Aangereden vogel: hoe ombrengen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Re: Aangereden vogel: hoe ombrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:47

Grote viekante zware stoeptegel gebruiken, en dan vlak boven de verzwakte merel (of zo) loslaten. Die piept dan echt niet meer!

Of in een zakje doen en op zoek gaan naar een hongerige reiger! (wel ervoor gooien zodat hij het ziet) nou, die slikt de zielepiet echt wel in 1 x door hoor! (natuurlijk wel eerst uit het zakje halen natuurlijk!!!!!)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:55

Mn moeder en ik zijn een keer met de honden naar zee gegaan. Toen kwamen we een zeemeeuw tegen die in de zon lag en blijkbaar niet kon vliegen. Ik heb hem toen opgepakt en in de schduw gelegd. Toen we na een uurtje teruggingen lag hij er nog. Mn moeder overweegde om hem mee te nemen, maar ik zei we hebben 2 honden in de auto en we moeten ene uur rijden want hier in de buurt kenenn we geen dierenarts of iets dergelijks. we hebben hem dus laten liggen en de natuur (tenzij andere mensen hem hebben meegenomen) zijn werk laten doen. Als ik op de dijk de honden uitliet en er lag ergens een duif dan nam ik ze altijd mee, ook kleine eendjes terug bij pappa en mamma zetten deed ik. Maar een uur in een bloedhete auto met 2 honden, nee dat wilde ik de meeuw niet aandoen.
Was trouwens echt een groot beest. Aangezien we op het strand stonden was er ook niks waarmee we hem hadden kunnen doden.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 23:02

Melanieetjuh schreef:
lies schreef:
Ik heb laatst een jonge stervende zwaan gevonden en meegenomen naar de dierenarts. Ik zou zelf echt niets kunnen doen (nek omdraaien of een steen erop.. Brrr). Daar ben ik te laf voor.
De dierenarts heeft hem een spuitje gegeven en daarmee was de kous af. Ik zou er dus mee naar een dierenarts rijden.

Koste je dat niets?
Vaak is het binnenkomen alleen al vet duur..

nee hoor, een DA is in zo'n geval verplicht zorg te verlenen, ookal is er geen eigenaar. Pech voor hem. Maar ach. volgens mij declareert hij bij anderen gewoon een beetje extra. Een Da consult is volgens mij nog duurder dan een HA consult...

DorisM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 23:13

Iemand die ik ken fokt cavia's en konijntjes en toevallig vandaag was er een jong konijntje dat blijkbaar niet goed was, want de moeder begon hem al op te eten. Ze wilde het konijntje uit z'n lijden verlossen (half aangevreten.. Ach gut ) dus vroeg ze aan mij of ik hem even hard op de grond wilde gooien. Dus dat is misschien ook een optie? Maar goed we durfden het allebei niet, toch nog iemand anders voor moeten halen.. Bloos Ik denk dat het op welke manier dan ook lastig is..

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 23:16

Er zijn verschillende methodes om een dier dood te maken.
Ik ben er altijd voorstander van om een dier tenminste in 1 klap knock-out te slaan, het beste is om met een slaghout of bats op het achterhoofd te slaan, zo sla je de schedel van de eerste nekwervel, als je het goed doet is het dier direct dood.
bij vogels met een lange nek (eenden, zwanen, etc.) is het niet verstandig om de nek om te draaien, tenzij je geoefend bent, het risico namelijk dat er meer dan 2 nekwervels meedraaien is te groot, waardoor je het dier niet dood, maar erger letsel veroorzaakt.
Als je geen slaghout bij de hand hebt of kunt vinden kun je het dier bij z'n achterpoten pakken en met z'n hoofd op de weg slingeren, concentreer je wel dat zoveel mogelijk het achterhoofd op de weg klapt en niet de voorkant, ook al zal ie dan wel knock-out zijn.
Invriezen ben ik zwaar tegenstander van, dit schijnt erg pijnlijk te zijn, kijk maar eens op dicovery channel, van die idioten die zonodig een berg moeten beklimmen.
Verdrinken schijnt daarintegen erg vredig te zijn, maar ik zou het niet kunnen.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:58

beantsje schreef:
Melanieetjuh schreef:

Koste je dat niets?
Vaak is het binnenkomen alleen al vet duur..

nee hoor, een DA is in zo'n geval verplicht zorg te verlenen, ookal is er geen eigenaar. Pech voor hem. Maar ach. volgens mij declareert hij bij anderen gewoon een beetje extra. Een Da consult is volgens mij nog duurder dan een HA consult...

Het kostte me idd niets, heb het wel gevraagd, had ook rustig dat spuitje willen betalen. Het was zo sneu voor het diertje.. Scheve mond

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 22:03

Mijn DA draait gewoon het nekje vakkundig om Lachen (maar ligt natuurlijk aan het dier)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:07

Oké, mag het ook een aangereden rat zijn waar ik vanmiddag langs liep? Eerst was hij nog.... tja.... héél..... maar toen ik weer wegliep naar huis toe...... was hij een beetje heel erg PLAT! Moet je dan zoiets op straat laten liggen? (geen nood, ik heb dat laten liggen hoor!)

Zag wel ERG GOOR uit! (uitelkaar gebarsten schedel, alle ingewanden eruit.... tja.... je weet wel.....)
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 22-06-08 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 22:08

Ik laat geplette dieren ligggen Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:00

een muis zou ik in de vriezer leggen, bij een kleine vogel de nek omdraaien (heb bij onze vogels wel eens op het punt gestaan om er 1 de nek om te draaien, gelukkig niet gedaan, beestje is weer helemaal goed nu Nagelbijten / Gniffelen ) wat je ook kan doen (moest ik verplicht op school met een hamster doen, met de tranen in mijn ogen) 2 emmers pakken, de ene bijna vol laten lopen met water, beestje in de emmer leggen, en de andere emmer erin schuiven, de zuurstof gaat er dan uit, en het beestje verdrinkt.
andere manieren, (werden mij verteld, kon het allemaal niet bij de hamster)
heel hard knijpen, dan schijnt er iets te knappen.
met een schep in de nek slaan.
en de rest heb ik verdrongen. ik vond het plan met de emmers het meest humane, maar hier thuis hebben we nu een flesje ether (typ ik dat goed? ) liggen, volgende keer als er iets met een beest is, gaan ze hier in een bakje, met watjes en ether.
helaas ben ik altijd de pineut als er iets met de beesten is..

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 00:05

Op school moest je hamsters verdrinken? Op wat voor school zit jij in godsnaam? Nors opkijken

Ik zou het zelf heel erg moeilijk vinden en ik denk heel erg geschrokken zijn als ik überhaupt een dier aanrij. Als ik denk dat het wilde dier geen kans van slagen heeft zou ik de 'voorkeur' geven aan om er nog een keer overheen rijden. Hoe luguber ook, maar ik ben tegen onnodig lijden. Mocht ik dichtbij de DA zijn en het is nog vrij levend of een huisdier, dan zou ik hem absoluut langsbrengen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 00:08

Ether zomaar in huis? hmm weet je wel dat ether ook een pijnlijke dood is voor dieren? zorg dan dat je aan Chloroforum komt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:39

Lizzle schreef:
Op school moest je hamsters verdrinken? Op wat voor school zit jij in godsnaam? Nors opkijken

Ik zou het zelf heel erg moeilijk vinden en ik denk heel erg geschrokken zijn als ik überhaupt een dier aanrij. Als ik denk dat het wilde dier geen kans van slagen heeft zou ik de 'voorkeur' geven aan om er nog een keer overheen rijden. Hoe luguber ook, maar ik ben tegen onnodig lijden. Mocht ik dichtbij de DA zijn en het is nog vrij levend of een huisdier, dan zou ik hem absoluut langsbrengen.

die hamster had zijn rug gebroken, en was verlamd, beestje kon alleen maar op zijn rug liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:40

SecretLIN schreef:
Ether zomaar in huis? hmm weet je wel dat ether ook een pijnlijke dood is voor dieren? zorg dan dat je aan Chloroforum komt Haha!

dan halen we dat op. waar is dat te krijgen?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:48

dees_daan schreef:
SecretLIN schreef:

dan halen we dat op. waar is dat te krijgen?

Je kan het bij de apotheek proberen, maar die geven het vaak niet mee omdat ze bang zijn dat je iemand er iets mee aan gaat doen. In Belgie zijn ze er overigens makkelijker mee.

Anders iemand vragen die je kent en in een ziekenhuis/universiteit/school werkt? Daar hebben ze vaak wel flesjes staan. Wel oppassen met zelf inademen Knipoog

Mijn zus is anesthesist en heeft een keer een aangereden kat uit zijn leiden verlost. Zielige hoopjes lever ik dus daar af (al moet ik zeggen dat ik er nog nooit eentje ben tegen gekomen gelukkig!).

Edit: aanvulling

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 23:05

Ik denk dat ze het hier niet meegeven Nagelbijten / Gniffelen
In ziekenhuizen worden potjes als het goed is geteld en geven ze ook niet zomaar 1 mee, ook al ken je iemand die er werkt (tenzij je er zelf werkt natuurlijk Knipoog )

Tenminste dat hoop ik... Nagelbijten / Gniffelen

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:17

Ik lees hier dingen dat je muizen en vogels in de vriezer leg... NIET DOEN!!
het zijn warm bloedige dieren en die hebben hier zeker last van...

Koudbloedige dieren zoals reptielen kan je wel in de vriezer doen, zodra hun lichaamstemp. daalt slapen ze langzaam in..

Warmbloedige dieren vriezen dood, kan je hem beter in 1x dood maken op welke manier dan ook...

Voor de TS. vind het heel netjes van je dat je met de vogel naar de DA ben geweest.
En je heb indd gelijk. een dierenarts is in dat geval verplicht hulp te verlenen. ik ben zelf dierenarts-assistent en wij moeten dit ook.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 23:24

Ik heb geen vogel naar de DA gebracht, de DA reedt gelukkig toevallig langs Lachen (toffe DA overigens, hij vervangt straks mijn oude kleinhuisdierenarts).

Maar ik ga zelf geen beesten vervoeren die te gammel zijn om te vervoeren. Maar een flinke mep op het achterhoofd doet wonderen Knipoog

Ik had hem ander nooit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:56

Promessa schreef:
Ik lees hier dingen dat je muizen en vogels in de vriezer leg... NIET DOEN!!
het zijn warm bloedige dieren en die hebben hier zeker last van...

Koudbloedige dieren zoals reptielen kan je wel in de vriezer doen, zodra hun lichaamstemp. daalt slapen ze langzaam in..

Warmbloedige dieren vriezen dood, kan je hem beter in 1x dood maken op welke manier dan ook...

Voor de TS. vind het heel netjes van je dat je met de vogel naar de DA ben geweest.
En je heb indd gelijk. een dierenarts is in dat geval verplicht hulp te verlenen. ik ben zelf dierenarts-assistent en wij moeten dit ook.

als je pinky's hebt (babymuisjes) hebt, dan kan het wel. die voelen er nog niets van, maar die oudere zou ik ook niet zo in de vriezer gooien maar goed, de slangen moeten ook eten, en de slangen van klanten ook.. dus er gaat hier wel wat de vriezer in, alleen niet levend..(behalve de pinky's)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 22:41

Ja pinky's kunnen wel, maar ook die hebben al gevoel, alleen die sterven ook zodra de temp te laag wordt omdat die dat zelf nog niet kunnen regelen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:46

Promessa schreef:
Ja pinky's kunnen wel, maar ook die hebben al gevoel, alleen die sterven ook zodra de temp te laag wordt omdat die dat zelf nog niet kunnen regelen..

ik bedoelde dat de pinkys de kou niet lang, en bewust voelen, die slapen echt in. en daarbij, als je pinky's hebt, en die moet je eerst afmaken voordat je ze in de vriezer doet, dan blijft er niets van over denk ik, zou ook niet weten hoe je dat moet doen.. de oudere muizen zijn bij ons met 1 klap weg, (springers, fuzzy's enz) is toch wat vriendelijker als leven invriezen Ja

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 14:15

ik vroeg mij af: hoor je ook een ranzig geluid als je een dier een flinke mep tegen het achterhoofd geeft?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:00

Welshcobfan schreef:
ik vroeg mij af: hoor je ook een ranzig geluid als je een dier een flinke mep tegen het achterhoofd geeft?

Ja, een pok Nagelbijten / Gniffelen

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 00:24

op school voeren ze die beesten aan de slangen als ze niet te groot zijn....