(Heel) raar kattengedrag (verklaring??)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: (Heel) raar kattengedrag (verklaring??)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 12:33

Ik heb dubbelgelegen om dat filmpje!! Huilen van het lachen

Wij hadden ooit een kat die werkelijk op álle namen reageerde. Hij heette Banjer, maar wat je ook riep, hij kwam aanrennen. De meest gekke dingen hebben we geroepen, en zelfs op 'Gorbatsjov!!' kwam hij af!

Hij was trouwens geholpen, maar hij was ontzettend verliefd op de arm van mijn moeder Knipoog

We hebben regelmatig katten gehad die deuren openmaakten, propjes apporteerden, stiekem op de hoge kast klommen en dan in je nek sprongen, uit de kraan dronken, visten naar radijsjes in de sla...

En ooit zat mijn man lekker met pizza op de bank... Kat zat naast hem, en toen hij even niet oplette sloeg de kat haar pootje over de pizza, sloeg haar nagels erin, en trok hem zo van zijn bord af, om er vervolgens kéihard mee weg te rennen! ROFL

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:06

Robinloverke schreef:
de kat van een stalgenoot, is een echte ijdeltut Clown ( haar koosnaam is niet voor niks hare majesteit)
Zij is echt een kat dat bijna heel haar dag vult met eten en slapen.
Wat ik elke keer lachen vindt is dat vanaf er een andere kant in de tuin zit maakt ze dat ze binnen voor de raam zit en blijft ze miauwen tot dat iemand de kat gaat wegjagen. Tong uitsteken De kat is ook al enkele keren "verkracht" door de katers van in de buurt Clown
is wel logisch als mevrouw van het zonnetje ligt te genieten met de kont omhoog Tong uitsteken

http://nl.youtube.com/watch?v=npukuzKA9Lk

komt me bekend voor Vork
mijn kat, een ijdeltut nee hoor Schijnheilig
hoeveel keer hebben we al niet dubbelgelegen met die filmpjes Huilen van het lachen

Marloe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 19:55

Mijn kat vang altijd vogeltjes en neemt ze mee naar binnen. Vervolgens beweegt hij zijn hoofd op en neer zodat het kopje van het vogelje op de grond steeds tikt. Zijn manier van muziek maken ofzo Verward Whahah Gestoord ik weet het niet maarja.

Werkt trouwens in een kattenpension en elke kat heeft wel een rara gewoonte. Eentje flipt hem altijd op zijn eigen staart Nagelbijten / Gniffelen die vliegt ie echt aan. En weer een andere vind het leuk om zijn hoofd onder de kraan te steken Lips are sealed Heb ik een filmpje van maar geen idee hoe ik die hier op kan zetten?!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 20:10

Nog een leuke: standaard alle vulling uit de bak gooien, het dan zelf netjes op een hoopje schrapen (maakt hels lawaai op laminaat en duurt eeuwen) en dan zitten mauwen tot baasje het komt opvegen... Huilen van het lachen

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 22:17

ROFL
Ik denk dat Sky wel normaal te noemen is, als ik dit zo lees. Het enige wat zij nog wel eens wilt doen is mauwen tot ik wakker ben...en dan zelf lekker doorpitten Dromen

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 22:43

lieniminnie schreef:
Huilen van het lachen hahaha

Bedenk me net, mijn poes speelt met niks anders dan touwtjes, een enkele keer met een druif die op de grond was gevallen, of zo'n nep muis, maar dan alleen als ze meot laten weten dat ze er is en honger heeft Clown
Ze slaapt ook in niks anders dan kartonnen dozen, stoelen, banken en bedden natuurlijk, maar als we een mandje kopen van 15 euro gaat ze er niet in, de honden manden zijn maar al te leuk en het mandje van 2,50 bij de kringloopwinkel? dies ook goedgekeurt Ja Huilen van het lachen

zegnooit nooit, mijn zus had voor de grap een minie rugbyballetje gekocht in de dierenwinkel, mevrouw vind hem geweldig!!

http://lieniminnie.hyves.nl/album/14241 ... 58/0/-h0E/

ROFL

en die zon! die is wel zo leuk, ze ligt echt 10 minuten lang de rollen en kroelen in de zon! het leifst in allemaal blaadjes en troep Nagelbijten / Gniffelen

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 13:16

Hahahahahahahaha, wat een verhalen Huilen van het lachen Haha! ROFL

Jerom had laatst ook weer wat... Hoewel meneer normaal gesproken best een sufferd is (ja, eigenlijk is ie zo dom als het achtereind van een koe Clown ) en een ongelovelijke kluns (hij struikelt nog over z'n eigen poten als ie niet oplet) kwam hij vorige week toch met een vogeltje thuis, een musje. Beestje was nog niet dood, maar had wel een lam vleugeltje. Anyway, we konden de mus niet te pakken krijgen, want hij hipte weer de struiken in. Dat leverde een hoop geblaas en gegrom op van meneer, want hij was z'n mus kwijt.
Even later kwam ie terug met een hele dikke zwarte spin (volgens mij zoeen waarvan ze zeggen dat die altijd met z'n tweeën komen en dat is volgens mij ook zo, want 's avonds zat nummer 2 op de deur Nors opkijken ) en nog weer wat later met een stukje schuurpapier (ja... Verward )...
Daar heeft ie het even heel druk mee gehad. Helaas heeft de mus het niet gehaald, want die lag onthoofd in de bijkeuken Lips are sealed Haha!

Minoes heeft ook nog wel eens wat rare fratsen...
Zo doet ze graag "bommetje" van het eiland (soort lage kast met allemaal laatjes, waar ze graag op zit) op vreemde (meest zwarte) katten die hier naar binnen wandelen. Die katten zien we vaak maanden later pas weer terug (maar wat wil je ook als er zo ineens 5 à 6 kilo bovenop je springt Huilen van het lachen )...

De koelkast en het vriesvak vindt ze ook altijd erg interessant, mag ze ook graag inzitten en aflebberen...

Ze vindt dat mijn haar nooit goed zit dus daar mag ze graag haar poten in zetten.

Het aquarium vindt ze ge-wel-dig om naar te kijken!! En die stomme vissen vinden haar nog interessant ook Huilen van het lachen

Ze commandeert Jerom om naar de kamerdeur te springen en die open te maken, want dan kan zij naar boven Clown

Ze gromt naar de postbode en verder iedereen die zich in haar territorium waagt. Ze valt ook gerust honden aan die 10 keer zo groot zijn dan haar.

Je kan niet op de fiets stappen als de poezen buiten zijn, dan rennen (huppelen) ze heel blij met je mee. Clown

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 13:23

ROFL hahaha geweldig Haha!
Mijn poes vind aqua ook erg intressant, dan pak ik haar op is het miaaaaauw, en dan hang ik haar voor het aquarium is het heeej Wow!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 13:26

Mijn vissen wonen nu ook weer voor 3 weken bij mijn ouders, en de kat slaapt graag op mijn bed. Dus wij gisteren het aquarium naar boven gedaan, express in de boekenkast gezet ( miss een cm bovenruimte over, dus geen pootjes erin. En 10 cm aan 2 kanten ernaast, dus geen kat op de plank) zit de kat de hele dag vanuit de vensterbank, tussen de cactussen naar mijn vissen te staren....

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 13:36

poes schreef:
Nog een leuke: standaard alle vulling uit de bak gooien, het dan zelf netjes op een hoopje schrapen (maakt hels lawaai op laminaat en duurt eeuwen) en dan zitten mauwen tot baasje het komt opvegen... Huilen van het lachen

En niet alleen de vulling Rolleyes Denk trouwens maar niet dat ze mij kwamen roepen, ze laten de zooi gewoon liggen en denderen de kamer in met van dat gritstof aan hun pootjes. Om op je donkere broek in slaap te storten.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 22:25

hahaha, kattenacties.. geweldig!!
over rare lighoudingen gesproken..;

Afbeelding

zo ligt meneer standaard op schoot.. zelden rechtop;
http://www.xs4all.nl/~waardjes/tarzan/Image90.jpg

of dubbeldeks..
http://www.xs4all.nl/~waardjes/tarzan/M5110003.jpg

De jongste heeft een rare muizentik.. hij vangt muizen, eet ze niet op, maar legt ze keurig netjes op een rijtje naaste elkaar in de tuin neer.. op bijna exact dezelfde afstand van elkaar, allemaal op dezelfde zij! Soms liggen er zo wel 4 muisjes..

De oudste is er altijd als eerste bij wanneer er ergens eendjes gevoerd worden, gaat er tussen zitten en eet mee Haha!

De jongste eet altijd komkommerschillen Nagelbijten / Gniffelen Behalve als je ze in zijn etensbakje stopt.. meneer wil ze per se zelf uit de groentebak halen Clown

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 10:37

Ireen_ schreef:
De jongste heeft een rare muizentik.. hij vangt muizen, eet ze niet op, maar legt ze keurig netjes op een rijtje naaste elkaar in de tuin neer.. op bijna exact dezelfde afstand van elkaar, allemaal op dezelfde zij! Soms liggen er zo wel 4 muisjes..

ROFL

Op de tv is eens iets geweest over een hond die dit ook deed. Dan wel niet met muizen, maar met knuffels. Die legde knuffels in geometrische vormen (driehoeken, vierkanten, lijnen) met gezicht naar boven of beneden. Of hij maakte vormen met alleen kikkers of apen. Raarste was nog wel dat toen zijn baas hem voor het eerst mocht knuffelen (geloof dat die hond mishandeld ofzo was) er later twee knuffels lagen die elkaar knuffelden...
Vond dat wel heel apart Ja

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:09

Hestejente: gelukkig enkel het grit, maar wel zo erg dat ik overweeg om opnieuw korrels in plaats van zandgrit te pakken, ook al ben ik er verder zo tevreden over...

Nerwen: dat klinkt vreselijk intelligent (normale hond gaat tot mentale leeftijd van een 2 jarige, dus het kan wel).

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:35

Dat met die beesten op rijtjes leggen is idd raar gedrag...(die hond,agossie...)

Caitlin heeft nu 'eindelijk' ook iets raars; ze heeft een voetenfetisj ontwikkelt. Kom ik thuis dan gaan de schoenen altijd uit. Tegenwoordig is mevrouw er dan als de kippen bij om kopjes te geven tegen mijn voeten; eerst lekker snuffen (?!?) en dan als een gek met die kop er tegen aan wrijven. 's Ochtends wil ze nog wel eens, als ik net sokken aan het aan trekken ben, proberen mijn voeten te vangen en rolt er dan alsmaar overheen. Vanochtend had ze weer een voet gevangen en die bleef ze stevig vasthouden, al kopjes gevend...

Verder heeft ze laatst de hele avond de grootste lol gehad met een ouwe pleister. Vraag me niet waar ze dat ding heeft opgeduikelt (ik gooi ze wel altijd netjes weg), maar ze kwam er mee naar beneden en heeft een hele avond er druk mee gespeelt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:36

Ja ze spelen altijd met zo'n dwazigheden he Lachen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:41

Zoals wasknijpers. Of de wc-borstel Clown

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:51

ja je kan de meest dure en prachtige speeltjes kopen maar simpele huishoudelijke spulletjes zijn vaak veel leuker! tampons blijven favoriet hier, knijpers, korreltjes uit de kattenbak, blaadjes van buiten of binnenplanten, snoeppapiertjes etc.
Wij hebben er eentje die met pasen altijd erg blij is Haha! Die is verslaafd aan de papiertjes van paaseitjes. Alle andere papiertjes boeien haar niet, alleen die van eitjes! Al probeer je heel zachtjes eentje open te maken, mevrouw staat al naast je ROFL

Het valt me ook altijd op dat veel katten dol zijn op een beetje zweetlucht! Vieze tshirts zijn erg lekker om in te rollen en om op te kauwen... ook al eens een bh weg moeten gooien omdat er een stuk uitgekauwd was Nors opkijken

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:59

Zwerte schreef:
ja je kan de meest dure en prachtige speeltjes kopen maar simpele huishoudelijke spulletjes zijn vaak veel leuker!

Idd! Daarom koop ik ook haast geen speeltjes meer, alleen de goedkoopste kan ik wel eens niet laten liggen. Voor de rest vermaakt het zich prima met proppen papier, ouwe veters, nieuwe veters, satestokjes (vraag me niet waar ze dat vandaan haalt, want ik koop ze nooit...) en de beste van alles vogelveren...
Verder is het een echte junk wat kattenkruid betreft, dat ligt nu op de allerhoogste plank waar ze echt niet bij kan (anders pakt ze het zelf) en een keer per week krijgt ze een shotje.

Oja, op een ding is Caitlin heel verwend...Ze krijgt kattenmelk, waar ze helemaal dol op is, maar ze wenst dat alleen als er geen belletjes inzitten. Melk met zelfs maar een paar belletjes wordt bekeken of er krokodillen inzitten...Doos dat ik ben probeer de melk dus zo in te schenken dat er geen belletjes inzitten (hoezo, een kat heeft personeel).

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:11

hahaha die melk!!! ROFL krijg buikpijn van het lachen hier want zoiets zie ik de mijne ook wel doen! Ik had laatst kippennekjes gegeven en daar zat ze wat tegenaan te tikken, beetje lebberen en vervolgens mij verontwaardigd aankijken alsof ik dr troep gaf Clown en natuurlijk gaan mekkeren voor wat anders... Dat katten personeel hebben klopt inderdaad! En wij zijn zo gek om die baan nog aan te nemen ook Bloos

Mijn vriend verklaart me af en toe voor gek met wat ik allemaal voor die beesten doe.
Mooi voorbeeld: Ik ga elk weekend naar mijn ouders toe (hebben 6 katten) en 1 van die katten is helemaal dol op mij, loopt het hele weekend achter me aan. Slaapt ook altijd bij me op bed. Nou is mevrouw af en toe erg jaloers. Als mn vriend er ook is (ligt dan in een logeerbed in dezelfde kamer) of een andere kat in de kamer dan gaat ze eerst mee naar mn kamer om vervolgens weer weg te lopen. Ik ben zo gestoord om haar (soms wel 2 of 3 keer) weer op te halen want als ik dat niet doe komt ze de hele nacht niet en is ze erg boos op me Haha! Dat boze heeft ze ook altijd als ik zondag weer weg ga, zodra ze mn tas ziet mag ik niet meer bij dr in de buurt komen! En elke vrijdag gaat ze door het dolle heen van blijdschap... Zal jullie niks verbazen dat ik haar altijd doos of muts noem...

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:12

Zwerte schreef:
Ik had laatst kippennekjes gegeven en daar zat ze wat tegenaan te tikken, beetje lebberen en vervolgens mij verontwaardigd aankijken alsof ik dr troep gaf Clown en natuurlijk gaan mekkeren voor wat anders...

De kat van mijn moeder is helemaal verkippert (geen schrijffout Knipoog ) op kippelevertjes dus dacht ik, dat lust mijn caity ook vast wel! Ik vol goeie moed kippelevers gehaald, netjes gesneden in bijtgrote stukjes en trots met een 'bon appetit, madame' voor haar neus gezet...
Mevrouw keek, pakte er met een voorpootje een stukje uit (poot werd gelijk afgeschud) en tikte er nog eens tegen aan (weer afschudden). Vervolgens keek ze mij enigzins verbijsterd aan. 'Vrouwtje, wat wil je dat ik in hemelsnaam doe met die gruwelijke smurrie?!?'

Een van mijn vorige katten kon soms ook zo totaal verbijsterd opkijken als je hem iets opdiende wat ie echt niet lustte. Dan keek hij er nog eens naar en keek dan weer op met een blik alsof hij wilde zeggen 'Okay, leuk geintje, lachen met jou, geef nu maar het echte eten' en daarna met iets meer verbijstering 'zeg me dat het een geintje was? please? pretty please???'. Als dan bleek dat vrouwtje geen geintjes maakte probeerde hij het maar te begraven...in de plavuizen.
De ander keek alleen maar naar het 'eten' smakte het bakje om en ging dan heel verongelijkt kattebrokjes eten, terwijl hij dan regelmatig opkeek om te zien of ik wel keek en zag hoe gemeen ik was om hem te veroordelen tot louter kattebrokken...Diezelfde kat had trouwens een heel duidelijke manier om aan te geven dat iets op was, dan sleepte hij het lege bakje naar de drempel van de keuken, dat moest wel opvallen.

Ik zweer het je dat die kat hoogbegaafd was...Hij had zo zijn manieren om zijn maatje te dumpen als ie hem zat was. Dan rende hij heel enthousiast naar de deur, Muts erachter aan (jippie buitenspelen!), deed ik netjes de deur open, rende Muts even enthousiast naar buiten en Stoffel heel snel weer naar binnen om rustig op de bank te gaan liggen.
Ook heeft hij eens Muts opgesloten in de wc. Vraag me niet hoe hij dat geflikt heeft, maar ik was Muts kwijt en die vond ik in de wc met de deur dicht. En ga me nou niet vertellen dat Muts in alle privacy een grote boodschap wilde gaan doen...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 23:08

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 23:15

janne schreef:
mijn kat verscheurt kranten in 100.000 stukjes,erg fijn als je net gestofzuigt hebt.
en hij schaapt ook altijd met ze pootje over de grond als hij gegeten heeft raar maar waar.

moet je die van mij eens een wc rol geven Clown Nagelbijten / Gniffelen
edit: ik heb echt dikke tranen over mn wangen lopen van t filmpje van de vorige bladzijde, ohh en buikpijn.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 16:23

Ach...Ik heb ook zo'n papierversnipperaar gehad (d'r kwam alleen niet zo'n handig opvangbakje bij) als ik er een foldertje oid voor hield werd het vakkundig en onleesbaar versnipperd. Zo leer je wel je belangrijke papieren op te ruimen...

Vandaag even bij mams op visite geweest, die kwam ook met een raar verhaal. Zij heeft nog steeds die ouwe kwijlebak, a.k.a. Dreyfuss. (schatje hoor, een ouwe kwijlerige sok, maar een snoepie)
Enfin, die heeft dus een nieuw bedritueel ontwikkelt. Elke avond komt ie mijn moeder halen, rond 22.30, dat ze naar bed moet. Vervolgens gaat hij dan op het kaptafeltje naar de muur staan staren (?!?) en springt dan op bed om het gezicht van mijn moeder af te soppen. Die staat dus elke ochtend op met een mooie kuif op d'r hoofd...
Gisteravond zat hij dus weer op dat tafeltje naar de muur te staren, sprong eraf en op bed, bleef vertwijfelt staan en sprong weer op het kaptafeltje. Daar heeft hij een kwartier lang naar de muur gestaard (voor nieuwe orders?!?), sprong er vervolgens af en is aan het voeteneind gaan slapen.
Waarschijnlijk hebben 'de Grote Geesten in de Muur' gezegt dat hij die avond geen sopbeurt hoefte te geven...(en mijn mams was allang blij)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 16:54

ROFL "De Grote Geesten in de Muur" Huilen van het lachen
Die heb ik hier ook. Af en toe worden mijn katten er gek van en proberen ze met hun pootjes het zwijgen op te leggen Clown Met hun voorpootjes en als dat niet afdoende is crossen ze wat in het rond, schuin tegen de muren, kasten enz.

Mijn jongste katje heeft overigens acne ontwikkeld, heel vervelend omdat hij er steeds aan krabt. Het zit al onder zijn kin en op zijn lip.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:01

acne bestaat niet bij katten... krabben aan het hoofd (kin) kan komen door allerlei allergieen, schimmels e.d. Mee naar de DA dus!