Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Antheman schreef:Mindim: Je hoeft geen excuus te maken hoor! Veel mensen weten dit niet. En ik wil graag de voordelen van het leukste hondenras benoemen!
keetie_bijl schreef:Ik zou later als ik op mezelf woon nooit een beagle willen hebben.
Hier thuis hebben we er een, en eerlijk waar het is een schat van een hond. Maar voor mij veel te eigenwijs. Ze kan echt het bloed vanonder me nagels vandaag halen. 10 keer foei roepen en je aankijken en het gewoon weer doen.
Nee, voor mij later geen beagle.
Zelf ben ik helemaal weg van chinese naakthonden. Tis dat m'n ma er geen wil hebben, maar anders liep er hier al een rond.
Black_White schreef:Ik ben in principe tégen de hondenrassen die zo gefokt zijn dat ze er zelf echt onder lijden. Bijvoorbeeld een Chiwuawa (of zo iets), een bloedhond, een mopshond, een ChowChow, etc.
Verder zijn de Labrador retriever, Golden retriever, e.d. ook niet mijn favoriet. Net zoals poedels en naakte/powderpuff honden daar heb ik ook iets tegen.
De enige die binnen het lijstje 'zo gefokt dat ze problemen hebben' valt en waar ik toch erg van gecharmeerd ben is de duitse dog. Het karakter vind ik echt heel fijn. Ook een Nova Scotia Duck Tolling Retriever wil ik best in huis
joyce83 schreef:Black_White schreef:Ik ben in principe tégen de hondenrassen die zo gefokt zijn dat ze er zelf echt onder lijden. Bijvoorbeeld een Chiwuawa (of zo iets), een bloedhond, een mopshond, een ChowChow, etc.
Verder zijn de Labrador retriever, Golden retriever, e.d. ook niet mijn favoriet. Net zoals poedels en naakte/powderpuff honden daar heb ik ook iets tegen.
De enige die binnen het lijstje 'zo gefokt dat ze problemen hebben' valt en waar ik toch erg van gecharmeerd ben is de duitse dog. Het karakter vind ik echt heel fijn. Ook een Nova Scotia Duck Tolling Retriever wil ik best in huis
Welke rassen ben jij van mening wat op vandaag niet zo zijn gefokt dat ze er zelf onder lijden? Dit niet kwaad bedoeld of zo maar wil dit wel graag weten namelijk. Kom er zelf even niet op.
Thats_Me schreef:joyce83 schreef:
Welke rassen ben jij van mening wat op vandaag niet zo zijn gefokt dat ze er zelf onder lijden? Dit niet kwaad bedoeld of zo maar wil dit wel graag weten namelijk. Kom er zelf even niet op.
engelse bulldog pups moeten altijd (enkele uitzondering natuurlijk maar die heb je altijd) met een keizersnee ter wereld geholpen worden.. Dit door hun bouw. Vind dat niet kunnen.
Verder zijn er inderdaad veel rassen doorgefokt.. chihauhau als mooi voorbeeld aangezien dat beestje gezien wordt als assesoire () en daardoor geliefd is. Dus ook geliefd bij broodfokkers met alle problemen van dien.
Mindim schreef:Black white:
Haal je niet de chow chow en de sharpei in de war?
chow chow , heeft ook veel vel op hoofd
http://www.nederlandsechowchowclub.nl/
Sharpei
http://www.sharpei.nl/
Judith_M schreef:Ja, genoegLeonberger, pyreneese berghond, dat soort rassen, mij te groot en kwijlerig, maar wel heel lief
marquez1 schreef:Hebben jullie dat ook? Rassen die je leuk vindt maar die je zelf niet zou willen hebben?
friesiszwart schreef:niet zozeer een ras maar zeker geen:
-- een onopgevoede hond
-- valse hond / onbetrouwbare hond
-- drukke hond
-- hond die veel piept
Citaat:Je zal geen enkele hond op zo op een dienblaadje aangeboden krijgen hoor! Daar moet je zelf aan werken, en in principe kan je élke hond opvoeden tot een opgevoede, betrouwbare, rustige (min of meer)en stille hond.