Dierentuin Artis --> Walgelijk!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hetja

Re: Dierentuin Artis --> Walgelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:59

@ Arrabel, lees eerst eens voordat je vanalles gaat roepen...
In de vlindertuin leven niet alleen vlinders en vlinders zijn ook dieren en met deze vlindertuin wordt er nog meer ingespeelt op de natuurlijk leefomgeving van de (zeldzame) vlinders....

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:00

Ik vind en blijf vinden dat in Artis de beesten in veel te kleine hokken zitten, vinden jullie het normaal dat de roofdieren de hele dag de zelfde handeling uitvoeren?
Dat ze geen kant op kunnen?
Misschien dat het later beter word, in 2010 ofzo, maar dat moet ik eerst nog zien.
Ik snap niet dat jullie het er mee eens zijn dat die beesten in zulke kleine hokken zitten, ik kan echt wel janken als ik zo'n gorilla depressief voor zich uit zie kijken, zeeleeuwe die de hele dag kleine rondjes in een bak water zwemmen.
Maar jullie vinden dat blijkbaar normaal, of jullie zien het anders, ik kan dat niet begrijpen, maar ik respecteer ieders mening.

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:00

Hetja schreef:
In de vlindertuin leven niet alleen vlinders en vlinders zijn ook dieren en met deze vlindertuin wordt er nog meer ingespeelt op de natuurlijk leefomgeving van de (zeldzame) vlinders....

Vlinders dieren? Hoe kom je daar nou bij?! Alleen grote beesten zoals leeuwen, olifanten etc. zijn toch dieren en verdienen een grotere leefruimte?!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:01

helemaal mee eens Arrabel, het is in en in triest

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:02

dus vanwege de status van "monument" moeten de dieren het maar een beetje minder doen? Lijkt mij geen goed plan. Laat Amsterdam dan blij zijn met z'n monument en verplaatsen ze Madame Tussaud daar maar heen en de dieren naar een ruimte waar ze meer bewegingsvrijheid hebben. Of die poppen nou ruim staan of krap maakt niets uit.

Hetja

Wie zegt dat we het daar mee eens zijn? Maar ik ben wel van mening dat Artis en ook andere dierentuinen, flink aan het verbeteren zijn.
Moeten ze dan alle hokken/kooien/verblijven open gooien en alle dieren los laten, zal een lekker zooitje worden in Amsterdam Koe

En madame Tussaud, da's niet zo groot hoor Knipoog
Laatst bijgewerkt door Hetja op 20-04-07 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Harvumi

Arrabel schreef:
Ik vind en blijf vinden dat in Artis de beesten in veel te kleine hokken zitten, vinden jullie het normaal dat de roofdieren de hele dag de zelfde handeling uitvoeren?
Dat ze geen kant op kunnen?
Misschien dat het later beter word, in 2010 ofzo, maar dat moet ik eerst nog zien.
Ik snap niet dat jullie het er mee eens zijn dat die beesten in zulke kleine hokken zitten, ik kan echt wel janken als ik zo'n gorilla depressief voor zich uit zie kijken, zeeleeuwe die de hele dag kleine rondjes in een bak water zwemmen.
Maar jullie vinden dat blijkbaar normaal, of jullie zien het anders, ik kan dat niet begrijpen, maar ik respecteer ieders mening.

Maar punt is dat je ze wel af kan gaan zeiken, maar dat je ook verder moet kijken, de plannen zijn er, er wordt aan gewerkt maar dat gaat niet allemaal in 1 dag.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:03

Hetja schreef:

Wat roep ik dan???
We hebben het hier over het vergroten van de te kleine hokken, en jij komt in eens met een nieuwe vlindertuin.
Dat heeft toch niks te maken met het vergroten van de te kleine hokken???
Ik vind dat je eerst je oude zaakjes op een rijtje moet hebben voordat je weer nieuwe beesten gaat aanschaffen, in het apenhuis, die orang oetangs, heb je hun hokje gezien?
Zorg eerst dat die beesten beter zitten dan je bezig te gaan houden met een vlindentuin.
Het is prachtig dat er ingespeeld word op de natuurlijke leefomgeving van de zeldzame vlinders maar er zijn al vlindertuinen in andere dierenparken en die hebben hun zaakjes voor elkaar.
Het is dus niet van levensbelang dat er een vlindertuin in Artis kwam.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:04

texelse schreef:
dus vanwege de status van "monument" moeten de dieren het maar een beetje minder doen? Lijkt mij geen goed plan. Laat Amsterdam dan blij zijn met z'n monument en verplaatsen ze Madame Tussaud daar maar heen en de dieren naar een ruimte waar ze meer bewegingsvrijheid hebben. Of die poppen nou ruim staan of krap maakt niets uit.

Nee dat moeten ze niet, vandaar dat ze zo hard bezig zijn met de hele dierentuin te renoveren.

Overigens zie ik niemand beweren dat we het er mee eens zijn, maar je kan het ook overdrijven zeg. Ze werken er hard aan en ik geloof niet dat er daar ook maar 1 iemand is die niet vind dat de dieren uitbreiding verdienen Lachen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:06

Arrabel schreef:
Hetja schreef:

Wat roep ik dan???
We hebben het hier over het vergroten van de te kleine hokken, en jij komt in eens met een nieuwe vlindertuin.
Dat heeft toch niks te maken met het vergroten van de te kleine hokken???
Ik vind dat je eerst je oude zaakjes op een rijtje moet hebben voordat je weer nieuwe beesten gaat aanschaffen, in het apenhuis, die orang oetangs, heb je hun hokje gezien?
Zorg eerst dat die beesten beter zitten dan je bezig te gaan houden met een vlindentuin.
Het is prachtig dat er ingespeeld word op de natuurlijke leefomgeving van de zeldzame vlinders maar er zijn al vlindertuinen in andere dierenparken en die hebben hun zaakjes voor elkaar.
Het is dus niet van levensbelang dat er een vlindertuin in Artis kwam.

Jawel, want de oude vlindertuin was veel te klein en Artis zit in een fokprogramma wat betreft enkele zeer bedreigde vlindersoorten. Voor het kweken van deze vlindersoorten krijgen ze weer meer geld, wat weer in het onderhoud van de dieren wordt gestopt.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:07

Citaat:
Nee dat moeten ze niet, vandaar dat ze zo hard bezig zijn met de hele dierentuin te renoveren.

Ze moeten er wel rekening mee houden dat Artis een monument is, ze mogen niet alles zomaar slopen, dat moet worden aangevraagd en zo duurt alles nog langer.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:08

Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-04-07 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:09

Citaat:
Jawel, want de oude vlindertuin was veel te klein en Artis zit in een fokprogramma wat betreft enkele zeer bedreigde vlindersoorten. Voor het kweken van deze vlindersoorten krijgen ze weer meer geld, wat weer in het onderhoud van de dieren wordt gestopt.

Was er dan al een vlindertuin in Artis?
Die heb ik nooit gezien.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:10

Arrabel schreef:
Citaat:

Was er dan al een vlindertuin in Artis?
Die heb ik nooit gezien.

Ja broedkooien en kassen

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:13

Je roept van alles, en negen van de tien kreten die je hier plaatst, slaan kant nog wal, althans zo lees ik het. Mijn excuses als het niet zo is...

De vlinders en de vogels die nu in de vlindertuin leven, die waren er ook al voordat de vlindertuin vernieuwd werd, dus is er iets verbetert, ik denk dat je toch ook wel inziet dat niet alles in 1 keer gedaan kan worden? Je moet toch ergens beginnen en waarom dan niet met de vlindertuin (en alles wat daarvoor al gedaan is?) Niet van levensbelang, voor de vlinders en vogels dus wel, of zijn dat in ene geen dieren meer?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:14

Ik ken wel de kassen met de planten, maar ik had daar nooit vlinders gezien.
Zaten die soms bij de instekten?
Rechts om het hoekje bij de zeeleeuwen?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:15

Hetja schreef:
Je roept van alles, en negen van de tien kreten die je hier plaatst, slaan kant nog wal, althans zo lees ik het. Mijn excuses als het niet zo is...

De vlinders en de vogels die nu in de vlindertuin leven, die waren er ook al voordat de vlindertuin vernieuwd werd, dus is er iets verbetert, ik denk dat je toch ook wel inziet dat niet alles in 1 keer gedaan kan worden? Je moet toch ergens beginnen en waarom dan niet met de vlindertuin (en alles wat daarvoor al gedaan is?) Niet van levensbelang, voor de vlinders en vogels dus wel, of zijn dat in ene geen dieren meer?

Dat begrijp ik wel, en ik weet wel dat vlinder ook dieren zijn (zoals eerder gesuggereerd werd van neit Rolleyes )
Maar om je heel eerlijk te zijn zie ik het liefst eerst de roofdieren en de apen een ander hok krijgen.

hophop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:16

mijn persoonlijke mening is dat er inderdaad wel verbetering mag komen in bepaalde dierentuinen, maar zolang de mensen komen vindt iedereen het allemaal wel prima.

overigens hebben ijsberen een paarse tong dat is dus normaal

helaas hebben nog teveel dieren een slecht bestaan zowel hier als in andere landen.
ik denk wel dat dierentuinen worden gecontroleerd dus zullen ze wel aan de maatstaven voldoen.
jammer maar helaas.

ik kijk altijd naar animal cops op animal planet. in amerika kom je gewoon vast te zitten als je niet goed voor je dieren zorgt.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:18

Ik snap dat jullie het voor die dieren op willen nemen, maar wat maakt een dierentuin anders dan een doorsnee manege? Paarden en ponies staan vaak de hele dag binnen en als ze mazzel hebben staan ze op stand met hun hoofd naar de muur en de hele dag blerende en schreeuwende mensen die aan ze moeten zitten en op hun willen rijden. Alsof dat zo leuk is. Er zijn gelukkig uitzonderingen maar die bevestigen helaas de regel

Harvumi

Arrabel schreef:
Dat begrijp ik wel, en ik weet wel dat vlinder ook dieren zijn (zoals eerder gesuggereerd werd van neit Rolleyes )
Maar om je heel eerlijk te zijn zie ik het liefst eerst de roofdieren en de apen een ander hok krijgen.

Waarom? Omdat apen juist die zielige uitdrukking kunnen trekken en vlinders niet? Of begrijp ik dit nu verkeerd?

Hetja

Tja, wie niet?
Ik zie het liefst alle dieren meteen een verbetert verblijf krijgen of nog beter, ik zie ze het liefst niet in de dierentuin maar op de plaatsen waar ze thuishoren...
Helaas kan dat allemaal niet. En ben ik blij dat ze in ieder geval iets ondernemen om het de dieren aangenaam te maken en of ze nu bij de vlinders beginnen op bij de apen, alles is mooi meegenomen toch?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:20

Ik ga nu iets zeggen waar heel veel mensen waarschijnlijk over gaan vallen maar so be it.
Ik denk dat apen meer gevoel hebben dan vlinders, dat die zich echt rot kunnen voelen en vlinders veel minder.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:21

Arrabel schreef:
Ik ken wel de kassen met de planten, maar ik had daar nooit vlinders gezien.
Zaten die soms bij de instekten?
Rechts om het hoekje bij de zeeleeuwen?

Die zaten inderdaad in het insectarium Ja Artis heeft trouwens het grootste insectarium ter wereld Ja

Ik kan me trouwens nog herinneren dat IJsbeer Tania vorig jaar sneeuw kreeg in Augustus omdat ze het zo warm had Haha!

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:22

zipje71 schreef:
Ik snap dat jullie het voor die dieren op willen nemen, maar wat maakt een dierentuin anders dan een doorsnee manege? Paarden en ponies staan vaak de hele dag binnen en als ze mazzel hebben staan ze op stand met hun hoofd naar de muur en de hele dag blerende en schreeuwende mensen die aan ze moeten zitten en op hun willen rijden. Alsof dat zo leuk is. Er zijn gelukkig uitzonderingen maar die bevestigen helaas de regel

Omdat de TS dit topic opende over Artis, dat is de reden dat ik alleen over artis 'spreek'.
Over paarden en hun onderkomen zijn al zoveel topics. Knipoog

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:22

zipje71 schreef:

Een doorsnee manege is ook echt om te janken en mijn paarden zal je daar dan ook nooit vinden....