Goed hondenvoer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cremellogek

Re: Goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:20

naadje24 schreef:
cremellogek schreef:
Is Cesar goed voor? Dat geef ik mijn hondje altijd, het is moeilijk om blikvoer in een kleine verpakking te vinden.

nope....zit veels te veel vocht in en de grondstoffen zijn niet je van het...
tevens erg slecht voor de tanden...

Heb je een suggestie voor een ander, beter merk met kleine verpakkingen? Hij eet nl maar 1/4 van zo'n kuipje/zakje per maaltijd.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:26

tja..vers vlees/kvv of toch brok van een hoogwaardig merk
kan je in kleine portie's geven en is toch echt veel beter dan het supermarktproduct

rodi heeft bijv kvv in de vorm van een hamburger...hij zou aan 1 hamburger voldoende hebben...
rodi bestaat uit veel "natuurlijker"vlees en bevat minder vocht en afvalstoffen

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:50

naadje24 schreef:
kekaro: ik zie dat hij 4 maanden is Knipoog
ik ben met 5 maanden al overgstapt op "volwassen" voer omdat door de grote hoeveelheid calcium ze anders toch te snel groeien en daardoor wel hun problemen ontwikkelen...
het is dus helemaal niet slecht voor jou labje om nu over te stappen en kan je dus ook met een gerust hart doen
het beestje zal er in tegenoverstelling van de royal canin alleen maar beter van worden Knipoog

thanx
zijn zak voer is bijna leeg, dan gaat ie over !
krijgt hij hetzelfde als binky Lachen
hoop dat het inderdaad beter word ervan Haha!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:51

Pro Plan is echt goed voer.
Wij zelf hebben Joekanoeba ( ff zoals je zecht weet niet hoe ik het schrijf)

Koop NOOOIT perdegrie etc.. Heel slecht veel zout etc

Blizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 17:35

Ik vind barf en vers vlees persoonlijk het beste (het is natuurlijk kijk maar naar de wolf)
Maar dit kost ook aardig wat geld.

Van brokken vind ik Royal Canin,Hills,Farmfood goede voeren,gewoon een brok zoeken waar meer vlees inzit dan granen/groente enz.

Elke hond doet het goed op een andere brok
Je moet goed letten op de ontlasting(goede stevige ontlasting maar niet te hard)
hoeveelheid water enz.
Ook als je van voer verwisseld altijd een paar dagen mengen met het nieuwe voer!!
anders kunnen ze super aan de diarree gaan

Zowieso moeten er tussen vers vlees/diepvriesvlees etc. en brokken 8 uur tussen zitten i.v.m de spijsvertering!!

Brokken van pedigree,bonzo,aldi etc zijn niks er zitten meer granen/groente in dan vlees en het moet juist andersom zijn ook zoals al aangegeven is teveel zout en er zitten ook te veel kleurstoffen in!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:38

Och, als je het goed aanpakt hoeft BARF niet duurder te zijn dan een premium brok. Het kost je wél sowieso wat meer tijd..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:19

Er is een versvlees merk wat hele kleine verpakkingen heeft. Energique geloof ik.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:24

Nikka schreef:
Er is een versvlees merk wat hele kleine verpakkingen heeft. Energique geloof ik.
Ja Energique heeft meen ik van 25 gram driekhoekjes, of 50 gram, weet het niet meer Dromen En een doosje van... 600 gram meen ik, we verkopen dat veel in de dwinkel/ trimsalon

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:37

Runner heeft blokjes van 25 gram. Als je de complete versie neemt is dat supermooi voer Ja

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:46

Wat lees ik nu voor een afschuwelijke berichten over Eukanuba??? Gadverdamme. Ik voer dit spul omdat men in de winkel en bij de dierenarts zegt dat het goed voer is, ik betaal me er blauw aan, 1,5 zak per maand is 90 euro alleen aan hondenvoer en dan wordt het op deze afgrijselijke manier getest??
Ik wil geen vers voeren geven want ik heb geen diepvries, welke broksoort kunnen jullie me dan aanraden? Ik heb een hele drukke herder en een redelijk drukke labradorkruising. Zou er tevens bijzonder gelukkig mee zijn als ze wat rustiger zouden worden.
Cavon heb ik ook gevoerd maar daar hadden ze wel erg veel ontlasting van en bovendien waren ze zeer windering hier mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:44

maras schreef:
Wat lees ik nu voor een afschuwelijke berichten over Eukanuba??? Gadverdamme. Ik voer dit spul omdat men in de winkel en bij de dierenarts zegt dat het goed voer is, ik betaal me er blauw aan, 1,5 zak per maand is 90 euro alleen aan hondenvoer en dan wordt het op deze afgrijselijke manier getest??
Ik wil geen vers voeren geven want ik heb geen diepvries, welke broksoort kunnen jullie me dan aanraden? Ik heb een hele drukke herder en een redelijk drukke labradorkruising. Zou er tevens bijzonder gelukkig mee zijn als ze wat rustiger zouden worden.
Cavon heb ik ook gevoerd maar daar hadden ze wel erg veel ontlasting van en bovendien waren ze zeer windering hier mee.

hebben ze daar geen denkadog? wat voor zakken van eukanuba heb je? ik ben erg tevreden over denkadog, er zitten bijna geen eiwitten in, en je hebt het in verschillende soorten, voor een zak van 20 of 25 kilo (ik heb nu kleine zakjes, en wij hebben ook alleen kleine zakken) rond de 50 euro. goedkoper wss.. ik ben héél tevreden over dit merk Ja

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 23:39

Denkadog voerde ik heel vroeger aan onze eerste hond maar ik kan me niet herinneren dat ik het de laatste tijd nog ooit ergens gezien heb. Ik zal er eens op letten, we betalen nu 60 euro voor 15 kilo en als het dan nog niets speciaal voer is en ook nog eens gruwelijk getest dan voer ik liever wat anders uiteraard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 23:42

ik geloof eigenlijk niet dat dat testen nu nog zo gebeurd, er is héél veel gedonder om geweest, dus ze zullen wel gecontroleerd worden nog, maar het idee is vreselijk, en ik persoonlijk zou het daarom alleen al niet voeren, ik vind het idd ook duur voer, omdat het zoals je zegt niet speciaal is, beviel denkadog bij je vorige hond? Lachen

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 23:47

Wij voeren al onze honden Royal Canin.. Ontzettend fijn voer, mijn wel wat duurder..
Betalen voor een zak iets van 65 euro..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 13:57

Dat testen is allang achterhaald. Dat is een jaar of 4 geleden geweest.
Wat je ook kunt voeren is Selection Croc van Royal Canin, is gewoon de basisbrok zeg maar, mijn honden doen het er prima op.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:05

maras schreef:
Denkadog voerde ik heel vroeger aan onze eerste hond maar ik kan me niet herinneren dat ik het de laatste tijd nog ooit ergens gezien heb. Ik zal er eens op letten, we betalen nu 60 euro voor 15 kilo en als het dan nog niets speciaal voer is en ook nog eens gruwelijk getest dan voer ik liever wat anders uiteraard.

Ik pak even jouw voorbeeld van kosten (mijn post is dus niet perse op jou gericht).

Omgerekend betaald je nu dus 4 euro de kilo.

Ik bestel mijn vlees bij Shaweca en haal vis van de markt. Veel dingen zijn daar minder dan 4 euro de kilo.

Verhoudingsgewijs is vers vlees dus goedkoper. Je moet alleen even kijken waar je het vandaan haalt.

Ik heb overigens nu 20 kilo besteld voor ongeveer 30 euro.
Ik haal dan nog 4 kilo vis en 4 hele braadkuikens à 1200 gr. en ben dan rond de 50 euro per maand kwijt.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:07

Billy schreef:
Dat testen is allang achterhaald. Dat is een jaar of 4 geleden geweest.
Wat je ook kunt voeren is Selection Croc van Royal Canin, is gewoon de basisbrok zeg maar, mijn honden doen het er prima op.

Wie is er daadwerkelijk gaan kijken of dat zo is?
Dit is wat de fabrikant zelf zegt, dat het inmiddels achterhaald is en dat ze niets wisten van dat hele proces (ook lekker, wel hondenvoeder producent zijn en zeggen niet weten dat/ en hoe het getest wordt?). Vind je het geloofwaardig wanneer de producent dat zelf verklaart? Nemen we dat dan voor waar aan? Ik niet. Want misschien zijn ze er iid mee gestopt, maar een merk dat zich schuldig heeft gemaakt aan dergelijk praktijken komt er bij niet meer in. Daarbij kan het goed zijn dat ze het lab gewoon verplaatst hebben. Wellicht vind nu alles plaats in bijv. China, daar zijn de regels hieromtrent niet zo streng.
Als laatste zit er veel te veel eiwit in die Joekanoeba-troep (Eukanuba), en schijt je hond zich wezenloos van al die troeperige ruwe celstof.
Zelfs in de dierenwinkel schiet ik wel eens mensen aan die een zak willen kopen. Het is ongelooflijk hoe erg je geflest wordt door dit soort enorme bedrijven...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:43

Mistic, je vergeet wel even te melden dat je van vers een stuk meer voert dan van brok.. Onze hond kreeg 3 handjes Eukaneuba per dag en nu 400 gram vlees....

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:04

Mijn hond kreeg inderdaad wel wat minder aan brokken, maar er veel verschil zat er niet in.
Overigens krijgt hij nu meer dan volgens "het boekje" aangezien hij door ziekte is afgevallen. Dat moet er dus nu weer bij.

Ik wilde alleen aantonen dat het lang niet zo duur is als men denkt.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:01

Onze honden schijten dus wel ontzettend veel minder van Eukanabu dus daar kan ik niet helemaal in mee gaan maar ik kan geen vers vlees aanrukken voor die beesten, we hebben geen vriezer en wonen dusdanig buiten de bewoonde wereld dat we niet elke dag boodschappen gaan doen.
Ik heb ook een tijdje barf ( ik geloof dat het zo heet) gevoerd aan ons kleinste hondje want dat paste net in de vriesla maar ik vond dat ook wel een geweldig geknoei en hij doet het net zo goed op brokjes. Ik zal eens op dat eiwit gehalte letten.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:09

En in Royal Canin zit nog gewoon E 320 oftewel BHA in het voer, sindsdien komt het bij mij de deur niet meer in.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:31

dees_daan schreef:
hebben ze daar geen denkadog? wat voor zakken van eukanuba heb je? ik ben erg tevreden over denkadog, er zitten bijna geen eiwitten in, en je hebt het in verschillende soorten, voor een zak van 20 of 25 kilo (ik heb nu kleine zakjes, en wij hebben ook alleen kleine zakken) rond de 50 euro. goedkoper wss.. ik ben héél tevreden over dit merk Ja

Wat is er mis met eiwitten dan?
Dat een teveel aan eiwitten slecht zou zijn voor een hond is allang achterhaald. Het gaat bij eiwitten niet zo zeer om de kwantiteit in de zin van een procentje eiwit meer of minder, maar veel meer om de kwaliteit van de eiwitten.
Er wordt m.i. nog altijd veel te paniekerig gedaan over eiwitten, terwijl de enorme hoeveelheden koolhydraten die in sommige brokken zitten veel meer problemen geven en daar hoor je bijna niemand over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:36

er is niets mis met eitwitten, als je hond er tegen kan, ik bedoelde dus, je kan meerdere soorten krijgen, ook met eiwitten die het lichaam niet meer kan traceren, dit krijgen mijn hondjes, omdat die allebij alergisch zijn voor eiwitten. het kan dus wel slecht voor de hond zijn.. ik heb al meerdere honden gezien (waaronder 1 van ons zelf) die als ze brokken met teveel eiwitten eten, onder de uitslag komen, en hyperactief zijn.. wat dat betrefd is het dus niet helemaal achterhaald, het kan dus wel..

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:42

maras schreef:
Ik zal eens op dat eiwit gehalte letten.

Los van het feit dat ik een procentje eiwit meer of minder dus van ondergeschikt belang vind aan de kwaliteit van de eiwitten, wil ik nog even benadrukken dat de percentages eiwitten die op de verpakkingen van verschillende merken voeding worden vermeld nooit met elkaar vergeleken kunnen worden. Wanneer de voedingswaarde niet exact gelijk is, is zoiets namelijk appels met peren vergelijken. Knipoog
Het kan best zijn dat het ene merk per 100 gram minder eiwit bevat dan het andere, maar als het per 100 gram ook minder caloriën bevat dan het andere merk, dan zal je er dus ook iets meer van moeten geven om de hond op hetzelfde gewicht te houden. Het kan dan best zijn dat je hond op het merk met het laagste eiwitpercentage toch meer eiwit binnen krijgt dan op dat andere merk.
Om een goede vergelijking te kunnen maken zal je moeten berekenen welk aandeel van de caloriën wordt gevormd door eiwit.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:50

dees_daan schreef:
er is niets mis met eitwitten, als je hond er tegen kan, ik bedoelde dus, je kan meerdere soorten krijgen, ook met eiwitten die het lichaam niet meer kan traceren, dit krijgen mijn hondjes, omdat die allebij alergisch zijn voor eiwitten. het kan dus wel slecht voor de hond zijn.. ik heb al meerdere honden gezien (waaronder 1 van ons zelf) die als ze brokken met teveel eiwitten eten, onder de uitslag komen, en hyperactief zijn.. wat dat betrefd is het dus niet helemaal achterhaald, het kan dus wel..

Het kan inderdaad voorkomen dat een hond een allergie opbouwt tegen een bepaalde voedingsstof, en dat kan dan ook een bepaalde vorm van eiwit zijn. Maar honden hebben zelden een allergie tegen àlle soorten eiwit. En ik zou het dan ook erg vreemd vinden als jij meerdere honden hebt die zo'n zeldzaam probleem hebben ontwikkeld. Ik denk dus nogmaals dat het feit dat sommige honden allergisch reageren op eiwit in het voer veel meer te maken heeft met de kwaliteit en herkomst van dat eiwit, dan met de kwantiteit van eiwit.