Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kjoetie schreef:En als je het wezen hond een beetje kent, dan weet je dat wanneer het jachtinstinct overneemt, je gewoon niet doorkomt (zeker bij 2 ha land...). Heel fijn dat jouw honden dan wel nog luisteren. Maar onze hond bv, die verder super onder appél staat, waar ik geen lijn voor nodig heb, nooit, en die onze eigen dieren allemaal met rust zou laten, zou een vreemde kat idd kapot maken als hij hem te pakken zou krijgen...
pretletter17 schreef:Ik hoor hier enkele mensen zeggen dat het voor katten 'onnatuurlijk' is om in een klein gebied (zoals een tuin) te leven. Dat is waar. Maar!!! Aangezien wij op een paardenforum zitten wil ik dat edele dier er even bij halen: hoe natuurlijk is het om op dat dier te gaan zitten...? Dus hoe wij ook ons best doen om het paard zo natuurlijk mogelijk te houden en te behandelen, het paard moet zich toch aanpassen aan de mens, sinds hij een huisdier is geworden. Wordt gehouden in stal en kleine postzegeltjes weiland, bijv. 5 ha is mooi maar niet te vergelijken met de natuurlijke behoefte.
Wat heeft dit te maken met een kattenprobleem? Heel veel! Een kat is ook huisdier geworden, en kan zich ook heel goed aanpassen aan de mens! Een ren daar zijn ze zo aan gewend en is veel beter dan aangelijnd. Ideaal? Nee, ideaal is in mijn ogen een huis buiten uit, waar ze als een god in Frankrijk kilometers ver het land in kunnen zwerven. Dat heeft niet iedereen voorhanden, en als je dan toch een kat wil hebben heb je te zorgen dat niemand er last van heeft (en dat de kat niets akeligs overkomt). Ik ben gek op alle dieren, katten, honden, paarden, kippen etc. Maar toch wil ik geen last hebben van andermans dieren. Als ik in mijn tuin bezig ben bijv om plantjes in de grond te zetten, heb ik er een gruwelijke hekel aan als ik om de haverklap in een drol omschep. Ook vreet mijn hond kattendrollen als gebakjes... om ze een uurtje later weer uit te kotsen, bij voorkeur in de keukenBij ons gaat er dan ook een stroomdraadje om de hele tuin... om de katten buiten te houden... en onze eigen hond binnen zodat daar ook niemand last van kan hebben.
Ik denk ook dat de kat van TS het wel zal laten om in de tuin te komen als de honden buiten zijn, ik zou dan expres even bij het hek langs lopen zodat ze even aanslaan. Weet de kat meteen dat het daar niet pluis is...
superrizzo schreef:hier eventjes mijn mening .
katten buiten laten oke, maar wel op eigen plaats houden.
ik gooi mijn honden ook niet over de schutting naar de buren.
wij treffen regelmatig katten op onze plaats aan en zijn hier niet van gediend trekken onze vuilniszakken open en schijten heel de tuin vol.
wat wij dan doen is onze honden erop af sturen.
ja dat doen wij ja , waarom ? omdat ze gewoon in hun eigen tuin moeten schijten en daar maar alles overhoop moeten halen.
ik erger me groen en geel als ''kattenmensen'' zeggen ja maar ze moeten buiten, helemaal mee eens maar zet dan heel je schuutting af met stroom zodat ze ook op eigen plaats blijven.
honden moeten aan de lijn, dus katten ook bij houden.
wij moeten de poep van onze honden opruimen maar wie ruimt de stront van die katten op ? juist ook de niet kattenhouders.
en dat ze dan maar eerst jouw huisdier weg moeten jagen ''no way'' jouw beesten jouw verantwoordelijkheid.
als mijn honden een kat zouden verscheuren zou ik dat erg vinden maar het is toch wel ''eigen schuld dikke buld''
niemand moet last ondervinden van iemand anders zijn beesten!!!!
ongeacht kat of hond.
zou jij het leuk vinden als je bijvoorbeeld heel de dag een hond in de tuin hebt lopen ????
Midasje schreef:beetje kat springt erover
patsur schreef:Midasje schreef:beetje kat springt erover
Over een hoge schutting?
Dat hebben die van ons tot op heden niet gedaan, wel klimmen en dan stukje lopen over de schutting..
superrizzo schreef:@ midasje heel gezellig !
maar ook als dat al 3 jaar lang is
en als jij bijvoorbeeld een kat zou hebben ?
die dan nooit buiten kon?(op eigen plaats )
ik heb dan in dit geval 2 honden
die we ook gewoon buiten willen hebben als wij buiten zijn.
en het is niet fijn dat er telkens katten op bezoek komen die vervolgens gewoon je huis binnen lopen en op bed gaan liggen.
die kunnen van mij een enkeltje schoenzool krijgen.
gewoon op je eigen beesten passen en hun op eigen terreir houden!
(heb niets tegen katten ! maar ben er niet van gediend dat deze op mijn terrein lopen )
Midasje schreef:
patsur schreef:Stroomdraadje spannen op je schutting, gaatie er ook niet overheen
superrizzo schreef:en we hadden in ons vorrige huis een volliere waar de vogels gewoon doorheen getrokken werden is ook niet fijn !