Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
avanoort schreef:Ik snap dat niet, waarom kiezen sommige toch altijd voor de makkelijkste oplossing ?
avanoort schreef:Wat is bokt weer gezellig zo zeg! Wat heerlijk dat je niet eens een eigen mening mag hebben.
Skitter schreef:avanoort schreef:Wat is bokt weer gezellig zo zeg! Wat heerlijk dat je niet eens een eigen mening mag hebben.
Je mag heus je eigen mening hebben, maar mijn mening is dat jouw mening BEHOORLIJK krom en oneerlijk is tegenover dieren.
Marijkjuh schreef:Ik denk dat je je hond beter af kan laten maken (hoe hard het ook klinkt) Je hond heeft nu jullie kat dood gebeten, maar de volgende keer is het een ander dier of een andere kat van iemand anders. Of misschien grijpt hij jullie andere hond ook wel.
Dat van "als honden eenmaal bloed geroken of geproeft hebben" klopt trouwens niet, dan zou onze hond ook allang vals geworden zijn. Onze hond vangt wel is vogels en ratten, maar nooit huisdieren.
En dat verschil tussen wilde dieren en huisdieren is voor mij absoluut de grens. Toen onze oude hond telkens jonge lammetjes greep hebben wij die ook laten afmaken. We hebben meerdere honden gehad, ook een aantal keer hetzelfde ras als de hond die de jonge lammetjes greep. Het verschilt echt onwijs per hond (en ligt in mijn ogen absoluut niet aan een bepaald ras) Jammer van de hond die we hebben laten afmaken, het was immers mijn beschermengeltje (ik was toen 3) en een erg lieve hond.
dravergekkie schreef:het is dus geen fabeltje dat als ze eenmaal gebeten hebben en bloed geproeft hebben ze het blijve doen..
er loopt hier een hond die 1 van de geiten gegrepen heeft en paar weken later hing die in 1 van onze paarden...
deze hond blijft het ook gewoon weg doen ..verklaar dat dan maar is ?
brenda21 schreef:Af laten maken omdat je hond een lammetje heeft gegrepen? Kom op zeg! Het is een jacht instinct, en dus een natuurlijk instinct! Als eigenaar moet je dus gewoon zorgen dat je hond geen kans krijgt om een dier te pakken en te doden...dat heet verantwoordelijkheid...Het is toch niet zo moeilijk om je hond in de gaten te houden en aan te lijnen?
dravergekkie schreef:het is dus geen fabeltje dat als ze eenmaal gebeten hebben en bloed geproeft hebben ze het blijve doen..
er loopt hier een hond die 1 van de geiten gegrepen heeft en paar weken later hing die in 1 van onze paarden...
deze hond blijft het ook gewoon weg doen ..verklaar dat dan maar is ?