Black and Tan Jack Russel aan het bvallen, met foto's!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Black and Tan Jack Russel aan het bvallen, met foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 08:59

kimmie261 schreef:
ik heb hier een rottweiler rondlopen welke ik als pup uit het asiel heb gehaald,deze kostte ook 300 euro en dan moet je nog een papier ondertekenen dat het asiel ten alle tijde de "eigenaar'' blijft.

Nu plaatsen wij geen honden omdat we daar de faciliteiten niet voor hebben, maar het asiel waar wij mee samenwerken en waar de honden van onze subopvang heen gaan, plaatsen een hond voor 125 euro en dan is de persoon die hem heeft geadopteerd ook echt de eigenaar...

Maargoed volgens mij is alles hier in het Noorder goedkoper (ben dus ook blij dat ik hier woon)! Pling

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 09:13

laartjuh schreef:
Had er heel misschien iets van 18+ voor de titel gekunt? Kan echt niet tegen bloed namelijk en schrok me net dus nogal dood Bloos!.

Verder heel erg leuke diertjes!

Hoe wil jij een bevalling hebben zonder bloed? Dat had je van tevoren kunnen bedenken Knipoog

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 10:34

assie schreef:
kjoetie schreef:
het JR bevrijdingsfront

Woehoe! Ik hoor bij een groepje, ik hoor bij een groepje!
Wat een bullshit! Haha.
Te triest om nog op te reageren eigenlijk Koe

Wie de schoen past...Knipoog

kjoetie schreef:
En dat gedoe over die stamboom vind ik echt onzin, sorry. Het is allang bekend dat de gemiddelde kruising veel sterker is dan een rashond,

Ik zag graag een bewijs van een wetenschappelijk onderzoek bij deze uitspraak. Er wordt zo vaak met deze opmerking gesmeten, maar een wetenschappelijk onderzoek/bewijs heb ik er nog nooit van gezien.

Kom ik nog op terug want het is genetisch gezien logisch dat dat zo is maar ik weet zelf niet genoeg van genetica om er een verhaal van te maken Knipoog

Ik ben het wel eens met de rest van je opmerking, dat het een dosis geluk is.

kjoetie schreef:
Daarbij vind ik het echt op het belachelijke af dat mensen hier gaan zitten mierenn**ken over een topictitel, hahaha waar mensen zich druk over kunnen maken. Als het lijkt op een JR, is dat het makkelijkste om zo'n hondje te omschrijven.

Ach, de titel is toch al zolang, dan past dat woordje 'kruising' ook nog wel.
Ehm, als ik het zo bekijk past dat niet Knipoog en daarbij, het lijkt op een JR dus weten mensen iig waar ze naar gaan kijken Lachen Dat er een stelletje mensen zijn die zich daar zo druk om maken, daar kan ts niks aan doen Knipoog

kjoetie schreef:
Zolang je ze niet verkoopt als JR rashond maakt dat toch niet uit? Het zou mij iig een worst wezen, als ik niet zelf wil fokken dan koop ik een hondje zonder papier (gecheckt door de da op gezondheid). Dat je je druk maakt om je ras is logisch, maar het is fokken, geen eugenetica Knipoog Ik ben dol op andalusiërs, zou ik me dan druk moeten maken om iedere cruzado die rondwandelt? zijn er echt niet minder paard/hond door hoor Knipoog

Ik vind ze ook zeker niet minder paard/hond, al wil ik die vergelijking hier eigenlijk niet trekken, omdat het gewoon totaal andere dieren zijn, met een ander doel. Maarrr... voor zo'n pupje zitten er weer heel veel in het asiel. Hele leuke hondjes.

En voor iedere raszuiver gefokte JR zitten er ook weer heel veel in het asiel die daardoor geen baasje krijgen. Hele leuke hondjes Knipoog

Er is een groot verschil tussen broodfok en hobbymatig een nestje fokken en het daarbij laten. Ik vind het echt jammer dat er hier door bepaalde mensen zo gehakt wordt op de ts, is nergens voor nodig. Doe dat dan lekker op het jack russelforum of whereever Nagelbijten / Gniffelen Zullen ze vast meer begrip kunnen opbrengen Haha!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 10:39

Citaat:
En voor iedere raszuiver gefokte JR zitten er ook weer heel veel in het asiel die daardoor geen baasje krijgen. Hele leuke hondjes Knipoog

Er is een groot verschil tussen broodfok en hobbymatig een nestje fokken en het daarbij laten. Ik vind het echt jammer dat er hier door bepaalde mensen zo gehakt wordt op de ts, is nergens voor nodig. Doe dat dan lekker op het jack russelforum of whereever Nagelbijten / Gniffelen Zullen ze vast meer begrip kunnen opbrengen Haha!

mag ik misschien zelf weten waar ik wel of niet reageer?

ik heb gezegd wat ik ervan vind, ook onderbouwd trouwens, jullie maken je drukker over het "hakken" dan de TS zelf, zegt denk ik meer over jullie Knipoog

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 11:53

kimmie261 schreef:
en dan krijg je dus het kopen met cq zonder stamboom,en ja,ik zou ook zonder stamboom kopen,daar ik niet fok ,geen tentoonstellingen en met stamboom honden echt geen goede ervaringen heb,daarnaast is de prijs van een papiertje vaak een paar honderd euro welke ik in een kast flikker en nooit meer bekijk,een te hoge prijs voor dat papiertje.

Je kunt er ook voor kiezen om die stamboom niet bij de hond te kopen. Deze moet de fokker namelijk aanvragen op een bepaalde leeftijd van de pups en dat zal vast in overleg kunnen met de toekomstige eigenaar(Baroen zal je dat preciezer kunnen vertellen, ik heb er weinig ervaring mee). Ook heb je met een minder goede fokker te maken als je méér moet betalen alleen omdat er een papiertje bij zit.

Ik blijf erbij dat die stambomen je méér kans geven op gezonde hondjes, dan een hond zonder stamboom. Een hond, die mooi bij een andere hond is gegooid, omdat het kleurtje zo leuk en populair is. Waar geen testen op zijn gedaan. Bij de JR is vooral de patella luxatie belangrijk (2 op de 3 hussels huppelen, dat is niet leuk, dat is een ziekte/afwijking), bij een Berner Sennen zul je weer meer op HD moeten letten. Waarmee ik ook wil zeggen dat dit niet alleen voor JR's geldt, maar voor alle honden.
Waar vandaan wordt gehaald dat ik van het JR-bevrijdingsfront ben? Echt niet. Ik heb niet eens een JR en zou er ook nooit een willen. Veel te veel hond in een kleine verpakking Tong uitsteken

Trouwens... ik denk dat al die mensen die nu roepen dat het slecht is om pretnestjes te fokken ook zéker niet voor het zomaar raak fokken van goede fokkers is (zoals wordt geroepen door de andere bokkers). Een goede fokker fokt een nestje, puur om het ras te verbeteren, om het ras te laten voortbestaan. En doorgaans heeft zo'n fokker een wachtlijst van mensen die een hondje van hem/haar willen. Zo'n fokker kan dus vaak kiezen bij wie hij/zij de hondjes plaatst. Doordat de mensen op die wachtlijst komen, voorkom je al de impulsaankoop. Want dat is toch vooral waardoor de asiels overvol zitten (ik denk niet dat we daarover hoeven te discussiëren). Door die mensen die aan het surfen zijn, op marktplaats een pretnestje zien staan en denken; 'o, wat is dat schattig, die kopen we!'.
En ja, dat soort mensen krijgen meer gelegenheid om dat te doen door deze pretnestjes. En helaas heeft niet iedere pretfokker de kennis en/of verantwoordlijkheid om zijn puppen goed te plaatsen.

Dat zal de TS best wel doen hoor, maar ik had zo graag dat mensen eens meer nadenken voor ze een dier aanschaffen of er mee fokken.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 12:28

een vriendin van mij heeft eens een nest pyreneese berghonden gefokt,kennelnaam alles erop en eraan,je kent het wel,moederhond zoveel tentoonstellingen lopen,op alle gebreken na gekeken,gerontgend,alles,helemaal oke bevonden,via rasvereninging gefokt,daar werden 2 reuen aangewezen,welke volgens die vereninging het beste bij die teef pastte en wat het beste zou zijn..

je zou zeggen,dat dat toch dan de meest gezonde hondjes worden??iemand die echt netjes deze honden wilde gaan fokken,en alles via vereninging deed,en gezonde honden uitgezocht heeft enz..

hond kreeg 5 puppies,waarvan er 4 patella luxatie hebben gekregen voor hun 1ste levens jaar,dus vertel mij dan,hoe je als particulier koper,nu echt een gezond hondje kan kopen,deze mensen zijn gek van het ras,doen er alles voor,maar toch hondjes hebben gefokt met erfelijke gebreken..

en kruisingen fokken,tja,als je natuurlijk 2 honden met HD kruist,dan krijg je puppies met grote kans dat deze ook HD krijgen,dat is zo logisch als het maar zijn kan.

maar ik blijf erbij,je koopt geen gezondheid op een papiertje

met een levend dier heb je het geluk als het gezond blijft,en als fokker heb je heel veel geluk als je fokproducten heel goede baasjes treffen,welke het leven van de hond, goed voor het dier kunnen en blijven zorgen..

en assie,met jou laatste zin ben ik het 100% eens,dat mensen eens nadenken voor ze een dier aanschaffen..dat zou nu eens heel fijn zijn...

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 12:29

Om de sfeer erin te houden, hier even een foto van de desbetreffende veel besproken pups Haha!

Afbeelding

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 16:38

ahhhh kei leuk!! heb je nog meer foto's van die witte? (ik heb er ook zo een, zie mijn profiel)

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 17:11

Leuke pups hoor Knipoog

Even over de reacties, dat de asielen overvol komen door mensen die zo fokken: Als er gestopt werd met het fokken van papierloze hondjes en iedereen met honden met papier gaat fokken, komen de asiels hier overvol mee te zitten.
Dus dat maakt dan ook al weer weinig verschil.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 17:18

uniekhorse schreef:
Even over de reacties, dat de asielen overvol komen door mensen die zo fokken: Als er gestopt werd met het fokken van papierloze hondjes en iedereen met honden met papier gaat fokken, komen de asiels hier overvol mee te zitten.
Dus dat maakt dan ook al weer weinig verschil.

Een goede en verantwoorde fokker (alleen stamboom zegt helemaal niets, je moet zelf ook goed onderzoek doen) kijkt heel goed aan wie hij zijn/haar pups verkoopt.
Pups van een goede en verantwoorde fokker komen nooit in een asiel want die geeft een contract mee dat als je ooit afstand moet doen van je hond deze terug gaat naar de fokker.
En ook al is zo'n contract niet rechtsgeldig werkt het in 99% van de gevallen wel.
Een goede fokker kun je ook 24 uur per dag bellen als je vragen hebt of jezelf zorgen maakt over je hond.
Zo'n fokker heeft heel veel kennis over het ras en honden in het algemeen en blijft altijd een band houden met de door hem/haar gefokte honden en zal zich er altijd verantwoordelijk voor voelen.

Nogmaals: Alleen stamboom zegt ook helemaal niets, genoeg broodfokkers die met stamboom fokken.
Het is een kwestie van jezelf verdiepen in de hond die je wilt kopen, contact opnemen met de rasvereniging en zoveel mogelijk fokkers bezoeken voordat je een pup aanschaft.
Heel wat meer inspanning dan op marktplaats kijken en dezelfde avond de pup aanschaffen, maar niets teveel voor een levend wezen waarvan je hoopt dat het jarenlang je beste vriend mag zijn.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 08:44

Gefeliciteerd Kris ze zijn echt enorm schattig! Ik zou er zo een willen hebben! (Helaas wonen wij op een appartement Boos! en dat vind ik niet geschikt voor een Jacky).

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 08:53

Gefeliciteerd met de pups!
Wat leuk!

Wat een gezever weer over papiertjes en dergelijke zeg... Misselijk

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:33

Moderatoropmerking:
Dit topic gaat over het nestje van Kris, niet over broodfokken, asielhonden ed. Als jullie behoefte hebben om daarover te discussiëren dan raad ik jullie aan een nieuw topic te openen. Ik wil hier geen discussies meer zien daarover, dus graag terug ontopic.

Bedankt voor de medewerking Lachen

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:58

Jeetje die doen het goed, wat een bolletjes zeg.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 12:55

ja echt leuk! had je nog meer foto's? wat duidelijkere? vooral van die witte? Clown

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:20

assie schreef:
Je kunt er ook voor kiezen om die stamboom niet bij de hond te kopen. Deze moet de fokker namelijk aanvragen op een bepaalde leeftijd van de pups en dat zal vast in overleg kunnen met de toekomstige eigenaar(Baroen zal je dat preciezer kunnen vertellen, ik heb er weinig ervaring mee).

Je kunt er inderdaad voor kiezen om geen stamboom aan te vragen, echter scheelt een fokker dat niets in kosten. De regels voor rashonden zijn nl een tijd geleden aardig aangescherpt. Binnen 3 weken na de dekking !! moet de dekaangifte worden opgestuurd naar de Raad van Beheer op kynologisch gebied in Nederland. Dan krijgt de fokker een geboortebericht in huis, die hij binnen 10 dagen na de geboorte van de pups ingevuld en wel moet terugsturen. Hierop moeten worden aangegeven: hoeveel pups er geboren zijn, hoeveel reuen, hoeveel teven en dan de namen van de pups. De fokker krijgt op basis van dit ingestuurden geboortebericht een rekening die hij/zij moet betalen. Is deze betaald, dan komt iemand van de Raad van beheer de pups chippen en komt er een stamboom bij.
Als koper van de pups kun je natuurlijk zeggen:" laat die stamboom maar zitten" , maar daar zal een pup dus niet goedkoper van worden (aangezien alle kosten voor die stamboom al gemaakt zijn).

Dat er mensen zijn die pups verkopen en dan zeggen dat het tegen meerprijs mogelijk is om een stamboom aan te vragen, die vertellen dus kant en klare onzin... de aanvraagprocedure gaat, zoals ik hierboven geschreven heb, al van start voor de geboorte van de pups...

Haha! Clown Nu even ontopic.. Wat een leuke pups !! Ze groeien goed en ook mams ziet er gezond en glanzend uit!! Knipoog

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:37

Nav de foto's: wat een buikjes! Geweldig! Tong uitsteken

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:31

Wat een poepies zeg!! En wat groeien ze hard!! Geef je ze pokon hahaha!!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:46

Gefeliciteerd met de leuke hondjes

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 20:48

Pokon, hahahahaha! Nee hoor, drinken goed bij mams en groeien idd erg hard!

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:31

wat zijn ze onzetten leuk gefeliciteerd!

en als ik dit topic moet geloven is de ts bijna verantwoordelijk voor alle ellende met dieren(oke ook ik overdrijf nu een beetje)

nou ts ga je diep schamen hoe durf je vooronderzoek te doen naar eventuwele eigenaren !en als de pups geboren zijn mams en de pups nog rust gunnen ook
Haha! ja sorry hoor ik zie het wel eens erger

ik hoop dat de nieuwe eigenaren een hoop lol en plezier krijgen van hun huiselijk opgegroeide pups!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 12:41

Hier even een foto van de opgrooiende kroost!

Afbeelding

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 18:07

nathalie25 schreef:
wat zijn ze onzetten leuk gefeliciteerd!

en als ik dit topic moet geloven is de ts bijna verantwoordelijk voor alle ellende met dieren(oke ook ik overdrijf nu een beetje)

nou ts ga je diep schamen hoe durf je vooronderzoek te doen naar eventuwele eigenaren !en als de pups geboren zijn mams en de pups nog rust gunnen ook
Haha! ja sorry hoor ik zie het wel eens erger

ik hoop dat de nieuwe eigenaren een hoop lol en plezier krijgen van hun huiselijk opgegroeide pups!

Tsja, aangezien ik er niks meer over mag zeggen, mag jij natuurlijk nog wel even reacties uitlokken Rolleyes

Ach, ik blijf erbij, achterlijk om nestjes te fokken met kruisingen als er nog zóveel in het asiel zit.

O en om ontopic te zijn, wat zijn ze toch weer vreselijk lelijk. Pupjes vind ik pas leuk worden met een week of 3. Daarvoor zijn het altijd van die lelijke wormen.

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 18:36

Ik vind puppies van alle leeftijden leuk..... de volgroeide versie van een pup vind ik meestal niets aan... maar deze zijn poepies.. 't is dat ik al een JR heb maar anders.....

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 18:49

Hooi haatdragend beterwetend bokt. De TS geeft duidelijk aan dat ze weet waar ze mee bezig is, en dat ze voor de puppies een goed nieuw huis gaat zoeken, waarom dan nog met modder gaan gooien?

Dat dit miss niet 100% jack russel is mag ze dus eingelijk niet zeggen dat de jack russel van haar aan het bevallen is? Geen papieren geen jack russel, maar vaker wel gezonder imo. Dus geniet maar lekker van je JR TS Knipoog

Ik vind het heel erg leuk zo'n nest, en hoop dat je er lekker van kan genieten en ze je in de nacht niet te veel wakker houden. Haha! Heb je al toekomstige baasjes gevonden voor de puppie?