Spinnen, doodslaan of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DeniseES

Re: Spinnen, doodslaan of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:11

Wuis schreef:
Ook een leuke: Je loopt een kamer binnen, drukt met je hand op het lichtknopje... Blijkt er een huuuge spin op de knop te zitten.. Huilen van het lachen

Ik heb dat altijd met het openmaken van de achterklep van de auto!!! Dan loop je dat ding te zoeken om hem open te maken en het enige wat je dan vind zijn pootjes....

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:12

over een poosje willen die spinnen aangehaald worden, lekker uurtjes spin knuffelen

Mijn kakkerlak ervaring was in Thailand, die beesten liepen daar over bamboe-balken en laten zich dan s'nachts boven op de mens vallen zo kunnen ze klamboe's ontwijken

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:13

Mijn vriendin woont in Thailand in zo'n flat die gebouwd is in de zee. Zal het haar eens vragen of ze dit soort ervaringen heeft. Is namelijk ook geen held, hahaha...... Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:14

Ik zat laatst eens op MP te kijken naar de vogelspinnen. Daar is me toch een markt voor, hahaha....... Lekkerrrrrr hoor. Geef mij maar mijn knuffelkonijntjes, knuffelpoezen en knuffelpaard. Haha!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:15

RedPassion schreef:
Waarom is iedereen zo bang voor spinnen dan?

Dat snap ik ook niet.. Ik heb Rolf de huisspin hier zitten in kantoor, ik zie hem iedere dag wel even voorbij komen, laat lekker zitten.. Ik heb geen last van hem Haha!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:15

Nadya die bamboe-balken waren in tentjes hoor niet op een flat Haha! in de vrij natuur we gingen het jungle in bij Chaingmai.

Nouja in China stapte ik per ongluk op een kakkerlak, ik heb de hele boel bijelkaar geschreeuwd wat een rotgevoel en wat het ergste is je hebt namelijk

1000 EITJES ONDER JE SCHOEN ZITTEN Misselijk Misselijk

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:17

tita schreef:
die beesten liepen daar over bamboe-balken en laten zich dan s'nachts boven op de mens vallen

OMG...Daar ben ik dus wel hysterisch bang van, kakkerlakken...Thailand is bij deze dus afgeschreven als vakantieland.
tita schreef:
Nouja in China stapte ik per ongluk op een kakkerlak, ik heb de hele boel bijelkaar geschreeuwd wat een rotgevoel en wat het ergste is je hebt namelijk

Okay, China is ook van de lijst...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:17

RedPassion, ik kan het niet echt uitleggen. Ben er gewoon panisch voor, helemaal voor die joekel die hier wel eens door de woonkamer rennen. Die zijn echt monsterlijk. Dan heb je het niet meer over een spinnetje, hoor. Knipoog

Ik ben weer niet bang voor muizen. We hebben zelfs een muizennest achterin de tuin. Van die veldmuisjes. Nou, die laat ik lekker zitten. Al hoewel, onze buitenkat...... Tja.....

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:18

Pluizebolpum vergeet vakanties dan maar blijf maar in Nederland of richting noordpool en groenland Haha!

Dirndl

Hmm, zo'n rioolspin moet en zal het huis uit. Vaak naar buiten door mn vader of stofzuiger of WC spoelen. Alleen is bij een vriendin van me toen ze hier was een spin naar haar billen geklommen, was niet goed doorgespoeld Nagelbijten / Gniffelen

En als langpoten etc in de nok zitten bij mij maakt het niet uit, is toch hoog. Maar als ze over mn muur lopen pak ik een pump en ga ik op spinnenjacht (vooral na een vakantie zitten er veel, jakkes)

Blue_Eyes

FitzChivalry schreef:
Ik zet ze altijd terug buiten..
Behalve kareltje.. hij woont al 2 maanden in de bijkeuken.. hij mag lekker blijven zitten..

Kareltje is btw een hele bijzondere spin, zon grote rooie.. had er nog nooit zoeen gezien..

Zo heb ik er ook een! Die heet Kees! Ja

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:19

tita schreef:

En je zou ermee naar huis gaan en ze komen thuis uit, hahaha. Daarom schud ik altijd mijn koffer uit, voordat ik weer inpak en terug reis, want anders kun je ze thuis ook krijgen.

Overigens, dapper van je dat je daar in een tent durft te zitten. Ik durf dat in NL nog niet eens. Ik hou echt niet van kamperen, vanwege de insecten. Bloos
Laat staan in dat soort landen...... Knipoog

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:19

Nadya schreef:
RedPassion, ik kan het niet echt uitleggen. Ben er gewoon panisch voor, helemaal voor die joekel die hier wel eens door de woonkamer rennen. Die zijn echt monsterlijk. Dan heb je het niet meer over een spinnetje, hoor. Knipoog

Ik ben weer niet bang voor muizen. We hebben zelfs een muizennest achterin de tuin. Van die veldmuisjes. Nou, die laat ik lekker zitten. Al hoewel, onze buitenkat...... Tja.....

Volgens mij is het ook zo dat je òf bang bent voor spinnen òf voor muizen. Hoor altijd van mensen dat ze voor één van de twee bang zijn en nooit voor allebei. (Ook mannen kunnen bang voor spinnen zijn trouwens Ja ).

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:20

Overigens, wij hadden in onze wc altijd een lieveheersbeestje en die heette Flipje. Lachen
Vind ik toch een wat gezelliger type dan zo'n huisspin. Tong uitsteken

Laurabram; dat idee heb ik ook. Dat het of het een of het ander is. Of geen van beiden, maar nooit allebei tegelijk....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:22

Hahaha, tja, tis maar waar je van houdt he... of wat eruit je convectorput komt kruipen Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:23

Nadya schreef:
Overigens, wij hadden in onze wc altijd een lieveheersbeestje en die heette Flipje. Lachen
Vind ik toch een wat gezelliger type dan zo'n huisspin. Tong uitsteken

Laurabram; dat idee heb ik ook. Dat het of het een of het ander is. Of geen van beiden, maar nooit allebei tegelijk....

Wel dierenmishandeling hoor, beestje op de wc laten zitten, wordt ie iedere keer bijna vergast Duivel

Lydia_

Ik ben ook bang voor spinnen, maar meer voor alle kleine kruiperige diertjes
(kakkerlakken, oorwormen, wormen enzovoort.) Clown

Met een beetje pech worden ze opgegeten door de hond, die vind het heerlijk om er achter aan te
rennen, anders gaan ze dood op de stofzuiger in.. Lachen

Pluizebolpum

tita schreef:
Pluizebolpum vergeet vakanties dan maar blijf maar in Nederland of richting noordpool en groenland Haha!

Als ik al eens op vakantie ga, is het idd ergens boven een bepaalde breedtegraad. Noordpool klinkt leuk, ja. Een IJsbeer zie je tenminste vanuit de verte aankomen, die zitten niet op lichtknopjes én ze komen niet van het plafond vallen... Knipoog
Ik snap die kakkerlakken fobie zelf ook niet, ben voor de rest nergens bang van, maar kakkerlakken...brrr. (daarom snap ik dus wel andermans totaal irreeele angst voor beesten zoals spinnen e.d.)

Mijn huisspinnen heten trouwens standaard Joost... Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:24

Blue_Eyes schreef:
Hahaha, tja, tis maar waar je van houdt he... of wat eruit je convectorput komt kruipen Knipoog

Hahaha, nou, heel stom, maar wij hebben daar nu een vuilniszak over heen hangen, dichtgebonden. De buren waren aan het verbouwen en hebben dat hele ding er bij ons afgesloopt (heel handig) en toen regende het in. We moeten nog steeds een nieuw afdakje er op zetten, maar ik vind het wel best zo. Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:25

tita schreef:
Wel dierenmishandeling hoor, beestje op de wc laten zitten, wordt ie iedere keer bijna vergast Duivel

Maar hij gaat er zelf zitten overwinteren. Wil hem best een andere plek aanbieden, maar Flipje vindt het er best. Kickt zeker op die geurtjes (de fruitige geur van de pleespray). Haha!

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:27

mijn vader brengt ze altijd voor me naar buiten. Haha! ik vind ze eng maar ze mogen van mij nooit dood.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:30

Ik snap niet waarom die beesten dood moeten omdat iemand er bang voor is. Ja ik ben ook weleens bang voor de tandarts. Moet ik die dan ook maar doodslaan!?!?!?!
ik vind spinnen niet fijn. Maar bij mij gaan ze weer naar buiten. Ze zullen wel nuttig zijn voor vliegjes of muggen.

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:30

Is te zien Nagelbijten / Gniffelen
Maar meestal dood, ... Bloos

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:32

Tja, ik ben niet bang voor de tandarts, dus........ Clown
En die komt ook niet bij me thuis. Tong uitsteken

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:34

En de tandarts is hopelijk niet zo harig, zo snel, glibberig.. bahhh.. Misselijk