Arrabel schreef:Lieve June wat afschuwlijk dat dit is gebeurt!
Je zal je wel rotgeschrokken zijn!
Ik moet er niet aan denken dat dit met mijn hondje gebeurt.
Ik heb niet alles doorgelezen maar ik wil nog graag even wat zeggen over de hond die June haar hondje heeft aangevallen.
Veel mensen zullen nu denken: zie je wel! weer zo'n stafford!
Maar dat is niet helemaal waar, het is natuurlijk wel waar maar dat het aan het ras ligt ben ik het niet mee eens.
Ik wil geen mensen tegen het hoofd stoten maar het is gewoon een feit dat Stafford terriers door een bepaalde bevolkingsgroep worden gekozen als huisdier, het zal niet veel voorkomen dat een oud omatje een stafford uitkiest.
Het zijn vaak te wat zwaardere "stoere" mannen die zo'n hond kiezen, die vinden het leuk zo'n beestje een beetje op te naaien, ruige spelletjes met zo'n hondje te doen en daardoor kunnen ze vals worden.
Ik ken meerdere stafford terriers en dat zijn echte schatten en zullen dan ook nooit een vlieg kwaad doen, het enige vervelende van deze honden is dat als ze wel vals zijn en ze bijten dat ze moeilijk los laten, ze hebben namelijk ontzettend sterke kaken.
Wat ik dus bedoel te zeggen dat het net zo goed een labrador of een herder geweest had kunnen zijn, over het algemeen zijn staffords hele lieve honden, het is de baasjes die ze verkeerd opvoeden.
Mee eens, de honden zijn altijd de pineut door de mensen helaas.
Ik ken zelf ook 2 staffords, schatten van honden tegen mensen en kinderen, maar je hoeft ze niet bij andere honden te laten, ze vechten allebei met andere honden.