Kan niet kiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

Re: Kan niet kiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 17:15

Mijn paard heeft ook altijd samen met een vriendje gestaan, maar staat noodgedwongen ook alweer een jaar alleen.. Vriendje is verhuist, ander paard erbij geprobeerd, maar trapten elkaar het land uit.. staan wel paarden naast, dus spelen en knuffelen over het draadje kan wel.. Maar toch alleen.. En ooooh wat issie zielig

Veel huisdieren zijn groepsdieren ja, maar het is ook een deel gewenning, omgeving, aandacht en afleiding.. Er zijn zoveel factoren die meespelen, die moet je allemaal in overweging nemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 17:18

Tja, het ene mens kan ook niet met het andere overweg. Ook dieren maken verschil in vriendschappen.

Parkieten leven in het wild in groepen van honderden dieren.
Kun je nagaan, hoe onnatuurlijk het is om ze alleen te houden. En alleen omdat je dat zelf leuker vindt!

Kan ik met mn hoofd niet bij.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 17:20

Wuis schreef:
Ja, ik vind dat zielig. Een paard zet je immers ook niet geisoleerd van andere paarden. Lachen

Noem jij een paard wat 24/7 in het land staat met wel een paard naast zich waar ie mee kan rennen en snuffelen enzo alleen niet direct bij elkaar op hetzelfde stukje land staat zielig? Naja, jouw mening.. Hij heeft altijd samen gestaan.. Dat dat paard weg ging heb ik heel hard geprobeerd er een vriendje bij te krijgen, maar dat lukte niet.. Heb aan hem niet gemerkt dat zn gedrag veranderd is hoor

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 17:20

Wuis schreef:
Tja, het ene mens kan ook niet met het andere overweg. Ook dieren maken verschil in vriendschappen.

Parkieten leven in het wild in groepen van honderden dieren.
Kun je nagaan, hoe onnatuurlijk het is om ze alleen te houden. En alleen omdat je dat zelf leuker vindt!

Kan ik met mn hoofd niet bij.

Dieren maken idd vriendschappen.. En daarom is het soms lastig om een vriendje te vinden waarmee het klikt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 17:22

Nee hoor. Parkieten samenvoegen gaat bijna altijd goed. Misschien 1 op de 100x niet.
Het proberen dus waard, lijkt me.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 17:26

Als mijn beesten niet gelukkig zijn doe ik er alles aan om te zorgen dat dat wel zo is.. Maar zolang dit beestje vrolijk is en lekker actief met vanalles bezig komt er hier geen tweede bij Maakt me niet uit of jij me dan een dierenbeul vind of niet.. Ik ben altijd goed geweest voor m'n beesten en dat zal ook altijd zo zijn. En zeg niet dat ik niks voor ze over heb, heb zelfs mijn ratje laten opereren en m'n ouwe kip laten inslapen toen die ziek werd terwijl de meeste mensen het nekkie omdraaien.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 17:30

Misschien is hij nu wel gelukkig. Maar een mens kan nooit maar dan ook nooit een dier vervangen, maak hem op zijn minst dan nog gelukkiger...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 17:32

Nadeel van vogels is dat ze niet snel zullen laten zien dat ze ziek of ongelukkig zijn.
Maar echt, als jij ziet hoe parkieten op andere parkieten reageren, dan besef je dat het het echt waard is. Parkieten hebben zó ontzettend veel aan soortgenootjes! Ja

En jij wordt er toch niks minder van, of er nou één of twee in de kooi zitten. Lachen

Kan me alleen nog bij Soprano aansluiten. OK dan!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 17:33

Achja, het is en blijft een eindeloze discussie. Er komt gewoon geen tweede vogel, wie weet als ik opmezelf woon oid, maar nu gewoon niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 17:34

Jammer zeg. Helemaal omdat je er geen goede reden voor hebt. Maarja.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 17:35

Reden heb ik best.. het mag gewoon niet van m'n ouders.. Daarom zeg ik ook, wie weet als ik op mezelf zit Lachen Maar daarom probeer ik wel te zorgen dat ik verder alles zo goed mogelijk voor elkaar heb

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 17:38

maar wat jij doet Wendy 15 is toch een grooooot verschil, met expres en tegen beter weten in omdat een ander zegt dat iets beter is juist het tegenovergestelde doen. Dat vind ik dus gemeen. Als je niet anders kunt en je tekortkomingen compenseert door bijvoorbeeld veel aandacht te geven, is dat al veel minder erg.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 17:43

Tjah, heb de boekjes ook gelezen.. Mocht 1 huisdier en een ratje wilde ik niet meer (wat trouwens ook groepsdieren zijn) na het gedonder met opereren en kanker met de vorige Ik wilde dolgraag een vogeltje, maar het zou er dan wel 1 worden.. Dus ook wel een beetje tegen beter weten in.. Maar ben wel van te voren alles gaan uitzoeken, op zoek gegaan naar een groot hok, speeltjes, uitgezocht welk voer en een hobbyfokker opgezocht en daar uiteindelijk een vogeltje gekocht. Heb het beestje niet gedwongen tam te worden, maar het hok open gedaan en gelaten en afgewacht.. M'n vogeltje heeft vanzelf meer lef gekregen en m'n kamer is echt z'n plekkie. De katten zijn hier ook regelmatig en dan hangt ie aan het hok te kijken en heeft in het begin zelfs 1 van de katten in de neus gebeten *LOL* Tis echt een bijdehand diertje die wel laat merken als ie het ergens niet mee eens is (gelukkig!) Ik doe m'n best om alles zo fijn mogelijk te hebben voor het beestje en zoveel mogelijk aandacht te geven. Verder staat de radio altijd aan en heb ik ook een cd met vogelgeluiden, daar zit ie dan heerlijk met mee te kwetteren.. Vind het een beetje jammer dat je hier meteen voor dierenbeul wordt uitgemaakt als je een dier alleen houdt terwijl je ontzettend je best doet om alles goed in orde te hebben

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 17:47

dat doet dus helemaal niemand, dat doe ik tegen de gene die EXPRES het tegenovergestelde gaat doen dan wat aangeraaden wordt. dat zou het zelfde zijn als: :"he je moet je hond af en toe drinken geven" en dan omdat ik dat gezegd heb, die hond expres laten verdorsten, omdat je nu eenmaal de neiging hebt iets anders te doen dan mensen zeggen, omdat mensen het zeggen. Dus expres, ook al kun je er 10 hebben, omdat wij iets anders zeggen, 1 vogel in een kooitje proppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 17:49

een parkiet kan wel 15 jaar worden en moet je echt met heel veel dingen rekening houden, een hamster is na 3 jaar al weer bejaard en het hok een stuk makkelijker te plaatsen!
en een valkparkiet wordt meestal zelfs nog ouder!!!

en trouwens, ik heb ook mijn vogel alleen zitten hoor!!
evenals vele andere vogelhouders die ik ken, en zo zielig zijn ze dus niet!!
want als ik er nu nog 1 bijkoop dan worden ze minder tam en ook kans op ziekte's die de ander meebrengt en als het niet klikt wat dan?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-01-07 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 17:51

Doelde ook niet op jou, meer op Wuis die zegt dat het zielig is dat ik mijn vogel en paard alleen hou.. Tjah, had het (vooral met mn paard) ook liever anders gezien, maar het is nu eenmaal zo. Moet ik m'n paard bijvoorbeeld in het land laten staan met een paard dattie de hoek in trapt? Het is een alleliefst beest en heeft altijd samen met een vriendje gestaan.. Ook op cursus of waar dan ook meteen inde kudde gegooid en ging altijd prima.. Heb 'm geprobeerd met een new forest pony samen te houden, maar dat ging compleet fout en ik kan het niet betalen om nog een paard te kopen hoor Dus dan maar alleen en over het draadje heen knuffelen

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 17:52

even helemaal off topic, maar hoe geweldig is het dat wij hier een hevige discussie hebben over het welzijn van vogels, de TS al besloten heeft een vogel te nemen en er dan nog iemand even aanraadt een hamster te nemen, haha, vond het even grappig Tong uitsteken

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 17:52

Nagelbijten / Gniffelen Hou je toch Tong uitsteken

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 17:53

ja tuurlijk, maar ik dacht, heeee er heeft weer iemand gereageerd, maar nee....een hamster! haha

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 17:55

haha ja idd.. achja, heb ook wel eens dat ik te lui ben om het hele topic door te lezen maar wel ff wat wil zeggen, krijg je dit soort acties *LOL*

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 17:59

nou ja, mooie afsluiter van deze discussie!

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:48

Wuis schreef:
Boertjes schreef:
Ik ben altijd zo dat des te harder mensen mij het advies geven van niet doen, ik het dus juist wel doe.... Vork

Wat dom. Dus als ik zeg, je moet je cavia's samen huisvesten, ga jij ze juist expres alleen zetten.

Sneu. Huilen van het lachen

Wat betreft dieren ben ik dan wel heel erg precies dus dan zou ik ze niet alleen zetten hoor...haha...wat heb ik gezegd, iedereen is opeens zo lief....haha
Maar idd ik doe wel wat naar mijn idee het beste en wijste is, dus zo sneu ben ik nou ook weer niet Haha! Maar doe wel altijd precies mijn eigen mening, maar advies is altijd handig. Daar hoef je niet alles uit te halen, maar wel nieuwe dingen weer van leren.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:52

lejo schreef:
dat doet dus helemaal niemand, dat doe ik tegen de gene die EXPRES het tegenovergestelde gaat doen dan wat aangeraaden wordt. dat zou het zelfde zijn als: :"he je moet je hond af en toe drinken geven" en dan omdat ik dat gezegd heb, die hond expres laten verdorsten, omdat je nu eenmaal de neiging hebt iets anders te doen dan mensen zeggen, omdat mensen het zeggen. Dus expres, ook al kun je er 10 hebben, omdat wij iets anders zeggen, 1 vogel in een kooitje proppen.

Kijk zo letterlijk bedoelde ik het ook niet. En weet niet of dit op mij gedoeld is maar dan mag je heus wel wat vriendelijker doen hoor Bloos Komt nou allemaal wel erg banketstaaf en boos over, joehoe t hoort een leuke gezellige discussie te zijn....

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:16

Oliviaatje schreef:
een dier wara je het meest verstand van heb, waar je het beste voor kan zorgen. ik zou niet een vogel doen, die houd het niet in zo'n kooitje.. en als hij dan de mogelijkheid heeft er af en toe uit te gaan is het ook lang niet altijd zo dat dat voor lange tijd is, vaak wordt zo'n beestje vergeten. ik zou iets als een hamster doen, maar dan niet eentje, maar twee, zodat als je niet zoveel tijd heb om aandacht te geven, ze elkaar nog hebben.

Hamsters moet je juist altijd alleen houden.
Maar een hamster is echt geen knuffelspeeltje.. Zo'n diertje is zo fijn dat ze niet echt knuffelbaar zijn. Heb er zelf 2, tuurlijk je kan ze wel oppakken, maar t is heel wat anders als bijvoorbeeld eeen cavia of konijn. Vogel moet je wel de mogelijkheid hebben om hem te kunnen laten vliegen buiten de kooi, parkiet kan je nog wel tam maken.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:50

marlinH schreef:
Oliviaatje schreef:
een dier wara je het meest verstand van heb, waar je het beste voor kan zorgen. ik zou niet een vogel doen, die houd het niet in zo'n kooitje.. en als hij dan de mogelijkheid heeft er af en toe uit te gaan is het ook lang niet altijd zo dat dat voor lange tijd is, vaak wordt zo'n beestje vergeten. ik zou iets als een hamster doen, maar dan niet eentje, maar twee, zodat als je niet zoveel tijd heb om aandacht te geven, ze elkaar nog hebben.

Hamsters moet je juist altijd alleen houden.
Maar een hamster is echt geen knuffelspeeltje.. Zo'n diertje is zo fijn dat ze niet echt knuffelbaar zijn. Heb er zelf 2, tuurlijk je kan ze wel oppakken, maar t is heel wat anders als bijvoorbeeld eeen cavia of konijn. Vogel moet je wel de mogelijkheid hebben om hem te kunnen laten vliegen buiten de kooi, parkiet kan je nog wel tam maken.

De beslissing is er al. Staat iets terug in dit topic Haha!