De gevolgen van 'de kat hoort lekker los buiten'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: De gevolgen van 'de kat hoort lekker los buiten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:30

KiWiKo schreef:
@ maanling, denk dat je wel anders piept als 6 poezeneigenaren in maart bij jou aan de bel trekken om de kosten te dekken van de bevallingen Lachen EN je met een 40 kleine kittens zit die je niet kan plaatsen

@KIWIKO: je leest niet goed.

Ik vraag of er ook maar één goede reden bestaat om katten NIET te castreren. Tegenover wel 1000 redenen om het wel te doen.

Maw: wat bezielt iemand om zijn katten open te houden (fokkers daargelaten).

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:32

oooops sorrie, Lachen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:33

onze kat loopt ook de hele dag in en uit huis...
maaaaaarrr.. hij is wel geholpen...
andere katten komen idd ook via het kattenluikje binnen. Die eten het voer op etc... ik kwam erachter toen voer elke keer op was en de kat er niet bepaald dikker van werd, hoeveel ik hem ook gaf...

sindsdien hebben we onze kat een bandje omgedaan. Als mensen dan last van hem hebben, weten ze ons iig te vinden....

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:34

crossmonster schreef:
Mystica schreef:
Als iemand dat met een kat van mij zou doen, dan kon hij wat anders verwachten als een geschoren en gecastreerde kater terug te vinden Haha!

Nou hoe kom je erachter wie het deed dan Clown
Een kater hoort niet ongecastreerd buiten te lopen, is gewoon te schandalig voor woorden.
Denk aan het vechten, het sproeien en het ergste, ongeholpen poezen die loslopen (van ook schandalig egoistische mensen) dekken en zo nog meer asielkatten of dumpkatten ter wereld brengen..

Het eerste is simpel, mensen kletsen graag. Haha!
En idd, waarom zouden alle katers gecastreerd moeten worden, en de poezen maar vrolijk krols rondlopen om de katers de schuld te geven? Een krols kat is veel keren "gevaarlijker" irritanter en vindingrijker als een kater, bovendien merk je het gauw genoeg als een kat krols is. Iedereen weet dat je er dan niet tegen kunt kijken of ze zijn ontsnapt, en als dat niet kan, maken ze zo'n herrie dat je alle katers uit de buurt op je stoep hebt zitten. Zorg dan dat je geen enkel risico loopt op een ongewenste dekking. Die van mij zitten dan achter 4 gesloten deuren, dus erg knap als ze dan nog ontsnappen of er komt een kater bij.

Praat me niet van dump/zwerfkatten, ik heb er 6 Haha! 2 van de poezen zijn geholpen, 2 anderen zijn er nog te klein voor. 1 kater is gecastreerd, de andere niet, omdat hij daar te oud voor is en het dus onnodige risico's met zich meebrengt. Daarnaast zijn deze 6 nog maar een heel klein deel van alle katten die ik heb gehad en zelf niet heb uitgezocht. En idd, ook 4 katten, 2 katers en 2 poezen met aids.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:39

Maanling schreef:

Waarschijnlijk ontbreekt het zo iemand aan geld, zin, tijd en/of sociaal gevoel om zijn/haar dier te laten helpen...
Bij mij in de buurt waren er mensen die de ongewenste kittens niet eens medische zorg gaven toen ze die hard nodig hadden (na een belletje zijn ze opgehaald door de Dierenambulance, ze deden niet eens moeilijk toen de kittens, een stuk of 8, half uit de tuin werden gegrist, 'ach, dood gaan ze toch wel' was het enige commentaar).

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:39

Maanling schreef:
KiWiKo schreef:
@ maanling, denk dat je wel anders piept als 6 poezeneigenaren in maart bij jou aan de bel trekken om de kosten te dekken van de bevallingen Lachen EN je met een 40 kleine kittens zit die je niet kan plaatsen

@KIWIKO: je leest niet goed.

Ik vraag of er ook maar één goede reden bestaat om katten NIET te castreren. Tegenover wel 1000 redenen om het wel te doen.

Oude, zieke of zwakke katten kunnen er heel best aan onder door gaan als ze gecastreerd worden. Daar doet onze dierenarts dus ook eerst een algehele gezondheidscheck voordat er iets anders gebeurd.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:41

Je kan de eigenaar niet de schuld geven, dat hun kater jouw tuin in komt.
Die mensen kunnen er niks aan doen dat hij door het schrikdraad heen loopt.
Ik snap je wel hoor, het is ook helemaal niet leuk, maar het enige waar je de eigenaar op kan wijzen is hem laten castreren, je kan moeilijk boos worden dat die kat bij jouw in de tuin zat.
Snap je probleem wel hoor Ach gut Succse

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:41

ik weet niet hoe het bij poezen zit, maar onze reu is geholpen en blijft onze teef vol enthousiasme verder dekken als ze loops is.
natuurlijk komen er geen nesten van, maar tegen het overdragen van ziektes helpt dit niet.
ik betwijfel ook of zoveel geholpen poezen echt verkracht worden.
onze geholpen poes ging zelf de katers opzoeken en liet zich maar wat graag dekken.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:45

Zo mepte mijn poes toen ze nog niet gesteriliseerd was alle katers van zich af, zelfs als ze krols was *LOL*

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 19:03

Ik zei daarstrax dat mijn kater nog niet geholpen is, maar ik twijfelde toch nog licht dus ben het opnieuw gaan opzoeken. Hij blijkt toch gecastreerd te zijn. Des te beter.

TS: heb je de kater of eigenaar of dergelijke nog gehoord?

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 19:06

mijn kater en poes zijn onlangs ook geholpen.

je bepaalt zelf wel of je je kat laat helpen. begrijp dat je boos bent dat die kat zomaar jou poes dekt terwijl je je tuin goed afgeschermd hebt en alles.

maar een kater boeit het echt niet of er 100 staan zolang hij maar het vrouwtje kan dekken.

daarbij snap ik niet misschien lees ik het fout misschien ook niet.
dat je poes kittens kreeg met een keizersnede en dat je het niet meer wilt hebben. waarom laat je haar dan niet helpen?

daarbij wij hebben ook jankende kater gehad tot laat, tja dat komt wel met poezen die krols zijn is niet te voorkomen eenmaal geroken...

en ik weet wel een reden om je kat niet te laten helpen.
om door te fokken
geen geld

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 19:41

Jeetje Leo, wat een *** die zijn kater ongecastreerd rond laat lopen.

Mijn achterburen hebben ook een ongecastreerde kater, een agressief beest ook.
Mijn eigen 2 katjes (half jaar oud) zijn vorige week gecastreerd/gesteriliseerd, en komen alleen aan een tuigje buiten en alleen als ik er bij ben.
De kater van mijn achterburen komt mijn kleine katjes steeds "opvreten", ik vermoed omdat hij mijn tuin als zijn terein ziet en mijn katjes dus op "zijn" terein lopen.
Afgelopen weekend heeft hij in MIJN bijkeuken, mijn gecastreerde katertje gepakt terwijl ik (op 3 meter afstand) op mijn knieën wat onkruid zat te trekken en dus even niet goed oplette.
Het gevolg is een ontsteking in een voorpootje waardoor mijn kat op 3 pootjes liep (tot hij maandag ab en pijnstiller kreeg van de da, kosten: €51,20-).
Ik was dus van plan om mijn tuin af te gaan zetten met schrikdraad, maar nu ik jouw verhaal lees twijfel ik of mijn buurkat daar voor terug zal schrikken en het geen weggegooid geld is.
Voorlopig blijven mijn katjes binnen, tot ik een oplossing heb gevonden.

Sterkte met je poes.
Ik hoop dat ze niet zwanger is en geen ziektes oid heeft opgelopen.
En dat je de eigenaar vindt en de kater gecastreerd wordt (oja, en uit je tuin blijft).

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 19:42

stephanie09 schreef:

je bepaalt zelf wel of je je kat laat helpen. begrijp dat je boos bent dat die kat zomaar jou poes dekt terwijl je je tuin goed afgeschermd hebt en alles.

maar een kater boeit het echt niet of er 100 staan zolang hij maar het vrouwtje kan dekken.

dat je poes kittens kreeg met een keizersnede en dat je het niet meer wilt hebben. waarom laat je haar dan niet helpen?

daarbij wij hebben ook jankende kater gehad tot laat, tja dat komt wel met poezen die krols zijn is niet te voorkomen eenmaal geroken...

om door te fokken
geen geld

Als je geen geld hebt moet je niet aan dieren beginnen.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:21

Inge_83 schreef:
stephanie09 schreef:

om door te fokken
geen geld

Als je geen geld hebt moet je niet aan dieren beginnen.

inderdaad!
en ja, je kiest zelf of je je kat laat helpen, maar ik vind het een verschrikkelijk egoistisch het niet te doen!(htk kat welliswaar) Ik zou niet met het gevoel willen leven dat ik verantwoordelijk ben voor 100den katten in asiels die voortkomen van jouw kater...

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 21:17

Een ding is zeker, jullie houden een mens lekker aan het lezen tijdens een werkdag.

Nevil, de bewuste poes, toont nu heel erg krols (en geloof me dan hoor je het wel hoor) en gilt het kot bij elkaar, gelukkig ben ik er aan gewend.

De kater heeft zich nog niet vertoond en als ie dat wel doet ga ik hem iig vangen. Wat ik dan doe moet ik nog even bedenken Knipoog

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 21:53

Afgelopen najaar heb ik een poes van de buren inclusief haar vier kittens met niesziekte in gevangen en op eigen kosten laten castreren bij de dierenarts. Mijn buren zijn boeren die niets geven om de dieren. Ik was het zat om ieder jaar drie nestjes in mijn tuin te krijgen en dode kittens aan te treffen tijdens het tuinieren. De moederpoes heeft twee weken bij mij binnen gezeten om te herstellen van de operatie en loopt nu weer lekker buiten. Ze doet het nu prima en ziet er veel beter uit. De buurman heeft haar al die tijd niet eens gemist en heeft er geen flauw benul van dat ik zijn kat heb laten opereren. Dat zegt mij genoeg.
Ik zou woest zijn als er een kat mijn afgezette tuin zou binnendringen. Gelukkig heb ik een buitenren en zijn al mijn katten geholpen, maar als cattery is dit wel een behoorlijke nachtmerrie. Ik hoop dat jouw poes niets heeft opgelopen. Wanneer ga je haar laten testen?

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 22:00

je kunt toch ook een kattenluik in de deur maken, met een zendertje? Die hadden onze katten, in het luikje zat een ontvanger en aan de halsband van de katten een soort zendertje. Hierdoor ging het luikje alleen op en als een van onze katten erdoor wilde en viel daarna direct dicht, zodat er geen katten achteraan konden.

Misschien is het al voorgesteld, heb slechts de eerste pagina gelezen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 22:21

Pytje schreef:
je kunt toch ook een kattenluik in de deur maken, met een zendertje? Die hadden onze katten, in het luikje zat een ontvanger en aan de halsband van de katten een soort zendertje. Hierdoor ging het luikje alleen op en als een van onze katten erdoor wilde en viel daarna direct dicht, zodat er geen katten achteraan konden.

Misschien is het al voorgesteld, heb slechts de eerste pagina gelezen.

Dan kunnen ze elkaar nog steeds treffen in de tuin Knipoog

Hobby, waarschijnlijk morgen.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 22:29

Ja das waar, ga ik nog ff over denken. Je hebt dan iig geen katers meer op je koelkast en een ondergesproeide keuken.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 22:32

Pytje schreef:
Ja das waar, ga ik nog ff over denken. Je hebt dan iig geen katers meer op je koelkast en een ondergesproeide keuken.

Na de zoveelste zender die vervangen moest worden hebben wij het luik open gezet. Kat moest ook elke keer dan buiten slapen als hij zijn zender weer kwijt was en hij heeft zichzelf bijna opgehangen in een struik ookal zat er een elastiekje aan het bandje.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 22:33

Die dingen zijn ook niet goedkoop ook heb ik begrepen, als je net zoals ik nu tig katten hebt schiet het niet op.

Die pvc rollen ga ik aanbrengen vermoed ik.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 22:38

hallo

ik wil hier ook even op reageren bengalen zijn erg dure poezen en zeldzaam wij hebben ook een bengaal een kitten van 16 weken (zie foto) maar het is toch niet normaal dat de straat kat van de buren door de dure omheining komt en dan nog je poes gaat lopen dekken Boos! wij hebben zo een omheining besteld omdat onze huispoes ook was gedekt door de kater van de buren ze was drachtig en is vlak voor haar bevalling overleden 2 jaar geleden Huilen ik was zo boos dat wij een rechtzaak tegen hun zijn begonnen, en die ook gewonnen hebben maar daar hebben wij onze poes natuurlijk niet mee terug gekregen! ze hebben alle schade kunnen betalen, ik vindt het ook belachelijk dat mensen hun ongecastereerde kater zo buiten los laten lopen! ben je naar die mensen toegestapt??? veel succes met jou prachtige dieren
Afbeelding

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 22:40

Oeh wat een mooi ding joh!

Nee weet nog niet wie de eigenaar is, dus helaas kan ik nu weinig doen. Beter gezegd, ik heb hem vanavond nog niet gezien of gehoord.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 22:43

Leonoor schreef:
Oeh wat een mooi ding joh!

Nee weet nog niet wie de eigenaar is, dus helaas kan ik nu weinig doen. Beter gezegd, ik heb hem vanavond nog niet gezien of gehoord.

dank je wel daar zijn we ook heel trots op we hebben helemaal uit duitsland gehaald tegen de grens van oostenrijk super stamboom heeft ze Knipoog meschien dat ik als ze volwassen is eens een dekking bij je kom halen Knipoog

tjee jammer dat je niet weet wie de eigenaar is , maar je kan meschien eens in je straat rondvragen heb ik toen ook gedaan, en zo kan je een hoop te weten komen Haha!
groetjes marialva

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 22:51

Ik vind het een beetje van de zotte dat iemand die op haar manier probeert haar katten goed te houden maar moet accepteren dat zo'n ongecastreerde kater door de draad heen komt om je poes te dekken.
Waar gaat dit heen.
Mensen moeten eens wat beter hun verantwoording nemen en als er niet gefokt wordt met katten om ze dan te helpen.
Ik las net dat de dame in kwestie weer krols is dus het heeft niet gepakt?