ervaringen cocker spaniel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: ervaringen cocker spaniel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:02

Misschien moet je ze even bellen of ze je mail ontvangen hebben? (Als je natuurlijk telefoonnummers hebt).

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 11:04

ik hang er wel een notificatie van 'gelezen' aan. komt goed. hoeft ook niet op stel en sprong allemaal. willen toch pas een pup na de zomervakantie, omstreeks september.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:33

Dan heb ik het een beetje verkeerd opgevat.
Ik dacht dat je het vervelend vond dat je nog niks gehoord, maar dan is er niks aan de hand inderdaad! Knipoog

Wel leuk om nu al te oriënteren.
Leuk topic is dit geworden trouwens. Vind het leuk om over andere cockers te lezen en dan weer dingen te herkennen die die van ons ook doet. Clown

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 12:02

ik wil me gewoon uitgebreid orienteren. we hebbn al vaker honden gehad allebei, maar dat waren vuilnisbakkies met de daarbij horende opvoeding Clown
stuk voor stuk heerlijke hondjes, maar we (ik vooral) willen er toch meer uithalen dan we tot nu toe altijd gedaan hebben (bij ouders).

volgende maand start hier in alphen de nieuwe puppycursus, heb contact gehad en mag komen kijken. vind ik ook wel een fijn idee.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:15

Wij hebben thuis ook een cocker, foto in het profiel.

Makkelijke hond qua buiten gaan, gaat graag lag wandelen, maar eens tien minuutjes is hij ook al tevreden mee.

Van de castratenvacht is helemaal waar! Onze cocker heeft een heel moeilijke vacht die veel verzorging vraagt ( maar is dan ook geen poppetje, gaat mee naar de paarden en zo Haha! )
De klitten onder de oksels heeft hij ook, maar als je het goed bijhoudt moet dat geen probleem vormen.

Het is een hele lieve hond, maar naar vreemden nogal schuw de eerste tien keer.
Zal niet bijten maar wel lawaai verkopen, en geloof me, hij heeft een irri blafje Haha!

Qua eigenwijs zijn; ja die van ons is eigenwijs, maar dan ook sronteverend door mijn pa Tong uitsteken

Wij hebben Bas via een vrouwtje gekregen.
Was in een scheiding en de man bleef in het huis met grote tuin, maar bas moest weg.
Dus met een jachthond op een appartement zag ze niet zitten.
Het was ofwel een asiel ofwel een nieuwe thuis, en ja zo is ie hier belandt Lachen

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:16

Ik weet dat het een ouder topic is, maar toch wil ik nog even een keer reageren.

Gisteren hebben wij onze oude cocker in moeten laten slapen. Hij is net geen 14 geworden.
Het was echt een schat van een beest en altijd vrolijk. Zaterdag ging hij opeens hard achteruit, kreeg opeens veel meer moeite met lopen (hij kon al niet zo ver meer, maar nu helemaal niet meer). 's Nachts kon hij helemaal niet meer lopen. Hij had zelf opgegeven. Onze kanjer is er niet meer en ik zit te janken als een klein kind. Het was echt mijn maatje en we hebben er een ontzettend fijne hond aan gehad.

Voorlopig komt er geen nieuwe, maar als er weer een hond komt, wordt het zeker weer cocker...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 19:25

wat een mooie leeftijd, maar wat een gemis...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:43

Ja echt wel, hij is zo lang bij ons geweest, dat ik nu af en toe denk dat ik hem hoor lopen, of water hoor drinken enz. Echt raar.

Het was echt zo'n allemansvriend. Een fantastische hond. Gelukkig is het echte aftakelen heel hard gegaan en heeft hij niet hoeven lijden. Daar ben ik heel blij om. want toen hij ouder werd ben ik daar wel eens bang voor geweest. Wanneer maak je de beslissing? Nu was het gewoon overduidelijk. Hij was op en kon niet meer. Hoe moeilijk ook, ik heb geen moment hoeven twijfelen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 08:37

dieren brengen veel vreugde, maar ook veel verdriet is mijn ervaring.
sterkte met het verlies.