Jack Russel aangevallen - overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_June

Re: Jack Russel aangevallen door stafford SCHOKKENDE FOTO'S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 11:06

hopla schreef:
Is er al iets meer bekend over het lot van de stafford?

Nee, straks ga ik even praten met de eigenaren van de staff.
Zij wil hem in laten slapen, want altijd gemuilkorft en aan een riempje is ook geen fijn leven. Wat hij vind weet ik straks pas...

We zijn net trouwens bij de d.a. geweest, het zag er allemaal netjes uit. Aan de onderkant is er één hechting uit, maar dat was alleen maar goed. Dan kan het vuil er daar uit.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:06

Zo erg is een muilkorft niet hoor als het alleen voor buiten is Lachen

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:53

Ik vindt dit een behoorlijke bijtwond Bloos
Beterschap met je Jackie, en ik hoop dat die mensen voortaan hun verantwoordelijkheid nemen en de hond aanlijnen! Staffords staan er om bekend dat ze pittig kunnen zijn tegen soortgenoten.

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:55

_June schreef:
hopla schreef:
Is er al iets meer bekend over het lot van de stafford?

Nee, straks ga ik even praten met de eigenaren van de staff.
Zij wil hem in laten slapen, want altijd gemuilkorft en aan een riempje is ook geen fijn leven. Wat hij vind weet ik straks pas...

We zijn net trouwens bij de d.a. geweest, het zag er allemaal netjes uit. Aan de onderkant is er één hechting uit, maar dat was alleen maar goed. Dan kan het vuil er daar uit.

In laten slapen vindt ik weer overdreven, gewoon je hond goed in de gaten houden en aanlijnen scheelt al een hoop. En er zijn zat plekken waar je s'ochtends heel vroeg je hond lekker kunt laten los lopen terwijl je geen kip tegen komt Knipoog

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:58

Zeker muilkorven, dat zou wel noodzakelijk zijn denk ik.

In laten slapen, tja, je weet niet wat hij verder uit gaat halen, voor hetzelfde geldt pakt hij een kind.

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:00

Een kind aanvallen is iets heel anders dan een hond aanvallen.

Sim0ne

Citaat:
In laten slapen vindt ik weer overdreven, gewoon je hond goed in de gaten houden en aanlijnen scheelt al een hoop. En er zijn zat plekken waar je s'ochtends heel vroeg je hond lekker kunt laten los lopen terwijl je geen kip tegen komt Knipoog

Een hoop is niet genoeg. Dat hij nog maar af en toe de kans krijgt om in het rond te bijten?

Sim0ne

brenda21 schreef:

voor een hond niet....

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:02

Als die mensen hun hond aangelijnd uitlaten, en gemuilkorfd, kan hij niet de kans krijgen om een andere hond te grijpen.

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:02

Sim0ne schreef:
brenda21 schreef:

voor een hond niet....

Toch wel hoor, een hond is een soortgenoot, een kind niet.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:05

LimaGentle schreef:
ik zou zowiezo zorgen dat de eigenaar van de hond de dierenarts rekening betaald

inderdaad!!
heel veel sterkte Ach gut

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:06

brenda21 schreef:
Toch wel hoor, een hond is een soortgenoot, een kind niet.

ik betwijfel of een hond dat onderscheid goed kan maken, die mag ik wel bijten en die niet...

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:06

jeetje zeg wat een vieze wond heeft je hondje op gelopen.
en idd wat er meer zeggen aan de ene kant zeg ik voor die eigenaren hond goed in de gaten houden en aangelijnd en een muilkorf om en aan de andere kant denk ik ook van hij zal maar is een kind pakken of een volwassenen. dus ik kan zo niet zeggen wat ik gedaan zou hebben. de staff staat erom bekend dat ze heel vies en fel tegen andere kunnen zijn maar er zijn ook zeker hele lieve bij.
nog beterschap met je hondje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:07

Ik zou een hond die zo gebeten heeft nooit geen seconde meer vertrouwen
Bij niets en niemand meer

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:08

Sylvia schreef:
Ik wil hier geen discussie over of een hond weet of ie een kind of een hond te pakken heeft... Graag terug ontopic
Moderatoropmerking!!!!

ik zal deze maar even plaatsen... is een pagina terug al gezegd...

En TS... sterkte me t hondje van je schoonouders... de tijd zal t leren wat de eigenaren doen van de Staff. daar hebben wij niets over te zeggen.
Laatst bijgewerkt door CarinaR op 20-04-07 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Arrabel

Lieve June wat afschuwlijk dat dit is gebeurt!
Je zal je wel rotgeschrokken zijn!
Ik moet er niet aan denken dat dit met mijn hondje gebeurt.

Ik heb niet alles doorgelezen maar ik wil nog graag even wat zeggen over de hond die June haar hondje heeft aangevallen.
Veel mensen zullen nu denken: zie je wel! weer zo'n stafford!
Maar dat is niet helemaal waar, het is natuurlijk wel waar maar dat het aan het ras ligt ben ik het niet mee eens.
Ik wil geen mensen tegen het hoofd stoten maar het is gewoon een feit dat Stafford terriers door een bepaalde bevolkingsgroep worden gekozen als huisdier, het zal niet veel voorkomen dat een oud omatje een stafford uitkiest.
Het zijn vaak te wat zwaardere "stoere" mannen die zo'n hond kiezen, die vinden het leuk zo'n beestje een beetje op te naaien, ruige spelletjes met zo'n hondje te doen en daardoor kunnen ze vals worden.
Ik ken meerdere stafford terriers en dat zijn echte schatten en zullen dan ook nooit een vlieg kwaad doen, het enige vervelende van deze honden is dat als ze wel vals zijn en ze bijten dat ze moeilijk los laten, ze hebben namelijk ontzettend sterke kaken.
Wat ik dus bedoel te zeggen dat het net zo goed een labrador of een herder geweest had kunnen zijn, over het algemeen zijn staffords hele lieve honden, het is de baasjes die ze verkeerd opvoeden.

sans6

Bloos! ongelovelijk, die is goed te pakken geweest...

Vooral die 2e foto. Wat zal jij geschrokken zijn!

Hoe is je hondje er nu onder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:11

Het had net zo goed een.. kunnen zijn

Waar, maar het nieuws staat tegenwoordig boordevol van toch dit soort honden en incidenten
En uit dit verhaal kan ik niet opmaken dat deze hond is gekocht door mensen die er verkeerde dingen mee willen doen.

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:11

Arrabel schreef:

Ik heb niet alles doorgelezen maar ik wil nog graag even wat zeggen over de hond die June haar hondje heeft aangevallen.
Maar dat is niet helemaal waar, het is natuurlijk wel waar maar dat het aan het ras ligt ben ik het niet mee eens.
Ik wil geen mensen tegen het hoofd stoten maar het is gewoon een feit dat Stafford terriers door een bepaalde bevolkingsgroep worden gekozen als huisdier, het zal niet veel voorkomen dat een oud omatje een stafford uitkiest.
Het zijn vaak te wat zwaardere "stoere" mannen die zo'n hond kiezen, die vinden het leuk zo'n beestje een beetje op te naaien, ruige spelletjes met zo'n hondje te doen en daardoor kunnen ze vals worden.
Ik ken meerdere stafford terriers en dat zijn echte schatten en zullen dan ook nooit een vlieg kwaad doen, het enige vervelende van deze honden is dat als ze wel vals zijn en ze bijten dat ze moeilijk los laten, ze hebben namelijk ontzettend sterke kaken.
Wat ik dus bedoel te zeggen dat het net zo goed een labrador of een herder geweest had kunnen zijn, over het algemeen zijn staffords hele lieve honden, het is de baasjes die ze verkeerd opvoeden.

Mee eens, de honden zijn altijd de pineut door de mensen helaas.
Ik ken zelf ook 2 staffords, schatten van honden tegen mensen en kinderen, maar je hoeft ze niet bij andere honden te laten, ze vechten allebei met andere honden.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:12

Arrabel schreef:

Hier heb ik niks meer aan toe te voegen!

Ik hoop dat alles goedkomt, want die foto's zijn echt erg! Heel veel sterkte nog. Zou ook even met de eigenaar praten, want als die hond echt uit het niets heeft aangevallen zou ik toch vragen of hun de rekening willen betalen of dat je de rekening deelt?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:13

Tja, blijft altijd een probleem. Je wéét het niet hè wat zo'n hond gaat doen. Wij hebben járen geleden een (sul van een) rottweiler gehad die onder toezicht van een buurman een hondje ook zo toetakelde.

Hondje heeft het gelukkig ook overleefd maar onze rottweiler heeft nooit meer getracht iemand of iets te bijten.

In dit geval was hondje vanaf zijn woonerf de weg opgevlogen en onze (aangelijnde) rottweiler aangevallen. Helaas was één beet van onze hond genoeg omdat oude hondje ook zo toe te takelen.

Ik spreek nu wél over 15 jaar geleden.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:21

_June schreef:
LimaGentle schreef:
hoe is het trouwens nu met het hondje?

Ben op kantoor dus heb ze nog niet gezien, maar degene die er nu bij is vertelde dat ze het goed doet. Ze is redelijk rustig, neemt d'r pilletjes goed in. Ze probeert alleen de hechtingen eruit te halen... Dus nu hebben ze d'r lijfje in een maillot gestopt (met verbandje over de wond), hopen dat dat scheelt. En ze laat zich heerlijk verwennen door alles en iedereen Lachen

Hoorde net trouwens van iemand die er bij stond toen het gebeurde, dat Pepper onderdanig reageerde, een beetje angstig omdat die Staff er zo op af rende. En dat die Staff er gewoon op dook, d'r vastpakte en begon te schudden en te scheuren. Jagh..

Heb je ge-pbed.

Wat een optie zou kunnen zijn, mocht pepper veel aan de wond zitten is toch zo'n ehh mooie lampekapje om zijn hoofdje heen. Misschien goed voor de nacht of als jullie er niet bij zijn.

Tja en dat de staff er zo op af rent en gelijk begint te scheuren terwijl pepper zich overgeeft is geen goed teken. Verdrietig
OOO waarom doen die hondjes toch altijd zo, zo komen ze weer in een kwaad daglicht. Helaas kunnen ze niet zo denken als wij.

Heb hier ook een topic vorig jaar over geopend. Over een pitbul (want hij had geen papieren).
Die man bedreigde mij en mijn paardje. Ik heb aangifte gedaan voor die man. Helaas is de pitbull in beslag genomen en mogelijk ingeslapen. Dat vond ik heel erg, naar mensen toe was hij/zij lief, maar naar dieren toe zo vals als wat. Had ook al een hondje aangevallen.
Dat nam niet weg dat ik het er toen vreselijk moeilijk mee had, ondanks het niet mijn hondje was. Verdrietig

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:31

Citaat:
Ik hoop dat alles goedkomt, want die foto's zijn echt erg! Heel veel sterkte nog. Zou ook even met de eigenaar praten, want als die hond echt uit het niets heeft aangevallen zou ik toch vragen of hun de rekening willen betalen of dat je de rekening deelt?

De eigenaar is verpicht de dierenartskosten voor Pepper te betalen, dat weet ik 100% zeker, volgens mij kan je de eigenaar van de stafford zelf de kosten gewoon declareren bij zijn WA-verzekering.
En zo niet dan moet hij het betalen uit eigen zak.
Daar moet je wel achter aan gaan hoor June!
De eigenaar van die hond is avsoluut verplicht de rekening voor Pepper te betalen!

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:31

Zo dit is niet niks!!

Ben ook benieuwd wat er met die hond gaat gebeuren! Houd ons op de hoogte! En ook van hoe het met Pepper gaat... ook met wat foto's Lachen Ben wel benieuwd hoe de wond geneest Lachen

Sterkte ermee!!

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:42

runningkawa schreef:
Ik zou een hond die zo gebeten heeft nooit geen seconde meer vertrouwen
Bij niets en niemand meer

Helemaal mee eens Ja