Klara16 schreef:Volgens mij horen we hier maar een kant van het verhaal:
- volgens het artikel waren er nooit klachten van de buurt. Wie belde dan de politie? Ik heb zo het idee dat een van de buren van het gezin WEL last had van die hond.
- Was het echt de eerste keer dat hij los was of heeft een van de buren voor de zoveelste keer moeten vaststellen dat er een stafford losliep in de wijk en dan maar de politie gebeld?
- Het gaat hier om een (terecht of niet) als agressief bekend staand ras. er kan imo niet van die agenten verwacht worden dat ze zich aan zo'n dier blootstellen waarvan ze helemaal niet weten of hij agressief kan zijn.
- Het is onmogelijk dat een hond blijft doorslapen als er een politiecombi met 4 personen erin aangereden komt en die mensen allemaal uitstappen. Tenzij het dier doof is of zo. Dus ik geloof echt niet dat de hond werd neergeknald in zijn slaap.
Zeer eenzijdig artikel dus. Ik weet niet of de politie hier echt zo verkeerd gehandeld heeft.
Stel je voor dat de politie niet verkeert gehandeld heeft. ( kan het mij niet voorstellen )
Dan kan je de eigenaren ook op de hoogte stellen. Dan kunnen ze de hond vangen en eventueel laten inslapen als dat nodig moet zijn. Dat is minder vreed dan dit.
En bovendien als de politie dan zo'n keuze maakt om deze hond neer te knallen.
Versta dan ook je functie en leg de mensen uit wat er gebeurd is en waarom ze geschoten hebben.
Er is nu een dode hond verdrietige mensen en boven alles een kind met een trauma die dit nog jaren als nachtmerrie houdt waarschijnlijk.
Als een kind een diefstal overval of ongeluk mee maakt is er gelijk proffesionele hulp want dat is allemaal traumatisch.
Wat is het dan voor zo'n meisje als haar hond door zijn hoofd gegeschoten wordt.
Die foto's zijn voor ons al erg om te zien.
Hoe moet het voor haar zijn om het in het echt te zien.