Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Melanieetjuh schreef:lies schreef:Ik heb laatst een jonge stervende zwaan gevonden en meegenomen naar de dierenarts. Ik zou zelf echt niets kunnen doen (nek omdraaien of een steen erop.. Brrr). Daar ben ik te laf voor.
De dierenarts heeft hem een spuitje gegeven en daarmee was de kous af. Ik zou er dus mee naar een dierenarts rijden.
Koste je dat niets?
Vaak is het binnenkomen alleen al vet duur..
beantsje schreef:Melanieetjuh schreef:
Koste je dat niets?
Vaak is het binnenkomen alleen al vet duur..
nee hoor, een DA is in zo'n geval verplicht zorg te verlenen, ookal is er geen eigenaar. Pech voor hem. Maar ach. volgens mij declareert hij bij anderen gewoon een beetje extra. Een Da consult is volgens mij nog duurder dan een HA consult...
Lizzle schreef:Op school moest je hamsters verdrinken? Op wat voor school zit jij in godsnaam?![]()
Ik zou het zelf heel erg moeilijk vinden en ik denk heel erg geschrokken zijn als ik überhaupt een dier aanrij. Als ik denk dat het wilde dier geen kans van slagen heeft zou ik de 'voorkeur' geven aan om er nog een keer overheen rijden. Hoe luguber ook, maar ik ben tegen onnodig lijden. Mocht ik dichtbij de DA zijn en het is nog vrij levend of een huisdier, dan zou ik hem absoluut langsbrengen.
SecretLIN schreef:Ether zomaar in huis? hmm weet je wel dat ether ook een pijnlijke dood is voor dieren? zorg dan dat je aan Chloroforum komt
dees_daan schreef:SecretLIN schreef:Ether zomaar in huis? hmm weet je wel dat ether ook een pijnlijke dood is voor dieren? zorg dan dat je aan Chloroforum komt
dan halen we dat op. waar is dat te krijgen?
Promessa schreef:Ik lees hier dingen dat je muizen en vogels in de vriezer leg... NIET DOEN!!
het zijn warm bloedige dieren en die hebben hier zeker last van...
Koudbloedige dieren zoals reptielen kan je wel in de vriezer doen, zodra hun lichaamstemp. daalt slapen ze langzaam in..
Warmbloedige dieren vriezen dood, kan je hem beter in 1x dood maken op welke manier dan ook...
Voor de TS. vind het heel netjes van je dat je met de vogel naar de DA ben geweest.
En je heb indd gelijk. een dierenarts is in dat geval verplicht hulp te verlenen. ik ben zelf dierenarts-assistent en wij moeten dit ook.
Promessa schreef:Ja pinky's kunnen wel, maar ook die hebben al gevoel, alleen die sterven ook zodra de temp te laag wordt omdat die dat zelf nog niet kunnen regelen..
Welshcobfan schreef:ik vroeg mij af: hoor je ook een ranzig geluid als je een dier een flinke mep tegen het achterhoofd geeft?