Hond los laten lopen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Teelee

Re: Hond los laten lopen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:12

kan me voorstellen dat de eigenaar van de teef daar niet zo blij mee is, maar denk dat het de verantwoordelijkheid is voor beide eigenaren. Knipoog als mijn teefje loops/vruchtbaar zou zijn, gaat die zowiezo niet los Tong uitsteken

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:22

nee ik ook niet, maar goed als je dan zo'n vervelende loslopende reu achter je teef hebt aanlopen ERG vervelend.

heb het hier wel eens gehad ERG blij dat onze rottie erbij liep hij durfde dus niet dichterbij te komen, maar anders had die echt een lel van mij gehad....

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 22:50

mijn hond loopt ook nooit aan de lijn. behalve bij een drukke weg maar met uitlaten nooit ook met fietsen niet. ik heb haar als pup als los meegenomen.

ik heb ook wel een mot met mensen. want mijn hond rent altijd naar een andere hond toe in de verte. ze is erg onderdanig dus gaat gelijk op haar rug. de meeste mensen kennen mijn hond goed en vinden dat niet erg. maar een loopt een agressie hond bij een jack russel. die is mega vals en die zegt dat ik mijn hond moet aanlijnen. toen heb ik gezegt dat ze haar hond maar moet opvoeden die hoort niet vals te zijn. mijn hond rent er gewoon heen en rent er dan met een boog omheen

sommige mensen toch.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 23:09

Maar Miekelover, sommige honden (die van mij was ook zo) zijn gewoon niet lief tegen vreemde honden. Als jouw loslopende hondje dan op zo'n (aangelijnde) hond afrent, loop je toch het risico dat hij een keer gebeten wordt. En dan is het toch echt je eigen schuld hoor.....

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 23:19

miekelover schreef:
.... maar een loopt een agressie hond bij een jack russel. die is mega vals en die zegt dat ik mijn hond moet aanlijnen. toen heb ik gezegt dat ze haar hond maar moet opvoeden die hoort niet vals te zijn. mijn hond rent er gewoon heen en rent er dan met een boog omheen....

Neem aan die die "valse" jack aan de riem loopt... dan vind ik het niet meer dan terecht als ze jou vraagt om de jouwe ook aan te lijnen...

Om heel eerlijk te zijn vind ik het een beetje aso dat je zegt dat ze hem maar moet opvoeden... zolang ze hem aangelijnd heeft zit ze goed en jij fout.

Als ik jou met mijn aangelijnde dog tegen zou komen en jou hond rent op de mijne af en grijpt de jouwe... dan ben jij toch echt fout... en nou is mijn dog alles behalve vals maar gaat om de manier van benaderen...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 23:24

miekelover schreef:
mijn hond loopt ook nooit aan de lijn. behalve bij een drukke weg maar met uitlaten nooit ook met fietsen niet. ik heb haar als pup als los meegenomen.

ik heb ook wel een mot met mensen. want mijn hond rent altijd naar een andere hond toe in de verte. ze is erg onderdanig dus gaat gelijk op haar rug. de meeste mensen kennen mijn hond goed en vinden dat niet erg. maar een loopt een agressie hond bij een jack russel. die is mega vals en die zegt dat ik mijn hond moet aanlijnen. toen heb ik gezegt dat ze haar hond maar moet opvoeden die hoort niet vals te zijn. mijn hond rent er gewoon heen en rent er dan met een boog omheen

sommige mensen toch.

Ik vind het helemaal terecht dat deze mensen dan boos worden wanneer jij je hond los laat lopen. Jij loopt de kans dat je hond wordt gebeten, en dan ben je zelf verantwoordelijk. Ik zou er ook absoluut niet blij van worden wanneer jouw hond op de mijne af zou komen. Of de jouwe nou onderdanig is of niet. Wie weet wat voor ziektes jouw hond met zich mee brengt.
Dat vind ik nogal onverantwoordelijk van je.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 23:28

@ moekelover: snap dan niet waarom jou hond op andere honden mag afrennen, bij een goede opvoeding horen ze ook te luisteren als ze dat willen doen Knipoog
Dan heb je ook geen aanvaring met die jack russel.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 23:35

Ik vind het meer dan onzin om mijn hond aan te lijnen, puur omdat het zo in de wet geschreven staat. Zoals TS beschrijft, heeft zij haar hond onder appèl staan en daar kan menig (aangelijnde) honden wat van kunnen leren!

Juist aangelijnde honden vormen een grotere bedreiging voor andere honden. De lijn van hond naar de baas ziet een hond als zijn territorium, en zal deze ten alle tijden bewaken. Vandaar dat een hond aan de lijn sneller aanslaat en ook aanvalt dan een niet aangelijnde hond!

Ik vind de reacties van je medebewoners in je flat echt zo typisch. Deze mensen hebben zelf geen hond, of er ook totaal geen interesse in.
Juist wormen onstaan sneller bij katten, omdat deze altijd schijten in zandbakken, en menigeen hun katten niet ontwormt!
Juist hondeneigenaren zijn daar bewuster mee bezig!
Ook is het belangrijk om je kinderen te leren nooit handjes in de mond te doen als het buiten speelt of heeft gespeeld. Eerst handen wassen met ontsmettende zeep (zegt leidster kdv).

Laat je hond lekker loslopen idd! Zolang hij onder appèl staat, snap ik het probleem niet. En ja, je hebt kans op boete, volgens wet mag het niet, maar ik mag ook niet te hard rijden.. Moet je eens raden wat ik weleens doe..?!?

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 00:14

als er 1 hond luisterd is het mijn hond wel. als mijn hond gebeten wordt is het haar eigen schuld. ik kom die jack bijna nooit tegen. iedereen in de buurt vind die jack vals.

wat is er nou leuker dat je hond lekker kan rondlopen. er lopen maar zat valse honden rond aan de riem. vaak van die kleine hondjes. die hebben geen opvoeding gehad.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 00:40

ik zou niet boos zijn maar woest,
Zelf heb ik dus een rottweiler die dankzij andere honden zo is geworden zoals die is.
Simba flipt als die andere honden ziet als die aan de lijn zit.
Als er dan een losse hond aan komt en de eigenaar zou zoiets tegen me zeggen nee sorry vind ik echt niet kunnen.

Verder als de hond gebeten word krijgt mijn hond de stempel VALSE hond, lekker voor de reputatie van mijn hond en de Rottweiler.

Jij bent verantwoordelijk voor jou hond, en als jou hond zomaar naar andere honden rent dan moet je hem aan de lijn houden tenzij op plekken dat mag, of nog beter opvoeden zodat die het dus niet meer doet.

Verder kunnen er verschillende reden zijn waarom de hond zo doet, en dat hoeft niet per direkt slechte opvoeding te zijn.

en eigenschuld? ?

Wat zou jij je schuldig voelen als je hond eens echt flink gebeten word...

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 01:13

Ik heb daar idd ook altijd de pest aan. Mensen denken gewoon maar: Ach mijn hond doet niks dus die mag wel naar die hond toerennen. Mijne grijpt dus ook alles wat hij tegenkomt. Mensen denken jou hond beter te kennen dan je hem zelf kent.

Zo was er ooit een vrouw met een klein pupje. (een normale hond hoort geen puppy's te pakken maar die van mij dus wel)
Had hem aan de riem (uiteraard) En die vrouw vroeg of ze hem los mocht laten (heel netjes) zodat ze samen konden spelen. 'Doe maar niet want die van mij vreet hem op' zei ik nog.

'Ach hij kwispeld zo lief, die doet toch niks': zei zij toen.
En ze liet hem los. die van mij sprong er boven op en begon te schudden. Gelukkig heb ik dat puppy losgekregen, en op een paar gaatjes ed na viel het gelukkig nog mee. Maar die hond is voor het leven verpest omdat die vrouw niet naar mij wou luisteren! gelukkig gaf ze het toe dat het haar eigen schuld was. Maar die van mij kan door zo'n dom iemand ook een spuitje oplopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:37

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-06-23 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:55

Nou idd Judith_M !! Helemaal met je eens....

Ik sta dan met 80 kilo hond aan de riem te stuiteren Boos!
En kan krijg ik de opmerking dat die hond te groot voor me is!!!
Terwijl als die mensen hun honden gewoon bij zich houden als ik dat netjes vraag is er helemaal niks aan de hand!
Ik vind dat zo frustrerend! Kan wel janken als dat gebeurd.

En het punt is, mijn hond doet helemaal NIKS. maar hij is een puber en ik ben met hem aan het trainen en ik kan hem moeilijk naast me houden als er een andere hond tegenover hem staat te stuiteren...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:59

miekelover schreef:
als er 1 hond luisterd is het mijn hond wel. als mijn hond gebeten wordt is het haar eigen schuld. ik kom die jack bijna nooit tegen. iedereen in de buurt vind die jack vals.

wat is er nou leuker dat je hond lekker kan rondlopen. er lopen maar zat valse honden rond aan de riem. vaak van die kleine hondjes. die hebben geen opvoeding gehad.

jij zou een leuke zijn als ik jou met je hond tegen kom..
je zou me toch een vette afbrander krijgen van me.. serieus

mijn hond ALTIJD aangelijnd want ze kan niet met andere honden.. helaas..
maar als mijn hond jouw hond bijt is het echt je eigen schuld
ik irriteer me mateloos aan mensen die zo denken als jij.. sorry.. die denken dat de hele wereld om hun en hun hond draait..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:00

miekelover schreef:

Wat kortzichtig zeg. Onze bouvier is als pup gegrepen door een grote loslopende hond. Daardoor is hij zo verpest, dat hij voortaan het heft zelf in handen nam en gewoon zelf alvast maar greep.
Dus mijn hond is géén valse hond aan de riem en als er iemand opvoeding heeft gehad, is hij het wel. Het is een schat van een hond, die met onze andere 4 honden prima op kan schieten, maar buiten greep hij alle andere honden die hij tegenkwam.
Maar er zijn altijd mensen die denken het beter te weten. Zo kwam ik eens een mevrouw tegen met een Doberteefje, die kennelijk erg graag wou spelen met onze hond. Ze liep los en ik waarschuwde mevrouw alvast dat ze haar hond maar beter niet bij hem kon laten komen.
Maar mevrouw was eigenwijs. Zij had een teefje, dus mijn hond zou haar niets doen, ze wilde alleen maar spelen en ik moest mijn hond maar gewoon loslaten, dan zou ik zien dat het goed ging.
Ok mevrouw.....zoals u wilt......het Doberteefje heeft daarna héél hard moeten lopen.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:02

Judith_M schreef:
Dat zijn inderdaad echt de meest irritante mensen.. "Mijn hond doet niets".

Als ik weet dat ik met een hond loop die niet met andere honden overweg kan (Gelukkig kan onze hond gewoon los en luisterd prima) zet ik die hond vast als we een andere hond tegenkomen. Komt die hond naar ons toe rennen, dan vraag ik of iemand die hond aan wil lijnen. Maar het standaardantwoord is dan "Hij doet niets hoor". NEE maar die van MIJ wel! Maar dan is er weer het standaardantwoord "Ach het gaat toch wel goed zo.." Terwijl jij dan je hond heel strak aan de lijn moet houden en staat te draaien..

Echt.. Dat zijn pas egoïtische mensen!

Egoistisch wil ik het niet noemen. Ze denken er gewoon niet aan dat de andere hond vals kan zijn naar andere honden. Ik heb dat ook weleens gehad met die van mij. Die is zo onderdanig en mak dat ik helemaal vergat dat de andere hond wel eens het tegen overgestelde kon zijn.
Als ik iemand tegenkom met een aangelijnde hond dan houd ik die van mij gewoon bij me (los). En zoals Miekelover zegt dat haar hond anderen tegemoet rent, dat vind ik niet kunnen. Behalve als je de eigenaar en hond goed kent.
Ik zou het ook erg vervelend vinden als er ineens een vreemde hond op ons afgerend komt. Helemaal als jij door wil lopen en die hond meeloopt. Daar heb ik dan last van, zelfs als mijn eigen hond los loopt.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:04

miekelover schreef:

Dat wil niet altijd zo zijn hoor dat ze geen opvoeding hebben gehad.
Ik ken honden die aan de lijn zo vals als de pest lijken maar als ze eenmaal los zijn en kunnen rennen, dan zijn het echt schatten. Ze zijn het er gewoon niet mee eens dat ze aan de lijn zitten terwijl een ander lekker los rond rent.

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:04

gelukkig mag mijn hond loslopen in mijn buurt. hij ziet er gelukkig ook uit als een knuffel dus krijg tot nu toe voornamelijk positief commentaar. maar als men mij vraagt om de hond vast te doen dan doe ik hem aan de riem.
niet alle mensen zijn gediend van een hond die om aandacht schooiert. Vooral niet als hij formaatje shetlander heeft.

mijn mening is dat je respect moet hebben voor een ander zijn situatie ten opzichte van honden dan krijg je ook respect terug.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:07

putzy schreef:
gelukkig mag mijn hond loslopen in mijn buurt. hij ziet er gelukkig ook uit als een knuffel dus krijg tot nu toe voornamelijk positief commentaar. maar als men mij vraagt om de hond vast te doen dan doe ik hem aan de riem.
niet alle mensen zijn gediend van een hond die om aandacht schooiert. Vooral niet als hij formaatje shetlander heeft.

mijn mening is dat je respect moet hebben voor een ander zijn situatie ten opzichte van honden dan krijg je ook respect terug.

En dat heeft de mijne dus, vandaar dat als hij losloopt ik hem aanlijn als ik andere tegenkom... Mensen zijn bij voorbaat al erg onder de indruk van zijn imposante verschijning en kunnen gewoon schrikken als hij in zijn enthioussiasme op ze af rent Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:08

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-06-23 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:09

Heb niet alle 6 de bladzijdes doorgelezen, dus als ik wat dubbel post komt het daardoor...
Jij bent ten alle tijde fout als er wat gebeurt, ook al ben jij van mening dat je hond nog zo goed luisterd als hij los naast je mee loopt tijdens het wandelen of fietsen.
Je hond blijft een dier wat je voor de kop ziet en niet in de kop. Medeweggebruikers kunnen vanaf een afstand niet zien wat je hond zal gaan doen of jij. Een hond kan ook schrikken en daardoor voor een auto komen of die auto wijkt uit en knalt ergens tegen aan....
Als een andere hond die aangelijnd is jou hond grijpt en jou hond grijpt terug ben je nog fout want hij loopt los....
Wat is er zielig aan als je hond aangelijnd uit gaat, hij loopt in huis toch verder los?

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:09

Aangelijnt houden. Ben zaterdag 2 engelse bulls verloren, 1 is vandaag gestorven. ze waren weg gelopen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:10

Girlgamer schreef:
Egoistisch wil ik het niet noemen. Ze denken er gewoon niet aan dat de andere hond vals kan zijn naar andere honden.

En ook dit is vaak niet waar. Mensen weten het vaak donders goed. Onze hond heeft eens een hondje gegrepen dat áltijd losliep. En altijd uitdagen naar onze hond toe, altijd tegen hem lopen blaffen, vanaf een afstandje. En als we dan dichterbij kwamen er snel vandoor rennen om hem vanaf een afstandje weer op te naaien.
Totdat het hondje toch eens niet goed uitkeek en te dicht in de buurt kwam. Onze hond heeft toen zijn frustraties behoorlijk afgereageerd op dat hondje. Hij greep hem vast en begon te schudden. Ik was echt doodsbang dat het diertje het niet zou overleven. Na een vuistslag op de kop van onze hond, liet hij los.
Hondje ging naar de da (was uiteindelijk niets aan de hand gelukkig), maar mevrouw wilde wel dat wij de rekening betaalden. Hebben we natuurlijk niet gedaan.
Maar het ergste was, dat ze een paar dagen later gewoon weer met dat hondje daar liep, en wéér gewoon los....!Terwijl ze ons zag...

Het hondje is trouwens wel daarna altijd op gepaste afstand gebleven.....

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:12

Tja ik ben ook meer van het honden laten los lopen.
Ik heb zelf een poedelpup wat redelijk onder apel staat Ja
We zijn druk met de trainingen bezig en daarbij hoort ook het loslopen.

Gelukkig hebben wij achter ons huis een losloop gebied, maar kom daar vaak ook aangelijnde honden tegen Knipoog eigenlijk meer vast als los moet ik zeggen.
Als die van mij een andere hond ziet rent hij er door zijn enthausiasme op af.
Ik heb wel eens mopperende mensen op me gehad .. die het niet leuk vonden dat kleine fifi werd besprongen door mijn hond ( op de vrolijke manier ) maar daar heb ik dan dus echt schijt aan dan tillen ze fifi maar even op dan is er niks aan de hand.
Sommige grote honden grommen en dan is die van mij alweer snel weg..
Door honden altijd maar aan de riem te laten leren ze niet het gevaar van sommige honden te zien..... dat moet komen door bijv een keer een knauw door een dominante hond.
WEL probeer ik hem zo snel mogelijk weer onder apel te krijgen maar dat lukt niet altijd even snel als de andere hond aan de lijn mee speelt....
zodra hij terug is lijn ik hem even aan ga wat commando's doen en hondje uit het zicht en hij weer los Vork

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:14

Als het in een losloopgebied is vind ik het alweer een heel ander verhaal...