dees_daan schreef:er is niets mis met eitwitten, als je hond er tegen kan, ik bedoelde dus, je kan meerdere soorten krijgen, ook met eiwitten die het lichaam niet meer kan traceren, dit krijgen mijn hondjes, omdat die allebij alergisch zijn voor eiwitten. het kan dus wel slecht voor de hond zijn.. ik heb al meerdere honden gezien (waaronder 1 van ons zelf) die als ze brokken met teveel eiwitten eten, onder de uitslag komen, en hyperactief zijn.. wat dat betrefd is het dus niet helemaal achterhaald, het kan dus wel..
Het kan inderdaad voorkomen dat een hond een allergie opbouwt tegen een bepaalde voedingsstof, en dat kan dan ook een bepaalde vorm van eiwit zijn. Maar honden hebben zelden een allergie tegen àlle soorten eiwit. En ik zou het dan ook erg vreemd vinden als jij meerdere honden hebt die zo'n zeldzaam probleem hebben ontwikkeld. Ik denk dus nogmaals dat het feit dat sommige honden allergisch reageren op eiwit in het voer veel meer te maken heeft met de kwaliteit en herkomst van dat eiwit, dan met de kwantiteit van eiwit.