hond mee uit eten???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flowerxxx

Re: hond mee uit eten???

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:02

Ik zie geen enkel nut van een hond in een restaurant. Ook niet van kleine kinderen trouwens, maar dat is een andere discussie.

Als je veel geld betaald voor goed eten zit je niet te wachten op dieren. Helaas zien veel mensen een dier meer als kind dat bepaalde rechten heeft. Een hond hoort gewoon niet in een restaurant (afhaaltent is natuurlijk wat anders).

Ik vind het smerig, verder zijn er genoeg mensen met allergie (patienten met astma hebben vaak last van dieren die kunnen verharen), mensen met angst voor honden, en verder zijn er tal van andere redenen waarom een hond daar niet hoort. Het maakt geen bal uit of het beest onder de tafel ligt met of zonder lijn. Het is onsmakelijk en een dier gaat echt niet dood als het een paar uur van het baasje weg is. Weinig mensen zijn 24 uur per dag bij hun hond.

Je neemt je hond toch ook niet mee naar school, werk, de disco of de bioscoop etc ? En als een hond mag dan mag mijn kat/konijn/cavia ook mee aan een lijn of in een reismandje? Die willen vast ook heel graag bij hun baas zijn.

Honden vind ik erg leuk, een baas die het dier niet meer als hond ziet minder.... Koe

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:06

Mijn paard is ook erg blij als hij me ziet en is ook graag bij me.
Dus ook maar mee uit eten nemen Clown

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:08

danilo schreef:
We praten hier over honden mee uit eten nemen en niet over kinderen mee uit eten nemen!

Jawel dat zie ik ook wel Lachen
Maar na 10 jaar in de horeca werken ben ik erachter gekomen dat kinderen lastiger zijn en ook vaker klachten over binnenkomen van andere gasten dan die ene keer dat er een hond onder tafel ligt Lachen
Hoewel ik het wel een beetje vreemd vind om dat beest mee te nemen uit eten, maar er zijn wek meerdere dingen die ik raar vind... Lachen

Ik kan niet meer editten met quote, maar er zijn bedrijven waar je je hond mee mag nemen Ja

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 22:10

SONY schreef:
Ik kom uut Drenthe haha welk restaurant was dat?

het ei van columbus in midlaren, dat heet nu anders: Brasa do Brasil
Rodizio Grill Restaurant

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:11

ik vind het ontzettend vies als je je hond meeneemt naar een restaurant
hoe komen ze er op Koe

o0o_Jade_o0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:13

Als wij op vakantie zijn nemen we de hond ook soms mee uit eten... Hij hoort er nu eenmaal bij, en we laten hem zeker niet in een vreemd appartement helemaal alleen achter. Hij ligt braaf naast je stoel, bedelt niet en niemand heeft er last van... Ik zie geen probleem als je een netjes opgevoede en verzorgde hond hebt.

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:13

Tuurlijk zijn er kinderen die overlast bezorgen. Daar zeg ik ook niks over.
Maar vind het slappe hap dat er kinderen bij worden gehaald terwijl het over
honden gaat.

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 22:17

we zitten al op 6 pagina's! haha nog nooit zo'n populair topic geschreven Knipoog

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:25

Tsja ik vind het ook onzin je hond mee te nemen, maar ik vind het sowieso onzin om je hond mee te nemen naar gelegenheden waar voor een hond niks aan is.
Hoe vaak zie je wel niet mensen in de stad lopen met een hond bij zicht, arme dier wordt constant onder de voet gelopen, mag nauwelijks snuffelen en is kort aangelijnd.
Wees dan eerlijk, heb je je hond mee omdat hij dat leuk vind of is het lekker voor je eigen plezier..
Frusty

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 22:27

BasiNami schreef:
Tsja ik vind het ook onzin je hond mee te nemen, maar ik vind het sowieso onzin om je hond mee te nemen naar gelegenheden waar voor een hond niks aan is.
Hoe vaak zie je wel niet mensen in de stad lopen met een hond bij zicht, arme dier wordt constant onder de voet gelopen, mag nauwelijks snuffelen en is kort aangelijnd.
Wees dan eerlijk, heb je je hond mee omdat hij dat leuk vind of is het lekker voor je eigen plezier..
Frusty

en dan als ze de winkel ingaan worden ze aan een fietsenstandaard vast gebonden '' zo daar hebben we even (30 minuten) geen last meer van!''

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:31

Ik vind het goed dat mensen hun hond overal mee naartoe nemen. Ik vind het sneu om hem de hele dag thuis te laten zitten. Zo'n dier moet fysiek en emotioneel geprikkeld worden. In een restaurant is het een andere omgeving en is hij toch bij de baas en door de stad kan hij lekker lopen en een beetje mensen en dingen zien.

Toen ik nog een hond had ging ze overal mee naartoe. Ik ben enig kind en mijn hond die paste altijd op mij. Als ik ergens heen ging ging de hond mee.

En is vind het helemaal niet raar om na een lekkere wandeling, of op vakantie of gewoon omdat je de hond niet de hele avond alleen wilt laten hem gewoon lekker meeneemt Lachen

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:40

mensen vergeten hier vaak dat een hond een dier is. en niet een gezinslid (nu krijg ik boze reacties...)

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 22:41

Zaina schreef:
mensen vergeten hier vaak dat een hond een dier is. en niet een gezinslid (nu krijg ik boze reacties...)

nee hoor lees het hele topic maar eens Clown

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:47

Licht er ook een beetje aan hoe de mensen de hond opgevoed hebben.

Wij hebben een herdershond en die gaat ook altijd mee (tenzij het er verboden voor honden is) hij ligt lekker rustig onder tafel en je hebt geen last van hem. Dus ja waarom niet dan?

Maar ja, je hebt inderdaad ook honden die ze los laten lopen en die onder je stoel doorgaan of die gaan blaffen of wat dan ook (zijn meestal die kleine kefdingen)
Dat vind ik echt niet kunnen. Die mensen verzieken het dan voor de goede.

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:53

domiekje schreef:
@tomaatje je blijft het ruike

Die van ons? Nee serieus, die ruik je niet. Ze stinkt zelfs niet uit haar mond Knipoog

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 23:16

BasiNami schreef:
Frusty

en jij maakt dus uit of die hond het leuk vind ja/nee??

mijn honden vinden het geweldig om mee te gaan...ook naar de stad,winkels en zelfs 1 een keer mee genomen naar een concert.. ja ja,midden in rotterdam,in de metro,mee naar bevrijdingsfeest.

en hij vond het geweldig!!!

en weet je waarom die mee mocht??hij was jong,en het was zeer goed voor zijn algemene indrukken en leerproces.

@Zaina ,met 6 grote honden in huis,vergeet je niet zo snel hoor,dat een hond een dier is,maar zowel IK vind het erg leuk als 1 hond meegaat,als hijzelf...hij wordt altijd 2x zo kort van blijdschap als ie mee mag...hahha.

en als een restaurant er zelf niet moeilijk over doet...waarom zou ik het dan wel doen?

en nog 1x,ik heb geen kinderen zal ze nooit van mijn leven krijgen(en echt heb de leeftijd dat ik er al 10 had moeten hebben),en mijn dieren zijn daardoor dus zeer belangrijk voor mij,net als kinderen dat voor hun ouders zijn. Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 23:50

BasiNami schreef:
Frusty

Zo jij weet wel heel goed hoe een hond denkt!
Onze hond vind het juist leuk als ie mee mag naar de stad. Hij heeft zo zijn winkels waar hij wat lekkers krijgt en onze hond word zeker niet omver gelopen, ze lopen juist met een boog om hem heen (vooral moslims vinden hem maar niks Duivel )
Het is juist zielig als je je hond thuislaat, dan heeft dat beest helemaal niks.

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 00:10

LiNdA1986 schreef:
BasiNami schreef:
Frusty

Zo jij weet wel heel goed hoe een hond denkt!
Onze hond vind het juist leuk als ie mee mag naar de stad. Hij heeft zo zijn winkels waar hij wat lekkers krijgt en onze hond word zeker niet omver gelopen, ze lopen juist met een boog om hem heen (vooral moslims vinden hem maar niks }> )
Het is juist zielig als je je hond thuislaat, dan heeft dat beest helemaal niks.

Bij ons zijn alleen Jehovah's Getuigen bang voor mijn hond.
Die lopen dan graag een deurtje verder Haha!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 00:50

Als wij de hond mee hebben op vakantie dan gaat hij wel mee, maar vaak is het dan terrasjes weer.

Maar ik heb liever de hond lekker thuis. En de honden van mensen die ze los laten lopen in een eettent al helemaal!

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 01:04

Als we zomers een terasje pakken gaan ze weleens even mee.
Maar uit eten vind ik geen doen met mijn honden.
Zijn veeeel te groot voor het gem. restaurant enne bij al die geurtjes gaat mijn reu weleens wat kwijlen en durft zich ook nog uit te schudden.......ik weet niet of jullie de film Turner&Hooch weleens gezien hebben Clown .....

Dus die blijven thuis hebben ruimte zat daar om hun ding te doen.

Vind het zelf niet hinderlijk als mensen hun hond meenemen...
Zie ook liever een pup als een baby in een restaurant Knipoog

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 10:10

Cars schreef:
Als we zomers een terasje pakken gaan ze weleens even mee.
Maar uit eten vind ik geen doen met mijn honden.
Zijn veeeel te groot voor het gem. restaurant enne bij al die geurtjes gaat mijn reu weleens wat kwijlen en durft zich ook nog uit te schudden.......ik weet niet of jullie de film Turner&Hooch weleens gezien hebben Clown .....

Dus die blijven thuis hebben ruimte zat daar om hun ding te doen.

Vind het zelf niet hinderlijk als mensen hun hond meenemen...
Zie ook liever een pup als een baby in een restaurant ;)

Haha! Haha!

Weet je wat ik wel zielig vind voor een hond. Dat ze de hond buiten vastbinden en dan een half uur in de winkel zitten (een paar minuten is anders)
Heb het zelfs zo erg gezien dat ze met 32 graden een hond buiten in de volle zon vast hadden gezet en als je er dan wat van zeg, dan krijg je het ene scheldwoord na het andere naar je hoofd Boos!

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 10:28

Mijn schoonouders nemen altijd hun twee hondjes mee als we uit eten gaan. Ze gaan onder hun stoel liggen en niemand ziet of hoort ze.
Als onze eigen hond niet zo hyper zou zijn zouden wij hem ook meenemen. Ik zou het daar en tegen niet in mijn hoofd halen om mijn zoon mee te nemen Bloos .

Over de hond meenemen naar het cetrum voor je eigen plezier; daar ben ik het niet mee eens. Je ziet echt wel aan de lichaamshouding en het gedrag van je hond of hij zich op zijn gemak voelt

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 10:32

Ik vind t ook ontzettend vies, honden horen gewoon niet in een restaurant.
Geleide honden vind ik wat anders, niet dat het minder vies is, maar die beestjes hebben een functie
( je hond gewoon mee nemen naar een restaurant vind ik nou niet bepaald functioneel)

Ik zelf zou ook geen hond mee nemen naar het restaurant.. Vork

angel25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 10:37

Ik werk ook in een redelijk 'sjieke tent' en honden zijn bij ons wel welkom als ze bij hun baasje blijven zitten en rustig zijn.
Nou houden alle gasten zich hier wel aan hoor, maar ik vind het voor die honden altijd zo sneu. Ze moeten 3 uur lang onder tafel blijven liggen, muisstil, het is als het druk is bloedheet binnen, dat is toch niks voor zo'n beest, kun je hem beter alleen thuis laten.
Op het terras vind ik het dan weer wat anders, dan is het niet zo erg, maar in de winterperiode, laat dat beest lekker thuis.

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:04

Ik ben wel benieuwd of jullie je hond mee naar verjaardagen nemen!

Wij hebben zelf een hond en die blijft lekker thuis als we uit eten zijn. Als we op vakantie zijn hebben we meestal een huisje waar hij dan blijft (samen met de hond van kennissen die altijd mee op vakantie gaan)

Ik heb een tante met een hond en die wil altijd haar hond meenemen, ook met verjaardagen. Dat vind ik echt zooo niet kunnen. Ik neem mijn hond ook niet mee op verjaardagen, alleen maar lastig voor de mensen waar je heengaat en ik vind het ook heel vervelend als mensen hun honden mee naar ons nemen dan (onder het motto, ze hebben zelf ook een hond)