke en oude katten in het asiel- want de mensen aan wie jij lekker goedkoop een kitten slijt, hebben er ook geen euro voor over als het dier ziek wordt. Dumpen langs de weg of het asiel is dan een "goede" oplossing, dan wordt het het probleem van een ander.
En inderdaad, ik heb 6 zielige katten, 2 nierkatten, aidskat en een aantal schuwe zwervers.

@booster, niesziekte neem je niet aan je kleren of schoenen mee als je 1x in het asiel ben geweest, (kattenziekte kan wel op deze manier overgebracht worden, maar dat is een ander verhaal) Als je je kat gewoon laat enten dan is de kans sowieso al heel klein dat ze het krijgen.
Je verhaal over de poes die steeds ontsnapt en dan door een hond is gegrepen Huilen je bent goed bezig. Er bestaat trouwens ook zoiets als de pil voor katten. Je maakt mij niet wijs dat tussen die 5 nestjes door je geen kans had om die poes te steriliseren, bullshit !

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 14:55

Bluem schreef:
Ik word echt serieus misselijk van jouw uitspraken, vind zelfs dat je maar beter GEEN katten moet houden. Geen kat uit het asiel halen omdat ze de gevaren niet leert door de moeder? Bullsh*t, er misschien al eens aan gedacht dat je je katten te vroeg buiten laat en ze gevaar niet kunnen inschatten?

jij hebt er gelukkig niets over te zeggen of wij wel of geen katten mogen houden Knipoog iedereen die hier komt vind dat onze katten het geweldig hebben en een goede opvoeding krijgen Haha!
beterschap voor je misselijkheid Knipoog

Citaat:

Ik vind niet dat ik andere mensen moet opzadelen met last door mijn kat, dat is nl. mijn verantwoordelijkheid. 's Nachts komt hij ook binnen. En buiten dat heb ik hier nog een mooi voordeel mee, mijn kat gaat nooit echt ver van huis, die is echt altijd in de buurt.[/quote]
er heeft ook niemand last van onze katten hoor Pling jij doet nu net alsof wij 20 katten houden in een rijtjeshuis met alle overlast erbij... onze katten lopen alleen bij de overbuurman en verder komen ze niet bij huizen in de buurt omdat dat te ver lopen is Clown

maar ag zoals bij alles via i-net... je kunt niet zien wie er achter het schermpje zit en wat er verder gedacht word en wat de omstandigheden en ervaringen zijn enz enz...

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:03

Het gaat hier ook helemaal niet om de opvoeding van je kat, maar dat schijn je na 6 pagina's aan reacties nog niet door te hebben. Clown

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:06

Bluem schreef:
Het gaat hier ook helemaal niet om de opvoeding van je kat, maar dat schijn je na 6 pagina's aan reacties nog niet door te hebben. Clown

lees het hele topic dan eens door... volgens mij ging het ook over opvoeding omdat wij onze katten te vroeg naar buiten zouden laten Knipoog

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:20

Mij ging het vooral om volgende uitspraken:
Citaat:
dit jaar hebben we weer een keer geprobeert een mooi nest te krijgen maar dit is een beetje mislukt we hebben nog 1 schildpadje die weg moet alleen die is kortharig terwijl die ook langharig had moeten zijn. en dan hebben we nog een kortharig zwart met wit katertje die ook kort is gebleven. snap echt niet wat er mis is gegaan, maar deze combi was echt niet goed

ik bedoel Scheve mond Scheve mond

en dan
Citaat:
ik ben blij dat we geen katten uit het asiel moeten halen want anders zouden we daar vaste klant zijn... die arme beesten liggen hier zo dood in de wei of op de stoep omdat ze niet vanaf heel jongs af aan hebben geleerd van mama wat wel en niet kan hier
wat wel weer een voordeel is als wij vaste klant zouden zijn is dat de asiels niet meer overvol zijn...

Dáár sloeg mijn opmerking over te vroeg naar buiten laten op. Of je nu een kitten van (bijvoorbeeld)12 weken uit je eigen geprutste nest buiten laat, of een asielkitten van die leeftijd, dat maakt hier echt gewoon geen verschil. Een moeder is ook niet altijd in de buurt, zeker niet als de jongen wat ouder worden en gaan verkennen, dus om dat als reden aan te geven om geen asielkitten te nemen vind ik echt onzin.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:30

loveyoutoo schreef:
booster schreef:
en sterliceren ja had gekennen als je de poes binnen ken houden maar onze poes sprong van het dak raam naar beneden als en bleef weg tot ze weer zwanger was en ik ben tegen abortus dus wouden we haar weg brengen voor sterlecatie dan was het alweer te laat en ze was alweer zwanger van der 5e nestje en toen werdt ze dood gebeten door een hond.

Ik heb je verhaal met afschuw gelezen, hoe kan je in godsnaam zo met je kat om gaan? 5x zwanger?? (laatste keer dan niet voldragen omdat ze is dood gebeten, maar toch). Je had haar na de eerste keer toch zeker kunnen laten sterelliseren? En wat bedoel je met deze zin?

booster schreef:
en sterliceren ja had gekennen als je de poes binnen ken houden

Sterelliseren is juist zinvol als je je kat niet binnen kan houden (ja, het is niet ken maar kan). Denk je dat jullie poes het zo leuk vond om 4 nestjes op te voeden? Een kat heeft echt geen kinderwens hoor!

1. niet iedereen ken spelfoutloos schrijven waar let je op!!
2. ze was een straat kat toen we haar in huis namen en ze was van de 7 dagen in een week 3 uurtjes thuis.
en de eerste vonden we nog wel leuk maar de rest niet en nee ze was echt niet binnen te houden want als het moest dan sprong ze van de dak naar beneden en bleef weer een paar dagen weg.
als ze moest bevallen moesten we haar in een bench doen om haar binnen te houden wat weinig nut had want zelf daar kwam ze uit.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:32

als alle deuren en ramen dicht zijn kan een kat toch niet buiten volgens mij??

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:35

MarcoBorsato schreef:
booster schreef:

A) Ik vind jouw reactie erg oppervlakkig
B) Het is inderdaad jouw keus of je je poes laat helpen of niet, maar anderen mogen de brokken opruimen, want ieder kitten dat jij verkoopt zorgt ervoor dat een ander kitten uit het asiel geen kans krijgt.
C) Welk asiel bedoel jij? Want mijn ouders halen al jaren asielkittens en katten, en die mankeren nooit wat. Zeker de kittens zijn gewoon opgegroeid tot normale gezonde volwassenen.

1. hoezo opervlakkerig?
2. alle kitten zijn goed terecht gekomen ik heb met iedereen nog contact en ze zijn alle nog bij de zelfde baasjes zouden ze weg moeten laten ze het me weten en zoeken we gezamelijk een nieuwe baas!!
3. dierenasiel doornakker, ik zeg niet alle asiels alleen die bij ons heb ik het over

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:38

Bluem schreef:
Dáár sloeg mijn opmerking over te vroeg naar buiten laten op. Of je nu een kitten van (bijvoorbeeld)12 weken uit je eigen geprutste nest buiten laat, of een asielkitten van die leeftijd, dat maakt hier echt gewoon geen verschil. Een moeder is ook niet altijd in de buurt, zeker niet als de jongen wat ouder worden en gaan verkennen, dus om dat als reden aan te geven om geen asielkitten te nemen vind ik echt onzin.

onze katjes zijn nu 12 weken en lopen al weg voor motorgeluid Knipoog
een kitten die tot de 12 weken beschermt is opgevoed kent dat nog niet Ach gut
tuurlijk zitten ze niet altijd buiten... ze zijn het meest binnen en verkennen de boel samen met mams Haha! mams weet precies wat er wel en niet kan en net zoals vanmiddag dan gaat ze op een afstandje met kittens zitten kijken terwijl er hier een vrachtwagen staat te laden/lossen. een andere kitten was dan misschien wel naar die mensen toe gelopen met alle gevolgen van dien...

snap eigenlijk niet waarom ik dit nog probeer uit te leggen want jullie willen het toch niet snappen Haha!

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:39

booster schreef:
1. niet iedereen ken spelfoutloos schrijven waar let je op!!.

Leestekens heeft niks met spelfouten te maken, maar ik zie dat je die nu wel gebruikt Knipoog

booster schreef:
2. ze was een straat kat toen we haar in huis namen en ze was van de 7 dagen in een week 3 uurtjes thuis.
en de eerste vonden we nog wel leuk maar de rest niet en nee ze was echt niet binnen te houden want als het moest dan sprong ze van de dak naar beneden en bleef weer een paar dagen weg.
als ze moest bevallen moesten we haar in een bench doen om haar binnen te houden wat weinig nut had want zelf daar kwam ze uit.

3 uur is genoeg om haar op te pakken, in een reismandje te stoppen en naar een dierenarts te brengen. Dus het is een smoesje dat ze zo veel buiten was. En als je ramen en deuren dicht hebt komt een kat daar echt niet uit, of je moet mij wijs kunnen maken dat een kat sleutels in een deur kan stoppen, en die open kan maken Vork.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:41

Mist schreef:
@booster, niesziekte neem je niet aan je kleren of schoenen mee als je 1x in het asiel ben geweest, (kattenziekte kan wel op deze manier overgebracht worden, maar dat is een ander verhaal) Als je je kat gewoon laat enten dan is de kans sowieso al heel klein dat ze het krijgen.
Je verhaal over de poes die steeds ontsnapt en dan door een hond is gegrepen Huilen je bent goed bezig. Er bestaat trouwens ook zoiets als de pil voor katten. Je maakt mij niet wijs dat tussen die 5 nestjes door je geen kans had om die poes te steriliseren, bullshit !

we hebben de dierenarts gebelt daarnaar en die bevestigde ook dat het uit het asiel kwam en dat we daar beter volopig weg konden blijven.
we hebben het vanuit het asiel overgebracht naar onze katten.
en ja sommige dieren zijn geen echte huisdieren die houden van zijn vrijheid die ze gewent zijn.
en ze is hellaas door een hond gebeten waar we hier in huis heel erg kapot van zijn dus je ben goed bezig hou je commetaar graag voor je want ga je ook zoiets tegen een kind van 2 jaar zeggen die zijn maatje kwijt is dacht het ook niet!!!!

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:43

Bluem schreef:

verwacht jij dat je kat via de zolderraam naar buiten gaat of door een klein klap raampje?

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:44

Als je dat op den duur weet kan je hier best iets aan doen lijkt me.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:45

booster schreef:
Bluem schreef:

verwacht jij dat je kat via de zolderraam naar buiten gaat of door een klein klap raampje?

Dat ze dat 1x doet, oké, maar ze heeft 4(!) nestjes gehad, dan neem je toch maatregelen!