vraag over rechtzaak maken tegen eigenaar van hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CherokeeChum

Re: vraag over rechtzaak maken tegen eigenaar van hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 23:35

Zucht.... weer zo'n ,,kenner'' die uit de telegraaf vernomen heeft dat aggressie naar andere honden en mensaggressie hetzelfde zijn.
Als je er nou weinig verstand van hebt,informeer je dan beter ipv maar wat te roepen Misselijk

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 23:46

Er zijn honden genoeg die zo agressief zijn dat ze alles pakken.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 10:54

slimmerik schreef:

en die horen ook niet in de samenleving thuis..
maar dan nog is mensagressie en hondagressie totaal verschillend

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:12

Ann schreef:
Even een verzoek om ontopic te blijven. De TS vraagt adviezen/ ervaringen over de gang van zaken rond een rechtzaak aanspannen. De RAD discussie kan men aangaan in dit topic: [BB] [DISCUSSIE] Regeling Agressieve Dieren (RAD) en voor andere, rasgebonden discussies kan een apart topic worden geopend. Daar graag rekening mee houden. Alvast bedankt voor jullie medewerking.

Denk dat dit topic maar op slot moet Slapen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:25

doom schreef:
Ann schreef:
Even een verzoek om ontopic te blijven. De TS vraagt adviezen/ ervaringen over de gang van zaken rond een rechtzaak aanspannen. De RAD discussie kan men aangaan in dit topic: [BB] [DISCUSSIE] Regeling Agressieve Dieren (RAD) en voor andere, rasgebonden discussies kan een apart topic worden geopend. Daar graag rekening mee houden. Alvast bedankt voor jullie medewerking.

Denk dat dit topic maar op slot moet Slapen

we blijven toch ontopic..??!!
we hebben het niet eens over de RAD..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:26

Waarom op slot? Omdat er weer zo'n oeverloze discussie aan de gang is?

Ik ben persoonlijk heel benieuwd hoe dit gaat aflopen voor TS! Dus laat aub open.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:56

Ja, openlaten graag!
Ik wil ook heel graag weten hoe het afloopt met de TS

gelieve wel de discussie te beperken tot de situatie van de TS want anders vliegt er gegarandeerd een slot op.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 16:00

slimmerik schreef:

Sowieso, heeft een hond met een bijt incident veel meer kans ter herhaling dan eentje zonder

Veel geluk ts Ja

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 09:58

Ik ben heel erg benieuwd hoe een evt rechtzaak gaat aflopen. Ik heb namelijk ooit gehoord dat honden die andere honden doodbijten zonder pardon ingeslapen moeten worden. (Na een rechtzaak natuurlijk) En als... dan zou het in deze zaak ook zo zijn (even afgezien van het ras das aangevallen heeft)

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 14:45

over de rechtzaak heb ik nog niks want de 2 weken zijn nog niet voorbij (moet officieel om hun de tijd geven om te reageren) maar denk niet dat ze het doen anders hadden ze het al gedaan. Als we aankomende week niks van ze horen gaan we verder (naar de advocaat en er een rechtzaak van maken).

De politie heeft nu onze gegevens en is weer een mail gestuurd naar de hondenbrigade (ofzo) van de politie want die gaat daar over. Ze deden er weinig aan omdat er maar 1 melding was maar nu had de buurvrouw ook een melding gemaakt (ook over mijn hondje) en als er nu weer niks gedaan word gaan we de andere buren ook vragen waarvan hun hond(en) ook zijn aangevallen door die honden.

Er ging een roddel dat de mensen hun honden hebben weg gebracht (waarschijnlijk onderduiken) maar vanmorgen heeft mijn moeder hun gezien met 1 hond dus we weten niet helemaal zeker wat er nou gebeurd is maarja we zien het wel. Misschien waren ze meer ffies weg.

Als ze nu hun honden gaan verschuilen bij mensen dan vind ik ze wel erg zielig bezig zijn.

Ik mis m'n hondje nog elke dag maar gaat wel steeds beter met me. Ik heb namelijk de hele week elke dag liggen huilen zowat. En nu word het al iets beter maar krijg het nog wel moeilijk als we erover praten want ik krijg elke keer weer die beeld in m'n hoofd en die beschuldigen "had ik ..." "had zij nou maar.." en daar word ik zelf helemaal gek van.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 14:49

Ben benieuwd hoe het afloopt. Weten zij dat er een rechtzaak komt als ze niet binnen 2 weken reageren?

Lijkt me trouwens niet vreemd als ze de honden ergens anders heen zouden brengen. Als het echt honden zonder papieren zijn is de kans groot dat ze in beslag worden genomen, allicht dat ze ze dan ergens anders heen brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 14:59

Honden met dit gedrag moeten hoe dan ook ingeslapen worden. Ik ben zelf een keer aangevallen door een hond. Deze hond had al meerdere honden gebeten!!!
Het was een enorm gedoe om een schadevergoeding te krijgen, ik heb twee maanden niet kunnen werken omdat mijn hand zeer ernstig was beschadigd.
Er is geen rechtszaak geweest, de verzekeringen hebben het met elkaar uitgevochten en ik heb de politie ingeschakeld.
De hond is afgemaakt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 15:26

Maar een hond die een mens aanvalt is wat anders dan een hond die een hond aanvalt, is trouwens al vaker in het topic gezegd.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 15:32

anneliesdj schreef:
Maar een hond die een mens aanvalt is wat anders dan een hond die een hond aanvalt, is trouwens al vaker in het topic gezegd.

Dat is heel vaak niet zo. Het risico blijft gewoon. Een valse hond bijt alles. Daar hoeft ie geen hersentumor voor te hebben zoals sommigen beweren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 15:45

anneliesdj schreef:

Dat is dus niet zo, lees mijn post. De hond die mij beet had daarvoor al de nodige honden van beten voorzien. En aangezien ik voor een mens door moet gaan en geen hond ben, is het dus geen statement wat je hier neer zet. Het begint vaak met het bijten van honden en andere dieren en na verloop van tijd pakken ze gewoon een mens. Ik zou wel willen dat die hond die mij heeft gepakt, na het bijten van andere honden al was gebeten. Dan zat ik niet met een stel stijve vingers, een knokkel die niet meer goed wil buigen en nog altijd een hoop pijn vanwege beschadigde zenuwen.

Een valse hond pakt inderdaad gewoon alles wat beweegt...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:12

bullshit

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:17

anneliesdj schreef:
bullshit

En is dat een zinnig argument in deze discussie of ben je suleilitha gewoon aan het uitkafferen?

Dat jij geen andere oplossing ziet dan gaan schelden geeft toch aan dat ze wel eens gelijk zou kunnen hebben.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:22

Klara16 schreef:
anneliesdj schreef:
bullshit

En is dat een zinnig argument in deze discussie of ben je suleilitha gewoon aan het uitkafferen?

Dat jij geen andere oplossing ziet dan gaan schelden geeft toch aan dat ze wel eens gelijk zou kunnen hebben.

en toch heeft ze dat NIET.. want NOGMAALS.. hondagressie is geen mensagressie..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:23

nadat het al zo'n 6x gezegd is heb ik idd geen zin om er inhoudelijk weer op in te gaan.

CherokeeChum schreef:
Zucht.... weer zo'n ,,kenner'' die uit de telegraaf vernomen heeft dat aggressie naar andere honden en mensaggressie hetzelfde zijn.
Als je er nou weinig verstand van hebt,informeer je dan beter ipv maar wat te roepen Misselijk

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:26

LimaMambo schreef:

Roep je luidkeels zonder enig argument erbij...

Het lijkt wel alsof fans van bepaalde hondenrassen dit zinnetje altijd naar voor schuiven als mensen bezorgd reageren ivm hun kinderen. Maar waar is dat dan zwart op wit bewezen?

En dat er zo gescholden wordt als er iemand het netjes tegenspreekt maakt op mij ook al geen nette indruk eerlijk gezegd.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:39

Klara16 schreef:
LimaMambo schreef:

Roep je luidkeels zonder enig argument erbij...

Het lijkt wel alsof fans van bepaalde hondenrassen dit zinnetje altijd naar voor schuiven als mensen bezorgd reageren ivm hun kinderen. Maar waar is dat dan zwart op wit bewezen?

En dat er zo gescholden wordt als er iemand het netjes tegenspreekt maakt op mij ook al geen nette indruk eerlijk gezegd.

lang leve google??
http://www.dogweb.nl/gedrag/agressie.html

en als elke hond die een andere hond heeft gebeten ook een mens aanvalt, dan was de wereld bevolking echt een stuk minder geweest.. gewoon ook een kwestie van logisch nadenken...

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:41

Moderatoropmerking:
Hier een definitief slotje omdat er na twee moderatoropmerkingen wederom offtopic wordt gereageerd en de TS weinig reactie krijgt op de vraag in de openingspost. Als er een update is over de rechtzaak, kan de TS daarvoor een nieuw topic openen.