[Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
smurf1988
Berichten: 6051
Geregistreerd: 05-03-05

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 20:02

omg, dat mensen dit ook nog serieus opvatten *LOL*

Maar een kat en een paard is idd geen goede vergelijking, voor een paard is alles nog veel erger. Een kat heeft van zichzelf al de nijging om te schuilen voor regen en vind en zoekt vaak zelf al kleine plekjes op zoals een krat, een paard zoekt de open vlaktes op.

Happinez

Berichten: 8414
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 20:20

Ach kom op mensen trap allemaal jullie "kat "naar buiten en geen blikvoer of extra harde brokjes , dan is de ts ook weer blij Haha!
want zo komt het op mij over... is het hier om te doen....
Hoe hoor je de "kat " natural te houden.
misschien is het ook een tip, jezelf gelijk mee te nemen in dat proces.
Dus op naar buiten , kleding uit en op jacht !

esther_sonja
Berichten: 3068
Geregistreerd: 23-05-06

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 20:24

jackgirl Haha! Haha! Whahahahahahahahaha
* trekt kleren uit en Rent de straten op *
(niet echt hoor Tong uitsteken)
Whahaha

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 20:24

Sommige mensen snappen echt niet wat er bedoeld wordt he Clown
Maar goed, goede zet Arno, weer een pagina of 6 vol Knipoog (en nog geen slotje OK dan! )

Happinez

Berichten: 8414
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 20:26

oo ik snap het zeker wel hoor .... maar hou gewoon niet van dit soort uhmm " aandachtvragende" topics.
Leuk om 1 keer uhmm sorry met dit bericht 2 keer te reageren maar meer ook niet Tong uitsteken

Sap

Berichten: 1019
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Home is where the heart is..

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 20:35

Dat sommigen dit nog serieus opvatten Clown

Ik vind hem echt lachen

jesterlover

Berichten: 729
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Meppel

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 20:44

Muhahahaha, deze is echt hillarisch..!! Haha!

Ik snap precies wat je bedoeld...

Laat wel de mensen met Sportpaarden in hun waarde. Niet dat ik het ok vind om een paard 23/7 op stal te hebben staan. Mijn paarden gaan ook elke dag om 10 uur naar buiten, staan in ruime stallen, en gaan einde van de dag (19:00) weer naar binnen. Elke dag, geen of geen weer. Wel heb ik mijn 15 jarige ruin geschoren, maar nee niet omdat ik het zo mooi vind. Omdat hij erg wakker en druk is, dus vrij veel zweet. Hij zweet nu niet meer, en heeft weer de volle vrijheid om lekker te rennen, zonder zich dood te zweten.


Gewoon mijn mening, vind hem super bedacht trouwens... Cool

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 20:55

edit
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 14-02-07 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 20:59

kjoetie schreef:
het is wel origineel, al kan ik de boodschap niet al te serieus nemen.. ben allergisch voor extreem prekende types die alleen hun eigen geloof het Ware Geloof vinden Clown

"katten" horen niet 23/7 op stal, maar de gemiddelde "kat" die nu nog de hele dag buiten in de prut staat vind ik er ook niet al te florissant uit zien. Kom er best veel tegen hier, beesten staan tot hun nek in de prut, stralen een "ik ben sjago"houding uit.. maar je "kat" veroordelen tot een pruttig stukje land zonder mogelijkheid om droog te staan, dat is heel natuurlijk Clown Bovendien denk ik dat het 23/7 regime tegenwoordig al veel minder voorkomt... en de observatie dat dat niet goed is, is alles behalve nieuw, niet wereldschokkend en ik geloof dat de gemiddelde bokker het daar ook best mee eens is. Alleen jammer dat het weer altijd zo'n stereotype toestand moet worden... en wat je geeft, dat krijg je ook terug.

Conclusie: er zit nogal veel tussen 23/7 in de krat en 24/7 als moddermonster op de wei... en die paarden in dat grijze gebied hebben het prima Knipoog


De bekende natuurlijk gehouden kat:
Afbeelding

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 21:11

kjoetie schreef:
het is wel origineel, al kan ik de boodschap niet al te serieus nemen.. ben allergisch voor extreem prekende types die alleen hun eigen geloof het Ware Geloof vinden Clown

"katten" horen niet 23/7 op stal, maar de gemiddelde "kat" die nu nog de hele dag buiten in de prut staat vind ik er ook niet al te florissant uit zien. Kom er best veel tegen hier, beesten staan tot hun nek in de prut, stralen een "ik ben sjago"houding uit.. maar je "kat" veroordelen tot een pruttig stukje land zonder mogelijkheid om droog te staan, dat is heel natuurlijk Clown

Conclusie: er zit nogal veel tussen 23/7 in de krat en 24/7 als moddermonster op de wei... en die paarden in dat grijze gebied hebben het prima Knipoog


Ach, ik zie zo vaak mensen met een prachtige paddock en tegen de paddock aan ligt de stal... met de deuren dicht!
Ik snap dat dus echt niet... ze hoeven alleen het deurtje open te laten en ze zijn klaar.
Er is idd veel grijs tussen de twee uitersten, maar als ik moest kiezen, koos ik toch voor het moddermonster.

Happinez

Berichten: 8414
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 21:22

kjoetie schreef:
kjoetie schreef:
het is wel origineel, al kan ik de boodschap niet al te serieus nemen.. ben allergisch voor extreem prekende types die alleen hun eigen geloof het Ware Geloof vinden Clown

"katten" horen niet 23/7 op stal, maar de gemiddelde "kat" die nu nog de hele dag buiten in de prut staat vind ik er ook niet al te florissant uit zien. Kom er best veel tegen hier, beesten staan tot hun nek in de prut, stralen een "ik ben sjago"houding uit.. maar je "kat" veroordelen tot een pruttig stukje land zonder mogelijkheid om droog te staan, dat is heel natuurlijk Clown Bovendien denk ik dat het 23/7 regime tegenwoordig al veel minder voorkomt... en de observatie dat dat niet goed is, is alles behalve nieuw, niet wereldschokkend en ik geloof dat de gemiddelde bokker het daar ook best mee eens is. Alleen jammer dat het weer altijd zo'n stereotype toestand moet worden... en wat je geeft, dat krijg je ook terug.

Conclusie: er zit nogal veel tussen 23/7 in de krat en 24/7 als moddermonster op de wei... en die paarden in dat grijze gebied hebben het prima Knipoog


De bekende natuurlijk gehouden kat:
Afbeelding


Haha! sorry ik kan het niet laten nog te reageren.
Deze is leuk !! Vork

Happinez

Berichten: 8414
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 21:28

arno8 schreef:
Ach, ik zie zo vaak mensen met een prachtige paddock en tegen de paddock aan ligt de stal... met de deuren dicht!
Ik snap dat dus echt niet... ze hoeven alleen het deurtje open te laten en ze zijn klaar.
Er is idd veel grijs tussen de twee uitersten, maar als ik moest kiezen, koos ik toch voor het moddermonster.
[/quote]

Precies, als jij mocht kiezen ... maar je mag niet altijd kiezen voor anderen.
En zoals je zei in je beginbericht over iemand's mening opdringen..... dat idee krijg ik bij deze topic van je ook.
Als jij wat hebt tegen mensen die hun paarden op stal houden , met bit rijden ect ect hou dat dan gewoon voor jezelf.
of waardeer hun manier van denken.
dan waarderen hun ook jou mening.

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 21:45

Het is alom bekend dat het slecht is om een paard 23 uur op stal te houden. Hoezo ben ik opdringerig? Ik vind het veel opdringeriger als mensen mij proberen te dwingen dat soort mensen te waarderen.

"Oh wat enorm goed van je dat je je paard 23 uur per dag in een kistje houdt! DAAR kan ik echt wat van leren zeg!"
Wat kan ik daar dan van leren? Hoe gek een paard wordt als je hem dat aandoet?

23 uur per dag alleen in een box is gewoon dierenmishandeling (tenminste, dat vindt iedereen in Engeland...) Mensen die dieren mishandelen, waardeer ik nou eenmaal niet.

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 21:46

Het is mishandeling en strafbaar in belgie om een paard zonder schuilstal te laten, moet ik dan boos zijn op veel mensen op bokt?

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 21:51

Nou, als je vindt dat zoiets niet kan, dan mag je daar best wat van zeggen ja.
Niet per se boos zijn, maar ik zou proberen duidelijk te maken wat mensen (in jouw visie) dan verkeerd doen. Misschien steken ze er wel wat van op. Dus eerst uitleggen waarom. Als het dan niet duidelijk overkomt en je vindt het echt belangrijk, dan kun je bijvoorbeeld euh... een verhaaltje schrijven over hoe je je kat buiten houdt?

Over die blubberweides, dat valt best mee hoor, met dit weer spoelen ze zichzelf zo weer schoon!

Afbeelding

Happinez

Berichten: 8414
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 21:57

arno8 schreef:
Het is alom bekend dat het slecht is om een paard 23 uur op stal te houden. Hoezo ben ik opdringerig? Ik vind het veel opdringeriger als mensen mij proberen te dwingen dat soort mensen te waarderen.

"Oh wat enorm goed van je dat je je paard 23 uur per dag in een kistje houdt! DAAR kan ik echt wat van leren zeg!"
Wat kan ik daar dan van leren? Hoe gek een paard wordt als je hem dat aandoet?

23 uur per dag alleen in een box is gewoon dierenmishandeling (tenminste, dat vindt iedereen in Engeland...) Mensen die dieren mishandelen, waardeer ik nou eenmaal niet.



ik zeg niet dat je schijnheilig naar zo iemand toe hoeft te doen.
Wat je hier zegt is anders dan iemands mening waarderen.
En dwing je niet .... maar vind het wel zo netjes als je iemand in zijn waarde laat.
Ik ben zelf ook niet voor een kat 23 uur in een mandje te houden.
Maar als er mensen zijn die denken dat dit goed is voor hun kat, dan respecteer ik hun idee hierover.
Het is HUN kat en Hun manier van "verzorgen ".
Dan heb ik alleen het toekijken, denken en eventueel een tip te geven..... maar afkraken
Als jij je dier natural wil houden vind ik het best en waardeer ik je manier van denken.
* denkt * al doe ik het zelf anders...

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:00

Ja iedereen moet gewoon kunnen doen zoals hij of zij denkt dat dat goed is. Tenslotte wil iedereen het beste voor zijn dier.

Leven en laten leven....

Als iemand werkelijk denkt dat zijn paard het fijn op stal heeft, moet je daar eigenlijk gewoon niks van zeggen.

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 22:01

jackgirl schreef:
ik zeg niet dat je schijnheilig naar zo iemand toe hoeft te doen.
Wat je hier zegt is anders dan iemands mening waarderen.
En dwing je niet .... maar vind het wel zo netjes als je iemand in zijn waarde laat.
Ik ben zelf ook niet voor een kat 23 uur in een mandje te houden.
Maar als er mensen zijn die denken dat dit goed is voor hun kat, dan respecteer ik hun idee hierover.
Het is HUN kat en Hun manier van "verzorgen ".
Dan heb ik alleen het toekijken, denken en eventueel een tip te geven..... maar afkraken
Als jij je dier natural wil houden vind ik het best en waardeer ik je manier van denken.
* denkt * al doe ik het zelf anders...


Nou dat vind ik dus niet, dat het HUN kat en Hun manier van verzorgen is en dat je er dus niks van mag zeggen... dan trekken we het even door naar de bio-industrie. Mag je daar ook niks van zeggen omdat het HUN varkens zijn die daar opgehokt zitten?
Kijk, als iemand een baksteen koopt en die baksteen heel slecht behandelt, kan het me geen **** schelen. Maar een levend dier is iets anders dan een baksteen.
Als iemand zijn kind elke dag in elkaar ramt, mag je er dan ook niks van zeggen omdat het ZIJN kind is?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:04

ik voor een kan dit weer helemaal niet waarderen...............

sorrie!

er is een groot, groot grijs gebied.......... en helaas, helaas worden stalpaarden en hun eigenaren weer als nono's uitgemaakt door iemand die zijn paard natuurlijk houd (uiteraard wel binnen een omheining zodat het dier niet op zoek kan gaan naar droger, hoger gelegen grond of beschutting met dit weer) en zo nodig het vingertje moet wijzen naar anderen

spijt me

Happinez

Berichten: 8414
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:05

Laatst bijgewerkt door Happinez op 14-02-07 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 22:07

KiWiKo schreef:
ik voor een kan dit weer helemaal niet waarderen...............

sorrie!

er is een groot, groot grijs gebied.......... en helaas, helaas worden stalpaarden en hun eigenaren weer als nono's uitgemaakt door iemand die zijn paard natuurlijk houd (uiteraard wel binnen een omheining zodat het dier niet op zoek kan gaan naar droger, hoger gelegen grond of beschutting met dit weer) en zo nodig het vingertje moet wijzen naar anderen

spijt me


Sorry? Zou je niet eerst eens nadenken voordat je met JOUW vingertje gaat wijzen? Mijn paardjes hebben gewoon een inloopstal met verharde uitloop..
Tssssssssss

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:08

dat bedoel ik arno........ is niet leuk toch??? wat u niet wil dat u geschied............. (of ken je die niet)

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:09

jackgirl schreef:
o dus iedereen die hun paarden op stal hebben slaan hun paarden ?
Dat is geen vergelijking.... maarja als we toch gaan vergelijken ..
als extreem voorbeeld maar nu naar mijn ding !

Ik zie toch liever dit : http://www.schoolbieb.nl/upload/images/ ... aard_m.jpg

Dan dit : http://home.scarlet.be/norbert.thieren/duffel.jpg


Nou doe jij precies hetzelfde Koe

Het 'zet je paard maar op de poesta' is geen argument.

Er is een verschil tussen je paard op stal zetten als je ook andere mogelijkheden hebt. En als je die niet het ben je verplicht om door te zoeken naar wat anders, ook al moet je op je eigen 'luxe' inleveren. Een paard hoort niet in een hokje!

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 22:09

jackgirl schreef:
o dus iedereen die hun paarden op stal hebben slaan hun paarden ?
Dat is geen vergelijking.... maarja als we toch gaan vergelijken ..
als extreem voorbeeld maar nu naar mijn ding !

Ik zie toch liever dit : http://www.schoolbieb.nl/upload/images/ ... aard_m.jpg

Dan dit : http://home.scarlet.be/norbert.thieren/duffel.jpg


Daar GAAT het niet om, ik zeg alleen dat ik vind dat je WEL iets over andermans manieren mag zeggen als je echt denkt dat het schadelijk is.
Al was het maar om te waarschuwen.
Ik trek die vergelijking niet, die trek jij.
Ik geef een voorbeeld waarvan ik hoop dat je kunt inzien dat ingrijpen daar wel gerechtvaardigd is, zodat je inziet dat je stelling (je moet nooit iets zeggen over hoe andere mensen met hun dieren omgaan) niet klopt.

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 22:11

KiWiKo schreef:
dat bedoel ik arno........ is niet leuk toch??? wat u niet wil dat u geschied............. (of ken je die niet)


Slap verweer. Ik heb nergens een naam genoemd en gezegd: Die persoon houdt zijn paard zo en zo en dat is slecht.
Ik doel er alleen op dat het niet goed is om paarden op een bepaalde manier te houden en heb daar niemand persoonlijk op aangesproken.

Dat je hier simpele leugens over mij verteld, vind ik schandalig.