Waarom ik de poedel als "mogelijks" geschikt plaats : een poedel heeft niet echt het karakter van een "dameshondje". Ttz is nogal eigenwijs en koppig (gaat meer naar een terrier qua karakter, maar dan minder uitgesproken). Mits een goede opvoeding kan het een prima hond zijn volgens mij. Wist je dat een poedel van oorsprong een jachthond is ? Dwz dat er van hem verwacht wordt dat hij autonoom denkt en handelt. Je dient hem dus consequent op te voeden. Op de hondenschool zijn er mensen die ver raken in gehoorzaamheid met een grote poedel, dus het kan wel !
Portugese of Spaanse waterhond : had ik niet direkt aan gedacht, maar ik heb er wel goede ervaringen mee. Positief, dus.
Toller en Labrador : zoals alle retrievers uiteraard een zeer geschikte kandidaat.
Kooiker : mits gekocht bij een goede fokker (karakter !!) vind ik dit een uitstekende keuze.
Markies ? Heb ik geen ervaring mee, maar ik heb eens gegoogled en het is wel een heel mooi hondje ! Voor de rest weet ik hier niets vanaf.
King Charles niet sympathiek ? zie eens naar dat snoetje...

Gina of The Narcis Flower, Blenheim pup
Hier in volwassen uitvoering. In vier leuke kleurtjes verkrijgbaar

Black and Tan en Tricolor

Ruby
Hier Gina met Juno, de Golden van een vriendin

Qua gezondheidsproblemen moet je aan de fokker attesten vragen dat de ouderdieren vrij zijn van patella luxatie (een afwijking aan de knie van de achterpoot), van hartafwijkingen en oogproblemen. Koop ook nooit een pup met uitpuilende oogjes. Is dit in orde dan heb je er voor gemiddeld 14 jaar een gezond vriendje bij !!
Een Stabij is wel een leuke hond, maar is er ook eentje die enorme bewegingsdrang heeft. Beetje zoals een Border, zeg maar. Samen sporten is hier de boodschap.
En al eens aan een schnauzer gedacht ? Ook een echte leuke hond, die zowel aktief kan zijn, als heel kalm in huis. Ze bestaan in verschillende groottes : dus voor elk wat wils !
er bestaan zoooooveel leuke honden. Vind het altijd zo moeilijk kiezen
Kan het niet helpen, hoor, ben echt een cavalierfan...