Weeskittens!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Weeskittens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:49

aaaaaaachhh, wat erg dat minder goe dgaat en 1 gestorven is, heel veel sterkte en succe smet de andere kleintjes, hoop dat ze het wel allemaal redden,

en wat een geweldige kater heb je, net een mama poes hoe die kleintjes erbij liggen

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:12

ach arme teigetje Ach gut
maar je hebt je best gedaan!
meer kon je niet doen, het heeft niet zo mogen zijn Verdrietig

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 18:24

Helaas... Spetter, het poesje dat naar snowdon's verzorgster zou gaan, is helaas vanmiddag overleden. Kregen we zojuist in de wachtkamer van de dierenarts te horen.

We hebben nu nog 1 poesje en katertje mee naar huis genomen. Het poesje is erg zwak... wilt niet echt drinken. Verdrietig

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 18:32

leon je doet je best meer kun je niet doen
het is absoluut niet leuk dat het zo slecht gaat

Ach gut Ach gut

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 20:17

Dutchess (nu Spetter... ff verwarrend maargoed) is nu echt een zorgenkindje. Ik vrees het ergste komende nacht. Maar heb ook niet echt hoop meer doordat het zo snel ging met die andere twee. Aan de ene kant wel beter dat ze bij de dierenarts zijn overleden, anders hadden wij ze dood gevonden.... brr. Hoop dat niet mee te maken uiteraard.

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 21:06

Ik zal duimen voor je dat de andere 2 het wel halen!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 21:10

Ons katertje, Doolittle is echt helemaal de oude Ja Nieuwsgierig, ondeugend en actief en euh... een slurper Haha!
Dit kleine manneke krijgt ons nog aan het lachen, dus er is nog hoop!
Deze wilden we vanaf het begin al houden, gek genoeg was hij in het begin de zwakste en Teigetje dus de sterkste. Apart dat de rollen omgedraaid zijn afgelopen week.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 21:26

goed dit nu te lezen Haha!

blij dat doolittle weer de oude is Haha!
daar doe je het voor

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 22:41

nogaamls. ik duim voor je. Die kleintje shebben veel meegemaakt e zijn verzwakt en kunnen niet veel hebben. ik duim dat de rest het haalt. Voel je niet schuldig, je hebt gedaan wat je kon, en hebt die kleintjes mooi leventje gegeven ( met je mama katerbeestje)

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 14:43

snowdon schreef:
Ons katertje, Doolittle is echt helemaal de oude Ja Nieuwsgierig, ondeugend en actief en euh... een slurper Haha!
Dit kleine manneke krijgt ons nog aan het lachen, dus er is nog hoop!
Deze wilden we vanaf het begin al houden, gek genoeg was hij in het begin de zwakste en Teigetje dus de sterkste. Apart dat de rollen omgedraaid zijn afgelopen week.

jammer van t andere katje Ach gut

hebben wij ook gehad, Turbo was in het begin héél zwak, ik dacht dat hij de 1e nacht niet zo redden
Maar die ging op een gegeven moment héél snel vooruit, daarom zijn naam Turbo Vork
Turbo is nu een dikke kater van 4 kilo *LOL*

Diesel dachten we dat die het grootst en sterkt zou worden, die deed het in het begin zo goed. Maar ze is een heel klein poesje gebleven.

Je krijgt aan Doolittle een geweldige kat
die drie mormels van mij zien me nu nog steeds als hun moeder, lopen als een hondje achter me aan, altijd bij je willen zitten en knuffelen Lovers

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:39

En hoe is het afgelopen nacht gegaan?
Wat jammer dat weer 1 het niet gered heeft.
Het is ook zo moeilijk als ze nog zo klein zijn.
Maar je doet het echt super! Er zouden er meer zoals jullie op de wereld moeten rondlopen. Petje af! OK dan!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 21:31

Vanavond is het derde poesje rustig zelf ingeslapen... Verdrietig
Doolittle zoekt nog wel naar ze en Figaro is hyperactief, dus we houden ze even gescheiden.

We hebben d'r begraven en ik heb haar net vantevoren nog even mooi neergelegd. Ze heeft een mooi plekje bij onze paarden (en konijnen), wat symbool zal staan voor alle 3.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:32

Verdorie Leon, zit jullie niet mee, sterkte!

Heb je warmtematje nog wel nodig? Omdat je aangeeft dat Doo het wel goed doet?

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:57

ach wat sneu Verdrietig

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 13:03

jeetje leon, ook, na al jullie goede zorgen. Wat ontzettend balen zeg.
Hopelijk komt er bij jullie doolittle alleen nog maar vooruitgang!

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 22:20

en gaat het nog wel goed met doolittle?

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:49

Oh das triestig om ze zo een voor een te moeten verliezen.

Het was natuurlijk een risico-nestje, maar je hebt gedaan wat je kon en je had best wat meer geluk verdiend. Boos!

Hopelijk blijft het laatste katje nog wel in leven. Als ik heb goed gelezen heb, deed die het eergisteren nog supergoed. Lachen

Hoe gaat het er nu mee?

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 21:50

oo wat jammer dat ze bijna allemaal zijn overleden.. je hebt het wel erg goed gedaan! hoop voor je dat dit katje bijft leven.. maar zoals je over hem typt is de kans wel vrij groot Ach gut !

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 22:03

He meid wat ontzettend akelig. Ik weet precies hoe je je voelt. echt knap klote waarschijnlijk. ik weet zeker dat jij gedaan hebt wat je kon doen. Toen ik net de laatste pagina's las, dat ze 1 voor 1 dood zijn gegaan, moest ik gelijk denken aan mijn laatste 2 nestjes. Wij kregen een nestje van 6 binnen en die waren een paar weken heel goed. Tot er eentje dood ging. Nou ja kan gebeuren, heel plotseling. Een paar dagen later ging ons zorgenkindje lapje dood. Wilde niet meer drinken, vermagerde en overleed.
Toen hadden we er nog maar 4. tot die ook diarre kregen, vermagerde en wel bleven ze eten, maar werden wel sloom. Dus naar de Da. Daar werden ze getest (parvo-test voor honden) en ja hoor; positief. Dus hadden ze katteziekte. Uiteindelijk hebben de laatste 4 een spuitje gehad. Allemaal ziek. Een jaar later kreeg ik een nestje van 4. na 8 dagen ging er eentje dood. De Da vertrouwde het niet, dus de overleden kitten is getest en ook katteziekte. dat was einde van het verhaal. de andere drie waren ook al ziek (sloom diarree niet willen eten) en dus ook een spuitje. Heel triest en ik ben bang dat tie van jou ook katteziekte onder de leden hebben. Vraag maar eens aan je DA. En het is heel goed mogelijk dat eentje niet besmet is en heel aktief is en nergens last van heeft. Maar waarschijnlijk is die dan wel drager van het virus. Dan moet je oppassen met inenten. Ook maar even navragen. Verder wens ik je veel succes met de laatste en ik hoop echt voor je dat die niet ziek wordt. Veel plezier metje kleine mormel.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 11:36

Wat enorm fijn dat je ze hebt willen opnemen Snowdon...naar dat er al een paarz ijn overleden, hoe kan dat zo plotseling, hadden ze een virus?
Je doet het perfect allemaal en nu duimen voor Doo dat hij het mannetje wordt en gewoon bij jullie mag opgroeien.

Wij hebben vroeger ook een nestje van wel 7!! kittens grootgebracht, althans 1 minder uiteindelijk. Enorme klus, maar zo ontzettend dankbaar, met het flesje, elke 3 uur. Gelukkig hadden wij net zo'n lieve kat in huis als jouw Figaro die voor wat moederliefde zorgde die ze juistz o hard nodig hebben Lachen

Ik heb 2 katten, waarvan mn rooie er als laatste bijkwam, ook nog erg jong, achterstand doordat hij een zwerversbestaan leidde e het al vroeg zonder moeder moest doen. Nu anderhalf jaar later is hij nog steeds een beetje baby. Mijn grijze kat zorgde in begin voor hem, waste hem, sleurde hem mee aan zn nekvel en voedde hem op, zo bijzonder om te zien, mn kater werd opeens een mama, haha.

Veel succes en geluk.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 12:41

Met Doolittle gaat het naar omstandigheden goed!
Niet vergeten dat hij een achterstand heeft, hij zou nu iets van 5 weken oud zijn en weegt nog maar 200 gram. Hij is ook echt heel klein nog. Hij is al wel redelijk zindelijk Haha! Alleen snapt hij nog niets wat hij nou met vast voer moet. De speciale melk lust hij echter maar al te graag! Behalve als hij net antibiotica gehad heeft, dan wilt hij absoluut niets hebben Knipoog

Gisteren waren we een dagje naar mijn moeder en hadden we hem meegenomen. Hij huppelde en racete daar rond alsof het een speeltuin was! Nu zit hij ook weer op mijn schouder om zich heen te kijken. Gisteravond op de bank speelde hij zelfs met mijn oorlel. Als we hem in onze hand leggen en hem een beetje kietelen op z'n buikje, speelt hij ook volop mee... erg schattig!
En als hij dan weer eens rond loopt te banjeren en hij komt in onze buurt, dan rent hij direct op ons af en gaat prompt boven op een voet (warme sok!) zitten! *LOL*

Echt zo leuk om te zien hoe zo'n klein hummeltje al wel speels (en zindelijk) is... met die blik in z'n ogen die dan boekdelen spreken! Het is eigenlijk net een mini-kat, zo volwassen als zijn gedrag af en toe al is.
(Hij zit zich nu dus te wassen...)

Hier nog wat foto's van onze kleine held:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=PDAKHD77
http://www.mijnalbum.nl/Foto=8EZFQCRQ
http://www.mijnalbum.nl/Foto=DABVBRYO
http://www.mijnalbum.nl/Foto=EFJMUV6G

Doolittle had al honger en kwam alvast kijken waar we bleven...
Afbeelding

Op onderzoek uit beneden in de krabpaal!
Afbeelding
(hier was ik net te laat met een foto nemen, je ziet het touwtje van de camera nog vaag in beeld zwiepen)

P.S. Volgens de DA waren de darmen niet goed ontwikkeld en licht beschadigd. Hoogstwaarschijnlijk door de eerste periode zonder moedermelk ('biest'). Ernstig genoeg om gemakkelijk infecties op te lopen en hun eigen lichaamswarmte te verliezen. Het infuus en de elektrolyten hebben enkel bij Doolittle aangeslagen, de rest zwakte alleen maar af.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 12:41

sheela schreef:
He meid wat ontzettend akelig

Knipoog Dank je, maar ik ben geen meid... Sigaar

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:10

hij ziet er wel vervromvraaid uit maar zo te zien wel erg levendig

en als het zo was had je kunnen doen wat je wilde maar dan hadden ze het alsnog niet gered
ze hebben wel een aantal extra dagen gekregen van je vol ondekkingen Haha!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 13:12

Op de foto's is hij overigens ook wat smerig van de gemorste melk en het aflikken van Figaro Knipoog

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:15

wahahahahahahaahahah
goed hij zier er wel redelijk afgelebberd uit Tong uitsteken