Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hetja schreef:@ Arrabel, lees eerst eens voordat je vanalles gaat roepen...
In de vlindertuin leven niet alleen vlinders en vlinders zijn ook dieren en met deze vlindertuin wordt er nog meer ingespeelt op de natuurlijk leefomgeving van de (zeldzame) vlinders....
Arrabel schreef:Ik vind en blijf vinden dat in Artis de beesten in veel te kleine hokken zitten, vinden jullie het normaal dat de roofdieren de hele dag de zelfde handeling uitvoeren?
Dat ze geen kant op kunnen?
Misschien dat het later beter word, in 2010 ofzo, maar dat moet ik eerst nog zien.
Ik snap niet dat jullie het er mee eens zijn dat die beesten in zulke kleine hokken zitten, ik kan echt wel janken als ik zo'n gorilla depressief voor zich uit zie kijken, zeeleeuwe die de hele dag kleine rondjes in een bak water zwemmen.
Maar jullie vinden dat blijkbaar normaal, of jullie zien het anders, ik kan dat niet begrijpen, maar ik respecteer ieders mening.
Hetja schreef:@ Arrabel, lees eerst eens voordat je vanalles gaat roepen...
In de vlindertuin leven niet alleen vlinders en vlinders zijn ook dieren en met deze vlindertuin wordt er nog meer ingespeelt op de natuurlijk leefomgeving van de (zeldzame) vlinders....
texelse schreef:dus vanwege de status van "monument" moeten de dieren het maar een beetje minder doen? Lijkt mij geen goed plan. Laat Amsterdam dan blij zijn met z'n monument en verplaatsen ze Madame Tussaud daar maar heen en de dieren naar een ruimte waar ze meer bewegingsvrijheid hebben. Of die poppen nou ruim staan of krap maakt niets uit.
Arrabel schreef:Hetja schreef:@ Arrabel, lees eerst eens voordat je vanalles gaat roepen...
Wat roep ik dan???
We hebben het hier over het vergroten van de te kleine hokken, en jij komt in eens met een nieuwe vlindertuin.
Dat heeft toch niks te maken met het vergroten van de te kleine hokken???
Ik vind dat je eerst je oude zaakjes op een rijtje moet hebben voordat je weer nieuwe beesten gaat aanschaffen, in het apenhuis, die orang oetangs, heb je hun hokje gezien?
Zorg eerst dat die beesten beter zitten dan je bezig te gaan houden met een vlindentuin.
Het is prachtig dat er ingespeeld word op de natuurlijke leefomgeving van de zeldzame vlinders maar er zijn al vlindertuinen in andere dierenparken en die hebben hun zaakjes voor elkaar.
Het is dus niet van levensbelang dat er een vlindertuin in Artis kwam.
Citaat:Nee dat moeten ze niet, vandaar dat ze zo hard bezig zijn met de hele dierentuin te renoveren.
Citaat:Jawel, want de oude vlindertuin was veel te klein en Artis zit in een fokprogramma wat betreft enkele zeer bedreigde vlindersoorten. Voor het kweken van deze vlindersoorten krijgen ze weer meer geld, wat weer in het onderhoud van de dieren wordt gestopt.
Arrabel schreef:Citaat:Jawel, want de oude vlindertuin was veel te klein en Artis zit in een fokprogramma wat betreft enkele zeer bedreigde vlindersoorten. Voor het kweken van deze vlindersoorten krijgen ze weer meer geld, wat weer in het onderhoud van de dieren wordt gestopt.
Was er dan al een vlindertuin in Artis?
Die heb ik nooit gezien.
Hetja schreef:Je roept van alles, en negen van de tien kreten die je hier plaatst, slaan kant nog wal, althans zo lees ik het. Mijn excuses als het niet zo is...
De vlinders en de vogels die nu in de vlindertuin leven, die waren er ook al voordat de vlindertuin vernieuwd werd, dus is er iets verbetert, ik denk dat je toch ook wel inziet dat niet alles in 1 keer gedaan kan worden? Je moet toch ergens beginnen en waarom dan niet met de vlindertuin (en alles wat daarvoor al gedaan is?) Niet van levensbelang, voor de vlinders en vogels dus wel, of zijn dat in ene geen dieren meer?
Arrabel schreef:Dat begrijp ik wel, en ik weet wel dat vlinder ook dieren zijn (zoals eerder gesuggereerd werd van neit)
Maar om je heel eerlijk te zijn zie ik het liefst eerst de roofdieren en de apen een ander hok krijgen.
Arrabel schreef:Ik ken wel de kassen met de planten, maar ik had daar nooit vlinders gezien.
Zaten die soms bij de instekten?
Rechts om het hoekje bij de zeeleeuwen?
zipje71 schreef:Ik snap dat jullie het voor die dieren op willen nemen, maar wat maakt een dierentuin anders dan een doorsnee manege? Paarden en ponies staan vaak de hele dag binnen en als ze mazzel hebben staan ze op stand met hun hoofd naar de muur en de hele dag blerende en schreeuwende mensen die aan ze moeten zitten en op hun willen rijden. Alsof dat zo leuk is. Er zijn gelukkig uitzonderingen maar die bevestigen helaas de regel
zipje71 schreef:Ik snap dat jullie het voor die dieren op willen nemen, maar wat maakt een dierentuin anders dan een doorsnee manege? Paarden en ponies staan vaak de hele dag binnen en als ze mazzel hebben staan ze op stand met hun hoofd naar de muur en de hele dag blerende en schreeuwende mensen die aan ze moeten zitten en op hun willen rijden. Alsof dat zo leuk is. Er zijn gelukkig uitzonderingen maar die bevestigen helaas de regel