Ook (wilde) vogelliefhebbers hier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Ook (wilde) vogelliefhebbers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-07 14:06

meer dood dan levend denk ik? Knipoog
heb ook niks met duiver, gooi ik voer neer voor de vinkjes enzo (buiten dus) zitten er gelijk 6 van die tortels...

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 21:04

O ja, dat bedoel ik ja Tong uitsteken Idd, die tortels zijn er ook in overvloed.. Hier ook.. Gelukkig zijn er bij ons de houtduiven (he, een voordeel van houtduiven!) die ze een beetje weghouden Lachen

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 21:21

Houtduiven, tortels,... het maakt me niet uit. Duiven zijn stóm! Tong uitsteken

Ik heb ooit eens een koppeltje diamantduifjes gekocht voor in de volière. Ik hed me als kind wat in hun kleuren verkeken en me eerlijk gezegd ook maar wat laten aanpraten door de verkope, die er blijkbaar ook van af wilde. Schijnheilig Ik vond er niks aan. Duiven vind ik echt domme, lompe vogels.
Nee, doe mij maar een paar pittige kleine zangertjes. Knipoog

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:27

Ik vind diamantduifjes wel leuk, die kunnen ook hele schattige geluidjes maken Ach gut

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:31

Hey, dit topic ontdek ik nu pas...
Mijn moeder heeft een vogelasiel.
In de weekenden help ik haar en als ze op vakantie gaan, neem ik het zaakje over. Zo ook deze vakantie.
Gelukkig is het in deze periode best wel rustig, maar toch ''verwerkt'' ons kleine asiel zo'n 1000 dieren per jaar. Dat zijn hoofdzakelijk Nederlandse wilde vogels, maar ook jonge zoogdieren en andere vondelingen...
Ben wel aardig vogelliefhebber. Sta in de weekenden regelmatig met mama te opereren om een aangereden eend te repareren of geschoten wild van kogeltjes te ontdoen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 23:40

wij hebben ook diamantduifjes Ja hebben ze nu sinds ong 3 weken binnen, en soms hoor je ineens, roekoee... roekoee.. uit de keuken, ze reageren ook op de andere vogels Ja

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 09:33

Hey mensen kom net terug van vakantie ik heb onderweg tog mooie roofvogels gezien! in duitseland was dit. en ik kom thuis en de eenden zien licht en tikken letterlijk tegen de raam voor eten Haha!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:32

Wij gaan vandaag naar Gangelt Haha! Raad maar dat er mooie foto's van de roofvogels gaan komen Haha!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:23

Boh, liep vandaag met de pony, heb wel 1000 ganzen over mijn hoofd gehad! Zooo mooi Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:17

wij zijn zondag naar Vierlingsbeek geweest, wat een mooie vogels allemaal langs de snelweg, vooral bij de Veluwe Ja

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:26

Ik zie dit topic nu pas.
Hier ook een paar vogelliefhebbers. Ik heb lief, mijn man spot en onze dochter Merel (hoe toepasselijk) van nog geen twee weet al wat een reiger, specht, hop, koolmees, huismus en heggemus is.

Hier hebben we veel de standaard vogeltjes: koolmees, pimpelmees, div. mussen, vinken etc etc.
Uitzonderlijke tuinsoorten bij ons zijn: zwarte ooievaar, ijsvogeltje en pestvogels.

BTW de website waarneming.nl is van mijn man. Dus als jullie leuke vogels spotten, kun je ze hier invoeren.....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 21:30

,emsem hier verstand van kippen? Ik moet een weekje de kippen van mijn buren voeren, en nu ligt verdikke gister de haan dood. Heb de kip vanmorgen gewoon los gelaten (loopt vrij rond) en zat vanavond netjes in het hok. Ben alleen bang dat ie misschien weg loopt ofzo nu ie alleen is? Of zal dat wel mee vallen?

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:02

Pluttersput schreef:
Wij gaan vandaag naar Gangelt Haha! Raad maar dat er mooie foto's van de roofvogels gaan komen Haha!

Zo, woon je daar in de buurt dan? Ik kom er wel eens omdat manlief er werkt. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik nog nooit in het wildpark ben geweest. Zal er toch eens een keertje van moeten komen. Da's weer een goed voornemen voor 2008. Haha!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:36

Ik heb voor mn raam behoorlijk wat bomen en struiken. daartussen hangen mezenbolletjes enzo waar hele hordes kuifmeesjes, pimpeltjes, koolmeesjes, mussen, merels, vinken, roodborstjes en een winterkoninkje dagelijks op af komen. Het zit echt de hele dag helemaal vol en omdat hier geen katten zitten zijn ze ook niet schuw:
Afbeelding[/quote]
Afbeelding[/quote]

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:42

Leuke foto's!
Dat doet veel, die bomen en struiken. Bij ons is het helaas allemaal erg open, dus weinig kleine vogeltjes. Het is wel wat aan het beteren, want in de 4 jaar dat we hier wonen hebben we wel een en ander aangeplant. Knipoog

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:04

Hier het roodborstje dat echt de hele dag voor mn raam rondhipst:
Afbeelding
en mn raam, waar nu ook een vogelvoederhuisje voor hangt ondertussen:
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door CaPrIoLe`79 op 02-01-08 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:16

stef schreef:
,emsem hier verstand van kippen? Ik moet een weekje de kippen van mijn buren voeren, en nu ligt verdikke gister de haan dood. Heb de kip vanmorgen gewoon los gelaten (loopt vrij rond) en zat vanavond netjes in het hok. Ben alleen bang dat ie misschien weg loopt ofzo nu ie alleen is? Of zal dat wel mee vallen?

Ik denk dat je een redelijke kans hebt dat de kip wegloopt.l Nou zijn ze natuurlijk wel honkvast over het algemeen, maar in hun eentje zal dat wel tegenvallen voor de kip. Ik zou proberen haar op te sluiten, dan kan je haar tenminste in de gaten houden. Of de buren opbellen ofzo? En anders kan je naar de dierenopvang in Maastricht bellen, die hebben nog hanen.
Potverdikkie zeg, kom gister thuis van de poony, ligt er een rietgans (wiild) in de struiken die niet meer kon vliegen. Mams en ik uitgestapt, opgevangen, en vandaag issie opgehaald. Maar wat een prachtbeest om van zo dichtbij te zien zeg! En nooit geweten dat die zo ontzettend lekker gespierd aanvoelen Haha! Mijn avond kon even niet meer stuk Haha!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:18

soesita schreef:
Pluttersput schreef:

Zo, woon je daar in de buurt dan? Ik kom er wel eens omdat manlief er werkt. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik nog nooit in het wildpark ben geweest. Zal er toch eens een keertje van moeten komen. Da's weer een goed voornemen voor 2008. Haha!

Wij wonen in Nieuwstadt, ligt aan de grens bij Millen. Ik vind het altijd erg mooi! Alleen vielen de foto's erg tegen, het weer was niet goed, en de vogels zaten er een beetje hangerig bij. Maar neem ze het eens kwalijk als het vies weer is buiten Tong uitsteken
Heb wel twee rode eekhoorntjes gezien, dat was ook erg gaaf.
Ik vind het wildpark altijd leuk. Ik ben eigenlijk absoluut geen fan van dieren in hokken, daarom vermijd ik dat ook liever. Maar ik vind die vogels zo machtig mooi als ze dan buiten zitten!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:19

Die eekhoorntjes zijn idd prachtig en ze komen elk jaar de noten van de walnotenboom voor mn raam halen!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:24

Dat is pas gaaf!! Ik heb ze een keertje nog eerder gezien, of eigenlijk 2. Een keertje bij centerparks, maar dan van die grijze amerikaanse, en 1 keer een rode dood op de weg Ach gut Maar deze waren ook echt aan het spelen enzo, zo ontzettend gaaf om te zien!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:42

Ik heb er bij het buitenrijden eens eentje boven mijn hoofd zitten gehad. Dat was zo'n holle weg met lage overhangende takken; een soort van groene tunnel zeg maar om door te rijden. En daar zat dan ineens zo'n rooie boven mijn hoofd en was als een gek op ons aan het schelden. Beestje had er duidelijk moeite mee dat ponylief en ik daar reden. En dat we dan nog bleven staan om te kijken - mijn hafje was even geinteresseerd als ik Clown - deed er geen goed aan. Maar goed dat ik geen eekhoorns versta, want ik denk niet dat het erg lief was wat hij ons achterna riep. Haha!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:53

Ik zie hem dat al helemaal doen met van die vuistjes op je af Haha!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:06

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 10:31

Thnks! Echt een leuke foto!
Zouden dat niet ook zebravinkjes kunnen zijn maar dan in n andere kleur? Ze hebben zo een beetje hetzelfde modelletje, nietwaar?
Vandaag ga ik kijken of ik fotos kan maken van die 1000en ganzen waar ik met de pony langsloop Haha! Die hebben met zijn alleen een weiland ingepikt, de boer zal er blij mee zijn Clown

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 10:58

ertussen blauwfazantjes (gok ik)