Politie schiet hond neer - update pag. 14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesRixt

Re: De politie, uw vriend? Ik dacht het niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 14:07

faye schreef:
Raar dat ie zo blijft liggen dan. Is hij in een bepaalde houding gezet tot hij stijf was dan of zo?

Bij mij gaat het er dus ook niet helemaal in, een hond blijft toch niet in een 'slapende houding' liggen dan? Mocht dit allemaal wel zo zijn gegaan als is geschreven dan vind ik het wel erg triest..!

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 14:10

Als alles waar is, is dit een laffe, belachelijke, gewetenloze en domme daad . Nee, dit is te veel, je zou je idd schamen dat je een belg bent

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 17:34

sorry, maar ik vind dit ook een raar verhaal.
die hond is niet wakker geworden toen de combi's op het gras naar hem toe reden?
komop zeg, mijn 12 jaar oude beagle wordt al wakker als er een kat passeert!

de politie komt vaak in heel gevaarlijke situaties terecht, agenten nemen - terecht - zo weinig mogelijk risico's.
onlangs zijn er in België 2 agenten afgeknald toen ze een melding van poging tot inbraak gingen controleren.
ze hadden de pech professionele criminelen tegen het lijf te lopen.
de agenten hebben niet eens de kans gekregen om zich te verdedigen.
vinden jullie het raar dat ze op hun hoede zijn, en misschien soms iets te snel reageren?
de broer van mijn man is ook agent, die is al eens met getrokken pistool naar een verdachte auto gegaan - daar bleek een vrijend koppeltje in te zitten.
die hadden er daarna vast niet veel zin meer in Clown

@Tinkermuts: vreselijk verhaal over je hond, maar zoals al eerder gezegd is het als niet-dierenkenner vaak moeilijk om een dergelijke situatie in te schatten, en dan nemen ze het zekere voor het onzekere.

marlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 17:39

smurffie schreef:
marlina schreef:
ach, in Nederland wordt ook heel wat afgeknald hoor, we hadden destijds een lief klein onschuldig musje, op de verkeerde plaats op de verkeerde tijd, namelijk in een hal met dominostenen, dus afschieten. En dan verkeerd fokbeleid, teveel wilde zwijnen, lastig voor caravanbezitters, dus afschieten he, ganzen zie niets vermoedend neerstrijken op een weiland, afschieten dus. Tja, waar moet het heen??

Over die ganzen moet je je eerst eens laten informeren voor je je uitspraak doet Knipoog,
binnen een bepaalt seizoen mag je de ganzen NIET neerschieten (zijn over t algemeen trouwens zwanen!)
daarbuiten moet je eerst een week lang draden en palen in de weide zetten, waarna je na 1 week met een jager samen (aanvraag bij de gemeente) schieten, met een beperking vastgestelt door de gemeente.

ow, nou, ik heb een tijd bij een boer gestaan op pension met mijn paard, en die greep doodleuk zijn geweer hoor wanneer er ganzen op zijn wei zaten, en raak ook nog, en niet 1 keer, en je gaat mij niet vertellen dat zoiets een uitzondering was en dat men zich netjes aan de regels houdt en aanvragen gaat doen zeker

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:14

wat een verhaal zeg heel erg.
dat ze zoiets doen Boos!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:16

Ik vind het een beetje kortzichtig, van die mensen die niet eerst de andere kant van het verhaal willen horen voordat ze iemand dood wensen..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:21

LauraMc schreef:
Ik vind het een beetje kortzichtig, van die mensen die niet eerst de andere kant van het verhaal willen horen voordat ze iemand dood wensen..

Inderdaad, ik schrik hier echt. Wat mensen andere toewensen op basis van een vreemd verhaal.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:21

Jeetje wat erg.. kippenvel zeg..

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:27

katiavl schreef:
LauraMc schreef:
Inderdaad, ik schrik hier echt. Wat mensen andere toewensen op basis van een vreemd verhaal

vind ik ook!
er zullen vast wel slechte agenten rondlopen, maar om nou te gaan roepen dat het allemaal corrupte idioten zijn ... ? Verward

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:28

zie jij hier iemand roepen dat alle agenten corrupt zijn?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:29

LimaMambo schreef:

Ik had het op dingen zoals ze zouden een kogel door hun hoofd moeten krijgen

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 18:29

LimaMambo schreef:

Idd, de meesten zeggen gewoon dat er veel corrupte tss zitten, heus niet allemaal. Dat is ook zo niet! Er zijn een heleboel goede "flikken", maar er zijn ook een boel die hun macht misbruiken.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:30

katiavl schreef:
LimaMambo schreef:

Ik had het op dingen zoals ze zouden een kogel door hun hoofd moeten krijgen

had het ook niet tegen jou Knipoog

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:31

Volgens mij horen we hier maar een kant van het verhaal:

- volgens het artikel waren er nooit klachten van de buurt. Wie belde dan de politie? Ik heb zo het idee dat een van de buren van het gezin WEL last had van die hond.

- Was het echt de eerste keer dat hij los was of heeft een van de buren voor de zoveelste keer moeten vaststellen dat er een stafford losliep in de wijk en dan maar de politie gebeld?

- Het gaat hier om een (terecht of niet) als agressief bekend staand ras. er kan imo niet van die agenten verwacht worden dat ze zich aan zo'n dier blootstellen waarvan ze helemaal niet weten of hij agressief kan zijn.

- Het is onmogelijk dat een hond blijft doorslapen als er een politiecombi met 4 personen erin aangereden komt en die mensen allemaal uitstappen. Tenzij het dier doof is of zo. Dus ik geloof echt niet dat de hond werd neergeknald in zijn slaap.

Zeer eenzijdig artikel dus. Ik weet niet of de politie hier echt zo verkeerd gehandeld heeft.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:37

Ik vind het maar een raar verhaal. Als het waar is, is het heel erg, maar als de politie dit zou doen met mijn hond - zoals het is verteld, dus geen klachten e.d. en dan een slapende hond dood schieten - dan zou ik niet naar de agenten hun naam hebben gevraagd maar mezelf op die gasten hebben gestort.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:38

Ik kan bijna niet geloven dat de politie zonder enige aanleiding die hond komt vermoorden. Iemand belt met een melding dat er een hond losloopt en vervolgens wordt hij door de politie meteen neergeschoten?
Ik vind het heel erg triest wat er gebeurd is maar volgens mij horen we maar 1 kant van het verhaal.

frankiej

sandr0 schreef:
Niet iedereen over 1 kam scheren. natuurlijk kan dit niet door de beugel en moet er zeker wat mee gedaan worden. Maar er zijn ook goeie agenten.

ik ben die anders nog nooit tegengekomen hier in NL!
wat een erg verhaal zeg, we zullen maar hopen dat de waarheid snel boven water komt

jepsica

Klara16 schreef:
Volgens mij horen we hier maar een kant van het verhaal:

- volgens het artikel waren er nooit klachten van de buurt. Wie belde dan de politie? Ik heb zo het idee dat een van de buren van het gezin WEL last had van die hond.

- Was het echt de eerste keer dat hij los was of heeft een van de buren voor de zoveelste keer moeten vaststellen dat er een stafford losliep in de wijk en dan maar de politie gebeld?

- Het gaat hier om een (terecht of niet) als agressief bekend staand ras. er kan imo niet van die agenten verwacht worden dat ze zich aan zo'n dier blootstellen waarvan ze helemaal niet weten of hij agressief kan zijn.

- Het is onmogelijk dat een hond blijft doorslapen als er een politiecombi met 4 personen erin aangereden komt en die mensen allemaal uitstappen. Tenzij het dier doof is of zo. Dus ik geloof echt niet dat de hond werd neergeknald in zijn slaap.

Zeer eenzijdig artikel dus. Ik weet niet of de politie hier echt zo verkeerd gehandeld heeft.

Stel je voor dat de politie niet verkeert gehandeld heeft. ( kan het mij niet voorstellen )

Dan kan je de eigenaren ook op de hoogte stellen. Dan kunnen ze de hond vangen en eventueel laten inslapen als dat nodig moet zijn. Dat is minder vreed dan dit.

En bovendien als de politie dan zo'n keuze maakt om deze hond neer te knallen.
Versta dan ook je functie en leg de mensen uit wat er gebeurd is en waarom ze geschoten hebben.

Er is nu een dode hond verdrietige mensen en boven alles een kind met een trauma die dit nog jaren als nachtmerrie houdt waarschijnlijk.

Als een kind een diefstal overval of ongeluk mee maakt is er gelijk proffesionele hulp want dat is allemaal traumatisch.

Wat is het dan voor zo'n meisje als haar hond door zijn hoofd gegeschoten wordt.
Die foto's zijn voor ons al erg om te zien.
Hoe moet het voor haar zijn om het in het echt te zien.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:39

MarloesRixt schreef:
faye schreef:
Raar dat ie zo blijft liggen dan. Is hij in een bepaalde houding gezet tot hij stijf was dan of zo?

Bij mij gaat het er dus ook niet helemaal in, een hond blijft toch niet in een 'slapende houding' liggen dan? Mocht dit allemaal wel zo zijn gegaan als is geschreven dan vind ik het wel erg triest..!

Citaat:
De zwaargewonde hond kon nog uit de zetel krabbelen en probeerde weg te lopen van de agenten. Hierop schoten de agenten nogmaals op de zieltogende hond,

Een lopende hond valt zo niet dood

Plus hoe kan de politie zo in je tuin rijden?
Laatst bijgewerkt door lesilla op 25-05-08 18:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:41

ik vind het een vreemd verhaal,maar feit blijft dat ik het ontzettend triest voor de eigenaren vind,en de hond.

een dier zomaar neerknallen..........ik zou wel willen weten hoe en waarom

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:42

Jepsica: heb je er al eens aan gedacht dat de agenten waarschijnlijk niet tot bij de voordeur konden komen om aan te bellen, omdat de hond daar liep?

Ik denk dat die agenten bang geweest zijn en zichzelf hebben willen beschermen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:43

Ik begreep uit het bericht dat de hond in een zetel op eigen terrein was gaan liggen. Het lijkt mij volkomen normaal dat die hond is gaan grommen toen hij vreemden op zijn erf zag. Dat maakt het op zich weer iets begrijpelijker dat de politie niet bij de hond in de buurt durfde te komen. Jammer dat de hond het gelijk en op deze manier met de dood heeft moeten bekopen, en jammer dat de familie geen tekst en uitleg is gegeven...of dat ze het niet wilde horen. Ik denk nl niet dat ik die politie nog rustig had kunnen aanhoren als het mijn hond was.

Wat die foto betreft; denk dat het dier eerst ergens anders heeft gelegen en in die houding stijf is geworden (mand mischien?) Hij zit onder het bloed maar de tegels om hem heen zijn schoon

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:43

en dan knal je een beest bruut neer klara16?
als een mens is neergeschoten staat het land op zn kop,maar een hond schijnt minder erg te wezen

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:47

Snoevie schreef:
en dan knal je een beest bruut neer klara16?
als een mens is neergeschoten staat het land op zn kop,maar een hond schijnt minder erg te wezen

Als ik me bedreigd voel door een loslopende hond, zonder mogelijkheid om te vluchten en ik heb een pistool bij de hand en het recht om het te gebruiken: ja.

Misshcien stel jij het leven van een hond op gelijke hoogte met een mensenleven maar de meerderheid van de mensen en de overheid niet.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:48

ik zeg niet dat het gelijk staat,maar het lijkt in dit geval dat er wel erg snel naar het pistool gegrepen is,en waarom is er dan 2x geschoten?

maar er word zo gemakkelijk over een dier gedaan,dat bedoel ik ermee te zeggen