Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sizzle schreef:Ik zou toch gaan voor een bezoekje aan het asiel. Daar kun je dan samen kijken of er voor jullie allemaal eentje zit waar een klik mee is. Asiel honden krijg je normaal standaard mee op proef voordat je tot overname kunt overgaan. Dan kunnen jullie het samen uitproberen en dan zit je niet met een pup waar je overdag zelf geen tijd voor hebt om al z'n mislukte plasjes op te dwijlen.
ThePast03 schreef:Bij een asiel krijg je als 16-jarige echt geen hond mee hoor.
Ook bij een goede fokker krijgt een 16-jarige geen pup mee en dat is niet voor niets.
Rianne_ schreef:@ Sizzle: Ja, is inderdaad ook wel een goed advies. Ga inderdaad misschien wel even kijken. Maar iedereen zegt altijd van : Ja, je weet 't verleden van die hond natuurlijk niet. Je weet niet hoe die eigenaren 'm behandelden enz.
Rianne_ schreef:Een kat is inderdaad handig, die kan zelf t huis wel in en uit lopenToch bedankt!
ThePast03 schreef:Sizzle schreef:Ik zou toch gaan voor een bezoekje aan het asiel. Daar kun je dan samen kijken of er voor jullie allemaal eentje zit waar een klik mee is. Asiel honden krijg je normaal standaard mee op proef voordat je tot overname kunt overgaan. Dan kunnen jullie het samen uitproberen en dan zit je niet met een pup waar je overdag zelf geen tijd voor hebt om al z'n mislukte plasjes op te dwijlen.
Bij een asiel krijg je als 16-jarige echt geen hond mee hoor.
Ook bij een goede fokker krijgt een 16-jarige geen pup mee en dat is niet voor niets.
Sizzle schreef:SAMEN zei ik. Dus met haar ouders. Niet alleen zij moet 'm leuk vinden, haar ouders moeten er ook tegenaankijken.
ThePast03 schreef:Sizzle schreef:SAMEN zei ik. Dus met haar ouders. Niet alleen zij moet 'm leuk vinden, haar ouders moeten er ook tegenaankijken.
Juist haar ouders moeten het leuk vinden en er voldoende tijd voor hebben. Anders zit de hond straks 40 uur per week (minimaal, want je hebt ook nog reistijd, tijd nodig voor boodschappen doen etc etc) alleen en dat is nu niet bepaald ideaal voor een hond.
Sommige reageren op het lange alleen zijn door uit verveling te gaan slapen anderen breken het huis af of janken alles bij elkaar en dan is het maar afwachten wat de buren er van vinden natuurlijk.
Niet alleen naar de leuke dingen kijken als je een pup wilt, maar jezelf ook realiseren dat als je 30 jaar bent de hond nog steeds in leven is als je geluk hebt.
Marjolein_18 schreef:Ik ken mensen die wonen op een flat en die hebben een Duitse herder. Dat beestje heeft dan echt geen leven, vooral omdat ze 9 hoog wonen!
Jullie huis is groot genoeg Rianne. Als je een wat kleinere hond neemt, hebben jullie genoeg ruimte qua tuin en huis.
Rianne_ schreef:Krijg ik wel een, dan is het als we terug komen van vakantie.. In augustus ergens dus!
LimaGentle schreef:het is NU leuk maar je weet niet hoe het over 5 jaar is.. je bent jong etc
en voor iemand die erg doet alsof ze al zo volwassen is, ben je wel als een kind aan het doordrammen bij je ouders..