Cavia gewond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: Cavia gewond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 11:30

er staat niks op het flesje? en bounty is zn maatje? misschien een idee om hem er toch bij te zetten, als hij zich daardoor lekkerder voelt herstelt hij ook sneller! en dat hij energie heeft om te rennen en toch wat gras knabbelt is een goed teken hoor!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 11:35

kan het komen doordat hij nu geen pijnstiller meer krijgt?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 13:40

Zwerte schreef:
er staat niks op het flesje? en bounty is zn maatje? misschien een idee om hem er toch bij te zetten, als hij zich daardoor lekkerder voelt herstelt hij ook sneller! en dat hij energie heeft om te rennen en toch wat gras knabbelt is een goed teken hoor!

nee, alleen hoeveel ze er van moeten hebben, en wat er gebeurd bij te veel gebruik.
Jep, bounty is z'n maatje. Ik heb hem er net toch maar bij gezet, en het gaat zo prima Knipoog
een paar dagen geleden had ik hem er ook even bij gezet, maar toen gingen ze steeds op elkaar springen, dus dat vond ik een beetje eng met die wond. Nu gaat het beter Lachen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 13:41

mystery1980 schreef:
kan het komen doordat hij nu geen pijnstiller meer krijgt?

ik denk het niet, want sinds de tweede keer van da dat hij thuis kwam heeft hij niks gegeten, terwijl hij toen nog pijnstillers had gehad Knipoog

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:59

is zijn ontlasting nog wel normaal? de darmen van een cavia zijn ook erg gevoelig en omdat hij nu onregelmatiger eet kan het best zijn dat hij buikpijn heeft nu.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 14:38

nee, de ontlasting ziet er prima uit Lachen Hurry is schijnbaar erg blij bij bounty. Hij eet lekker gras, een stukje brood, huppelt en springt vrolijk, piept zachtjes, en gaat lekker bij bounty liggen Ja

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:48

gelukkig dat hij zich nu bij zijn maatje beter gaat voelen

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:59

het is inderdaad beter op hurry up bij zijn vriendje te houden.. ook als je ermee naar de da bent gegaan altijd de caafs bij elkaar laten zelfs bij de da.. want als je ze uit elkaar haalt dan kan het ook snel fout gaan.. de geur van de da zit dan aan het diertje en niet het geur van de 2..

als hij nu bij zijn vriendje zit is het ook het beste voor hem.. zo hersteld hij inderdaad sneller.! en dan houd hij ook moed om er voor te blijven vechten Haha!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 17:41

slecht nieuws,
hij heeft weer een nieuw abces Verdrietig
op dezelde plek, daar die hem als eerst had.
het andere 'gat' is overigens wel weer geheeld.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 17:55

het eerste abces?
trouwens als je hem wil voeren kan je olvarit wortelhapje geven.
dat kan gewoon in een spuitje en dan voeren.
dat geven veel dierenartsen als advies, ook bij konijnen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 17:57

hij eet allang zelf alweer Knipoog

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:12

weer een nieuwe.? is dit de 3e al.? denk dat je hoop dan een beetje ver word.. als dit al de 3e zou zijn he (of ik ben te ver.)

mijn caaf had eers een abces die heeft de da weg gehaald.. later kwam hij weer maar die kon ik gelukkig leeg drukken.. maar daarna (krap 6 week later) kwam de 3e keer weer.. toen heb ik hem in laten slapen.. want een abces die vaker terug komt is vrij moeilijk weer te verwijderen (terwijl je door blijft gaan natuurlijk) maar een caaf kan ook niet altijd maar narcoses krijgen en dus ook hierdoor kan overlijden.. denk goed aan je caaf.! en laat hem niet veel pijn lijden.. vind het al supper dat je ermee heen bent gegaan maar op den duur moet het ook genoeg zijn.. niet snel opgeven natuurlijk maar niet te lang door gaan.. dit is voor jou niet leuk en voor je beestje ook niet.!

heel veel succes.!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:12

zeg ik dat dat hij niet eet dan?
de vraag stond op de vorige pagina, over wat je het beste kon voeren met spuitje ofzo.
maar ik had het nog niet zien staan.
er staat ook; als je hem wil voeren.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 18:14

ja dit is de derde.. Maar het rare is, het lijkt alsof hij er helemaal geen last van heeft, alsof hij niet eens weet dat dat ding erzit...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 18:15

moonfish13 schreef:
zeg ik dat dat hij niet eet dan?
de vraag stond op de vorige pagina, over wat je het beste kon voeren met spuitje ofzo.
maar ik had het nog niet zien staan.
er staat ook; als je hem wil voeren.

hoezo zou je moeten voeren met spuitje?

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:17

nee een cavia die laat pijn niet altijd snel zien.. die kan het vrij lang verbergen.. mijn cavia had er eerst ook geen last van (leek tenminste zo) tot hij niet meer ging eten.. maar als een cavia het toegeeft is het ook vaak snel gedaan.. er zijn natuurlijk uitzonderingen.. die wel door blijven gaan.. maar hier had hij later wel erg veel pijn.. ondanks dat hij een dag ervoor lekker rond rende met zijn bolle wang Lachen

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:17

als ie zelf prima eet vooral niet gaan voeren hoor! Dat levert alleen maar extra stress op! En een abces moet echt weggehaald, die gaan niet uit zichzelf weg... wel ontzettend balen zeg, vraag me af waarom het steeds terug komt... denk dat de infectie dan toch elke keer net niet helemaal weg is waardoor het weer kan groeien! Ik zou toch langer behandelen met antibiotica denk ik.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:19

hij kan ook al in het bot zitten.. dan krijg je die ook niet weer weg.. antibiotica is niet altijd zo supper voor een caaf of knaagdier.. onze da (zo zie je maar weer niet elke da doet er veel voor) zei dat hij hem helemaal niet had uitgespoeld.. maar normaal moet dit, anders krijg je hem zo wie zo nooit weg.. maar bij mijn caaf was het ook al het bot in gegaan dus dat wou ook niet meer weg.. (heb trouwens helemaal geen ab mee gekregen.. dus dat was 1x bij die da en nooit weer *LOL*

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:21

klopt AB moet je wel voorzichtig mee zijn maarja er is geen ander alternatief hiervoor. En het kan idd in het bot zitten en dan is het gewoon einde verhaal... maar dat kan alleen de DA zien dus TS zal toch terug moeten ben ik bang!

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:22

Zwerte schreef:
klopt AB moet je wel voorzichtig mee zijn maarja er is geen ander alternatief hiervoor. En het kan idd in het bot zitten en dan is het gewoon einde verhaal... maar dat kan alleen de DA zien dus TS zal toch terug moeten ben ik bang!

ja je kan beter iets doen dan niets.. Lachen denk ook dat ze zeker voor de zekerheid terug moet.. als je de da van ons hebt kleed hij je eerst uit (financieel gezien) en dan pas zegt hij het verhaal.. 2e keer terug gekomen en toen zei hij pas dat het er toch niet uit wou.. dus die caaf heeft zijn operatie voor niks gehad Boos!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:24

hoeft niet perse aan de DA te liggen hoor. Soms kan je gewoon niet weten of het in het bot zit, en vaak merk je dit pas als het bot al helemaal zacht is en de infectie er al een tijd in zit. Dus het kan heel goed na die operatie pas in het bot verder zijn gegaan!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 18:24

m'n ouders willen het afwachten.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:25

daar was ik al bang voor TS! Als dit echt weer een abces is lost afwachten helemaal niks op... daar komt hij zeker weten niet zelf bovenop...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 18:27

maar bij de eerste abces, ging hij vanzelf open, hebben we het schoongemaakt, en toen ging ie weg..

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:28

maar het feit dat er een 2e...en nu een 3e komt... houd al in dat de infectie niet helemaal weg was. Dat is ook het probleem, zonder behandeling blijft het maar terugkomen! En ook met behandeling vaak nog... Veel sterkte met je caafje!