Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wuis schreef:Ja, ik vind dat zielig. Een paard zet je immers ook niet geisoleerd van andere paarden.
Wuis schreef:Tja, het ene mens kan ook niet met het andere overweg. Ook dieren maken verschil in vriendschappen.
Parkieten leven in het wild in groepen van honderden dieren.
Kun je nagaan, hoe onnatuurlijk het is om ze alleen te houden. En alleen omdat je dat zelf leuker vindt!
Kan ik met mn hoofd niet bij.
Maakt me niet uit of jij me dan een dierenbeul vind of niet.. Ik ben altijd goed geweest voor m'n beesten en dat zal ook altijd zo zijn. En zeg niet dat ik niks voor ze over heb, heb zelfs mijn ratje laten opereren en m'n ouwe kip laten inslapen toen die ziek werd terwijl de meeste mensen het nekkie omdraaien. 

Maar daarom probeer ik wel te zorgen dat ik verder alles zo goed mogelijk voor elkaar heb
Ik wilde dolgraag een vogeltje, maar het zou er dan wel 1 worden.. Dus ook wel een beetje tegen beter weten in.. Maar ben wel van te voren alles gaan uitzoeken, op zoek gegaan naar een groot hok, speeltjes, uitgezocht welk voer en een hobbyfokker opgezocht en daar uiteindelijk een vogeltje gekocht. Heb het beestje niet gedwongen tam te worden, maar het hok open gedaan en gelaten en afgewacht.. M'n vogeltje heeft vanzelf meer lef gekregen en m'n kamer is echt z'n plekkie. De katten zijn hier ook regelmatig en dan hangt ie aan het hok te kijken en heeft in het begin zelfs 1 van de katten in de neus gebeten
Tis echt een bijdehand diertje die wel laat merken als ie het ergens niet mee eens is (gelukkig!) Ik doe m'n best om alles zo fijn mogelijk te hebben voor het beestje en zoveel mogelijk aandacht te geven. Verder staat de radio altijd aan en heb ik ook een cd met vogelgeluiden, daar zit ie dan heerlijk met mee te kwetteren.. Vind het een beetje jammer dat je hier meteen voor dierenbeul wordt uitgemaakt als je een dier alleen houdt terwijl je ontzettend je best doet om alles goed in orde te hebben
Dus dan maar alleen en over het draadje heen knuffelen
Hou je toch
Wuis schreef:Boertjes schreef:Ik ben altijd zo dat des te harder mensen mij het advies geven van niet doen, ik het dus juist wel doe....
Wat dom. Dus als ik zeg, je moet je cavia's samen huisvesten, ga jij ze juist expres alleen zetten.
Sneu.
Maar doe wel altijd precies mijn eigen mening, maar advies is altijd handig. Daar hoef je niet alles uit te halen, maar wel nieuwe dingen weer van leren. lejo schreef:dat doet dus helemaal niemand, dat doe ik tegen de gene die EXPRES het tegenovergestelde gaat doen dan wat aangeraaden wordt. dat zou het zelfde zijn als: :"he je moet je hond af en toe drinken geven" en dan omdat ik dat gezegd heb, die hond expres laten verdorsten, omdat je nu eenmaal de neiging hebt iets anders te doen dan mensen zeggen, omdat mensen het zeggen. Dus expres, ook al kun je er 10 hebben, omdat wij iets anders zeggen, 1 vogel in een kooitje proppen.
Komt nou allemaal wel erg banketstaaf en boos over, joehoe t hoort een leuke gezellige discussie te zijn.... Oliviaatje schreef:een dier wara je het meest verstand van heb, waar je het beste voor kan zorgen. ik zou niet een vogel doen, die houd het niet in zo'n kooitje.. en als hij dan de mogelijkheid heeft er af en toe uit te gaan is het ook lang niet altijd zo dat dat voor lange tijd is, vaak wordt zo'n beestje vergeten. ik zou iets als een hamster doen, maar dan niet eentje, maar twee, zodat als je niet zoveel tijd heb om aandacht te geven, ze elkaar nog hebben.
marlinH schreef:Oliviaatje schreef:een dier wara je het meest verstand van heb, waar je het beste voor kan zorgen. ik zou niet een vogel doen, die houd het niet in zo'n kooitje.. en als hij dan de mogelijkheid heeft er af en toe uit te gaan is het ook lang niet altijd zo dat dat voor lange tijd is, vaak wordt zo'n beestje vergeten. ik zou iets als een hamster doen, maar dan niet eentje, maar twee, zodat als je niet zoveel tijd heb om aandacht te geven, ze elkaar nog hebben.
Hamsters moet je juist altijd alleen houden.
Maar een hamster is echt geen knuffelspeeltje.. Zo'n diertje is zo fijn dat ze niet echt knuffelbaar zijn. Heb er zelf 2, tuurlijk je kan ze wel oppakken, maar t is heel wat anders als bijvoorbeeld eeen cavia of konijn. Vogel moet je wel de mogelijkheid hebben om hem te kunnen laten vliegen buiten de kooi, parkiet kan je nog wel tam maken.