Wil je een ratje kopen? GÉÉN DW of Tuincentrum!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ShirleyA

Re: Wil je een ratje kopen? GÉÉN DW of Tuincentrum!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:45

Loesje88 schreef:
dus als ik het goed begrijp geloof jij niet dat de ouders van Pascha7 op een goede manier fokken?

Ik weet dat de vader v pascha7 geen rattenfokker is hij runt een prima dierenwinkel -heeft goede dierenbenodigdheden- maar hij pretendeert niet een fokker te zijn. Dat heb ik hem nog nooit horen zeggen.
Hij heeft een goede winkel en verleent super service (dat is mijn ervaring in elk geval). En ik denk dat pascha7 zelf meer over paarden weet dan over de ratten want ze werkt bij een manege met paarden.
Ik heb ze in elk geval nooit over fokken gehoord dus mijn antw op jouw vraag is een gevoelsmatige.

neemt niet weg dat ik blij ben met de ratjes die ik bij hun vandaan heb!

Lamintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:46

pascha7 schreef:
Loesje88 schreef:
dus als ik het goed begrijp geloof jij niet dat de ouders van Pascha7 op een goede manier fokken?

nou kom maar op? Boos!

ik zeg niet dat ze niet op een geode manier fokken, ik dnek dat die mogelijkheid niet bestaat. omdat je zoveel nestjes moet hebben in een winkel, en als ik zie hoeveel tijd wij steken in 1 nest, denk dat dat niet mogelijk is voor een dierenwinkel, want de dierenwinkel moet ook nog draaiende gehouden worden en ook nog de administratie daarvan.

het zegt mij nu alleen genoeg dat ze die informatie niet op het forum wilt zetten, zoals ik al zei dan ga ik mijn eigen conclusies trekken en ik denk niet dat ik de enige ben.

en ik heb het idee dat pascha er alleen makkelijk onderuit probeert te komen.

Lamintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:47

ShirleyA schreef:
Loesje88 schreef:

Ik weet dat de vader v pascha7 geen rattenfokker is hij runt een prima dierenwinkel -heeft goede dierenbenodigdheden- maar hij pretendeert niet een fokker te zijn. Dat heb ik hem nog nooit horen zeggen.
Hij heeft een goede winkel en verleent super service (dat is mijn ervaring in elk geval). En ik denk dat pascha7 zelf meer over paarden weet dan over de ratten want ze werkt bij een manege met paarden.
Ik heb ze in elk geval nooit over fokken gehoord dus mijn antw op jouw vraag is een gevoelsmatige.

neemt niet weg dat ik blij ben met de ratjes die ik bij hun vandaan heb!

als jij ze nog nooit over fokken gehord heb, komen ze dan daadwerkelijk wel uit eigen fok vandaan of....????

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:49

oké voor hier oorlog uitbreekt, ik ben begonnen met een site over ratjes in het algemeen, en ik wil een behoorlijk stuk aan broodfokkerij wijdden, ik hoop dat jullie dit ook een goed idee vinden, als de site een beetje vorm heeft zal ik de link hier plaatsen, ik hoop dat jullie allemaal dan een beetje willen helpen, want met z'n alle weten we meer dan 1 toch?

Lamintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:50

dat heet geen oorlog dat heet discussieren Knipoog

en vind het fijn als iemand gewoon eerlijk is over de gang van zaken...

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 14:53

Woow kan hier gewoon weer even 2 pagina's bijlezen wat ik ook ga doen, daarna komt er even een heel uitgebreide post van mij (heb even snel gekeken en al goede tips gezien)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:54

hihi ik vind de vuren ondertussen goed heet worden, dus ik trek me even terug, ga werken aan de site.. zodat ik hem hopelijk vandaag hier nog kan presenteren Knipoog

edit.. blijf proberen mee te lezen ondertussen, dus al heb je nu al een goede tip over wat er op de site moet, kom maar op Knipoog

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 14:59

Loesje88 schreef:
oké voor hier oorlog uitbreekt, ik ben begonnen met een site over ratjes in het algemeen, en ik wil een behoorlijk stuk aan broodfokkerij wijdden, ik hoop dat jullie dit ook een goed idee vinden, als de site een beetje vorm heeft zal ik de link hier plaatsen, ik hoop dat jullie allemaal dan een beetje willen helpen, want met z'n alle weten we meer dan 1 toch?

Ik ben ook behoorlijk handig met site's maken en wil je best helpen met beheren ervan (kan die nog groter en uitgebreider worden). En als we elkaar helpen met informatie geven over het rattenwereldje en de broodfok is een heel goed plan! Ja Daarnaast is een site alleen over de broodfok nog niet zo'n slecht idee ook Knipoog

Ook hoorde ik jou (?) zeggen dat we de partij voor de dieren moesten gaan schrijven aangezien die nu in de 2e kamer zitten. Is opzich ook niet zo'n slecht plan of vinden anderen van wel? Alleen hun vinden ook dat er geen manege's meer mogen bestaan, dieren niet meer in hokken/stallen/boxen/kennels what ever mogen zitten. En dat vind ik dan wel weer te ver gaan.

Maar ik zou het heel interesant en leerzaam vinden als verschillende dw's mensen een kijkje achter de schermen laten doen. En ooka lles wordt laten gezien Ja dus hoe er evt. gefokt wordt, of waar de dieren vandaan worden gehaald. Hoe de import gaat van artikelen, de administratie etc. etc. Maar waarom gebeurt dit niet? Ik heb al een vermoeden......... en volgens mij weten dw's vaak zelf ook wel dat ze niet goed bezig zijn. Maar ik heb het nu niet over alle dw's, de meesten handelen wel zo Knipoog

Lamintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:03

Loesje88 schreef:
hihi ik vind de vuren ondertussen goed heet worden, dus ik trek me even terug, ga werken aan de site.. zodat ik hem hopelijk vandaag hier nog kan presenteren Knipoog

edit.. blijf proberen mee te lezen ondertussen, dus al heb je nu al een goede tip over wat er op de site moet, kom maar op Knipoog

heftig discussieren kan soms goed zijn hoor hihi Haha!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:07

en ik heb het idee dat pascha er alleen makkelijk onderuit probeert te komen.[/quote]
dit slaat nergens op Boos!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:12

ik weet niet waar jullie het lef vandaag halen om mij en me familie ervan tebeschuldigen dat wij niet goed fokken.

en ja Lamintha (als jij ze nog nooit over fokken gehord heb, komen ze dan daadwerkelijk wel uit eigen fok vandaan of....????)

ja die shirley heeft zijn ook eigen gefokte ratten.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:13

omg.. echt waar.. manege's om die reden maar afschaffen Verward dat vind ik ook erg ver gaan..

maar nu heb ik een klein verzoekje.. zeker ook aan Shirley.. foto's op de site zouden natuurlijk leuk zijn.. Bloos dus wie biedt foto's aan van zijn ratjes? (zet er wel even copyright op! -> dit kan ik ook nog voor je doen)

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 15:16

Foto's is leuk Knipoog Ik heb nog wel foto's maar wacht leiver tot ik zelf weer ratjes heb om foto's te maken Lachen

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:21

Loesje88 schreef:
omg.. echt waar.. manege's om die reden maar afschaffen Verward dat vind ik ook erg ver gaan..

maar nu heb ik een klein verzoekje.. zeker ook aan Shirley.. foto's op de site zouden natuurlijk leuk zijn.. Bloos dus wie biedt foto's aan van zijn ratjes? (zet er wel even copyright op! -> dit kan ik ook nog voor je doen)

Zie pag 3 daar heb ik al wat geplaatst en volg mij staan op pag 4 mijn ratjes die bij Pascha7 vandaan komen.
maar meer ratjes kan hoor hahaha

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:25

Loesje88 schreef:
natuurlijk is het heel nobel dat er een topic gestart wordt, maar zou het dan niet wat informatiever zijn om wat links te plaatsen, bijvoorbeeld naar site's met uitleg over broodfokkerij, en links naar rattenopvangcentra en ratteryen..? ipv dat iedereen door elkaar gaat roepen wat wel en niet goed is?

ik weet niet of jij wel goed oplet.. maar er zijn ook genoeg broodfokkers bij de katten en honden hoor!
maar mijn vergelijking met hondenfokkers kwam eigenlijk door wat somokkele zei.

somokkele schreef:
Ik vraag me af in hoeverre dit kan als je ze puur voor de verkoop fokt.

honden ook bij een goede fokker, worden gefokt puur voor de verkoop (op hobbïsten na dan) dus dát betekend nog niet dat het dan slecht is. dat is het punt dat ik probeer te maken.

Maar ik zou zeggen doe er wat zinnigs mee, dit topic beslaat namelijk al 5 pagina's maar wel door ong. 5/6 mensen dus niet echt een breed publiek. ik weet niet of een van jullie handig is op internet, maar maak een (gratis) site aan, en leg hier (natuurlijk zo objectief mogelijk) uit wat broodfokkerij is, en zet er links op naar sites van rattenopvangcentra. vervolgens, als de site vorm heeft, ga je je link zoveel mogelijk promoten. daarmee trek je toch veel meer aandacht?

(ik bedoel het allemaal niet slecht, en wil ook geen partij trekken, ik wil alleen duidelijk maken dat jullie een beetje elkaars mening moeten respecteren, en snappen dat er ook mensen gekwetst raken door wat jullie hier allemaal roepen. niet iedereen is zó slecht hoor.. Knipoog ) ik hoop dat een van jullie een site of iets gaat starten.. zo ja.. geef de link en ik zal ook zoveel mogelijk mn best doen om hem te promoten Lachen

Kan het niet laten toch even te reageren. Een goede fokker zal niet fokken voor de verkoop. Zij zullen het ras willen verbeteren en de dieren gezond houden. Goede fokkers zullen zelfs weinig, heel weinig winst halen uit het nest met rittens/puppen/kittens enz enz. Zijn ze daar niet mee bezig, dan zijn het in mijn ogen broodfokkers, en ben je niet bezig met fokken, maar met het vermeerderen van dieren.

Lamintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:25

pascha7 schreef:
ik weet niet waar jullie het lef vandaag halen om mij en me familie ervan tebeschuldigen dat wij niet goed fokken.

en ja Lamintha (als jij ze nog nooit over fokken gehord heb, komen ze dan daadwerkelijk wel uit eigen fok vandaan of....????)

heb ik gezegd dat ik je beschuldig???? nee maar ik heb mijn twijfels zo omdat JIJ geen uitleg wilt geven

Lamintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:26

Loesje88 schreef:

kijk mijn website eens staan genoeg foto's op. graag wel een linke naar mijns ite dan mag je ze gebruiken. www.geocities.com/my_rat_palace

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:36

dank jullie voor de aangeboden foto's je zult er zeker een paar terug vinden op de site Knipoog

somokkele je hebt gelijk.. overigens zijn de échte fokkers aangesloten bij verenigingen (bij honden dan).

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:45

Loesje88 schreef:
dank jullie voor de aangeboden foto's je zult er zeker een paar terug vinden op de site Knipoog

somokkele je hebt gelijk.. overigens zijn de échte fokkers aangesloten bij verenigingen (bij honden dan).

De foto v Krisje heb ik ook groete voor je hoor zelf vind ik die erg goed (zeker als je n rex dumbo wil) met die malle snuit v m. Als je meer beeld wil pb ik je die vanavond wel.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:52

als je echt mooie foto´s hebt die je graag op de site terug zou willen zien mag je die absoluut sturen hoor!

nou of hij vandaag af komt betwijfel ik.. bergen informatie moeten verwerkt worden. ik ga nu even mijn lieftallige hond uitlaten en dan werk ik weer verder Haha!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:47

Lamintha schreef:
pascha7 schreef:

heb ik gezegd dat ik je beschuldig???? nee maar ik heb mijn twijfels zo omdat JIJ geen uitleg wilt geven

zoals wat zou je dan in hemelsnaam willen weten en als je meer wilt weten kom dan gezellig is lang kan je het met je eigen oogjes bekijken.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:09

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 21:12

Bedankt voor de links!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:16

Zeer intressant topic dit, mijn mening zal ik achterwege laten.

Wilde alleen wel even melden dat ik de reclames onder dit topic: Ratten, doe nu iets aan het ongedierte in uw huis. Wij kunnen u helpen! *LOL* Béétje misplaatst.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:18

Ik ben blij dat er broodfokkers zijn.

Of zou er een rattery zijn die mij diepvriesratten verkoopt voor mijn slangen?