dierenmishandeling of niet????????????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau_Ra

Re: dierenmishandeling of niet????????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:46

lautjuh85 schreef:
Ik vraag me af in hoeverre dit verhaal nog op de waarheid berust. De TSer reageert niet meer en als ze reageert heeft ze elke keer wel een ander excuus. Met andere woorden ze kan niks doen en ze wil niks doen. Heeft haar weerwoordje wel klaar staan. Als je een echte dierenvriend bent kom je altijd wel tot een oplossing. Dit gaat nergens over.....

Amen Afgod

En dan kan je toch de dierenbescherming zelf bellen?? ookal is die hond van je stiefvader..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:58

Ja, vind ik ook hoor, gewoon de dierenbescherming bellen! Dit verhaal uitleggen.
Als een dier in zo'n situatie zit dat het zelfs aan de eigen poten gaat knagen, is dat voor de dierenbescherming MEER DAN GENOEG reden om in te grijpen, en misschien zelfs aangifte van mishandeling tegen je stiefvader te doen, als hij niet oppast.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 20:05

ben er weer.
ruzzie thuis ook over hond.
en ben paar dagen weg geweest vandaar dat ik niet reageerde
maar heb al iemand gevonden die dit wel ssnapt.
dus kan hier een slotje op

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:34

Zou je ons misschien toch nog straks laten weten hoe het is afgelopen? Ik hoop namelijk wel echt dat dit goed afloopt.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:34

@gipsyboy; We vallen je niet personal aan!, Maar wij (en volgens mij jij ook) zijn dieren liefhebbers en kunnen dit niet aanzien! Dat je er niks aan lijkt te doen vinden veel mensen vreemd en terrecht! misschien als je het kan kan je duidelijk formuleren waarom je er geen verandering in zou kunnen brengen? Dat je op school ben etc kan kloppen maar als je ECHT veel om de hond geeft sta je desnoods iets eerder op om water oid te geven en een aai gewoon aandacht Lachen Dat je dat lijkt te goedpraten met geen tijd dat snappen vele niet logisch ook.
Je opend een topic en vervolgens (en ik geloof best dat je daar een goede rede voor hebt) heb je op alles een weer woord en kaatst alles af. Tja dan vragen mensen die dit dier ook zielig vinden zich af waarom je dan tips vraagt? snapje?

Het is nogmaals naar mijn idee geen persoonlijke aanval maar meer het zorgen maken om de hond .
Succes

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:37

die bench moet echt niet hoor af en toe is niet erg, maar als ze al aan haar poten gaat kluiven. Ik zou toch gaan praten, zodra hij erover heen praat, gewoon zeggen; blijf nou bij het onderwerp!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:17

Ik vind dat echt niet normaal om een hond zo op te sluiten! En als je het zo erg vind waarom laat je hem dan zelf niet uit als je tijd hebt?
hoop dat het goed afloopt!

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:24

Echt verschrikkelijk dit. Ik heb nog nooit honden in een bench gehad. Heb er op het moment 4 rondlopen en nog geen enkel probleem. Als je geen tijd of niet veel tijd hebt voor een hond, moet je zeker geen border collie nemen. Neem dan een klein oud hondje uit 't asiel die lekker in een hoekje gaat liggen!
Kun je de omgeving niet laten bellen ofzo, als je er zelf bang voor bent. Dan ga je naar je buren of andere mensen, en vraag je of zij de dierenbescherming bellen.
Maar dit is echt het verschrikkelijkste wat je zo'n dier aan kan doen, BAH!

tjaan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 15:55

inderdaad ik wil ook wel weten wat er nu met deze hond hgaat gebeuren...

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 15:34

gipsyboy schreef:
ben er weer.
ruzzie thuis ook over hond.
en ben paar dagen weg geweest vandaar dat ik niet reageerde
maar heb al iemand gevonden die dit wel ssnapt.
dus kan hier een slotje op

Dus hieruit kan ik begrijpen, dat wij het volgens jou niet snappen? Open dan ook geen topic! Verward
Wij geven hier tips aan je en het enigste dat je doet is er een tegenwoord op verzinnen, zodat je het niet hoeft te doen!

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 22:07

ik zeg ook niet dat iedereen het niet snapt maar mensen die gaan zegge pak hem op en breng hem weg naar die boerderij,
en laat haar dan uit voordat je weggat en water geven enzo.
slaat allemaal nergens op!!!
ten eerste die hond droogt niet uit.
en me stiefpa word dan alleen maar makkelijk waardoor hij haar helemaal niet meer weg gaat doen.

maar de hond is er nog, en gaat heel misschien weg ook wegens geld problemen.
dusssssssssss wie weet.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:12

@gipsy de opmerking, met de hond droogt niet uit vind ik wel eenbeetje raar? JE zou de hond natuurlijk wel water kunnen geven zonder dat hij t ziet ofzo?

Sterkte voor de hond! Ach gut

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 22:30

komt wel goed

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:53

gipsyboy schreef:
ik zeg ook niet dat iedereen het niet snapt maar mensen die gaan zegge pak hem op en breng hem weg naar die boerderij,
en laat haar dan uit voordat je weggat en water geven enzo.
slaat allemaal nergens op!!!

ten eerste die hond droogt niet uit.
en me stiefpa word dan alleen maar makkelijk waardoor hij haar helemaal niet meer weg gaat doen.

maar de hond is er nog, en gaat heel misschien weg ook wegens geld problemen.
dusssssssssss wie weet.

Ik lees in je profiel dat je een dierenopleiding doet en voor dierenartsassistente door wilt leren. Hieruit zou ik opmaken dat je een echte dierenvriend bent. Ik neem aan, afgaande op je laatste reacties, dat ook het PBtje van spetter04 je niet verder heeft kunnen helpen?

Ik persoonlijk vind je bovenstaande reactie een beetje vreemd. Komt een beetje aanvallend over naar de mensen die gereageerd hebben met (neem ik aan) alleen maar goede bedoelingen en tips. Vervolgens geef je op elk advies of tip een weerwoord waarom het allemaal niet zou kunnen. Je wilt hem geen water geven, want daar wordt je stiefvader laks van? Dat vind ik een beetje raar oorzaak-gevolg verhaal. Het gaat hier uiteindelijk om het welzijn van de hond en als het voor dat beestje echt zo gaat als jij beschrijft, zou ik persoonlijk niets liever willen doen dan hem drinken/eten geven en met hem spelen en vooral uit zijn bench halen.

Vind je laatste reactie (komt wel goed) ook een beetje kortaf omdat er hier mensen zijn die echt meeleven. Ik hoop natuurlijk ook dat het goedkomt en dat de hond een fijn leven krijgt.

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:53

gipsyboy schreef:
komt wel goed

Jij denkt der lekker makkelijk over..
Volgens mij geef jij egt geen hol om die hond en volgens mij maakt het je niet uit als hij uitdroogt.
Ik hoop dat die hond snel weg gaat en dat die een leuker leven krijgt

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:14

Grrrrrrrr ik begin echt agressief te worden hier, ik kan maar beter niet meer in dit topic kijken. Ik kan toch niet helpen, jij hebt echt zo'n enorm bord voor je kop(ik weet niet wie beter is hoor? Jij of je oom). Nouja ik heb al zovaak gepost hier ik wil er eigenlijk geen woorden meer aan verspillen. Alleen dat ik het echt verschrikkelijk zielig vind voor je hondje, en ik niet snap dat jij jezelf nog normaal in de spiegel aan kan kijken.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:21

Hoe kan je moeder houden van zo'n vent?
Die kerel wegdoen zou ik zo zeggen en de hond zelf houden.
Probleem opgelost!

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:31

Denk niet dat dan het probleem opgelost is Tiessie..
Of die vent er rondloopt of niet, heb niet de indruk dat zijzelf of haar moeder enige moeite doen voor de hond.
Jammer genoeg!

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 11:20

nog een beetje uitleggen.

ik heb heel veel problemen thuis gehad over dingen die mensen eigenlijk niet meer aan kunnen,
tenminste ik niet.
en me ma en me stiefpa hebben ook ruzie gehad en hij moest ze spullen al gaan inpakken maar dat is nu volgensmij weer bijgepraat.
en weet niet of jullie het snappen maar ik kan me gedachten gewoon nu niet even naar jessie ( hond) kan geven.
die hond haal ik vaak uit zijn kooi als ik bv in de schuur ben sigaretje roken zoon 4a5 keer in de avond. en de laatste tijd is de hond na 8 uur binnen als ie is uit geweest.
en ja zit wel nog aan de kachel vast en zou niet weten wat daar aan gedaan kan worden. huis word gesloopt door die hond (stress).
het ergste is gewoon waar ik die hond vanaf wil helpen is dat ie niet de hele dag op zijn werk in die bench moet zitten vannaf sochtends half 10 tot savonds 6.
dat vind ik gewoon zielig.
maar savonds nu dan valt het nog wel mee hoelang ze in die bench zit. vooral in de zomer zal ze snachts ook in de schuur zitten. omdat het veel te druk in huis is me moeder kan het ook niet meer aan, al die dieren en nog een klein broertje.
het is gewoon te druk in huis.
me moeder doet dat kleine paardje van ons al weg omdat het gewoon te druk is en me ma zagt dus als jij die hond (jessie) wegdoet dan doe ik dat kleine paardje weg.
dus misschien lukt het allemaal weg nog.

MAAR FF VOOR DE DUIDELIJKHEID:

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 11:23

oh sorry verkeerde knopje
maar die hond verhongerd niet als jullie dat denken en ze droogd ook niet uit en ook niet bijna of wat dan ook.
die hond zit vol met stress en dat wil ik niet.
het gaat niet om het eten en drinken dat krijgt ze wel.
maar de hele dag in de bench op zijn werk, en dat voor een border collie.
dat is gewoon triest
maaaaaaaaaaarr misschien gaat ie weg.
ik hoop het.

en hoop ook dat jullie het snappe

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:45

Een collie is een werkhond, dus alleen met simpel een lange wandeling ben je er niet.
Hij moet werken voor zijn baas. Laat hem apporteren!
Daar raakt hij waarschijnlijk zijn stres mee kwijt.
Koop z'n handvat waar je een balletje mee weg kan gooien.

En zeker drie keer per dag een half uur!

En voor s'nachts zorg dat je een bal hebt waar je z'n voer in kan doen, dan kan hij daar mee spelen.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 12:34

ja dat snap ik allemaal wel maar IK ga dat niet kopen en als je alles gelzen heb kan ik niet 3 keer per dag die hond uitlaten.
dat zou alleen savonds kunnen maar dan doet hij het zelf

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:27

Volgens mij komt de stress gewoon omdat ie zijn bench zit en er niet veel met hem gedaan word.

Denk dat de beste oplossing is om die hond gewoon weg te doen, naar een beter huis. Maar ja dan moet je stiefvader wel tot reden vatbaar zijn.
Maar WAAROM doet ie zo moeilijk? snapt hij niet dan dat die hond zo geen goed leven heb?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:32

sommige mensen willen niks snappen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:58

Kan iemand me trouwens uitleggen wat het verschil is:

Afbeelding

Afbeelding