Een kat binnen houden, kan dat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Een kat binnen ...

... is geen probleem!
44 (25%)
... kan mits ze niet gewend is om buiten te gaan
63 (36%)
... kan mits ze veel aandacht of een speelkameraadje heeft
43 (25%)
... is eigenlijk moeilijk, ze missen het toch wel
10 (5%)
... kan niet!
12 (6%)

Totaal aantal stemmen: 172

griebels

Re: Een kat binnen houden, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 23:17

poes schreef:
Inderdaad pech... Ik ben ook schuw van erg vroeg steriliseren en als ze dan ontsnappen...

Momenteel denk ik dat ze zich wel gaan redden hierbinnen.

Indd te vroeg vind ik ook niets...
Volgens de DA kun je ze op 6 maanden steriliseren, maar ik vind dat je moet wachten tot ze ongeveer uitgegroeit zijn aangezien je het hele handeltje eruit haalt...

Ik heb nu nog 2 poezen, kleindochter en die schijterd Knipoog en zijn beide geholpen...
Volgende kat wordt er ook een uit het asiel, maar hopelijk mag ik deze 2 nog heel lang hebben Ja

Heb al gereageerd op je nieuwe liefde Nagelbijten / Gniffelen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 11:00

Het stomme is dat je ze ondertussen knap lang moet binnen houden. Ik ken echt veel mensen die een kat van 5 a 6 maand hadden die al zwanger waren (en dat gaat helaas niet altijd goed op die leeftijd).

De kattin is nog steeds erg schuw en gisteren ging ik me toch zorgen maken. Doordat ik 2 katten heb, kan ik maar heel moeilijk checken wie eet. Dat ze niet vind ik voorlopig niet erg, dat ze niet drinkt uiteraard wel. Gisteren zat ze achter de wc van de badkamer en daar heb ik dan ook een voerbakje gezet. Vanmorgen zat ze daar niet meer en heb ik me een half uur suf lopen zoeken, bleek ze boven achter de zetel te zitten (zit ze nu nog). Ze loopt dus nog rond goddank. Straks ga ik naar flanders horse expo, er zal zowat de hele dag niemand thuis zijn, dus ik hoop dat ze dan lekker op verkenning gaat.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 19:19

Even een korte update:

Met de poezels gaat het vrij goed. Anakin loopt goed rond en vertrouwt mij al best, hij zit wel op een ABkuurtje wegens een niesziekte-opstoot. Hij was pas ingeënt, gecastreerd, verhuisd... geen wonder dat het beest dan ziek wordt. DA vond hem al veel verdikt ivm begin maart dus dat zit goed. Nu na 2 dagen AB merk ik ook lichte verbetering Ja Ik vind het een heerlijke kat Ja

Padmée is een echte meester in het zich verstoppen (achter een keukenkast waar ik helaas echt niet bij kan) en komt alleen snachts uit. Ik ben een tijdje bang geweest dat ze niet rondliep/at/dronk maar de DA verzekerde me keer op keer dat een kat zichzelf niet laat omkomen (na een week geen teken van leven maakt een mens zich terecht ongerust, ik kon haar soms voelen zitten en dan voelde ik dat ze wat bewoog, maar dat was het).. Nu merk ik gelukkig aan de kattenbak en de hoeveelheid voer dat ze rondloopt Lachen Vandaag zag ik haar even kruipen achter haar kast, ah komt vanzelf wel goed Lachen

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:42

Mooi dat er (beetje) vooruitgang in zit bij beide poezels! Ik duim voor je dat Padmee over een tijdje toch vertrouwen in je krijgt! Ontzettend leuke namen trouwens, hoe kom je dr op?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 19:43

Star Wars Lachen
Ooit komen er dus vast een Luke en Leya Haha!

Anakin twijfelt trouwens echt tussen zijn goede en duistere kant, heeft me in het begin een paar keer flink te grzaen gehad Nagelbijten / Gniffelen Anakin zat net in de keuken te 'babbelen' tegen iets, 9 op de 10 kon hij Padmée zien Lachen

Edit: even ook over het binnenhouden: Anakin is minstens 8 maand een zwerfkat geweest en Padmée ruim 3 jaar tot oktober vorig jaar, dus ik hield mijn hart wel vast. Gelukkig toont Anakin geen enkele interesse voor 'buiten', het is al een wonder als hij eens naar het raam loopt.

owi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:36

Ik heb hier een broer en zus zitten. We hebben ze een half jaar hier en ze hebben 4 maanden op een appartement gezeten. Ze zijn buiten gevonden.

de kater wil altijd graag naar buiten en vangt ook regelmatig muizen.
De poes wil liever niet naar buiten. Als ze door het glas van de deur naar buiten kijkt en ik doe de deur open rent ze hard weg. Soms gooi ik haar gewoon buiten en moet ze ook maar een uurtje buiten blijven.

Als wij zelf buiten zijn vinden ze het wel erg leuk om buiten te zijn.

Ik snap het concept van een ren niet zo goed.....
Hier vinden ze het buiten vooral leuk om:
- jagen op insecten (en muizen)
- klimmen in de boom
- krabben aan van alles en nog wat
- graven in de tuin
- flinke spurten te trekken.
Dat kunnen ze in een ren toch niet?

Kortom: het hangt volledig van de kat af.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:56

Mijn kat vangt muizen in zijn ren, heeft 3 verdiepingen planken om op en af te springen, heeft er een flinke boomstronk in om zijn nagels te scherpen en tegenop te klimmen, kan graven in de dikke laag houtsnippers op de bodem die jaarlijks ververst worden en kan niet doodgereden worden door een van die gekken die denken dat snelheidsdrempels bedoelt zijn als springschans tijdens het laagvliegen. Ondertussen kan hij wel genieten van het zonnetje en de frisse lucht, en als het eens valt dan speelt hij ook heerlijk in de sneeuw.Dat is voor mij het concept van een ren.