Mijn hoogzwangere Boa Constrictor ITP

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Re: Mijn hoogzwangere Boa Constrictor ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 10:30

Wat een schatjes Haha!. Maar wat zijn ze al groot zeg, toen mijn broers slang zwanger was, mislukte het en waren ze dood geboren, maar die waren een stuk kleiner!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 10:34

Gefeliciteerd!! Go jij! Go jij!

Ze zijn echt cute zeg! Van die al best wel grote mini slangen *LOL*

Ik vind slangen echt gaaf, maar als hij ontsnapt, zijn we ineens één hondje, drie katten en twee cavia's minder Nagelbijten / Gniffelen

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:01

Ja dat is dan weer een nadeel dat je ze moeilijk met andere huisdieren kan houden. Hoewel het kan wel.. Haha! Haha! Haha!

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:42

super gefeliciteerd ermee!!!
Het zijn mooie kindjes Haha! Bakje water zou ik wel doen, ze drinken vrij snel al namelijk. Alleen ze zijn ook meesterlijk in het omgooien van die bakjes Koe Tenminste dat is wat ik bij patrick zag hahaha. 26 bakjes met slangen, allemaal een waterbakkie, en er stonden er nog maar een paar overeind hahaha.
Zou ook niet weten hoe je dat op zou moeten lossen. Vraag het walter eens, hij kan je vast wel helpen.

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:44

gefeliciteerd!
wat ziet het er slijmerig uit x]
het lijkt me wel leuk om een boa constrictortje te hebben, maar ze worden me nèt iets te groot

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 16:20

Aaah geweldig, maar ze zijn inderdaad groter dan ik had verwacht!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 16:45

Hier een paar foto`s van de kinderen :

Bak 1:
Afbeelding

Bak 2:
Afbeelding

Bak 3:
Afbeelding

Bak 4:
Afbeelding

Bak 5: (staat er 1tje uit deze bak niet op de foto, wou niet bij de rest blijven liggen Haha!)
Afbeelding

Ze zijn allemaal lekker actief. Heb nu kleine bakjes met water erbij gezet, zodat ze kunnen drinken als ze willen.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 17:06

Wat lijken ze op hun ouders Haha! Haha!

Vind ze wel al echt groot voor baby's maar misschien komt dat ook door de foto's?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 18:00

Jemig wat een beesten!
Ze zien er wel erg mooi uit! Ja

Uhm...Heb ook op je site gekeken je hebt wel een erg mooie Albino Ja
Heeft nog 1tje helemaal zijn ogen zwart of lijkt dat nou op de foto?

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 18:10

houden ze deze kleur, of worden die lichte nog donkerde?

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 18:16

Woow wat een hoop gekrioel zeg, zeker die eerste foto! Hoe groot zijn ze nou echt? Vanaf een foto vind ik het zo moeilijk inschatten...
Wel apart om mee te maken of niet?

Contigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:00

Wat gaaf zeg allemaal baby boa's. Ook ik ben een slangenmens heb een boa gehad maar weggedaan omdat mijn toenmalige partner nogal eens in slaap viel als hij bo bij zich op de bank had ben dus geregeld wakker geworden van bo om mijn been gewikkeld Knipoog en toen ik eenmaal zelf een baby kreeg was dat toch wel een beetje gevaarlijk. Knipoog

Ben je alle baby's al kwijt of staan ze nog niet te koop?

joss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:08

Wauw zeg ...gefeliciteerd .Mischien heb ik er overheen gelezen , maar hoe gaat dat met eten geven? Moet je nu een stuk of 40 kuikens in de bakken gooien?

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:15

Tsjonge, best spannend zeg.
Ik volg dit even.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:17

Haha Mariska ze zijn al even mooi bont als je tinks Haha! gefeliciteerd ! Mooie beestjes !!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:26

Wat een mooie foto's zo.
Zoals hierboven geschreven vraag ik me ook af hoe ze gaan verkleuren.
Is het overigens al snel zichtbaar of het mannetjes of vrouwtjes zijn?
Is het misschien een idee om in de bakjes water iets zwaars (steen oid) te leggen tegen het omkiepen?

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 21:54

Zo wat een te gekke beestjes.
Lijkt mij intressant om eens een paar vragen te lezen die je beantwoord uit dit topic.
En wat moet zon babyslang nou ongeveer kosten??

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 22:01

Noem je dat babyslangen?! Wat groot zijn ze al zeg!
Maar...Gefeliciteerd!! Haha!

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 22:12

Gefeliciteerd!
Ze zijn al flink gegroeid zo te zien!
Kei leuk allemaal baby's.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 22:18

Wat grappig,
Wat ik me nou afvraag, hoe kan je zien of het nou een mannetje of een vrouwtje is?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 22:33

Esmeralda schreef:
gefeliciteerd Oma, Haha! hoeveel kleinkindertjes zijn het totaal?
Maar wat zijn ze al groot/lang?

23 in totaal. Ze zijn ongeveer zo lang als de afstand tussen je 2 Ctrl knoppen op je toetsenbord Haha!

antoinetje schreef:
Ik heb ook een vraag, laat moeders je de babies nu gewoon weghalen? (omdat je ze apart hebt gezet).
Als ze net bevallen zijn, zijn ze nog in een soort van trance. Dan kun je haar vrij makkelijk wegpakken. Omdat we niet bij de bevalling waren, was ze al uit die trance en erg fel. Maar door een handdoek over haar hoofd te doen kon mijn man haar eenvoudig pakken en in een ander terrarium zetten.

Bonte schreef:
Kunnen die dan meteen zonder moeder, dat je ze apart gezet hebt?

Ja. Ze eten de eerste week niet. In die tijd teren ze op hun reserves, en vervellen ze. Daarna moeten ze gevoerd worden (kleine halfwas muizen).

jacky2 schreef:
Mooie foto's van mamma,wie had ik nou vast ook al was zij dat of het mannetje,als ik deze foto's ziet
vind ik mezelf alsnog best stoer ! ROFL
Jij hebt de mama vastgehouden. Was best dapper van je!

Kiara schreef:
Zooo wat een boel!
Wat eten die eigenlijk wanneer ze nog zo jong zijn?
Kon je er wel gewoon bijkomen of was mama daar niet zo blij mee?

Mama was er niet zo blij mee, maar gelukkig werkte een handdoek op haar kop voldoende om haar veilig te kunnen pakken. En ze eten dus kleine muisjes (sorry voor de muizenliefhebbers hier Haha!)

Keeva schreef:
.. ik heb er misschien overheen gelezen, maar hoe kwam Bea "knocked up" ? Heb je Claus ook in eigen beheer of gaat dat niet zo bij slangen ? Blond
Vader is ook in mijn bezit, heet Bo en staat, zij het summier, op mijn slangenwebsite: http://www.iersetinkers.com/abbytales/s ... 20boas.htm

Sjaad schreef:
Zijn deze slangen eigenlijk giftig of gevaarlijk?
Sowieso zijn ze niet giftig, en gevaarlijk.. tja als je ze heel lang niet zou voeren, en echt een hele grote zou hebben liggen (groter dan 2,5 mt) dan zou die je kunnen wurgen.. maarja dan nog ben je eigenlijk geen prooi. Als ze je al bijten is het a) dat ze honger heeft en je arm aanziet voor prooi (helemaal als je handen naar prooi ruiken) of b) dat ze zich bedreigd voelen. dan willen ze ook wel eens bijten, maar niet wurgen ofzo..

Chantal86 schreef:
Gefeliciteerd met de aanwinst Haha!. Ze zijn al wel groot,,, Klinkt stom hoor, maar hoe worden ze eigenlijk geboren??
Ik heb echt 0,0 verstand van slangen dus val me niet aan lieve mensen,, hihi

Een paar pagina`s terug staat een link naar een youtube filmpje waarop een boa aan het bevallen is.

Meetje22 schreef:
Gaaf zeg en wat zijn ze al groot.
Misschien rare vraag maar kun je ook echt een band opbouwen met een slang?
En bijten die kleintjes niet als je ze pakt want neem aan dat die nog weleens opstuimig kunnen zijn zonder enige opvoeding?
Ik heb echt geen flauw verstand van slangen dus reken me niet aan als het rare vragen zijn Knipoog

Ik vind wel dat je een band op kan bouwen met een slang. Ik weet zeker dat Bea mij herkend aan mijn geur, en dat ze me vertrouwd. De kleintjes hebben nog helemaal geen poging gedaan om te bijten. Ik kon ze zo oprapen en in de bakken doen waarin ze nu zitten.

quote="Lowara"]huh?? dat is echt vaag zeg! is je slang zwanger, heb je ineens zo'n megaberg vol krioelende babyslangen!
ik was er dus ook altijd van overtuigd dat die beesten uit het ei kwamen Nagelbijten / Gniffelen[/quote]
De meeste slangen leggen eieren, maar o.a. boa`s zijn dus eierlevendbarend.

Berdien schreef:
Ik vind slangen echt gaaf, maar als hij ontsnapt, zijn we ineens één hondje, drie katten en twee cavia's minder Nagelbijten / Gniffelen
Als je gewoon slotjes op de glazen deurtjes van je terra`s doet, kunnen ze niet ontsnappen. Ik heb naast slangen ook katten, honden en een fret.

sherwood schreef:
super gefeliciteerd ermee!!!
Het zijn mooie kindjes Haha! Bakje water zou ik wel doen, ze drinken vrij snel al namelijk. Alleen ze zijn ook meesterlijk in het omgooien van die bakjes Koe Tenminste dat is wat ik bij patrick zag hahaha. 26 bakjes met slangen, allemaal een waterbakkie, en er stonden er nog maar een paar overeind hahaha.
Zou ook niet weten hoe je dat op zou moeten lossen. Vraag het walter eens, hij kan je vast wel helpen.

Ik heb er nu plastic bekeronderzetters in staan met een klein laagje water, maar idd die gooien ze dus om door onder het papier te gaan kruipen.. dommies Haha!

Siggislief schreef:
Uhm...Heb ook op je site gekeken je hebt wel een erg mooie Albino Ja
Heeft nog 1tje helemaal zijn ogen zwart of lijkt dat nou op de foto?
Dank je. Denk dat het op de foto zo lijkt, is me in het echt nog niet opgevallen namelijk. Zal er morgen eens naar kijken..

Esmeralda schreef:
houden ze deze kleur, of worden die lichte nog donkerde?

Ze veranderen wel iets van kleur. Uiteindelijk krijgen ze dezelfde kleur als mams en paps

rianne67 schreef:
Woow wat een hoop gekrioel zeg, zeker die eerste foto! Hoe groot zijn ze nou echt? Vanaf een foto vind ik het zo moeilijk inschatten...
Wel apart om mee te maken of niet?

Ze zijn ongeveer zo lang als de afstand van je 2 ctrl knoppen van je toetsenbord. Inderdaad heel apart om mee te maken, en heel blij dat het allemaal goed gegaan is..

Contigo schreef:
Ben je alle baby's al kwijt of staan ze nog niet te koop?

Ik heb ze net op MP gezet. Ze gaan pas weg als ze verveld zijn en 3x gegeten hebben. Dus ongeveer over 3 weken dat ze echt weg kunnen.

joss schreef:
Mischien heb ik er overheen gelezen , maar hoe gaat dat met eten geven? Moet je nu een stuk of 40 kuikens in de bakken gooien?
Dat wordt voor mij ook een eerste keer. Ik heb ze dus in groepjes van 5 (en 2 groepjes van 4) in curverbakken zitten. Door er een muisje boven te houden (een dood muisje hoor) kun je kijken welke wil eten, en die zet je dan apart. Ik denk dat als ze gaan eten dat ik ze apart ga huisvesten, in genummerde bakjes. Zo kan ik dan goed bijhouden of ie goed eet en actief is.

Kiara schreef:
Wat een mooie foto's zo.
Zoals hierboven geschreven vraag ik me ook af hoe ze gaan verkleuren.
Is het overigens al snel zichtbaar of het mannetjes of vrouwtjes zijn?
Is het misschien een idee om in de bakjes water iets zwaars (steen oid) te leggen tegen het omkiepen?

Ze verkleuren dus ietsjes na elke vervelling. Uiteindelijk worden ze dus net zo als hun ouders. Er is nu al te zien of het een mannetje of vrouwtje is, maar ik kan dat helaas nog niet. Door op een speciale manier bij hun cloaca (net zoals bij vogels) te drukken, is te bepalen of het een mannetje is (dan komen er 2 kleine hemipenissen naar buiten) of een vrouw. Maar dit moet natuurlijk met beleid gebeuren anders verwond je ze, of erger..

xXGRIETJEXx schreef:
En wat moet zon babyslang nou ongeveer kosten??
Ik vraag er 75 euro voor.

Nou hoop zo de meeste vragen te hebben beantwoord... Haha!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:19

o het vlat nog wel mee hoe groot ze zijn, op de foto zien ze eruit alsof ze wel een meter lang zijn hahahaha.
We worden hier met jou uitleg nog een hele slangenkenner.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:38

Wow, wat zijn ze gaaf zeg!! Haha! Nou maar hopen dat je alle kinders ook kwijt kunt.

Ik denk dat ik er overheen gelezen heb, maar wat is de draagtijd? Haha!

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:45

Zo, wat een boel baby's heeft die gekregen zeg Bloos!
Gefeliciteerd Lachen

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:51

Heel erg gaaf! Vind het zo tof he, slangen. Als ik later m'n eigen huisje heb wil ik ook wel een slang!
En natuurlijk gefeliciteerd! Mooie baby's zijn het! Veel plezier en succes ermee!