Ouders overhalen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Ouders overhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 19:03

Ik zou toch gaan voor een bezoekje aan het asiel. Daar kun je dan samen kijken of er voor jullie allemaal eentje zit waar een klik mee is. Asiel honden krijg je normaal standaard mee op proef voordat je tot overname kunt overgaan. Dan kunnen jullie het samen uitproberen en dan zit je niet met een pup waar je overdag zelf geen tijd voor hebt om al z'n mislukte plasjes op te dwijlen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 19:04

Weet je, ik denk dat de meeste mensen (ouders dan ook) die eigenlijk geen hond willen er mee zitten dat vooral een pup nog helemaal opgevoed moet worden, zindelijk moet worden gemaakt, veel sloopt etc...

Het is nog helemaal niet zo gemakkelijk en zeker niet altijd leuk zo'n schattige pup.

Wie weet kom je in een asiel inderdaad een leuke hond tegen zoals oudehinken zegt, die al zindelijk is, een basisopvoeding heeft gehad etc... en gewoon superleuk is! Over het karakter kun je dan heel wat meer zeggen en zien dan bij een puppy Lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 19:04

Sizzle schreef:
Ik zou toch gaan voor een bezoekje aan het asiel. Daar kun je dan samen kijken of er voor jullie allemaal eentje zit waar een klik mee is. Asiel honden krijg je normaal standaard mee op proef voordat je tot overname kunt overgaan. Dan kunnen jullie het samen uitproberen en dan zit je niet met een pup waar je overdag zelf geen tijd voor hebt om al z'n mislukte plasjes op te dwijlen.

Bij een asiel krijg je als 16-jarige echt geen hond mee hoor. Knipoog
Ook bij een goede fokker krijgt een 16-jarige geen pup mee en dat is niet voor niets.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 19:05

@ Denise: Ja heb je inderdaad wel gelijk in.. Vind t ook niet goed als een hond zo lang alleen is Maar ik wil later zoiezo niet hele dagen of elke dag werken Knipoog & daar zou ik ook wel goed over nadenken.. Als we echt een hond aanschaffen.

Een kat is inderdaad handig, die kan zelf t huis wel in en uit lopen Lachen Toch bedankt!

@ Sizzle: Ja, is inderdaad ook wel een goed advies. Ga inderdaad misschien wel even kijken. Maar iedereen zegt altijd van : Ja, je weet 't verleden van die hond natuurlijk niet. Je weet niet hoe die eigenaren 'm behandelden enz.

@ ThePast03: Je denkt dat ik alleen ga zeker? Tong uitsteken Dan zouden m'n ouders heus wel meegaan. Maar hoezo : niet voor niets? Denk je dat ik er niet mee om kan gaan dan? Ik vind dat m'n leeftijd nou niet bepaald alles over me zegt ofzo.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 19:06

ThePast03 schreef:
Ook bij een goede fokker krijgt een 16-jarige geen pup mee en dat is niet voor niets.

Wel als je daar elke zaterdag of wat voor middag dan ook daar gaat werken als vrijwilligster om de honden uit te laten. En mocht er ooit een klik zijn, dan kan ze altijd nog haar ouders erbij halen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 19:07

Rianne_ schreef:
@ Sizzle: Ja, is inderdaad ook wel een goed advies. Ga inderdaad misschien wel even kijken. Maar iedereen zegt altijd van : Ja, je weet 't verleden van die hond natuurlijk niet. Je weet niet hoe die eigenaren 'm behandelden enz.

Als je een tijdje werkt bij het asiel dan kun je al veel beter inschatten hoe verschillende honden zijn en wat bij je past etc... Lachen

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 19:07

Rianne_ schreef:
Een kat is inderdaad handig, die kan zelf t huis wel in en uit lopen Lachen Toch bedankt!

MAAR ook katten vinden het niet leuk om de hele dag alleen door te moeten brengen. En wat in en uit lopen betreft: wat als je buren niet blij zijn met een kat die hun tuin belaagt?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 19:08

Ik hoef ook geen kat hoor Nagelbijten / Gniffelen Dat is 't laatste dier waar ik bij mn ouders mee aan moet komen zetten, haha.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 19:09

Ik vind het zelf ook irritant als de kat van de buren weer eens een kijkje bij ons komt nemen of zelfs bij ons in de schuur gaat staan plassen. Rolleyes

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 19:09

ThePast03 schreef:
Sizzle schreef:

SAMEN zei ik. Dus met haar ouders. Niet alleen zij moet 'm leuk vinden, haar ouders moeten er ook tegenaankijken. Ga zelf vast een rondkijken tot je denkt dat er een ideale hond zit. Dan zet je je liefste gezicht op en vraag je of ze in iedergeval even komen kijken en dat je het heus wel snapt als je het alsnog niet willen. Dan beloof je vervolgens alle afwas te doen die dag en koffie te zetten als jullie weer thuiskomen. Een beetje ouder laat zich dan wel even een uurtje meeslepen (hoop ik voor je) Extreme duivel

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 19:10

@ Sizzle: Haha, ja even extra slijmen en lief doen Nagelbijten / Gniffelen & hun helemaal verliefd maken op zo'n beestje.. zou moeten werken, zou je denken.. Clown Nou, we gaan het zien!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 19:12

Haha!
hou ons op de hoogte.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 19:12

En je ouders meenemen naar het asiel en de allerzieligste hondjes laten zien, wil ook nog wel eens helpen. Haha!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 19:13

Haha, zal ik doen.. Lachen & bedankt voor je reacties hé. Daar heb ik teminste nog wat aan!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 19:13

@ Marjolein: Haha, ja is ook wel een goeie Nagelbijten / Gniffelen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 19:23

Sizzle schreef:
SAMEN zei ik. Dus met haar ouders. Niet alleen zij moet 'm leuk vinden, haar ouders moeten er ook tegenaankijken.

Juist haar ouders moeten het leuk vinden en er voldoende tijd voor hebben. Anders zit de hond straks 40 uur per week (minimaal, want je hebt ook nog reistijd, tijd nodig voor boodschappen doen etc etc) alleen en dat is nu niet bepaald ideaal voor een hond.
Sommige reageren op het lange alleen zijn door uit verveling te gaan slapen anderen breken het huis af of janken alles bij elkaar en dan is het maar afwachten wat de buren er van vinden natuurlijk.

Niet alleen naar de leuke dingen kijken als je een pup wilt, maar jezelf ook realiseren dat als je 30 jaar bent de hond nog steeds in leven is als je geluk hebt.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 19:42

Tijd hebben we er wel voor.. 't kan nooit gebeuren dat ie zo lang alleen is

Heb nog even met m'n moeder over gehad Nagelbijten / Gniffelen Ze zou 't er nog wel even met m'n vader over hebben.. *LOL* Ze wil eerst zien hoe ik 't verder op school doe enzo.. Krijg ik wel een, dan is het als we terug komen van vakantie.. In augustus ergens dus!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 23:41

ThePast03 schreef:
Sizzle schreef:
SAMEN zei ik. Dus met haar ouders. Niet alleen zij moet 'm leuk vinden, haar ouders moeten er ook tegenaankijken.

Juist haar ouders moeten het leuk vinden en er voldoende tijd voor hebben. Anders zit de hond straks 40 uur per week (minimaal, want je hebt ook nog reistijd, tijd nodig voor boodschappen doen etc etc) alleen en dat is nu niet bepaald ideaal voor een hond.
Sommige reageren op het lange alleen zijn door uit verveling te gaan slapen anderen breken het huis af of janken alles bij elkaar en dan is het maar afwachten wat de buren er van vinden natuurlijk.

Niet alleen naar de leuke dingen kijken als je een pup wilt, maar jezelf ook realiseren dat als je 30 jaar bent de hond nog steeds in leven is als je geluk hebt.

zal niet vaak voorkomen maar ik ben het hier helemaal mee eens en dat is dus ook wat ik al de hele tijd probeer te zeggen
het is NU leuk maar je weet niet hoe het over 5 jaar is.. je bent jong etc
en voor iemand die erg doet alsof ze al zo volwassen is, ben je wel als een kind aan het doordrammen bij je ouders..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 01:27

Marjolein_18 schreef:
Ik ken mensen die wonen op een flat en die hebben een Duitse herder. Dat beestje heeft dan echt geen leven, vooral omdat ze 9 hoog wonen!

Jullie huis is groot genoeg Rianne. Als je een wat kleinere hond neemt, hebben jullie genoeg ruimte qua tuin en huis. Lachen

Hier wil ik toch nog even op inhaken want ik vind dit eigenlijk klinklare onzin
ik heb een BullMastiff...niet bepaald een klein type hond...
ongeveer 65 cm hoog en zo een 60-70 kg als hij straks volwassen is...
ik woon in een flat...weliswaar geen 9 hoog maar 2 hoog maar daar zie ik geen verschil tussen...
de honden kunnen in de huiskamer,de keuken,de slaapkamer en de gang....allemaal gelijksvloers en een lift om heen en weer te gaan in de verdiepingen van de flat...

mijn honden worden zo vaak uitgelaten als nodig....dat kan 5 x zijn (meestal) maar kan ook 9 keer zijn door bevoorbeeld veel drinken ivm warm weer of een gerookt bot...
grote wandelingen zitten er met hele grote regelmaat bij...ook als het winter is of regent
ze mogen praktisch alles in huis en er word dan ook wel eens als een dolle stier van huiskamer naar voordeur gerend (incl lange hal)
maar door hun lange wandelingen liggen ze vaak in coma Clown
ze krijgen eerste klas voer (absoluut niet goedkoop! ) en mogen met regelmaat wat vers vlees verorberen (jaja gewoon in huis want ik heb zeil, een mop en schoonmaakmiddel Knipoog )
naar mijn weten hebben mijn honden het absoluut erg goed!

waarom heeft mijn grote hond volgens jouw geen leven dan op mijn flatje?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 01:36

Ik zou eerst maar eens ervaring opdoen met honden voor je verder "zeurt" Knipoog Misschien kun je eens een week of wat oppassen als mensen met een hond op vakantie gaan..

Toen ik het huis uit ging móest en zou er zo snel mogelijk een hondje bij komen. En ja, dan ben je gebonden en het kost een hoop geld en energie, ook als je moe bent of geen zin hebt.. Maar ik wist al hoe dat was, doordat ik opgegroeid ben met honden.. Je hebt erg makkelijk praten als je niet eerder dagen, weken, maanden, jaren kende met 4 wandelingen per dag; met dagelijks stofzuigen en bij regenweer dweilen; met kots en diarree ruimen als de hond ziek is; met hoge dierenartsrekeningen, etc...

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 12:49

Rianne_ schreef:
Krijg ik wel een, dan is het als we terug komen van vakantie.. In augustus ergens dus!

Tijdens de vakantie dus! Dat is ideaal! In het begin heb je namelijk veel tijd nodig om de hond van alles te leren en te laten wennen. En dan kun je dus niet van huis zijn.

LimaGentle schreef:
het is NU leuk maar je weet niet hoe het over 5 jaar is.. je bent jong etc
en voor iemand die erg doet alsof ze al zo volwassen is, ben je wel als een kind aan het doordrammen bij je ouders..

Ach, daar ben ik het niet mee eens! In sommige mensen schuilt gewoon een hondenmens! Een hondenmens wil graag een hond, kan bijna niet zonder. Als ze stapelgek wordt op die hond, dan blijft ze dat, ook over 5 jaar. Misschien is de TS ook een hondenmens, dat kun je toch niet beoordelen van hier? En om dan over doordrammen te spreken...

Ik vind de term doordrammen niet terecht. Ze komt op voor wat ze graag wil! Als ze zou opgeven, dan zou je weer kunnen zeggen "ach, ze gaat er ook niet echt voor".

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 13:15

Gisteren op hart van nederland was een stukje over dat ze nog steeds gastgezinnen zoeken voor de blindegeleidehonden
het gaat dan om een pup in huis te nemen en dan na een jaar moet ie wel terug natuurlijk (even slikken) maar dan komt er weer een nieuwe pup voor een jaar....
altijd vrolijkheid in huis! je doet het voor een goed doel en het word nog gefinancieerd ook!
ik zou het daar eens met je moeder over hebben Knipoog

ja en als ze dan nog nee zegt....dan houd het op denk ik ..

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 14:35

@ oudehinken: Ja , we hebben ook expres gekozen voor in de zomervakantie Lachen Dan hebben we er nog meer tijd voor dan normaal & dat is ideaal als 't nog zo klein is enzo. & ik ben altijd al gek op honden geweest en op andere dieren. Ik weet gewoon zeker dat dat over 5 jaar echt niet over is..

@ naadje24: Naja, ik hecht me te erg aan een dier om dat te doen Knipoog ik kan niet een pup in huis nemen en die dan na een paar jaar weer weg doen.. Dat is niks voor mij

Maar ze zijn nu wel aan het rondkijken voor een geschikt ras enzo. Lachen

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 15:25

Er zijn zoveel rassen Tong uitsteken
Wat voor type zoek je? Gedrag/voormaat/kleur/grootte?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 19:14

Nou, niet té druk maar ook niet té rustig. Nagelbijten / Gniffelen Gewoon leuk klein hondje, zelf zaten we wat aan een Cairn Terriër te denken (hebben m'n oom & tante ook) maar iemand hier op de buurt heeft ook een erg leuke , daar is de vader van een King Charles & de moeder is een Springer Spaniel x Stabij . Lachen Ook erg leuke kruising.. Ehm , kleur maakt niet heel veel uit. Erg vies zal ie hier niet worden, alhoewel als je gaat lopen en 't is vies weer is dat niet te voorkomen Vork Dus t liefst iets donkerder, blond/bruin .. & niet heel lang haar dus dat ie erg verhaard..